Nejlepší investoři na světě se nejprve soustředí na podnik a teprve poté se rozhodnou, zda se vyplatí akcie koupit, bez ohledu na to, jak se cena akcií v nejbližší době vyvíjí.
Když tedy akcie rostoucích společností náhle klesají, může se vyplatit pochopit, co se trhu nelíbí. Pokud akcie klesají z důvodů, které nemají žádný vliv na schopnost společnosti dlouhodobě růst, možná jste našli akcii, která je připravena v určitém okamžiku vystřelit nahoru.
S ohledem na to vám představujeme tři akcie, které letos prudce klesly a které by v příštích pěti a více letech mohly přinést pěkné výnosy.
1. Etsy
Akcie společnosti Etsy ( ETSY ) v posledním roce oslabily kvůli zpomalujícímu se růstu. V roce 2020, kdy se růst elektronického obchodování zrychloval v důsledku výluk COVID-19, byl tento podnik v kurzu. Do roku 2021 vstoupila společnost Etsy s růstem tržeb, který v prvním čtvrtletí dosáhl 141 % meziročně. Po opětovném otevření ekonomiky se toto číslo do čtvrtého čtvrtletí zpomalilo na pouhých 16 %.
Zdroj: Pixabay
Analytici očekávají, že společnost v roce 2022 zvýší tržby o 19 %, což je mnohem udržitelnější úroveň růstu. Společnost Etsy má na globálním trhu elektronického obchodování stále obrovský prostor k rozletu. V loňském roce získala za 1,6 miliardy dolarů oblíbené tržiště s módou Depop. Tato transakce dává společnosti Etsy šanci vypořádat se s rostoucím trhem s oblečením z druhé ruky, který se má v USA do roku 2025 zdvojnásobit na 77 miliard dolarů.
Cena akcií za poslední rok klesla o 50 %, ale to také znamená, že základní hodnota akcií je atraktivnější. Před rokem se akcie obchodovaly za vysoký poměr ceny k zisku – 60, nyní se však obchodují za 32násobek klouzavého zisku. Jinými slovy, investoři potenciálně získávají za každou akcii téměř dvakrát větší hodnotu než před 12 měsíci. To je pro tuto špičkovou akcii v oblasti elektronického obchodování atraktivní nabídka.
Akcie společnosti Wayfair ( W ) klesají ze stejných důvodů jako akcie Etsy. Růst tržeb se v posledním roce prudce zpomalil, ale to dává investorům dobrou příležitost k nákupu se slevou.
Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Wayfair vykázala 11% meziroční pokles nejvyššího obratu, ale nyní je v lepší pozici než před pandemií. V roce 2021 dosáhla o 51 % vyšších tržeb než v roce 2019 a loni dosáhla celkové výše 13,7 miliardy USD. I při této velikosti ovládá společnost Wayfair jen nepatrný zlomek trhu s domácím zbožím, který má hodnotu 800 miliard dolarů.
Zdroj: Gettyimages
„Ačkoli se chování spotřebitelů v průběhu pandemie opakovaně měnilo, hlavní prvky úspěchu v naší kategorii se nezměnily – domov zůstává na prvním místě a sekulární trendy podporují dlouhodobý a trvalý přechod k elektronickému obchodování,“ uvedl generální ředitel Niraj Shah ve zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí.
I když celkové tržby v roce 2021 poklesly, je povzbudivé, že společnost Wayfair získala více než 75 % objemu objednávek od opakovaných zákazníků a zákazníci utratili v průměru o 11 % více na jednu objednávku než v roce 2020. To jsou zdravé trendy, které naznačují, že společnost Wayfair je stále na dobré cestě získat více zákazníků a získat podíl na trhu v tomto obrovském odvětví.
3. FuboTV
FuboTV ( FUBO ) je jiný případ než Etsy a Wayfair. Tato služba živého televizního vysílání dosáhla vysoce oktanových výsledků. V roce 2021 vykázala růst tržeb o 144 % na 638 milionů dolarů. Investoři však začínají být netrpěliví s nedostatečnou ziskovostí společnosti.
Pořízení vysílacích práv je nákladné, což vysvětluje, proč společnost Fubo vykázala v roce 2021 ztrátu ve výši 383 milionů dolarů. Společnost však hledá další způsoby, jak zpeněžit uživatele, včetně sportovních sázek a reklamy. Nová služba Sportsbook společnosti Fubo by mohla zvednout čas strávený na obrazovce, a tím podpořit příjmy z reklamy, které v roce 2021 vzrostly o 153 %. Konečným přínosem je, že příjmy z reklamy generují vyšší příspěvkovou marži než příjmy z předplatného a dávají společnosti FuboTV cestu k ziskovosti.
Zdroj: Unsplash
Investoři možná podceňují schopnost společnosti Fubo generovat zisk. Akcie se v současnosti obchodují za nízký poměr ceny k tržbám 1,1, což je mnohem méně než 5,2násobek tržeb Netflixu. Ocenění společnosti Fubo by se však v dlouhodobém horizontu mohlo usadit někde mezi těmito čísly, a to je vše, co investoři potřebují k tomu, aby z těchto úrovní realizovali výraznou návratnost investice.
