Společnosti Alphabet (dříve Google) a Meta Platforms (dříve Facebook) samozřejmě změnily své názvy, čímž se tento termín stal poněkud zastaralým. Jeho obliba u investorů však přetrvala a tyto tři společnosti – spolu s Netflixem (NASDAQ:NFLX) a Amazonem (NASDAQ:AMZN) – stále dominují svým odvětvím.
Při pohledu do budoucna by všech těchto pět akcií mohlo přinést tržní výnosy a na žádnou z nich bych si nevsadil. Z této skupiny však vyčnívají zejména dvě, které nyní vypadají relativně levně. Tohle byste měli vědět.
Netflix: Zábavní gigant
Průkopník streamování Netflix způsobil revoluci v domácí zábavě. Na rozdíl od tradiční placené televize umožňují streamovací služby divákům sledovat jejich oblíbené pořady a filmy kdykoli chtějí a jak často chtějí. Tato hodnotová nabídka způsobila, že se v roce 2021 zrychlilo odstřihávání kabelů, a tento trend se v budoucnu pravděpodobně nezmění.
Zdroj: Unsplash.com
Netflix v průběhu let proměnil svůj status prvního hráče na trhu ve významnou konkurenční výhodu. Ve čtvrtém čtvrtletí měla 222 milionů placených předplatitelů, což z ní činí s velkým náskokem nejoblíbenější streamovací službu. Tento náskok posiluje i nabídka původního obsahu, kterým se společnost odlišuje od konkurenčních služeb. Netflix totiž v roce 2021 držel 47% podíl na trhu, pokud jde o poptávku spotřebitelů po původním obsahu – dalším nejbližším konkurentem byl Amazon Prime Video s 12% podílem na trhu.
Tato poptávka se promítla do dobrých finančních výsledků. V loňském roce vzrostly tržby Netflixu o 19 % na 29,7 miliardy dolarů, provozní marže se zvýšila o 250 bazických bodů na 21 % a zisk vzrostl o 85 % na 11,24 dolaru na zředěnou akcii. A co je ještě důležitější, Netflix má stále prostor pro růst svého podnikání – jak přidáváním nových členů, tak zvyšováním cen – ve všech zeměpisných oblastech. Dokonce i v nejrozšířenějším regionu, ve Spojených státech, se Netflix podílí na celkovém čase sledování televize pouhými 6 %.
Zdroj: Unsplash.com
Z hlediska ocenění se akcie obchodují na 6,3násobku tržeb. To je téměř pětileté minimum a mnohem méně než pětiletý průměr 9,1násobku tržeb. Má dnes Netflix skutečně nižší hodnotu než před pěti lety? Myslím, že ne. Proto se tato růstová akcie jeví jako chytrá koupě právě teď.
Průkopník elektronického obchodování Amazon proměnil své postavení prvního hráče v neotřesitelnou konkurenční pozici. Jeho tržiště je nejoblíbenější online nákupní platformou na světě, kterou každý měsíc navštíví v průměru 5,2 miliardy lidí. A v roce 2021 se 41 % amerických e-commerce prodejů uskutečnilo na Amazonu, zatímco druhý Walmart získal méně než 7% podíl na trhu.
Zdroj: Unsplash.com
Aby Amazon dále posílil své podnikání, pokračuje v agresivních investicích do logistiky, buduje nové sklady a přidává další dopravní prostředky. Jen za poslední dva roky společnost zdvojnásobila velikost své logistické sítě. To umožňuje společnosti Amazon nabízet prodejcům služby plnění a spotřebitelům rychlé doručení a zároveň kontrolovat náklady na dopravu způsobem, který by nebyl možný, kdyby byla závislá pouze na dopravcích třetích stran.
Společnost Amazon také dominuje odvětví cloud computingu a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 získala 33% podíl na trhu. A společnost se rychle prosazuje i v oblasti digitální reklamy, z velké části díky popularitě svého tržiště. Stručně řečeno, Amazon je velkým hráčem ve třech rychle rostoucích odvětvích, což se promítá do působivých finančních výsledků. V roce 2021 vzrostly tržby o 21 % na 469,8 miliardy dolarů a zisk se vyšplhal o 55 % na 64,78 dolaru na zředěnou akcii.
Zdroj: Unsplash.com
Do budoucna má Amazon dobrou pozici, aby si tuto dynamiku udržel. Elektronický obchod, cloud computing a digitální reklama jsou rostoucí odvětví a vedení společnosti Amazon již nesčetněkrát prokázalo svou schopnost inovovat a realizovat. V této souvislosti se akcie v současné době obchodují za 3,5násobek tržeb, což je mírně pod pětiletým průměrem 3,9násobku tržeb. Zdá se tedy, že nyní je vhodná doba na nákup několika akcií.
