3 důvody, proč koupit akcie společnosti Snowflake, a 1 důvod k prodeji
Cloudová platforma společnosti Snowflake (NYSE:SNOW) se těší obrovské poptávce, protože podniky se při zpracování a ukládání dat stále více spoléhají na cloudové služby.
Výdaje na cloudovou infrastrukturu vzrostly ve třetím čtvrtletí meziročně o 37 %, přičemž služby společností Amazon, Microsoft a Google ze skupiny Alphabet ovládají 63 % trhu. To je pro společnost Snowflake dobrá zpráva, protože její systém pro ukládání dat v cloudu je s těmito cloudovými službami kompatibilní. Společnost Snowflake využívá růstu trhu.
Některé z největších společností na světě používají Snowflake k organizaci, sdílení dat a shromažďování poznatků pro optimalizaci svých činností. Podívejme se na tři důvody, proč akcie koupit, než se zamyslíme nad tím, proč by si investoři měli dát od této společnosti raději pauzu.
Společnost Snowflake
Společnost Snowflake nabízí několik funkcí, včetně datových skladů, datových jezer, datového inženýrství, datové vědy, vývoje datových aplikací a sdílení dat. Existuje mnoho důvodů, proč by se společnost měla rozhodnout pro Snowflake, ale několik klíčových výhod je snadné používání, dobré bezpečnostní funkce a obchodní model založený na spotřebě, který zákazníkům účtuje pouze to, co používají.
Téměř polovina společností z žebříčku Fortune 500 používá systém Snowflake. Od první veřejné nabídky akcií v září 2020 vykazuje společnost Snowflake každé čtvrtletí růst tržeb nad 100 %. Ačkoli by se minulé výsledky neměly používat k předpovídání budoucího růstu, má tato firma velké rezervy. Vedení společnosti již dříve odhadlo dlouhodobý adresovatelný trh na 81 miliard dolarů k lednu 2020. To je obrovská hodnota ve srovnání s celkovými tržbami za posledních 12 měsíců ve výši 1 miliardy dolarů.
Rozšiřující se konkurenční prostředí
Jedním z rizik pro růst společnosti Snowflake je, že konkuruje společnosti Amazon Web Services a dalším špičkovým poskytovatelům cloudových služeb, kteří nabízejí podobná řešení. Jedním ze způsobů, jak se Snowflake odlišuje, je však umožnění rozšiřování případů použití platformy prostřednictvím sdílení dat.
Například datové tržiště společnosti Snowflake umožňuje reklamním a mediálním společnostem přístup k údajům o sledovanosti ze stovek zdrojů, aniž by musely budovat nákladné datové kanály. Jednoduchým připojením k platformě Snowflake si společnosti mohou vyměňovat a sdílet data s ostatními klienty Snowflake, což je nesmírně cenné.
Sdílení dat poskytuje společnosti Snowflake konkurenční výhodu síťového efektu. Čím více podniků se k platformě připojí, tím více dat mohou ostatní zákazníci získat, což zvyšuje hodnotu pro všechny zákazníky. Ve třetím čtvrtletí se k platformě Snowflake připojilo osm nových společností z žebříčku Fortune 500 – což je znamení, že se její konkurenční příkop právě o něco rozšířil.
Rostoucí síťový efekt společnosti Snowflake by měl vést k další konkurenční výhodě — nákladům na změnu dodavatele. S tím, jak buduje větší trh sdílených dat, motivuje společnosti, aby zůstaly u společnosti Snowflake, protože přechod na jinou platformu by znamenal ztrátu přístupu k datům, která by jinde nebyla k dispozici.
Rostoucí trh ve spojení se silnými stránkami společnosti Snowflake vysvětluje, proč vedení vidí cestu k dosažení 10 miliard dolarů v tržbách z produktů do fiskálního roku 2029 (který končí v lednu). To znamená roční tempo růstu přibližně 39 % od kalendářního roku 2021. Vedení společnosti věří, že tržby mohou i po fiskálním roce 2029 růst tempem 30 % ročně a že podnik bude generovat 15% marži volného peněžního toku.
Pozor na vysokou cenu společnosti Snowflake
Na základě dlouhodobého cíle managementu by společnost Snowflake měla do fiskálního roku 2029 generovat 1,5 miliardy USD volného peněžního toku. Zdá se, že investoři na tento výhled sázejí, a to ještě s větším nasazením.
Současná tržní kapitalizace společnosti Snowflake (celkový počet akcií v oběhu krát cena akcií) činí 101 miliard dolarů. To je 67násobek toho, co vedení věří, že volný peněžní tok bude činit za sedm let.
Abychom pochopili, jak je to drahé, porovnejme ocenění společnosti Snowflake s jiným špičkovým poskytovatelem cloudových služeb, společností Alphabet. Mateřská společnost Googlu právě zaznamenala ve třetím čtvrtletí meziroční růst tržeb o 41 %, ale cena jejích akcií se obchoduje na 30násobku klouzavého 12měsíčního volného peněžního toku.
Dokonce i vysoce prosperující výrobce čipů Nvidia, který prodává grafické procesory předním poskytovatelům cloudových služeb, se obchoduje na 107násobku sledovaného volného peněžního toku. Raději zaplatím vysoký násobek za již zaúčtovaný volný peněžní tok, než abych platil vysoké ocenění za budoucí příslib, který je vzdálen několik let.
