A mnoho jednotlivých akcií kleslo ještě mnohem více. Například akcie společností DocuSign ( DOCU ) a Zoom Video Communications ( ZM ) klesly ze svých maxim o 63 %, resp. 78 %, protože Wall Street nadále zvažuje dopad vysoké inflace a potenciálního zvýšení úrokových sazeb na ziskovost podniků.
Mnozí investoři také mylně zařadili DocuSign a Zoom mezi „pandemické akcie“ a jako důvod k obavám uváděli zpomalující se růst tržeb. Nic však nemůže být dále od pravdy. Obě firmy hrají důležitou roli v digitální transformaci a jejich služby by měly v následujících letech jen nabývat na hodnotě. A co víc, obě akcie nyní vypadají relativně levně.
Tady je to, co byste měli vědět.
1. DocuSign
Smlouvy jsou nezbytnou součástí každého podnikání. Organizace uzavírají dohody se zákazníky, zaměstnanci a partnery, ale tradiční papírové procesy – jako je tisk, podepisování a přijímání opatření na fyzickém dokumentu – jsou pomalé, nákladné a náchylné k chybám. Společnost DocuSign si prostřednictvím služby Agreement Cloud klade za cíl urychlit a zjednodušit pracovní postupy digitalizací a automatizací procesu uzavírání smluv. Její platforma zahrnuje více než tucet aplikací a integruje se s více než 350 dalšími technologiemi.
Zdroj: Unsplash
Jejím základem je DocuSign eSignature, produkt, který umožňuje digitální, bezpečné a právně platné podepisování dokumentů prakticky na jakémkoli zařízení. Do portfolia společnosti však patří také nástroje pro automatické generování smluv, analytiku a vyhodnocování rizik na bázi umělé inteligence a inkaso plateb. Dohromady tyto nástroje pomáhají klientům pracovat rychleji a efektivněji.
Společnost DocuSign, která byla založena v roce 2003, je průkopníkem v oblasti elektronického podepisování a své postavení prvního hráče proměnila v silnou konkurenční výhodu. DocuSign je jedničkou mezi nástroji pro elektronický podpis, má více než 70% podíl na trhu a její platforma se může pochlubit skóre 72 bodů. Pro kontext: NPS je určeno k měření zákaznické zkušenosti a 50 je působivé skóre, ale NPS 70 (nebo vyšší) je považováno za světovou třídu.
Není divu, že silná konkurenční pozice a vynikající vztahy se zákazníky podpořily působivý růst společnosti DocuSign. V uplynulém roce se zákaznická základna společnosti rozšířila o 34 % na 1,1 milionu, tržby vzrostly o 51 % na 2 miliardy dolarů a volný peněžní tok prudce vzrostl o 125 % na 418,7 milionu dolarů. A co je ještě důležitější, vedení společnosti odhaduje její oslovitelný trh na 50 miliard dolarů, což znamená, že DocuSign má stále spoustu prostoru k růstu. A vzhledem k tomu, že se akcie společnosti obchodují za 11,4násobek tržeb – což je výrazně méně než její tříletý průměr 22násobku tržeb – zdá se, že je vhodná doba na nákup několika akcií.
Zdroj: Unsplash
2. Zoom Video Communications
Zoom se během pandemie stal pojmem. Její hlavní produkt, videokonferenční aplikace Zoom Meetings, pomohl sociálně vzdáleným přátelům a rodinám zůstat v kontaktu a studentům a zaměstnancům umožnil učit se a pracovat na dálku. Zoom je však více než jen videokonferenční aplikace; je to komunikační společnost a její platforma zahrnuje také cloudový telefonní systém (Zoom Phone) a softwarovou sadu pro spolupráci hybridních pracovních skupin (Zoom Rooms).
Zdroj: Unsplash
Přestože se někteří zaměstnanci již vrátili do kanceláře, práce na dálku zde pravděpodobně zůstane. Výzkumná společnost Gartner se domnívá, že po vypuknutí pandemie bude 48 % zaměstnanců pracovat alespoň na částečný úvazek na dálku, zatímco před pandemií to bylo 30 %. A společnost Gartner tvrdí, že do roku 2024 se bude pouze 25 % podnikových schůzek konat osobně, což je pokles oproti 60 % v roce 2019. Oba tyto trendy jsou pro společnost Zoom a její akcionáře dobrou zprávou.
A co víc, Zoom se stává stále populárnějším. V oblasti videokonferencí společnost v roce 2021 získala 49% podíl na trhu, zatímco v roce 2020 to bylo 26 %. Ještě působivější je, že podle zprávy společnosti Okta Business at Work 2022 je Zoom ve skutečnosti pátou nejoblíbenější podnikovou aplikací vůbec.
Zdroj: Unsplash
V posledním čtvrtletí dosáhl Zoom počtu 512 100 zákazníků, což představuje nárůst o 18 %. A posledních 14 čtvrtletí si společnost udržuje míru expanze nad 130 %, což znamená, že průměrný zákazník trvale utrácí o 30 % více. Díky této stálosti se tržby za poslední rok zvýšily o 100 % na 3,9 miliardy dolarů a volný peněžní tok vzrostl o 59 % na 1,7 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, vedení společnosti odhaduje tržní příležitost na 91 miliard dolarů do roku 2025, což ponechává dostatek prostoru pro budoucí růst. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za 9,7násobek tržeb – což je téměř nejlevnější ocenění od vstupu na burzu v roce 2019 – se zdá, že je vhodná doba investovat do této otlučené technologické společnosti.