Společnosti Alphabet a Meta Platforms samozřejmě změnily své názvy, čímž se tento termín stal poněkud zastaralým. Jeho obliba u investorů však přetrvala a tyto tři společnosti – spolu s Netflixem a Amazonem – stále dominují svým odvětvím.Při pohledu do budoucna by všech těchto pět akcií mohlo přinést tržní výnosy a na žádnou z nich bych si nevsadil. Z této skupiny však vyčnívají zejména dvě, které nyní vypadají relativně levně. Tohle byste měli vědět.Netflix: Zábavní gigantPrůkopník streamování Netflix způsobil revoluci v domácí zábavě. Na rozdíl od tradiční placené televize umožňují streamovací služby divákům sledovat jejich oblíbené pořady a filmy kdykoli chtějí a jak často chtějí. Tato hodnotová nabídka způsobila, že se v roce 2021 zrychlilo odstřihávání kabelů, a tento trend se v budoucnu pravděpodobně nezmění.Zdroj: Unsplash.comNetflix v průběhu let proměnil svůj status prvního hráče na trhu ve významnou konkurenční výhodu. Ve čtvrtém čtvrtletí měla 222 milionů placených předplatitelů, což z ní činí s velkým náskokem nejoblíbenější streamovací službu. Tento náskok posiluje i nabídka původního obsahu, kterým se společnost odlišuje od konkurenčních služeb. Netflix totiž v roce 2021 držel 47% podíl na trhu, pokud jde o poptávku spotřebitelů po původním obsahu – dalším nejbližším konkurentem byl Amazon Prime Video s 12% podílem na trhu.Tato poptávka se promítla do dobrých finančních výsledků. V loňském roce vzrostly tržby Netflixu o 19 % na 29,7 miliardy dolarů, provozní marže se zvýšila o 250 bazických bodů na 21 % a zisk vzrostl o 85 % na 11,24 dolaru na zředěnou akcii. A co je ještě důležitější, Netflix má stále prostor pro růst svého podnikání – jak přidáváním nových členů, tak zvyšováním cen – ve všech zeměpisných oblastech. Dokonce i v nejrozšířenějším regionu, ve Spojených státech, se Netflix podílí na celkovém čase sledování televize pouhými 6 %.Zdroj: Unsplash.comZ hlediska ocenění se akcie obchodují na 6,3násobku tržeb. To je téměř pětileté minimum a mnohem méně než pětiletý průměr 9,1násobku tržeb. Má dnes Netflix skutečně nižší hodnotu než před pěti lety? Myslím, že ne. Proto se tato růstová akcie jeví jako chytrá koupě právě teď.Chcete využít této příležitosti?Amazon: Maloobchodní gigantPrůkopník elektronického obchodování Amazon proměnil své postavení prvního hráče v neotřesitelnou konkurenční pozici. Jeho tržiště je nejoblíbenější online nákupní platformou na světě, kterou každý měsíc navštíví v průměru 5,2 miliardy lidí. A v roce 2021 se 41 % amerických e-commerce prodejů uskutečnilo na Amazonu, zatímco druhý Walmart získal méně než 7% podíl na trhu.Zdroj: Unsplash.comAby Amazon dále posílil své podnikání, pokračuje v agresivních investicích do logistiky, buduje nové sklady a přidává další dopravní prostředky. Jen za poslední dva roky společnost zdvojnásobila velikost své logistické sítě. To umožňuje společnosti Amazon nabízet prodejcům služby plnění a spotřebitelům rychlé doručení a zároveň kontrolovat náklady na dopravu způsobem, který by nebyl možný, kdyby byla závislá pouze na dopravcích třetích stran.Společnost Amazon také dominuje odvětví cloud computingu a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 získala 33% podíl na trhu. A společnost se rychle prosazuje i v oblasti digitální reklamy, z velké části díky popularitě svého tržiště. Stručně řečeno, Amazon je velkým hráčem ve třech rychle rostoucích odvětvích, což se promítá do působivých finančních výsledků. V roce 2021 vzrostly tržby o 21 % na 469,8 miliardy dolarů a zisk se vyšplhal o 55 % na 64,78 dolaru na zředěnou akcii.Zdroj: Unsplash.comDo budoucna má Amazon dobrou pozici, aby si tuto dynamiku udržel. Elektronický obchod, cloud computing a digitální reklama jsou rostoucí odvětví a vedení společnosti Amazon již nesčetněkrát prokázalo svou schopnost inovovat a realizovat. V této souvislosti se akcie v současné době obchodují za 3,5násobek tržeb, což je mírně pod pětiletým průměrem 3,9násobku tržeb. Zdá se tedy, že nyní je vhodná doba na nákup několika akcií.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...