V situaci, kdy Walmart právě oznámil, že spotřebitelé omezují diskrétní výdaje, dosáhl řetězec restaurací ve své zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která byla zveřejněna v úterý po skončení pracovní doby, dvouciferného růstu srovnatelných tržeb, a to o 10,1 % oproti předchozímu čtvrtletí. Od roku 2019 se srovnatelné tržby zvýšily o neuvěřitelných 30 %. Akcie společnosti ve středu ráno vzrostly o 13 %, když investory tato zpráva potěšila.
S odeznívajícími obavami z pandemie se spotřebitelé vrátili k restauracím, protože tržby v restauracích vzrostly o 35,9 %, ale digitální kanál stále představoval 39 % tržeb. Společnost Chipotle dokonale realizuje svou digitální strategii, protože online kanál, který zahrnuje rozvoz a koncept drive-thru Chipotlanes, doplňuje tržby v obchodech, místo aby je kanibalizoval. Digitální prodej poskytl potřebný úlevový ventil během vrcholu pandemie.
Zdroj: foodbusinessnews.net
Pokud měla inflace vliv na výkonnost společnosti, projevila se spíše v dolním než horním řádku, ale zisky Chipotle byly stejně působivé. Provozní marže se zlepšila z 13 % na 15,3 % a provozní marže na úrovni restaurací vzrostla z 24,5 % na 25,2 %. Upravený zisk na akcii vyskočil o 25 % na 9,30 USD, čímž předčil odhady na úrovni 9,04 USD.
Vedení společnosti sice přiznalo určitý dopad inflace nákladů, včetně nákladů na avokádo, obaly, mléčné výrobky, hovězí a kuřecí maso, ale zjevně to nestačilo na to, aby to významně ovlivnilo růst společnosti. Společnost plánuje zvýšit ceny v srpnu.
Jednoduché tajemství úspěchu
Výkonný ředitel Brian Niccol si získal velké uznání za to, že se společnost po skandálu s bakterií E. coli změnila k lepšímu. Díky chytrému marketingu a vztahům s veřejností pomohl Niccol získat zpět důvěru zákazníků po vážných problémech s bezpečností potravin a dohlížel na agresivní investice do digitálního kanálu. Rozšířil také věrnostní program Chipotle, zvýšil využívání aplikace Chipotle, navázal partnerství s poskytovateli doručovacích služeb třetích stran, jako je DoorDash, a rozšířil Chipotlanes, které umožňují zákazníkům vyzvednout si online objednávky, aniž by museli opustit své auto. Úspěch digitálního kanálu umožnil společnosti Chipotle využít druhé „výrobní linky“ v restauracích, neboli stanice, kde se připravují objednávky, což zvyšuje ziskovost a umožňuje společnosti zvýšit kapacitu, aniž by musela otevírat nové restaurace.
Tajemství jejího úspěchu je však především jednoduché: Společnost má dobrý produkt. Oblíbenost jejího jídla v kombinaci s obchodním modelem znamená, že Chipotle má jeden z nejvyšších průměrných jednotkových objemů v odvětví rychlého občerstvení, který činí 2,66 milionu dolarů bez poplatků za rozvoz. Díky loajalitě zákazníků má také cenovou sílu, která jí umožňuje v případě potřeby zvýšit ceny a absorbovat tak vyšší náklady.
Je vhodné koupit akcie společnosti?
Akcie Chipotle byly téměř po celou dobu svého působení na burze drahé, ale po zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která obsahuje rekordní zisk na akcii, se cena akcií zdá být přiměřená. V současné době se Chipotle obchoduje s poměrem ceny k zisku na základě odhadů pro rok 2023 ve výši 36 a tyto odhady se po zprávě za druhé čtvrtletí pravděpodobně zvýší.
Řetězec burrito v současnosti provozuje 3 000 restaurací a v dlouhodobém horizontu vidí na trhu prostor pro 7 000 restaurací v Severní Americe, přičemž počet restaurací roste o 8 % až 10 % ročně. Tento odhad by se mohl zvýšit, protože růst digitálního kanálu a Chipotlanes otevírá další trhy. S růstem a rozšiřováním by se měla i nadále zvyšovat ziskovost a společnost prokázala svou odolnost poté, co se vypořádala s krizí způsobenou bakterií E. coli i pandemií.
Zdroj: Chipotle.com
Akcie společnosti Chipotle jsou sice dražší než akcie obdobných restaurací, ale Chipotle opakovaně dokázal, že je vynikajícím podnikem. Stojí za to si připlatit.
V situaci, kdy Walmart právě oznámil, že spotřebitelé omezují diskrétní výdaje, dosáhl řetězec restaurací ve své zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která byla zveřejněna v úterý po skončení pracovní doby, dvouciferného růstu srovnatelných tržeb, a to o 10,1 % oproti předchozímu čtvrtletí. Od roku 2019 se srovnatelné tržby zvýšily o neuvěřitelných 30 %. Akcie společnosti ve středu ráno vzrostly o 13 %, když investory tato zpráva potěšila.S odeznívajícími obavami z pandemie se spotřebitelé vrátili k restauracím, protože tržby v restauracích vzrostly o 35,9 %, ale digitální kanál stále představoval 39 % tržeb. Společnost Chipotle dokonale realizuje svou digitální strategii, protože online kanál, který zahrnuje rozvoz a koncept drive-thru Chipotlanes, doplňuje tržby v obchodech, místo aby je kanibalizoval. Digitální prodej poskytl potřebný úlevový ventil během vrcholu pandemie.Zdroj: foodbusinessnews.netPokud měla inflace vliv na výkonnost společnosti, projevila se spíše v dolním než horním řádku, ale zisky Chipotle byly stejně působivé. Provozní marže se zlepšila z 13 % na 15,3 % a provozní marže na úrovni restaurací vzrostla z 24,5 % na 25,2 %. Upravený zisk na akcii vyskočil o 25 % na 9,30 USD, čímž předčil odhady na úrovni 9,04 USD.Vedení společnosti sice přiznalo určitý dopad inflace nákladů, včetně nákladů na avokádo, obaly, mléčné výrobky, hovězí a kuřecí maso, ale zjevně to nestačilo na to, aby to významně ovlivnilo růst společnosti. Společnost plánuje zvýšit ceny v srpnu.Výkonný ředitel Brian Niccol si získal velké uznání za to, že se společnost po skandálu s bakterií E. coli změnila k lepšímu. Díky chytrému marketingu a vztahům s veřejností pomohl Niccol získat zpět důvěru zákazníků po vážných problémech s bezpečností potravin a dohlížel na agresivní investice do digitálního kanálu. Rozšířil také věrnostní program Chipotle, zvýšil využívání aplikace Chipotle, navázal partnerství s poskytovateli doručovacích služeb třetích stran, jako je DoorDash, a rozšířil Chipotlanes, které umožňují zákazníkům vyzvednout si online objednávky, aniž by museli opustit své auto. Úspěch digitálního kanálu umožnil společnosti Chipotle využít druhé „výrobní linky“ v restauracích, neboli stanice, kde se připravují objednávky, což zvyšuje ziskovost a umožňuje společnosti zvýšit kapacitu, aniž by musela otevírat nové restaurace.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Chipotle
Tajemství jejího úspěchu je však především jednoduché: Společnost má dobrý produkt. Oblíbenost jejího jídla v kombinaci s obchodním modelem znamená, že Chipotle má jeden z nejvyšších průměrných jednotkových objemů v odvětví rychlého občerstvení, který činí 2,66 milionu dolarů bez poplatků za rozvoz. Díky loajalitě zákazníků má také cenovou sílu, která jí umožňuje v případě potřeby zvýšit ceny a absorbovat tak vyšší náklady.Akcie Chipotle byly téměř po celou dobu svého působení na burze drahé, ale po zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která obsahuje rekordní zisk na akcii, se cena akcií zdá být přiměřená. V současné době se Chipotle obchoduje s poměrem ceny k zisku na základě odhadů pro rok 2023 ve výši 36 a tyto odhady se po zprávě za druhé čtvrtletí pravděpodobně zvýší.Řetězec burrito v současnosti provozuje 3 000 restaurací a v dlouhodobém horizontu vidí na trhu prostor pro 7 000 restaurací v Severní Americe, přičemž počet restaurací roste o 8 % až 10 % ročně. Tento odhad by se mohl zvýšit, protože růst digitálního kanálu a Chipotlanes otevírá další trhy. S růstem a rozšiřováním by se měla i nadále zvyšovat ziskovost a společnost prokázala svou odolnost poté, co se vypořádala s krizí způsobenou bakterií E. coli i pandemií.Zdroj: Chipotle.comAkcie společnosti Chipotle jsou sice dražší než akcie obdobných restaurací, ale Chipotle opakovaně dokázal, že je vynikajícím podnikem. Stojí za to si připlatit.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...