Investoři do společnosti Spotify (NYSE:SPOT) již znají příběh. Akcie SPOT klesly o 65 % ze svého 52týdenního maxima; o 55 % v roce 2022 a o 25 % za poslední měsíc. Dá se říci, že vybírání zisků z akcie, která vyskočila o 149 % ze svého pandemického minima, je očekávané. Výprodej se však nyní začíná jevit jako přehnaný. Investorům je to však prozatím jedno.
Zdroj: Canva
Na začátku dubna jsem nabídl svůj názor, že Spotify se dostává do jednoho pytle s Netflixem (NASDAQ:NFLX). Myslel jsem si tedy, že zpráva o výsledcích společnosti tuto myšlenku vyvrátí. Koneckonců, Spotify se podařilo zvýšit počet uživatelů.
A přírůstek 182 aktivních měsíčních uživatelů (MAU) byl jen o něco nižší než 183 MAU, které očekávali analytici. Panují také určité obavy, že společnost si své současné marže pouze udrží, místo aby je zvýšila.
Zdá se, že jde o případ, kdy investoři hledají jakýkoli důvod k prodeji. A společnost Spotify jim k tomu dala důvod. Pro někoho to může být příliš jednoduchá odpověď, ale někdy investování nemusí být těžké.
Oceňuji, že generální ředitel Daniel Ek v poslední době vkládá své peníze do nákupu akcií společnosti SPOT. Souhlasím také s jeho tvrzením, že klíčový rozdíl mezi Spotify a Netflixem spočívá v tom, že Spotify už má „stovky milionů kusů obsahu“.
Klíčovou součástí plánu růstu společnosti je však rozšíření množství obsahu, který je na platformě k dispozici, konkrétně v oblasti podcastů.
Jak jsem psal v dubnu, setrvačníkový model společnosti vyžaduje více obsahu. To povede k větší poptávce po reklamě. Ta pak bude vyžadovat více obsahu. A tak dále a tak dále.
Zdroj: Shutterstock
Čísla o výnosech společnosti Spotify mi nepřipadala nijak hrozná. Ve skutečnosti mi připadala spíše opačná. Společnost však bude muset ukázat, že dokáže tento výkon zopakovat i nadále.
Pokud se jí to podaří, mohou být akcie SPOT výhodnou koupí, protože se v současné době obchodují pod úrovní před pandemií. Ve skutečnosti to vypadá, že se kolem 95 dolarů vytváří solidní podlaha.
Otázkou nyní je, kde je strop. Investoři si mohou počkat na další výsledkovou sezónu nebo dvě, aby zjistili odpověď.
Investoři do společnosti Spotify již znají příběh. Akcie SPOT klesly o 65 % ze svého 52týdenního maxima; o 55 % v roce 2022 a o 25 % za poslední měsíc. Dá se říci, že vybírání zisků z akcie, která vyskočila o 149 % ze svého pandemického minima, je očekávané. Výprodej se však nyní začíná jevit jako přehnaný. Investorům je to však prozatím jedno.Zdroj: CanvaNa začátku dubna jsem nabídl svůj názor, že Spotify se dostává do jednoho pytle s Netflixem . Myslel jsem si tedy, že zpráva o výsledcích společnosti tuto myšlenku vyvrátí. Koneckonců, Spotify se podařilo zvýšit počet uživatelů.A přírůstek 182 aktivních měsíčních uživatelů byl jen o něco nižší než 183 MAU, které očekávali analytici. Panují také určité obavy, že společnost si své současné marže pouze udrží, místo aby je zvýšila.Zdá se, že jde o případ, kdy investoři hledají jakýkoli důvod k prodeji. A společnost Spotify jim k tomu dala důvod. Pro někoho to může být příliš jednoduchá odpověď, ale někdy investování nemusí být těžké.Oceňuji, že generální ředitel Daniel Ek v poslední době vkládá své peníze do nákupu akcií společnosti SPOT. Souhlasím také s jeho tvrzením, že klíčový rozdíl mezi Spotify a Netflixem spočívá v tom, že Spotify už má „stovky milionů kusů obsahu“.Klíčovou součástí plánu růstu společnosti je však rozšíření množství obsahu, který je na platformě k dispozici, konkrétně v oblasti podcastů.Chcete využít této příležitosti?Jak jsem psal v dubnu, setrvačníkový model společnosti vyžaduje více obsahu. To povede k větší poptávce po reklamě. Ta pak bude vyžadovat více obsahu. A tak dále a tak dále.Zdroj: ShutterstockČísla o výnosech společnosti Spotify mi nepřipadala nijak hrozná. Ve skutečnosti mi připadala spíše opačná. Společnost však bude muset ukázat, že dokáže tento výkon zopakovat i nadále.Pokud se jí to podaří, mohou být akcie SPOT výhodnou koupí, protože se v současné době obchodují pod úrovní před pandemií. Ve skutečnosti to vypadá, že se kolem 95 dolarů vytváří solidní podlaha.Otázkou nyní je, kde je strop. Investoři si mohou počkat na další výsledkovou sezónu nebo dvě, aby zjistili odpověď.