Lepší akcie Metaverse: souboj titánu Apple vs. Microsoft
Metaverze je sice v současné době v plenkách, ale očekává se, že se v dlouhodobém horizontu stane obrovskou příležitostí, protože má potenciál stírat hranice mezi reálným a virtuálním světem.
Odhady třetích stran odhadují velikost trhu s metaverzemi na téměř 830 miliard dolarů v roce 2028, což nemusí být překvapivé, protože tato technologie by lidem umožnila komunikovat v reálném čase v trojrozměrném virtuálním světě z pohodlí domova.
Není divu, že se několik technologických gigantů předhání v tom, kdo získá podíl na lukrativní příležitosti, kterou by metaverza mohla představovat. Jinak tomu není ani u společností Apple ( AAPL -0,94 % ) a Microsoft ( MSFT -0,96 % ). Zatímco jeden z nich již začal masivní trh s metaverzemi využívat, druhý údajně pracuje na nových zařízeních, aby o tuto příležitost nepřišel.
Podívejme se blíže na vyhlídky společností Apple a Microsoft v oblasti metaverza a zjistěme, který z těchto dvou technologických titánů by mohl tento technologický trend využít ve svůj prospěch.
Zdroj: Pixabay.com
Argumenty pro Apple
Produkty společnosti Apple používají miliardy uživatelů po celém světě, což znamená, že má existující ekosystém, který by mohl přirozeně přijmout její nabídky související s metaverzemi. To naznačuje, proč generální ředitel Tim Cook na lednovém konferenčním hovoru k výsledkům hospodaření uvedl, že Apple „zkoumá nové a vznikající technologie“ a řekl že, metaverze je pro nás „velmi zajímavá“, když byl dotázán na názory společnosti na tento technologický trend.
Jedním ze způsobů, jak Apple může chtít z metaverza těžit, jsou jeho zkušenosti s výrobou zařízení spotřební elektroniky. Telefony iPhone, iPady a nositelná zařízení této společnosti používá obrovská základna instalovaných uživatelů po celém světě – zhruba 1,8 miliardy – což znamená, že může představit zařízení metaverse a prodávat je svému velkému stávajícímu ekosystému.
To je pravděpodobně důvod, proč Apple údajně pracuje na náhlavní soupravě pro smíšenou realitu kombinující rozšířenou realitu (AR) a virtuální realitu (VR). Mohl by to být chytrý tah; náhlavní souprava by byla oknem do metaversa pro miliony uživatelů, kteří ji budou muset nosit, aby se přenesli do virtuálního světa, kde by mohli pracovat, hrát si, učit se nebo se stýkat.
Zdroj: Pixabay.com
IDC odhaduje, že dodávky náhlavních souprav AR/VR by mohly do roku 2025 růst o téměř 46 % ročně na téměř 44 milionů kusů. Potenciální cena náhlavní soupravy Apple naznačuje, že by společnost mohla tomuto trhu dlouhodobě dominovat. Ming-Chi Kuo ze společnosti TF International Securities odhaduje, že by Apple mohl uvést svou první náhlavní soupravu na trh do konce letošního roku.
Kuo není jediným analytikem, který očekává náhlavní soupravu AR/VR od společnosti Apple. Mark Gurman z agentury Bloomberg v roce 2020 uvedl, že Apple možná vydá náhlavní soupravu v roce 2022. A nyní úniky naznačují, že Apple údajně navrhl nový operační systém, který by náhlavní soupravu poháněl. Společnost také možná pracuje na samostatném obchodě s aplikacemi pro toto zařízení, který by se zaměřoval na tři klíčové oblasti – hraní videoher, komunikaci a konzumaci médií.
Zdá se tedy, že se Apple vydává tou nejzřetelnější cestou, kterou by mohl proniknout do metaversa, a to vytvořením zařízení, které by hrálo zásadní roli v tom, aby spotřebitelům pomohlo tento koncept zažít. Kromě toho by náhlavní souprava mohla společnosti Apple pomoci rozšířit její podnikání v oblasti služeb, protože by mohla nabízet specifické aplikace, které mohou spotřebitelé v metaverzu využívat.
Zdroj: Pixabay.com
Argumenty pro Microsoft
Společnost Microsoft může využít výhod metaverza několika způsoby, od cloud computingu přes videohry až po software pro spolupráci na pracovišti.
Hned poté, co společnost Meta Platforms v říjnu 2021 oznámila svůj záměr vsadit na metaverzi, Microsoft oznámil, že bude zavádět Mesh pro Microsoft Teams. Softwarový gigant uvedl, že k Mesh for Teams by mohl mít přístup kdokoli se smartphonem, notebookem nebo náhlavní soupravou pro smíšenou realitu a že by mohl pro organizace fungovat jako brána do metaverza.
V tiskové zprávě společnosti Microsoft popisující Mesh for Teams se uvádí, že „uživatelé mohou vzít své avatary do těchto prostor, kde se mohou promíchat, spolupracovat na projektech a zažít náhodná setkání, která podněcují inovace.“ Organizace budou moci vytvářet své metaverze v rámci Teams. Microsoft tak chce pomocí Teams, který má měsíčně 270 milionů aktivních uživatelů, rychle rozšířit svou přítomnost v metaverzi.