Nejlepší investoři na světě se nejprve soustředí na podnik a teprve poté se rozhodnou, zda se vyplatí akcie koupit, bez ohledu na to, jak se cena akcií v nejbližší době vyvíjí.Když tedy akcie rostoucích společností náhle klesají, může se vyplatit pochopit, co se trhu nelíbí. Pokud akcie klesají z důvodů, které nemají žádný vliv na schopnost společnosti dlouhodobě růst, možná jste našli akcii, která je připravena v určitém okamžiku vystřelit nahoru.S ohledem na to vám představujeme tři akcie, které letos prudce klesly a které by v příštích pěti a více letech mohly přinést pěkné výnosy.1. EtsyAkcie společnosti Etsy v posledním roce oslabily kvůli zpomalujícímu se růstu. V roce 2020, kdy se růst elektronického obchodování zrychloval v důsledku výluk COVID-19, byl tento podnik v kurzu. Do roku 2021 vstoupila společnost Etsy s růstem tržeb, který v prvním čtvrtletí dosáhl 141 % meziročně. Po opětovném otevření ekonomiky se toto číslo do čtvrtého čtvrtletí zpomalilo na pouhých 16 %.Zdroj: PixabayAnalytici očekávají, že společnost v roce 2022 zvýší tržby o 19 %, což je mnohem udržitelnější úroveň růstu. Společnost Etsy má na globálním trhu elektronického obchodování stále obrovský prostor k rozletu. V loňském roce získala za 1,6 miliardy dolarů oblíbené tržiště s módou Depop. Tato transakce dává společnosti Etsy šanci vypořádat se s rostoucím trhem s oblečením z druhé ruky, který se má v USA do roku 2025 zdvojnásobit na 77 miliard dolarů.Cena akcií za poslední rok klesla o 50 %, ale to také znamená, že základní hodnota akcií je atraktivnější. Před rokem se akcie obchodovaly za vysoký poměr ceny k zisku – 60, nyní se však obchodují za 32násobek klouzavého zisku. Jinými slovy, investoři potenciálně získávají za každou akcii téměř dvakrát větší hodnotu než před 12 měsíci. To je pro tuto špičkovou akcii v oblasti elektronického obchodování atraktivní nabídka.Chcete využít této příležitosti?2. WayfairAkcie společnosti Wayfair klesají ze stejných důvodů jako akcie Etsy. Růst tržeb se v posledním roce prudce zpomalil, ale to dává investorům dobrou příležitost k nákupu se slevou.Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Wayfair vykázala 11% meziroční pokles nejvyššího obratu, ale nyní je v lepší pozici než před pandemií. V roce 2021 dosáhla o 51 % vyšších tržeb než v roce 2019 a loni dosáhla celkové výše 13,7 miliardy USD. I při této velikosti ovládá společnost Wayfair jen nepatrný zlomek trhu s domácím zbožím, který má hodnotu 800 miliard dolarů.Zdroj: Gettyimages„Ačkoli se chování spotřebitelů v průběhu pandemie opakovaně měnilo, hlavní prvky úspěchu v naší kategorii se nezměnily – domov zůstává na prvním místě a sekulární trendy podporují dlouhodobý a trvalý přechod k elektronickému obchodování,“ uvedl generální ředitel Niraj Shah ve zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí.I když celkové tržby v roce 2021 poklesly, je povzbudivé, že společnost Wayfair získala více než 75 % objemu objednávek od opakovaných zákazníků a zákazníci utratili v průměru o 11 % více na jednu objednávku než v roce 2020. To jsou zdravé trendy, které naznačují, že společnost Wayfair je stále na dobré cestě získat více zákazníků a získat podíl na trhu v tomto obrovském odvětví.3. FuboTVFuboTV je jiný případ než Etsy a Wayfair. Tato služba živého televizního vysílání dosáhla vysoce oktanových výsledků. V roce 2021 vykázala růst tržeb o 144 % na 638 milionů dolarů. Investoři však začínají být netrpěliví s nedostatečnou ziskovostí společnosti.Pořízení vysílacích práv je nákladné, což vysvětluje, proč společnost Fubo vykázala v roce 2021 ztrátu ve výši 383 milionů dolarů. Společnost však hledá další způsoby, jak zpeněžit uživatele, včetně sportovních sázek a reklamy. Nová služba Sportsbook společnosti Fubo by mohla zvednout čas strávený na obrazovce, a tím podpořit příjmy z reklamy, které v roce 2021 vzrostly o 153 %. Konečným přínosem je, že příjmy z reklamy generují vyšší příspěvkovou marži než příjmy z předplatného a dávají společnosti FuboTV cestu k ziskovosti.Zdroj: UnsplashInvestoři možná podceňují schopnost společnosti Fubo generovat zisk. Akcie se v současnosti obchodují za nízký poměr ceny k tržbám 1,1, což je mnohem méně než 5,2násobek tržeb Netflixu. Ocenění společnosti Fubo by se však v dlouhodobém horizontu mohlo usadit někde mezi těmito čísly, a to je vše, co investoři potřebují k tomu, aby z těchto úrovní realizovali výraznou návratnost investice.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...