Když se nedaří, jsou vztahy s veřejností jednou z prvních položek, které podnikatelé škrtají v rozpočtu. Většina odborníků na PR vám řekne, že je to špatný nápad. Řeknou vám, že krize je přesně ten nevhodný okamžik, kdy přestat vyprávět svůj příběh.
I když je na tom něco pravdy, snížení rozpočtu na PR je vždy lepší než někoho propustit. Někdy prostě nemáte na výběr, ale tady je dobrá zpráva: základy efektivního public relations pro podnikatele jsou zdarma.
Zde je několik věcí, které můžete udělat, aby o vás bylo slyšet, když v rozpočtu nezbývá nic na zaplacení drahé agentury.
Objevte (nebo znovu objevte) svůj vlastní příběh
Zdroj: Unsplash
Nic nestojí, když se ponoříte do hloubky a objevíte (nebo znovu objevíte), proč je pro vás vaše práce a vaše podnikání opravdu důležité. PR není jen získání článku v časopise nebo rozhovor ve vlivném podcastu. Pokud jste podnikatel, PR jste vy. Po celou dobu. Nemusíte platit agentuře tisíce, aby vám pomohla zviditelnit vaše podnikání tak, aby znělo zajímavě nebo důležitě. Pokud ji nedokážete udělat zajímavou a důležitou vy, nikdo jiný ji neudělá.
Nebuďte aplikace pro plánování, která zachrání svět. Buďte plánovací aplikací, která pomáhá lidem trávit více času s lidmi, které mají rádi. Pokud to opravdu uděláte, všichni pochopíme, že jste zachránili svět. Nebudete nám to muset říkat. Příběh si vás najde sám.
Aktualizujte a vylepšujte svůj firemní i osobní profil na síti LinkedIn
Zkontrolujte svůj osobní profil a firemní stránku. Na svém profilu přestaňte lidem říkat, co děláte. Místo toho se zaměřte na své úspěchy – a uveďte všechny milníky, které by ostatní (tj. novináře nebo vlivné osoby v oboru) mohly zajímat.
Na firemní stránce používejte jazyk a sdílejte obsah, který lidem pomůže pochopit, proč je vaše společnost důležitá. Spojte svou společnost s vyšším – ale konkrétním – cílem. Úspěchy mohou být zajímavé pro novináře, zejména v rámci médií zaměřených na dané odvětví. Sdílení těchto úspěchů na síti LinkedIn je zdarma.
Rozvíjejte skutečné vztahy se členy místních médií
Zdroj: Unsplash
PR agentury mají tendenci klást důraz na jednu přednost před všemi ostatními: na vztahy. Čím lepší jsou jejich vztahy se zástupci médií, tím větší je pravděpodobnost, že vás dostanou do zpráv. Přístup k novinářům není levný, částečně proto, že budování těchto vztahů trvalo dlouho. Tyto vztahy jsou postaveny na základech času a důvěry. Novináři jsou na nich závislí.
Do budování vztahů založených na čase a důvěře můžete investovat i vy.
Pokud žijete v dostatečně velkém městě, kde působí místní obchodní novinář, pozvěte ho na oběd nebo na kávu – zvláště když nemáte konkrétní příběh, který byste mu chtěli předložit. Zapojte se do jejich obsahu na sociálních sítích. Sdílejte jejich příběhy. Pošlete jim upřímnou pochvalu poté, co napíší nebo vytvoří něco, co považujete za hodnotné. Chovejte se k novinářům jako k lidem – a ne jako k bankomatu, který přijímá dotěrné e-maily a vyplivne 600 slov a odkaz – a můžete si vytvořit vztahy, které mohou vést ke zveřejnění.
A pokud to k článku nepovede, stále jste získali nového přítele.
Sdílejte obsah na platformách, které máte pod kontrolou
Jednání s médii může podnikatele frustrovat. Ani proslulé „pole zkreslující realitu“ Steva Jobse nedokázalo zabránit tomu, aby autoři publikovali nelichotivé články – nebo aby ho během jeho let v metaforické divočině ignorovali. Kontrolujte to, co můžete kontrolovat.
Ujistěte se, že zveřejňujete promyšlený, autentický obsah na relevantních platformách, které vám pomohou oslovit cílové publikum. Pokud je to TikTok, buďte na TikToku důsledně přítomni. Pokud je to LinkedIn, buďte na něm důsledně přítomni. A nezanedbávejte ani své webové stránky a blog.
Buďte kreativní
Zdroj: Unsplash
Získání prezentace na hlavních mediálních platformách se obvykle děje kombinací štěstí, načasování a peněz. Podnikatelé mají často málo štěstí, času i peněz. Jediná věc, která podnikatelům obvykle nechybí? Kreativita. Ta k práci patří.
Když přijdete s něčím skutečně kreativním – ať už je to nový produkt, nová služba nebo jiný způsob uvažování o důležitém tématu – média vás vyhledají. Například to, že se ke svým zaměstnancům chováte tak dobře, že všem známým vyprávějí o úžasné společnosti, ve které pracují, je správná věc a zároveň skvělý způsob, jak se o vás dozvědět.
