GM odvolalo prodej své indické továrny automobilů čínské společnosti Great Wall
Společnost General Motors (GM) v pátek oznámila, že zrušila prodej uzavřené indické továrny čínské společnosti Great Wall Motor poté, co se jí nepodařilo získat souhlas regulačních orgánů, a to v souvislosti s tvrdším postojem Dillí vůči investicím z Pekingu.
Společnost GM uzavřela v lednu 2020 dohodu o prodeji závodu společnosti Great Wall, přičemž čínský výrobce SUV měl zaplatit až 300 milionů dolarů v rámci širšího plánu investovat 1 miliardu dolarů na vybudování pozice na rostoucím indickém automobilovém trhu.
Dohoda, která byla dvakrát prodloužena, vypršela 30. června.
„Nebyli jsme schopni získat potřebná schválení v časovém rámci dohody,“ řekl agentuře Reuters George Svigos, výkonný ředitel komunikace GM International.
„Naše strategie v Indii zůstává nezměněna a nyní budeme zkoumat další možnosti prodeje areálu,“ uvedl a dodal, že společnost „doufá, že dosáhne ceny, která bude odrážet hodnotu aktiva“.
Zdroj: Getty Images
„Great Wall Motor bude i v budoucnu věnovat pozornost indickému trhu a pokračovat v hledání nových příležitostí,“ uvedla čínská automobilka v pátečním prohlášení a zároveň potvrdila ukončení smlouvy o prodeji závodu.
Indická vláda na e-maily s žádostí o komentář bezprostředně nereagovala.
Dohoda GM s Great Wall byla dohodnuta jen několik měsíců před tím, než Indie v dubnu 2020 zpřísnila svůj postoj k investicím ze sousedních zemí včetně Číny, čímž se stala první velkou obětí tohoto kroku, který zbrzdil příliv kapitálu v hodnotě miliard dolarů do odvětví, jako jsou automobilový průmysl a technologie.
Jednalo se o součást širšího zásahu Indie proti podnikům s vazbami na Čínu v souvislosti se zhoršujícími se diplomatickými vztahy. Dillí také zakázalo více než 300 čínských mobilních aplikací, včetně TikToku, z bezpečnostních důvodů.
Tento krok udělal tlustou čáru za více než dvouletým úsilím GM a Great Wall a donutil americkou firmu znovu zahájit hledání kupce, zatímco nadále vynakládá peníze na údržbu některých strojů a nástrojů v továrně.
Zdroj: Getty Images
Na otázku, zda by továrna mohla být využita k výrobě elektromobilů, Svigos odpověděl, že je vhodná pro řadu průmyslových využití, včetně využití jinými než automobilovými společnostmi, a že GM prozkoumá všechny možnosti.
Společnost GM, která přestala prodávat automobily v Indii na konci roku 2017, již prodala svůj další závod společnosti SAIC Motor Corp, kde čínská automobilka vyrábí vozy pod svou britskou značkou MG Motor.
Tím se také společnost Great Wall vrátí zpět k rýsovacímu prknu ohledně svých plánů na vstup do Indie, který považovala za důležitou součást své globální strategie proniknout na nové trhy, jako je Latinská Amerika, Thajsko a Brazílie.
V loňském roce společnost Great Wall přesunula do Brazílie část své investice ve výši 1 miliardy dolarů určené pro Indii a po průtazích při získávání vládních povolení přesunula část svých zaměstnanců.
Společnost GM uzavřela v lednu 2020 dohodu o prodeji závodu společnosti Great Wall, přičemž čínský výrobce SUV měl zaplatit až 300 milionů dolarů v rámci širšího plánu investovat 1 miliardu dolarů na vybudování pozice na rostoucím indickém automobilovém trhu.Dohoda, která byla dvakrát prodloužena, vypršela 30. června.„Nebyli jsme schopni získat potřebná schválení v časovém rámci dohody,“ řekl agentuře Reuters George Svigos, výkonný ředitel komunikace GM International.„Naše strategie v Indii zůstává nezměněna a nyní budeme zkoumat další možnosti prodeje areálu,“ uvedl a dodal, že společnost „doufá, že dosáhne ceny, která bude odrážet hodnotu aktiva“.Zdroj: Getty Images„Great Wall Motor bude i v budoucnu věnovat pozornost indickému trhu a pokračovat v hledání nových příležitostí,“ uvedla čínská automobilka v pátečním prohlášení a zároveň potvrdila ukončení smlouvy o prodeji závodu.Indická vláda na e-maily s žádostí o komentář bezprostředně nereagovala.Chcete využít této příležitosti?Dohoda GM s Great Wall byla dohodnuta jen několik měsíců před tím, než Indie v dubnu 2020 zpřísnila svůj postoj k investicím ze sousedních zemí včetně Číny, čímž se stala první velkou obětí tohoto kroku, který zbrzdil příliv kapitálu v hodnotě miliard dolarů do odvětví, jako jsou automobilový průmysl a technologie.Jednalo se o součást širšího zásahu Indie proti podnikům s vazbami na Čínu v souvislosti se zhoršujícími se diplomatickými vztahy. Dillí také zakázalo více než 300 čínských mobilních aplikací, včetně TikToku, z bezpečnostních důvodů.Tento krok udělal tlustou čáru za více než dvouletým úsilím GM a Great Wall a donutil americkou firmu znovu zahájit hledání kupce, zatímco nadále vynakládá peníze na údržbu některých strojů a nástrojů v továrně.Zdroj: Getty ImagesNa otázku, zda by továrna mohla být využita k výrobě elektromobilů, Svigos odpověděl, že je vhodná pro řadu průmyslových využití, včetně využití jinými než automobilovými společnostmi, a že GM prozkoumá všechny možnosti.Společnost GM, která přestala prodávat automobily v Indii na konci roku 2017, již prodala svůj další závod společnosti SAIC Motor Corp, kde čínská automobilka vyrábí vozy pod svou britskou značkou MG Motor.Tím se také společnost Great Wall vrátí zpět k rýsovacímu prknu ohledně svých plánů na vstup do Indie, který považovala za důležitou součást své globální strategie proniknout na nové trhy, jako je Latinská Amerika, Thajsko a Brazílie.V loňském roce společnost Great Wall přesunula do Brazílie část své investice ve výši 1 miliardy dolarů určené pro Indii a po průtazích při získávání vládních povolení přesunula část svých zaměstnanců.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...