Zdroj: Pixabay.com
Na druhou stranu by herní divize Microsoftu mohla pro společnost otevřít další obrovskou příležitost v oblasti metaversa. Kryptoměnová investiční společnost Grayscale odhaduje, že metaverze her by se do roku 2025 mohla stát trhem v hodnotě 400 miliard dolarů, a to především díky výdajům za herní předměty. Společnost Microsoft je jedním z nejlepších hráčů této příležitosti, protože má solidní základnu předplatitelů své služby streamování her a agresivně rozšiřuje svou herní knihovnu, aby přilákala další hráče.
Společnost věří, že akvizice společnosti Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů „urychlí růst herního byznysu Microsoftu v oblasti mobilních zařízení, PC, konzolí a cloudu a poskytne stavební kameny pro metaverzi“. Připočtěte skutečnost, že služba Xbox Game Pass společnosti Microsoft má více než 25 milionů předplatitelů, a společnost již má obrovskou instalovanou základnu hráčů, kterým může nabídnout hry optimalizované pro metaverzi.
Celkově lze říci, že Microsoft by mohl metaverzi využít více než jedním způsobem. Dobré je, že společnost je již na cestě k tomu, aby tak učinila díky Mesh for Teams, a situace by se mohla časem zlepšit, jak bude Microsoft usilovat o další aplikace metaverza.
Zdroj: Pixabay.com
Verdikt
Zatímco snaha společnosti Apple o slávu metaverza se zdá být ve fázi inkubace, společnost Microsoft již v této oblasti podnikla kroky. Trh zatím neviděl, jak by vypadala náhlavní souprava společnosti Apple, zatímco uživatelé Microsoftu si mohou metaverzi osahat a zažít s Mesh. Microsoft navíc v metaverzu nahání obrovskou příležitost v podobě videoher.
Investoři by navíc neměli zapomínat, že Microsoft nyní roste rychleji než Apple. Očekává se, že tržby společnosti ve fiskálním roce 2022 vzrostou o 18 %, v příštím roce pak o 14 %. Očekává se, že nejvyšší příjmy společnosti Apple porostou mnohem pomaleji, a to o 8 % ve fiskálním roce 2022 a o 5,7 % ve fiskálním roce 2023. Výhoda společnosti Microsoft v oblasti metaverse na počátku a její širší příležitosti by jí mohly pomoci překonat růst společnosti Apple na dlouhou dobu dopředu, což z ní činí lepší sázku na metaverse právě nyní.
Odhady třetích stran odhadují velikost trhu s metaverzemi na téměř 830 miliard dolarů v roce 2028, což nemusí být překvapivé, protože tato technologie by lidem umožnila komunikovat v reálném čase v trojrozměrném virtuálním světě z pohodlí domova.Není divu, že se několik technologických gigantů předhání v tom, kdo získá podíl na lukrativní příležitosti, kterou by metaverza mohla představovat. Jinak tomu není ani u společností Apple a Microsoft . Zatímco jeden z nich již začal masivní trh s metaverzemi využívat, druhý údajně pracuje na nových zařízeních, aby o tuto příležitost nepřišel.Podívejme se blíže na vyhlídky společností Apple a Microsoft v oblasti metaverza a zjistěme, který z těchto dvou technologických titánů by mohl tento technologický trend využít ve svůj prospěch.Zdroj: Pixabay.comArgumenty pro AppleProdukty společnosti Apple používají miliardy uživatelů po celém světě, což znamená, že má existující ekosystém, který by mohl přirozeně přijmout její nabídky související s metaverzemi. To naznačuje, proč generální ředitel Tim Cook na lednovém konferenčním hovoru k výsledkům hospodaření uvedl, že Apple „zkoumá nové a vznikající technologie“ a řekl že, metaverze je pro nás „velmi zajímavá“, když byl dotázán na názory společnosti na tento technologický trend.Jedním ze způsobů, jak Apple může chtít z metaverza těžit, jsou jeho zkušenosti s výrobou zařízení spotřební elektroniky. Telefony iPhone, iPady a nositelná zařízení této společnosti používá obrovská základna instalovaných uživatelů po celém světě – zhruba 1,8 miliardy – což znamená, že může představit zařízení metaverse a prodávat je svému velkému stávajícímu ekosystému.Chcete využít této příležitosti?To je pravděpodobně důvod, proč Apple údajně pracuje na náhlavní soupravě pro smíšenou realitu kombinující rozšířenou realitu a virtuální realitu . Mohl by to být chytrý tah; náhlavní souprava by byla oknem do metaversa pro miliony uživatelů, kteří ji budou muset nosit, aby se přenesli do virtuálního světa, kde by mohli pracovat, hrát si, učit se nebo se stýkat.Zdroj: Pixabay.comIDC odhaduje, že dodávky náhlavních souprav AR/VR by mohly do roku 2025 růst o téměř 46 % ročně na téměř 44 milionů kusů. Potenciální cena náhlavní soupravy Apple naznačuje, že by společnost mohla tomuto trhu dlouhodobě dominovat. Ming-Chi Kuo ze společnosti TF International Securities odhaduje, že by Apple mohl uvést svou první náhlavní soupravu na trh do konce letošního roku.Kuo není jediným analytikem, který očekává náhlavní soupravu AR/VR od společnosti Apple. Mark Gurman z agentury Bloomberg v roce 2020 uvedl, že Apple možná vydá náhlavní soupravu v roce 2022. A nyní úniky naznačují, že Apple údajně navrhl nový operační systém, který by náhlavní soupravu poháněl. Společnost také možná pracuje na samostatném obchodě s aplikacemi pro toto zařízení, který by se zaměřoval na tři klíčové oblasti – hraní videoher, komunikaci a konzumaci médií.Zdá se tedy, že se Apple vydává tou nejzřetelnější cestou, kterou by mohl proniknout do metaversa, a to vytvořením zařízení, které by hrálo zásadní roli v tom, aby spotřebitelům pomohlo tento koncept zažít. Kromě toho by náhlavní souprava mohla společnosti Apple pomoci rozšířit její podnikání v oblasti služeb, protože by mohla nabízet specifické aplikace, které mohou spotřebitelé v metaverzu využívat.Zdroj: Pixabay.comArgumenty pro MicrosoftSpolečnost Microsoft může využít výhod metaverza několika způsoby, od cloud computingu přes videohry až po software pro spolupráci na pracovišti.Hned poté, co společnost Meta Platforms v říjnu 2021 oznámila svůj záměr vsadit na metaverzi, Microsoft oznámil, že bude zavádět Mesh pro Microsoft Teams. Softwarový gigant uvedl, že k Mesh for Teams by mohl mít přístup kdokoli se smartphonem, notebookem nebo náhlavní soupravou pro smíšenou realitu a že by mohl pro organizace fungovat jako brána do metaverza.V tiskové zprávě společnosti Microsoft popisující Mesh for Teams se uvádí, že „uživatelé mohou vzít své avatary do těchto prostor, kde se mohou promíchat, spolupracovat na projektech a zažít náhodná setkání, která podněcují inovace.“ Organizace budou moci vytvářet své metaverze v rámci Teams. Microsoft tak chce pomocí Teams, který má měsíčně 270 milionů aktivních uživatelů, rychle rozšířit svou přítomnost v metaverzi.Zdroj: Pixabay.comNa druhou stranu by herní divize Microsoftu mohla pro společnost otevřít další obrovskou příležitost v oblasti metaversa. Kryptoměnová investiční společnost Grayscale odhaduje, že metaverze her by se do roku 2025 mohla stát trhem v hodnotě 400 miliard dolarů, a to především díky výdajům za herní předměty. Společnost Microsoft je jedním z nejlepších hráčů této příležitosti, protože má solidní základnu předplatitelů své služby streamování her a agresivně rozšiřuje svou herní knihovnu, aby přilákala další hráče.Společnost věří, že akvizice společnosti Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů „urychlí růst herního byznysu Microsoftu v oblasti mobilních zařízení, PC, konzolí a cloudu a poskytne stavební kameny pro metaverzi“. Připočtěte skutečnost, že služba Xbox Game Pass společnosti Microsoft má více než 25 milionů předplatitelů, a společnost již má obrovskou instalovanou základnu hráčů, kterým může nabídnout hry optimalizované pro metaverzi.Celkově lze říci, že Microsoft by mohl metaverzi využít více než jedním způsobem. Dobré je, že společnost je již na cestě k tomu, aby tak učinila díky Mesh for Teams, a situace by se mohla časem zlepšit, jak bude Microsoft usilovat o další aplikace metaverza.Zdroj: Pixabay.comVerdiktZatímco snaha společnosti Apple o slávu metaverza se zdá být ve fázi inkubace, společnost Microsoft již v této oblasti podnikla kroky. Trh zatím neviděl, jak by vypadala náhlavní souprava společnosti Apple, zatímco uživatelé Microsoftu si mohou metaverzi osahat a zažít s Mesh. Microsoft navíc v metaverzu nahání obrovskou příležitost v podobě videoher.Investoři by navíc neměli zapomínat, že Microsoft nyní roste rychleji než Apple. Očekává se, že tržby společnosti ve fiskálním roce 2022 vzrostou o 18 %, v příštím roce pak o 14 %. Očekává se, že nejvyšší příjmy společnosti Apple porostou mnohem pomaleji, a to o 8 % ve fiskálním roce 2022 a o 5,7 % ve fiskálním roce 2023. Výhoda společnosti Microsoft v oblasti metaverse na počátku a její širší příležitosti by jí mohly pomoci překonat růst společnosti Apple na dlouhou dobu dopředu, což z ní činí lepší sázku na metaverse právě nyní.