Mercedes EV překonává bariéru dojezdu 1 000 km a překonává Teslu
Elektromobil Mercedes-Benz AG ujel na jedno nabití více než 1 000 kilometrů z Německa na Francouzskou riviéru a posunul tak boj o technologické prvenství před společností Tesla Inc.
Prototyp EQXX jel ze Sindelfingenu u Stuttgartu přes Švýcarsko a Itálii do středomořského pobřežního města Cassis, uvedla ve čtvrtek automobilka. Lehký podvozek a aerodynamický profil sedanu umožnily absolvovat cestu s baterií o polovinu menší než u vlajkové lodi elektromobilů Mercedes EQS.
EQXX „je nejefektivnějším Mercedesem, jaký byl kdy vyroben,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ola Kallenius. „Technologický program, který za ním stojí, představuje milník ve vývoji elektromobilů.“
Mercedes plánuje do roku 2026 utratit 60 miliard eur, aby se vyrovnal společnosti Tesla a získal zpět titul nejprodávanějšího výrobce luxusních automobilů na světě od svého konkurenta BMW AG. Společnost si klade za cíl do konce tohoto desetiletí prodávat pokud možno pouze elektromobily a plánuje s partnery zřídit osm továren na výrobu baterií.
Po letech kritiky za pozdní zavádění elektromobilů posílil legendární německý výrobce loni svou hru uvedením modelu EQS, který se může pochlubit nejlepším dojezdem v oboru. V letošním roce Mercedes prohlubuje svůj transformační tlak plně elektrickým sedanem EQE a sportovně-užitkovým vozem EQB. Pokud jde o dodávky elektromobilů, Tesla stále vede.
Zdroj: notebookcheck
Závodní technologie
S modelem EQXX se Mercedes snaží ukázat, že může americkou společnost v oblasti elektrické technologie překonat. Prototyp absolvoval cestu rychlostí až 140 km za hodinu a při příjezdu mu zbývalo 15 % nabití. Baterie vozu obsahuje novou chemii vyvinutou za pomoci odborníků z Formule 1 z britské divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Plán je nasadit tyto články do kompaktních vozů Mercedes od roku 2024.
Mercedes zkrátil dobu vývoje EQXX o 18 měsíců na přibližně 40 měsíců tím, že se spoléhal na simulace a digitální konstrukční nástroje namísto fyzických testů a výroby dílů. Moderní automobily potřebují kratší dodací lhůty, aby po příchodu do showroomů nevypadaly zastarale, uvedl šéf vývoje Mercedesu Markus Schaefer.
„Musíme držet krok s tím, co se děje na straně softwaru a technologií, a to je rychle se měnící odvětví,“ řekl Schaefer v rozhovoru. „Musíme být ve vývoji rychlí, mnohem rychlejší než v minulosti.“
Zdroj: pexels
na další úroveň.Prototyp EQXX jel ze Sindelfingenu u Stuttgartu přes Švýcarsko a Itálii do středomořského pobřežního města Cassis, uvedla ve čtvrtek automobilka. Lehký podvozek a aerodynamický profil sedanu umožnily absolvovat cestu s baterií o polovinu menší než u vlajkové lodi elektromobilů Mercedes EQS.EQXX „je nejefektivnějším Mercedesem, jaký byl kdy vyroben,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ola Kallenius. „Technologický program, který za ním stojí, představuje milník ve vývoji elektromobilů.“Mercedes plánuje do roku 2026 utratit 60 miliard eur, aby se vyrovnal společnosti Tesla a získal zpět titul nejprodávanějšího výrobce luxusních automobilů na světě od svého konkurenta BMW AG. Společnost si klade za cíl do konce tohoto desetiletí prodávat pokud možno pouze elektromobily a plánuje s partnery zřídit osm továren na výrobu baterií.Po letech kritiky za pozdní zavádění elektromobilů posílil legendární německý výrobce loni svou hru uvedením modelu EQS, který se může pochlubit nejlepším dojezdem v oboru. V letošním roce Mercedes prohlubuje svůj transformační tlak plně elektrickým sedanem EQE a sportovně-užitkovým vozem EQB. Pokud jde o dodávky elektromobilů, Tesla stále vede.Zdroj: notebookcheckS modelem EQXX se Mercedes snaží ukázat, že může americkou společnost v oblasti elektrické technologie překonat. Prototyp absolvoval cestu rychlostí až 140 km za hodinu a při příjezdu mu zbývalo 15 % nabití. Baterie vozu obsahuje novou chemii vyvinutou za pomoci odborníků z Formule 1 z britské divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Plán je nasadit tyto články do kompaktních vozů Mercedes od roku 2024.Chcete využít této příležitosti?Mercedes zkrátil dobu vývoje EQXX o 18 měsíců na přibližně 40 měsíců tím, že se spoléhal na simulace a digitální konstrukční nástroje namísto fyzických testů a výroby dílů. Moderní automobily potřebují kratší dodací lhůty, aby po příchodu do showroomů nevypadaly zastarale, uvedl šéf vývoje Mercedesu Markus Schaefer.„Musíme držet krok s tím, co se děje na straně softwaru a technologií, a to je rychle se měnící odvětví,“ řekl Schaefer v rozhovoru. „Musíme být ve vývoji rychlí, mnohem rychlejší než v minulosti.“Zdroj: pexels
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...