Nakonec na ocenění záleží. Společnost Snowflake je slibnou investiční příležitostí, ale investoři by měli před nákupem akcií společnosti Snowflake zvážit jiné softwarové akcie, které nabízejí lepší hodnotu.
Výdaje na cloudovou infrastrukturu vzrostly ve třetím čtvrtletí meziročně o 37 %, přičemž služby společností Amazon, Microsoft a Google ze skupiny Alphabet ovládají 63 % trhu. To je pro společnost Snowflake dobrá zpráva, protože její systém pro ukládání dat v cloudu je s těmito cloudovými službami kompatibilní. Společnost Snowflake využívá růstu trhu.Některé z největších společností na světě používají Snowflake k organizaci, sdílení dat a shromažďování poznatků pro optimalizaci svých činností. Podívejme se na tři důvody, proč akcie koupit, než se zamyslíme nad tím, proč by si investoři měli dát od této společnosti raději pauzu.Společnost SnowflakeSpolečnost Snowflake nabízí několik funkcí, včetně datových skladů, datových jezer, datového inženýrství, datové vědy, vývoje datových aplikací a sdílení dat. Existuje mnoho důvodů, proč by se společnost měla rozhodnout pro Snowflake, ale několik klíčových výhod je snadné používání, dobré bezpečnostní funkce a obchodní model založený na spotřebě, který zákazníkům účtuje pouze to, co používají.Téměř polovina společností z žebříčku Fortune 500 používá systém Snowflake. Od první veřejné nabídky akcií v září 2020 vykazuje společnost Snowflake každé čtvrtletí růst tržeb nad 100 %. Ačkoli by se minulé výsledky neměly používat k předpovídání budoucího růstu, má tato firma velké rezervy. Vedení společnosti již dříve odhadlo dlouhodobý adresovatelný trh na 81 miliard dolarů k lednu 2020. To je obrovská hodnota ve srovnání s celkovými tržbami za posledních 12 měsíců ve výši 1 miliardy dolarů.Rozšiřující se konkurenční prostředíJedním z rizik pro růst společnosti Snowflake je, že konkuruje společnosti Amazon Web Services a dalším špičkovým poskytovatelům cloudových služeb, kteří nabízejí podobná řešení. Jedním ze způsobů, jak se Snowflake odlišuje, je však umožnění rozšiřování případů použití platformy prostřednictvím sdílení dat.Například datové tržiště společnosti Snowflake umožňuje reklamním a mediálním společnostem přístup k údajům o sledovanosti ze stovek zdrojů, aniž by musely budovat nákladné datové kanály. Jednoduchým připojením k platformě Snowflake si společnosti mohou vyměňovat a sdílet data s ostatními klienty Snowflake, což je nesmírně cenné.Sdílení dat poskytuje společnosti Snowflake konkurenční výhodu síťového efektu. Čím více podniků se k platformě připojí, tím více dat mohou ostatní zákazníci získat, což zvyšuje hodnotu pro všechny zákazníky. Ve třetím čtvrtletí se k platformě Snowflake připojilo osm nových společností z žebříčku Fortune 500 – což je znamení, že se její konkurenční příkop právě o něco rozšířil.Chcete využít této příležitosti?Dlouhodobý výhled vedení společnostiRostoucí síťový efekt společnosti Snowflake by měl vést k další konkurenční výhodě — nákladům na změnu dodavatele. S tím, jak buduje větší trh sdílených dat, motivuje společnosti, aby zůstaly u společnosti Snowflake, protože přechod na jinou platformu by znamenal ztrátu přístupu k datům, která by jinde nebyla k dispozici.Rostoucí trh ve spojení se silnými stránkami společnosti Snowflake vysvětluje, proč vedení vidí cestu k dosažení 10 miliard dolarů v tržbách z produktů do fiskálního roku 2029 . To znamená roční tempo růstu přibližně 39 % od kalendářního roku 2021. Vedení společnosti věří, že tržby mohou i po fiskálním roce 2029 růst tempem 30 % ročně a že podnik bude generovat 15% marži volného peněžního toku.Pozor na vysokou cenu společnosti SnowflakeNa základě dlouhodobého cíle managementu by společnost Snowflake měla do fiskálního roku 2029 generovat 1,5 miliardy USD volného peněžního toku. Zdá se, že investoři na tento výhled sázejí, a to ještě s větším nasazením.Současná tržní kapitalizace společnosti Snowflake činí 101 miliard dolarů. To je 67násobek toho, co vedení věří, že volný peněžní tok bude činit za sedm let.Abychom pochopili, jak je to drahé, porovnejme ocenění společnosti Snowflake s jiným špičkovým poskytovatelem cloudových služeb, společností Alphabet. Mateřská společnost Googlu právě zaznamenala ve třetím čtvrtletí meziroční růst tržeb o 41 %, ale cena jejích akcií se obchoduje na 30násobku klouzavého 12měsíčního volného peněžního toku.Dokonce i vysoce prosperující výrobce čipů Nvidia, který prodává grafické procesory předním poskytovatelům cloudových služeb, se obchoduje na 107násobku sledovaného volného peněžního toku. Raději zaplatím vysoký násobek za již zaúčtovaný volný peněžní tok, než abych platil vysoké ocenění za budoucí příslib, který je vzdálen několik let.Nakonec na ocenění záleží. Společnost Snowflake je slibnou investiční příležitostí, ale investoři by měli před nákupem akcií společnosti Snowflake zvážit jiné softwarové akcie, které nabízejí lepší hodnotu.