Je na čase, aby se vedoucí pracovníci podívali, kam budou zaměstnanci směřovat dál, a připravili se na další fázi neustále se měnící situace v oblasti zaměstnávání: Velký nástup do zaměstnání.
Je to již více než půl roku, co se na titulní stránky novin začal dostávat termín „Velká výpověď“, protože zaměstnanci, kteří se potýkali s rostoucími náklady, se hromadně vydali hledat lepší mzdy a lepší zkušenosti. Tento termín si začal žít vlastním životem, vyšlo o něm nespočet článků, stránka na Wikipedii, a dokonce se stal i názvem knihy.
Doposud se však zpravodajství o velkém odchodu soustředilo na negativa: na pracovníky, o které podniky přicházejí. Více než půl roku po začátku tohoto velkého odchodu je čas, aby se vedoucí pracovníci podívali, kam zaměstnanci míří dál, a připravili se na další fázi neustále se měnící situace v oblasti zaměstnanosti: „Velký nástup do zaměstnání“.
Výzkum Qualtrics XM Institute, zjistil, že 72,4 milionu amerických zaměstnanců (52 % pracovní síly) si pravděpodobně bude v příštích šesti měsících hledat novou práci. To je o 14 procent více než v roce 2019. Je zřejmé, že dnešní zaměstnanci nebudou spokojeni a zůstanou ve firmách, které nedrží krok s novými požadavky na bezpečnost, flexibilitu a lepší odměňování. A protože v roce 2022 nastoupí do nových organizací miliony pracovníků, bude zkušenost s nástupem klíčová pro to, jak budou svého nového zaměstnavatele vnímat a jak dlouho u něj hodlají zůstat.
Zatímco se podniky budou i nadále orientovat v rizicích a příležitostech tohoto dynamického prostředí, vedoucí pracovníci, kteří se zaměří na modernizaci své pracovní síly, budou moci využít změn na trhu k přilákání a udržení nových talentů, kteří hledají lepší pracovní zkušenosti.
Složení dnešních uchazečů o zaměstnání
Nejprve je důležité pochopit, kdo jsou dnešní uchazeči o zaměstnání. Podle výzkumu Qualtrics XM Institute je nejpočetnější skupina uchazečů o zaměstnání ve věku 25 až 34 let a 55 % všech uchazečů o zaměstnání je ve věku 25 až 44 let.
U mnoha zaměstnanců v této věkové skupině, kteří jsou uprostřed své kariéry, došlo k přechodu na práci na dálku. Toto odpoutání jejich práce od konkrétního místa přimělo mnoho z nich přehodnotit vztah mezi prací a životem a nyní hledají větší flexibilitu v tom, kde, kdy a jak pracují.
Společnosti se při zvládání pandemie do značné míry spoléhaly na vedoucí pracovníky, což si nyní také vybírá svou daň. Dvaašedesát procent vedoucích oddělení a 72 procent vedoucích více oddělení si v příštích měsících pravděpodobně bude hledat novou práci.
Bylo to několik stresujících let pro téměř každého vedoucího pracovníka, který se kromě velkých změn v práci svých týmů potýkal i se změnami v poptávce zákazníků. Jak se blížíme ke stabilizaci krize Covid, mnozí prostě potřebují změnu prostředí a možnost cítit se znovu povzbuzeni.
Nové pojetí nástupu do zaměstnání
Spíše než na přílišné soustředění se na mnoho zaměstnanců, kteří mohou odejít, by vedoucí pracovníci měli obrátit svou pozornost na udržení nejsilnějších pracovníků a nábor nových zaměstnanců, kteří budou organizaci pohánět kupředu. To je příležitost k modernizaci pracovní síly poskytováním lepších zkušeností.
Zejména zkušenosti s nástupem do zaměstnání jsou často podhodnoceny a nedostatečně navrženy. Mnoho zaměstnavatelů nedokáže respektovat obrovskou změnu v životě člověka, která nastává při nástupu do nového zaměstnání. Při tak velké očekávané fluktuaci je pro organizace zásadní, aby nyní zlepšily účinnost a efektivitu svého onboardingu a pomohly tak zaměstnancům získat pocit sounáležitosti a hodnoty, a to i v případě, že pracují na dálku.
Společnosti, které přivítají nastupující zaměstnance, udělají dobře, když si uvědomí, že uchazeči o zaměstnání hledají větší flexibilitu, oživující příležitosti a úlevu od vyhoření. Vedoucí pracovníci by měli zaujmout empatický tón a zdůraznit svůj závazek k potřebám a výhodám zaměstnanců, zejména pokud jde o duševní zdraví. Sdílení jasné a přesvědčivé vize organizace také povzbudí zaměstnance, kteří hledají nový začátek, a umožní organizacím využít celou škálu jejich schopností.
Investice do skvělých zkušeností při nástupu urychlí proces přeměny nových zaměstnanců v angažované a cílevědomé zaměstnance a pomůže nahradit rezignaci udržením.
Je to již více než půl roku, co se na titulní stránky novin začal dostávat termín „Velká výpověď“, protože zaměstnanci, kteří se potýkali s rostoucími náklady, se hromadně vydali hledat lepší mzdy a lepší zkušenosti. Tento termín si začal žít vlastním životem, vyšlo o něm nespočet článků, stránka na Wikipedii, a dokonce se stal i názvem knihy.Doposud se však zpravodajství o velkém odchodu soustředilo na negativa: na pracovníky, o které podniky přicházejí. Více než půl roku po začátku tohoto velkého odchodu je čas, aby se vedoucí pracovníci podívali, kam zaměstnanci míří dál, a připravili se na další fázi neustále se měnící situace v oblasti zaměstnanosti: „Velký nástup do zaměstnání“.Výzkum Qualtrics XM Institute, zjistil, že 72,4 milionu amerických zaměstnanců si pravděpodobně bude v příštích šesti měsících hledat novou práci. To je o 14 procent více než v roce 2019. Je zřejmé, že dnešní zaměstnanci nebudou spokojeni a zůstanou ve firmách, které nedrží krok s novými požadavky na bezpečnost, flexibilitu a lepší odměňování. A protože v roce 2022 nastoupí do nových organizací miliony pracovníků, bude zkušenost s nástupem klíčová pro to, jak budou svého nového zaměstnavatele vnímat a jak dlouho u něj hodlají zůstat.Zatímco se podniky budou i nadále orientovat v rizicích a příležitostech tohoto dynamického prostředí, vedoucí pracovníci, kteří se zaměří na modernizaci své pracovní síly, budou moci využít změn na trhu k přilákání a udržení nových talentů, kteří hledají lepší pracovní zkušenosti.Nejprve je důležité pochopit, kdo jsou dnešní uchazeči o zaměstnání. Podle výzkumu Qualtrics XM Institute je nejpočetnější skupina uchazečů o zaměstnání ve věku 25 až 34 let a 55 % všech uchazečů o zaměstnání je ve věku 25 až 44 let.Chcete využít této příležitosti?U mnoha zaměstnanců v této věkové skupině, kteří jsou uprostřed své kariéry, došlo k přechodu na práci na dálku. Toto odpoutání jejich práce od konkrétního místa přimělo mnoho z nich přehodnotit vztah mezi prací a životem a nyní hledají větší flexibilitu v tom, kde, kdy a jak pracují.Společnosti se při zvládání pandemie do značné míry spoléhaly na vedoucí pracovníky, což si nyní také vybírá svou daň. Dvaašedesát procent vedoucích oddělení a 72 procent vedoucích více oddělení si v příštích měsících pravděpodobně bude hledat novou práci.Bylo to několik stresujících let pro téměř každého vedoucího pracovníka, který se kromě velkých změn v práci svých týmů potýkal i se změnami v poptávce zákazníků. Jak se blížíme ke stabilizaci krize Covid, mnozí prostě potřebují změnu prostředí a možnost cítit se znovu povzbuzeni.Spíše než na přílišné soustředění se na mnoho zaměstnanců, kteří mohou odejít, by vedoucí pracovníci měli obrátit svou pozornost na udržení nejsilnějších pracovníků a nábor nových zaměstnanců, kteří budou organizaci pohánět kupředu. To je příležitost k modernizaci pracovní síly poskytováním lepších zkušeností.Zejména zkušenosti s nástupem do zaměstnání jsou často podhodnoceny a nedostatečně navrženy. Mnoho zaměstnavatelů nedokáže respektovat obrovskou změnu v životě člověka, která nastává při nástupu do nového zaměstnání. Při tak velké očekávané fluktuaci je pro organizace zásadní, aby nyní zlepšily účinnost a efektivitu svého onboardingu a pomohly tak zaměstnancům získat pocit sounáležitosti a hodnoty, a to i v případě, že pracují na dálku.Společnosti, které přivítají nastupující zaměstnance, udělají dobře, když si uvědomí, že uchazeči o zaměstnání hledají větší flexibilitu, oživující příležitosti a úlevu od vyhoření. Vedoucí pracovníci by měli zaujmout empatický tón a zdůraznit svůj závazek k potřebám a výhodám zaměstnanců, zejména pokud jde o duševní zdraví. Sdílení jasné a přesvědčivé vize organizace také povzbudí zaměstnance, kteří hledají nový začátek, a umožní organizacím využít celou škálu jejich schopností.Investice do skvělých zkušeností při nástupu urychlí proces přeměny nových zaměstnanců v angažované a cílevědomé zaměstnance a pomůže nahradit rezignaci udržením.