„Zatímco se Čína připravuje na nejpomalejší čtvrtletní hospodářský růst za poslední dva roky, automobilový průmysl těží z mnohostranných stimulů nabízených centrální a místní vládou,“ uvedli tento měsíc ve své zprávě analytici Morgan Stanley pod vedením Tima Hsiaoa.
Hsiao poznamenal, že „osvědčený“ čínský návod na podporu růstu prodeje vozidel vedl ve druhém čtvrtletí k prudkému oživení automobilového sektoru. Zavedená opatření zahrnují snížení daně z nákupu a uvolnění přísných kvót na počet vydaných registračních značek v zemi.
Očekává se, že toto oživení automobilového sektoru bude pokračovat i ve druhé polovině roku, a to díky náhradní poptávce po elektromobilech i tradičních vozidlech se spalovacími motory, dodal.
Banka jako svůj základní scénář předpověděla 4% růst prodeje osobních vozidel v roce 2022.
„Růst v automobilovém sektoru by měl být dobře srovnatelný s růstem v jednotlivých odvětvích, protože ostatní klíčové sektory se snaží udržet nad vodou uprostřed cyklických poklesů,“ uvedl Hsiao.
Zdroj: Getty Images
„Kodak moment“ Morgan Stanley se domnívá, že z čínských stimulačních balíčků by jako první mohly těžit značky elektromobilů.
„Stále věříme, že elektromobily zůstanou strategickým cílem Číny až do roku 2023, a zastáváme konstruktivní názor na krátkodobou výkonnost elektromobilů, protože silné objednávky, tenké zásoby v kanálech, agresivní stimuly a příznivé modelové řady podpoří dynamiku elektromobilů ve 2. pololetí roku 2022,“ uvedl Hsiao.
V samostatném sdělení z 29. srpna Hsiao naznačil, že tradiční vozidla s ICE by mohla brzy čelit svému vlastnímu „Kodakovu momentu“.
Bývalý fotografický gigant měl v 70. letech 20. století významný podíl na trhu, ale v roce 2012 musel vyhlásit bankrot poté, co nedokázal držet krok s rychlou digitalizací odvětví.
Hsiao dodal, že během hovorů čínských automobilek o výsledcích hospodaření se „vůbec nemluvilo“ o nových modelech na bázi benzinu, všechny otázky a komentáře vedení se soustředily na hybridní a elektrické strategie.
Výběr akcií Které akcie tedy budou z tohoto nového automobilového prostředí těžit?
„Akcie s levným oceněním a většími revizemi odhadů pro jejich silnější produktové řady nebo průlomové projekty by mohly zůstat z hlediska ocenění odolnější,“ řekl Hsiao.
Zdroj: Nio
V této oblasti se společnosti Morgan Stanley líbí šanghajská společnost Nio kvůli potenciálnímu růstu ceny jejích akcií.
„Domníváme se, že trh očekává, že operace společnosti Nio zůstanou utlumené – ale s tím, jak se [v druhé polovině roku] začnou objemy oživovat, což bude podpořeno zlepšující se nabídkou a příznivým modelovým cyklem, se domníváme, že rizika pro objemy a cenu akcií společnosti Nio jsou nyní vychýlena směrem nahoru,“ uvedl Hsiao.
Bance se také líbí pekingská společnost Li Auto. Uznává sice, že akcie v posledních dvou týdnech nedosahovaly lepších výsledků než trh, ale věří, že silné objednávky na nejnovější SUV L9 Smart a vyšší prodeje SUV L8 položí „příznivější platformu“ pro rok 2023.
Seznam banky uzavírá společnost Xpeng se sídlem v Guangzhou. Podle banky akcie této společnosti letos nedosahují lepších výsledků než jejich konkurenti kvůli obavám ze zpomalujících se objednávek modelů P5 a P7 a absenci nových modelů až do čtvrtého čtvrtletí roku.
Očekává však, že od září se prodeje vozů Xpeng zvýší, a to díky rostoucímu počtu objednávek a uvedení nového luxusního SUV G9.
Morgan Stanley hodnotí všechny tři akcie nákupním ratingem.
