Akcie SPOT možná našly spodní hranici, ale to neznamená, že je to dobrá koupě
Jednou z věcí, která společnosti pomáhá, je nárůst počtu placených předplatitelů služby Spotify Premium. To umožňuje posluchačům využívat služby bez reklam. Tím se však společnost dostane jen do určité míry.
Ke cti jí slouží, že si to uvědomuje. Společnost má jasno v tom, odkud očekává svůj budoucí růst. Je však otázkou, zda se jim tohoto růstu podaří dosáhnout. A to je to, na co se díváme blíže.

Máme příliš mnoho podcastů?
Máme tedy příliš mnoho podcastů? To je pro pravověrné rouhání. Ale o tom se mluví už několik let. A pokud je odpověď kladná, mohlo by to mít zásadní dopad na ambice „setrvačníkového“ růstu společnosti Spotify.
Jak společnost nastínila ve svém posledním hovoru k výsledkům, chce, aby reklama v určitém okamžiku v budoucnu tvořila nejméně 20 % a možná až 40 % jejich příjmů.
V současné době jsou inzerenti spokojeni s rozmanitostí obsahu, který je na Spotify k dispozici. Aby však společnost dosáhla potřebného růstu reklamy, bude potřebovat více inventáře.
Ve scénáři setrvačníku nastiňují následující: Více obsahu povede k větší poptávce po reklamě, což povede k ještě většímu množství obsahu. A tak to jde pořád dokola.
Jak již bylo řečeno, problém byl popsán již v roce 2019. Jak ve světě, kde jsou nyní miliony podcastových epizod, dosáhnout objevitelnosti? V podstatě to znamená, že existuje mnoho podcastů, které mají nízkou poslechovost a ještě nižší marketingové rozpočty. Díky tomu mají jen velmi malou šanci na úspěch.
Jinak řečeno, Joe Rogan je jen jeden. A právě proto byla společnost Spotify ochotna podstoupit černé oko od progresivistů, aby jeho podcast na své platformě udržela.
Navíc, řečeno jinak, existuje spousta koníčků, které se maskují jako podcasty. Abychom byli spravedliví, Spotify se snaží vytvořit nástroje, které pomohou tvůrcům obsahu jít přímo za svým publikem. Zdá se však, že je to vysoký úkol.
Jde mi o to, že když na to upozorňuji, neztratí se to u inzerentů. A to znamená, že strop příjmů může být nižší, než si Spotify myslí.

Ponechte si akcie SPOT na seznamu sledovaných
Akcie SPOT se mi chtějí líbit a připouštím, že by to mohl být výnosný obchod. Ale jako investici se od ní raději držím dál. Společnost zatím není zisková a společnost se v tuto chvíli zdržuje vydávání celoročních výhledů.
Z tohoto důvodu považuji společnost Spotify za jednu z těch, které byste si měli ponechat na seznamu sledovaných. Dokud však nebude více náznaků, že společnost dělá pokroky se svým modelem setrvačníku, doporučuji zůstat stranou.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky