Boeing: Přesvědčivý poměr rizika a výnosu na současných úrovních, říká analytik
Vzhledem ke kombinaci pokračujících zpoždění letounů 737/787 a akciového trhu, pro který se slovo "ošklivý" zdá být více než příhodné, klesly akcie společnosti Boeing (BA) na úroveň, která byla naposledy zaznamenána v roce 2020, kdy vrcholila krize.
Analytik společnosti Cowen Cai von Rumohr se proto při hodnocení vyhlídek tohoto giganta v oblasti A&D domnívá, že akcie v současné době nabízejí „obzvláště atraktivní vstupní bod s přesvědčivou návratností rizika“.
Von Rumohrův optimistický názor se opírá o tři body: „duopol Airbus-Boeing je nedotčený a BA má dlouhodobě solidní podíl na trhu a cash flow by se mělo ve druhém čtvrtletí zlepšit a v roce 2024 by mělo být dosaženo CFPS přes 20 USD.“
Kvůli silné kombinaci problémů v dodavatelském řetězci/logistice a přísnému dohledu FAA se společnost Boeing potýkala s „několika falešnými starty“ při zvyšování dodávek letounů 737 a obnovování dodávek letounů 787. Investoři se nyní „oprávněně obávají dalších zpoždění“.
Zdroj: Getty Images
„Zatím není jasné, kdy se Boeing s těmito problémy vypořádá,“ říká von Rumohr, „ale je velmi pravděpodobné, že se tak stane ještě letos a v příštích měsících bude mít velký potenciál ke zlepšení.“
Vzhledem k rostoucímu počtu nevyřízených objednávek a záměru Airbusu zvýšit výrobu A320 na 75 kusů měsíčně je poptávka po úzkých letadlech „i nadále velmi zdravá“.
Ačkoli problémy v dodavatelském řetězci a logistice jsou důvodem, proč Boeing od začátku roku dodal 737 v průměru jen 29 kusů měsíčně oproti cílovým 45-50, von Rumohr se domnívá, že „zmírnění dopadu Omicronu a rozhodnutí BA přepravovat některé položky, které byly zdrženy zpožděním v přístavech, letecky, by mělo pomoci vrátit dodávky z výrobní linky zpět na správnou cestu.“
Investoři se také zdají být nervózní z vyhlídky, že BA ustoupí Airbusu v „oživujícím“ segmentu úzkých letadel, nicméně analytik se domnívá, že ztráta podílu na tomto trhu bude kompenzována nárůstem podílu v segmentu širokotrupých letadel. BA zde má dobré výsledky; od roku 2018 získala 88 % objednávek širokotrupých osobních letadel a „velitelských“ 93 % objednávek nákladních letadel.
Pokud jde o bod 3, von Rumohr si sice myslí, že cash flow za 2. čtvrtletí „bude téměř jistě mnohem lepší než za 1. čtvrtletí“, ale stále se domnívá, že bude „poněkud v červených číslech“. Nicméně s tím, jak odezní problémy v dodavatelském řetězci a zrychlí se dodávky dokončených letadel ve skladech, 3. čtvrtletí pravděpodobně přinese „posun do černých čísel“.
Zdroj: Unsplash
Za tímto účelem von Rumohr hodnotí akcie BA jako Outperform (tj. Buy) s cílovou cenou 230 USD. V případě správného odhadu by si investoři mohli naplnit kapsy 83% ziskem.
Celkově lze říci, že kromě 4 skeptiků je všech 15 nedávných hodnocení analytiků BA pozitivních a směřují ke konsenzuálnímu hodnocení Strong Buy. Průměrná cílová cena je o něco nižší než von Rumohrova; hodnota 221,94 USD naznačuje, že akcie v příštím roce vzrostou o ~77 %.
Analytik společnosti Cowen Cai von Rumohr se proto při hodnocení vyhlídek tohoto giganta v oblasti A&D domnívá, že akcie v současné době nabízejí „obzvláště atraktivní vstupní bod s přesvědčivou návratností rizika“.Von Rumohrův optimistický názor se opírá o tři body: „duopol Airbus-Boeing je nedotčený a BA má dlouhodobě solidní podíl na trhu a cash flow by se mělo ve druhém čtvrtletí zlepšit a v roce 2024 by mělo být dosaženo CFPS přes 20 USD.“Kvůli silné kombinaci problémů v dodavatelském řetězci/logistice a přísnému dohledu FAA se společnost Boeing potýkala s „několika falešnými starty“ při zvyšování dodávek letounů 737 a obnovování dodávek letounů 787. Investoři se nyní „oprávněně obávají dalších zpoždění“.Zdroj: Getty Images„Zatím není jasné, kdy se Boeing s těmito problémy vypořádá,“ říká von Rumohr, „ale je velmi pravděpodobné, že se tak stane ještě letos a v příštích měsících bude mít velký potenciál ke zlepšení.“Vzhledem k rostoucímu počtu nevyřízených objednávek a záměru Airbusu zvýšit výrobu A320 na 75 kusů měsíčně je poptávka po úzkých letadlech „i nadále velmi zdravá“.Ačkoli problémy v dodavatelském řetězci a logistice jsou důvodem, proč Boeing od začátku roku dodal 737 v průměru jen 29 kusů měsíčně oproti cílovým 45-50, von Rumohr se domnívá, že „zmírnění dopadu Omicronu a rozhodnutí BA přepravovat některé položky, které byly zdrženy zpožděním v přístavech, letecky, by mělo pomoci vrátit dodávky z výrobní linky zpět na správnou cestu.“Chcete využít této příležitosti?Investoři se také zdají být nervózní z vyhlídky, že BA ustoupí Airbusu v „oživujícím“ segmentu úzkých letadel, nicméně analytik se domnívá, že ztráta podílu na tomto trhu bude kompenzována nárůstem podílu v segmentu širokotrupých letadel. BA zde má dobré výsledky; od roku 2018 získala 88 % objednávek širokotrupých osobních letadel a „velitelských“ 93 % objednávek nákladních letadel.Pokud jde o bod 3, von Rumohr si sice myslí, že cash flow za 2. čtvrtletí „bude téměř jistě mnohem lepší než za 1. čtvrtletí“, ale stále se domnívá, že bude „poněkud v červených číslech“. Nicméně s tím, jak odezní problémy v dodavatelském řetězci a zrychlí se dodávky dokončených letadel ve skladech, 3. čtvrtletí pravděpodobně přinese „posun do černých čísel“.Zdroj: UnsplashZa tímto účelem von Rumohr hodnotí akcie BA jako Outperform s cílovou cenou 230 USD. V případě správného odhadu by si investoři mohli naplnit kapsy 83% ziskem.Celkově lze říci, že kromě 4 skeptiků je všech 15 nedávných hodnocení analytiků BA pozitivních a směřují ke konsenzuálnímu hodnocení Strong Buy. Průměrná cílová cena je o něco nižší než von Rumohrova; hodnota 221,94 USD naznačuje, že akcie v příštím roce vzrostou o ~77 %.
Dominion Energy je energetická společnost s dlouhodobým růstovým potenciálem, který vyplývá z dvou hlavních oblastí investičních projektů a rostoucí poptávky...