Akcie společnosti v prodlouženém obchodování vzrostly o více než 5 %.
Zde jsou údaje společnosti v porovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: Kč: 45 centů oproti 41 centům, které se očekávaly
Tržby: 102,6 milionu USD oproti očekávaným 101,5 milionu USD.
Salátový řetězec vykázal v prvním čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 49,2 milionu USD, tj. 45 centů na akcii, což je více než čistá ztráta ve výši 30 milionů USD, tj. 1,77 USD na akcii, o rok dříve. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali ztrátu na akcii ve výši 41 centů.

Společnost Sweetgreen uvedla, že hlavním důvodem prohloubení ztráty v tomto čtvrtletí bylo zvýšení kompenzací na základě akcií o 21 milionů dolarů. Vyšší mzdy a bonusy pro zaměstnance rovněž zatížily marže společnosti na úrovni restaurací, což bylo částečně kompenzováno rozhodnutím ukončit starý věrnostní program.
Čisté tržby vzrostly o 67 % na 102,6 milionu dolarů a překonaly očekávání 101,5 milionu dolarů. Dvě třetiny čtvrtletních tržeb tvořily digitální objednávky. Více než 40 % tržeb pocházelo z vlastní aplikace a webových stránek společnosti Sweetgreen, nikoli od třetích stran.
Tržby společnosti Sweetgreen ve stejných prodejnách se ve čtvrtletí zvýšily o 35 %, zatímco před rokem klesly o 26 %. Řetězec to přičítá vyššímu počtu transakcí se zákazníky a zvýšení cen jídelních lístků. Společnost za poslední rok zvýšila ceny o 10 %, ale podle vedení se chování zákazníků vůbec nezměnilo.
Spoluzakladatel a generální ředitel Jonathan Neman se pochlubil úspěšným testováním nového věrnostního programu s názvem Sweetpass. Zákazníci zapojení do pilotního programu zdvojnásobili četnost svých návštěv a ztrojnásobili své výdaje za saláty a teplé mísy společnosti Sweetgreen. Program stojí 10 dolarů měsíčně, ale uživatelé v něm získají 3dolarový kredit na každý nákup v hodnotě alespoň 9,95 dolaru.

Společnost Sweetgreen zopakovala svou prognózu pro rok 2022, v níž předpovídá tržby ve výši 515 až 535 milionů USD a růst tržeb ve stejných prodejnách o 20 až 26 %. očekává také otevření nejméně 35 nových čistých provozoven.
„V poslední době nevidíme nic, co by nás přimělo změnit náš výhled,“ řekl Reback analytikům na konferenčním hovoru.
Ostatní restaurační společnosti, jako například Starbucks a vlastník Taco Bell, Yum Brands, stáhly své výhledy na toto čtvrtletí s odkazem na inflaci a podmínky na vybraných mezinárodních trzích. Reback uvedl, že vnější faktory vyvolaly určité obavy, ale dobré výsledky řetězce v tomto čtvrtletí vedly společnost k potvrzení celoroční prognózy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky