Specializovaný maloobchodní prodejce oznámil brutální pokles tržeb již v dubnu, přičemž předpovídal oživení na horní i dolní hranici, které by mělo začít v druhé polovině roku 2022.
Zpráva o výsledcích společnosti Bed Bath & Beyond z konce června ukázala zhoršující se trendy v poptávce a rostoucí čisté ztráty. Díky těmto faktorům se širší plán managementu na oživení zdá být příliš optimistický. Podívejme se na něj blíže.
Zhoršené trendy poptávky
Vedení společnosti v polovině dubna uvedlo, že zákazníci se rychle přesouvají z její hlavní růstové niky, kterou je vybavení domácností. Tento přesun se v prvním čtvrtletí ještě zintenzivnil.
Srovnatelné tržby v obchodech klesly do konce května o 27 % ve značce Bed Bath & Beyond a přibližně o 5 % v segmentu buybuy Baby. Před třemi měsíci se srovnatelné tržby v těchto dvou řetězcích snížily o 15 % a mírně vzrostly, což naznačuje, že pokles poptávky se zatím nestabilizoval.

Vedení se nesnažilo výsledky nijak zlehčovat. „Došlo k akutnímu posunu v náladách zákazníků,“ uvedla v tiskové zprávě nastupující generální ředitelka Sue Goveová, „a … tlaky se podstatně vystupňovaly.“ Maloobchodní řetězec upozornil na problémy včetně nedostatku zásob a nadměrných dodávek spolu s mnohem slabší poptávkou v oblastech, které byly v dřívějších fázích pandemie oblíbené.
Jak se dalo očekávat, s tímto poklesem prodeje byla spojena vážná finanční sankce. Společnost Bed Bath & Beyond zaznamenala 24% hrubou ziskovou marži, což je o devět procentních bodů méně než před rokem. Čistá ztráta se vyšplhala z 51 milionů dolarů na 358 milionů dolarů, částečně proto, že řetězec musel odepsat velký objem zastaralých zásob.
Podobně jako společnost Target ve své poslední zprávě o výsledcích hospodaření i Bed Bath & Beyond byla zasažena vyššími náklady na dopravu a držení zásob, které se v prostředí nízké poptávky hůře přenášejí na spotřebitele. „Naše výsledky za první čtvrtletí nesplnily naše očekávání,“ uvedl Gove.
Výhled do budoucna
Investoři se mohou utěšovat tím, že téměř veškerý pokles ziskovosti, který maloobchodní prodejce utrpěl, je způsoben přechodnými problémy, jako jsou nárůsty nákladů a odpisy zásob. Bed Bath & Beyond zjevně bere své problémy vážně, což dokládá i rozhodnutí společnosti obměnit tým vedoucích pracovníků a okamžitě jmenovat Goveho dočasným generálním ředitelem.

Není však jisté, zda zásadní strategický obrat může vrátit tento podnik k ziskovému růstu. Koneckonců Bed Bath & Beyond ztrácí podíl na trhu ve zmenšujícím se odvětví a ještě před touto poslední aktualizací vykazovala prudký pokles marží.
Tyto faktory by mohly investory přesvědčit, aby se od této volatilní akcie drželi dál a dali přednost úspěšnějším maloobchodním prodejcům. Společnost Bed Bath & Beyond má zdroje, které ji podpoří v příštích dvou letech tříletého přechodného plánu vedení.
Několik posledních aktualizací výsledků však naznačuje, že může trvat déle, než investoři začnou pozorovat něco, co se blíží stabilnímu růstu tržeb a zisku z této činnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