A mnoho jednotlivých akcií kleslo ještě mnohem více. Například akcie společností DocuSign a Zoom Video Communications klesly ze svých maxim o 63 %, resp. 78 %, protože Wall Street nadále zvažuje dopad vysoké inflace a potenciálního zvýšení úrokových sazeb na ziskovost podniků.Mnozí investoři také mylně zařadili DocuSign a Zoom mezi „pandemické akcie“ a jako důvod k obavám uváděli zpomalující se růst tržeb. Nic však nemůže být dále od pravdy. Obě firmy hrají důležitou roli v digitální transformaci a jejich služby by měly v následujících letech jen nabývat na hodnotě. A co víc, obě akcie nyní vypadají relativně levně.Tady je to, co byste měli vědět.1. DocuSignSmlouvy jsou nezbytnou součástí každého podnikání. Organizace uzavírají dohody se zákazníky, zaměstnanci a partnery, ale tradiční papírové procesy – jako je tisk, podepisování a přijímání opatření na fyzickém dokumentu – jsou pomalé, nákladné a náchylné k chybám. Společnost DocuSign si prostřednictvím služby Agreement Cloud klade za cíl urychlit a zjednodušit pracovní postupy digitalizací a automatizací procesu uzavírání smluv. Její platforma zahrnuje více než tucet aplikací a integruje se s více než 350 dalšími technologiemi.Zdroj: UnsplashJejím základem je DocuSign eSignature, produkt, který umožňuje digitální, bezpečné a právně platné podepisování dokumentů prakticky na jakémkoli zařízení. Do portfolia společnosti však patří také nástroje pro automatické generování smluv, analytiku a vyhodnocování rizik na bázi umělé inteligence a inkaso plateb. Dohromady tyto nástroje pomáhají klientům pracovat rychleji a efektivněji.Společnost DocuSign, která byla založena v roce 2003, je průkopníkem v oblasti elektronického podepisování a své postavení prvního hráče proměnila v silnou konkurenční výhodu. DocuSign je jedničkou mezi nástroji pro elektronický podpis, má více než 70% podíl na trhu a její platforma se může pochlubit skóre 72 bodů. Pro kontext: NPS je určeno k měření zákaznické zkušenosti a 50 je působivé skóre, ale NPS 70 je považováno za světovou třídu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashNení divu, že silná konkurenční pozice a vynikající vztahy se zákazníky podpořily působivý růst společnosti DocuSign. V uplynulém roce se zákaznická základna společnosti rozšířila o 34 % na 1,1 milionu, tržby vzrostly o 51 % na 2 miliardy dolarů a volný peněžní tok prudce vzrostl o 125 % na 418,7 milionu dolarů. A co je ještě důležitější, vedení společnosti odhaduje její oslovitelný trh na 50 miliard dolarů, což znamená, že DocuSign má stále spoustu prostoru k růstu. A vzhledem k tomu, že se akcie společnosti obchodují za 11,4násobek tržeb – což je výrazně méně než její tříletý průměr 22násobku tržeb – zdá se, že je vhodná doba na nákup několika akcií.Zdroj: Unsplash2. Zoom Video CommunicationsZoom se během pandemie stal pojmem. Její hlavní produkt, videokonferenční aplikace Zoom Meetings, pomohl sociálně vzdáleným přátelům a rodinám zůstat v kontaktu a studentům a zaměstnancům umožnil učit se a pracovat na dálku. Zoom je však více než jen videokonferenční aplikace; je to komunikační společnost a její platforma zahrnuje také cloudový telefonní systém a softwarovou sadu pro spolupráci hybridních pracovních skupin .Zdroj: UnsplashPřestože se někteří zaměstnanci již vrátili do kanceláře, práce na dálku zde pravděpodobně zůstane. Výzkumná společnost Gartner se domnívá, že po vypuknutí pandemie bude 48 % zaměstnanců pracovat alespoň na částečný úvazek na dálku, zatímco před pandemií to bylo 30 %. A společnost Gartner tvrdí, že do roku 2024 se bude pouze 25 % podnikových schůzek konat osobně, což je pokles oproti 60 % v roce 2019. Oba tyto trendy jsou pro společnost Zoom a její akcionáře dobrou zprávou.A co víc, Zoom se stává stále populárnějším. V oblasti videokonferencí společnost v roce 2021 získala 49% podíl na trhu, zatímco v roce 2020 to bylo 26 %. Ještě působivější je, že podle zprávy společnosti Okta Business at Work 2022 je Zoom ve skutečnosti pátou nejoblíbenější podnikovou aplikací vůbec.Zdroj: UnsplashV posledním čtvrtletí dosáhl Zoom počtu 512 100 zákazníků, což představuje nárůst o 18 %. A posledních 14 čtvrtletí si společnost udržuje míru expanze nad 130 %, což znamená, že průměrný zákazník trvale utrácí o 30 % více. Díky této stálosti se tržby za poslední rok zvýšily o 100 % na 3,9 miliardy dolarů a volný peněžní tok vzrostl o 59 % na 1,7 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, vedení společnosti odhaduje tržní příležitost na 91 miliard dolarů do roku 2025, což ponechává dostatek prostoru pro budoucí růst. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za 9,7násobek tržeb – což je téměř nejlevnější ocenění od vstupu na burzu v roce 2019 – se zdá, že je vhodná doba investovat do této otlučené technologické společnosti.