„Zatímco se Čína připravuje na nejpomalejší čtvrtletní hospodářský růst za poslední dva roky, automobilový průmysl těží z mnohostranných stimulů nabízených centrální a místní vládou,“ uvedli tento měsíc ve své zprávě analytici Morgan Stanley pod vedením Tima Hsiaoa.Hsiao poznamenal, že „osvědčený“ čínský návod na podporu růstu prodeje vozidel vedl ve druhém čtvrtletí k prudkému oživení automobilového sektoru. Zavedená opatření zahrnují snížení daně z nákupu a uvolnění přísných kvót na počet vydaných registračních značek v zemi.Očekává se, že toto oživení automobilového sektoru bude pokračovat i ve druhé polovině roku, a to díky náhradní poptávce po elektromobilech i tradičních vozidlech se spalovacími motory, dodal.Banka jako svůj základní scénář předpověděla 4% růst prodeje osobních vozidel v roce 2022.„Růst v automobilovém sektoru by měl být dobře srovnatelný s růstem v jednotlivých odvětvích, protože ostatní klíčové sektory se snaží udržet nad vodou uprostřed cyklických poklesů,“ uvedl Hsiao.Zdroj: Getty Images„Kodak moment“Morgan Stanley se domnívá, že z čínských stimulačních balíčků by jako první mohly těžit značky elektromobilů.Chcete využít této příležitosti?„Stále věříme, že elektromobily zůstanou strategickým cílem Číny až do roku 2023, a zastáváme konstruktivní názor na krátkodobou výkonnost elektromobilů, protože silné objednávky, tenké zásoby v kanálech, agresivní stimuly a příznivé modelové řady podpoří dynamiku elektromobilů ve 2. pololetí roku 2022,“ uvedl Hsiao.V samostatném sdělení z 29. srpna Hsiao naznačil, že tradiční vozidla s ICE by mohla brzy čelit svému vlastnímu „Kodakovu momentu“.Bývalý fotografický gigant měl v 70. letech 20. století významný podíl na trhu, ale v roce 2012 musel vyhlásit bankrot poté, co nedokázal držet krok s rychlou digitalizací odvětví.Hsiao dodal, že během hovorů čínských automobilek o výsledcích hospodaření se „vůbec nemluvilo“ o nových modelech na bázi benzinu, všechny otázky a komentáře vedení se soustředily na hybridní a elektrické strategie.Výběr akciíKteré akcie tedy budou z tohoto nového automobilového prostředí těžit?„Akcie s levným oceněním a většími revizemi odhadů pro jejich silnější produktové řady nebo průlomové projekty by mohly zůstat z hlediska ocenění odolnější,“ řekl Hsiao.Zdroj: NioV této oblasti se společnosti Morgan Stanley líbí šanghajská společnost Nio kvůli potenciálnímu růstu ceny jejích akcií.„Domníváme se, že trh očekává, že operace společnosti Nio zůstanou utlumené – ale s tím, jak se [v druhé polovině roku] začnou objemy oživovat, což bude podpořeno zlepšující se nabídkou a příznivým modelovým cyklem, se domníváme, že rizika pro objemy a cenu akcií společnosti Nio jsou nyní vychýlena směrem nahoru,“ uvedl Hsiao.Bance se také líbí pekingská společnost Li Auto. Uznává sice, že akcie v posledních dvou týdnech nedosahovaly lepších výsledků než trh, ale věří, že silné objednávky na nejnovější SUV L9 Smart a vyšší prodeje SUV L8 položí „příznivější platformu“ pro rok 2023.Seznam banky uzavírá společnost Xpeng se sídlem v Guangzhou. Podle banky akcie této společnosti letos nedosahují lepších výsledků než jejich konkurenti kvůli obavám ze zpomalujících se objednávek modelů P5 a P7 a absenci nových modelů až do čtvrtého čtvrtletí roku.Očekává však, že od září se prodeje vozů Xpeng zvýší, a to díky rostoucímu počtu objednávek a uvedení nového luxusního SUV G9.Morgan Stanley hodnotí všechny tři akcie nákupním ratingem.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...