Kreativita a slušnost jsou vždy zdarma.
Jsou také nejlepší PR strategií, i když si můžete dovolit dražší strategii.
Když se nedaří, jsou vztahy s veřejností jednou z prvních položek, které podnikatelé škrtají v rozpočtu. Většina odborníků na PR vám řekne, že je to špatný nápad. Řeknou vám, že krize je přesně ten nevhodný okamžik, kdy přestat vyprávět svůj příběh.I když je na tom něco pravdy, snížení rozpočtu na PR je vždy lepší než někoho propustit. Někdy prostě nemáte na výběr, ale tady je dobrá zpráva: základy efektivního public relations pro podnikatele jsou zdarma.Zde je několik věcí, které můžete udělat, aby o vás bylo slyšet, když v rozpočtu nezbývá nic na zaplacení drahé agentury. svůj vlastní příběhZdroj: UnsplashNic nestojí, když se ponoříte do hloubky a objevíte , proč je pro vás vaše práce a vaše podnikání opravdu důležité. PR není jen získání článku v časopise nebo rozhovor ve vlivném podcastu. Pokud jste podnikatel, PR jste vy. Po celou dobu. Nemusíte platit agentuře tisíce, aby vám pomohla zviditelnit vaše podnikání tak, aby znělo zajímavě nebo důležitě. Pokud ji nedokážete udělat zajímavou a důležitou vy, nikdo jiný ji neudělá.A nepřehánějte. Buďte autentičtí. Buďte skuteční.Chcete využít této příležitosti?Nebuďte aplikace pro plánování, která zachrání svět. Buďte plánovací aplikací, která pomáhá lidem trávit více času s lidmi, které mají rádi. Pokud to opravdu uděláte, všichni pochopíme, že jste zachránili svět. Nebudete nám to muset říkat. Příběh si vás najde sám.Zkontrolujte svůj osobní profil a firemní stránku. Na svém profilu přestaňte lidem říkat, co děláte. Místo toho se zaměřte na své úspěchy – a uveďte všechny milníky, které by ostatní mohly zajímat.Na firemní stránce používejte jazyk a sdílejte obsah, který lidem pomůže pochopit, proč je vaše společnost důležitá. Spojte svou společnost s vyšším – ale konkrétním – cílem. Úspěchy mohou být zajímavé pro novináře, zejména v rámci médií zaměřených na dané odvětví. Sdílení těchto úspěchů na síti LinkedIn je zdarma.Zdroj: UnsplashPR agentury mají tendenci klást důraz na jednu přednost před všemi ostatními: na vztahy. Čím lepší jsou jejich vztahy se zástupci médií, tím větší je pravděpodobnost, že vás dostanou do zpráv. Přístup k novinářům není levný, částečně proto, že budování těchto vztahů trvalo dlouho. Tyto vztahy jsou postaveny na základech času a důvěry. Novináři jsou na nich závislí.Do budování vztahů založených na čase a důvěře můžete investovat i vy.Pokud žijete v dostatečně velkém městě, kde působí místní obchodní novinář, pozvěte ho na oběd nebo na kávu – zvláště když nemáte konkrétní příběh, který byste mu chtěli předložit. Zapojte se do jejich obsahu na sociálních sítích. Sdílejte jejich příběhy. Pošlete jim upřímnou pochvalu poté, co napíší nebo vytvoří něco, co považujete za hodnotné. Chovejte se k novinářům jako k lidem – a ne jako k bankomatu, který přijímá dotěrné e-maily a vyplivne 600 slov a odkaz – a můžete si vytvořit vztahy, které mohou vést ke zveřejnění.A pokud to k článku nepovede, stále jste získali nového přítele.Jednání s médii může podnikatele frustrovat. Ani proslulé „pole zkreslující realitu“ Steva Jobse nedokázalo zabránit tomu, aby autoři publikovali nelichotivé články – nebo aby ho během jeho let v metaforické divočině ignorovali. Kontrolujte to, co můžete kontrolovat.Ujistěte se, že zveřejňujete promyšlený, autentický obsah na relevantních platformách, které vám pomohou oslovit cílové publikum. Pokud je to TikTok, buďte na TikToku důsledně přítomni. Pokud je to LinkedIn, buďte na něm důsledně přítomni. A nezanedbávejte ani své webové stránky a blog.Zdroj: UnsplashZískání prezentace na hlavních mediálních platformách se obvykle děje kombinací štěstí, načasování a peněz. Podnikatelé mají často málo štěstí, času i peněz. Jediná věc, která podnikatelům obvykle nechybí? Kreativita. Ta k práci patří.Když přijdete s něčím skutečně kreativním – ať už je to nový produkt, nová služba nebo jiný způsob uvažování o důležitém tématu – média vás vyhledají. Například to, že se ke svým zaměstnancům chováte tak dobře, že všem známým vyprávějí o úžasné společnosti, ve které pracují, je správná věc a zároveň skvělý způsob, jak se o vás dozvědět.Kreativita a slušnost jsou vždy zdarma.Jsou také nejlepší PR strategií, i když si můžete dovolit dražší strategii.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...