Yvon Chouinard, horolezec, který se stal miliardářem, a jeho rodina převedli své vlastnictví společnosti Patagonia na nově vytvořený fond Patagonia Purpose Trust a neziskovou organizaci Holdfast Collective. Tyto dva subjekty zajistí, že veškeré zisky společnosti Patagonia půjdou na boj proti klimatické krizi a ochranu nezastavěné půdy po celém světě, oznámila společnost ve středu.
Patagonia očekává, že bude generovat a věnovat zhruba 100 milionů dolarů zisku ročně, v závislosti na zdraví podniku, uvedla společnost. Společnost, kterou Chouinard založil v roce 1973, má podle New York Times hodnotu 3 miliardy dolarů.
Sám Chouinard měl ve čtvrtek ráno čistý majetek ve výši 1,2 miliardy dolarů. „Země je nyní naším jediným akcionářem,“ napsal v dopise zveřejněném ve středu pozdě večer na internetových stránkách společnosti a dodal: „I když se snažíme řešit ekologickou krizi, nestačí to. Museli jsme najít způsob, jak do boje s krizí vložit více peněz a zároveň zachovat hodnoty společnosti.“
Mluvčí společnosti Patagonia, kterého jsme požádali o komentář, odkázal televizi CNBC Make It na středeční oznámení společnosti.
Zdroj: Getty Images
„Patagonia Purpose Fond … existuje proto, aby vytvořil trvalejší právní strukturu, která by zakotvila účel a hodnoty společnosti Patagonia,“ uvádí se v oznámení. „Pomůže zajistit, aby nikdy nedošlo k odklonu od záměru zakladatele, a usnadní to, co společnost nadále dělá nejlépe: jako ziskový podnik ukazuje, že kapitalismus může pracovat pro planetu.“
Poslání společnosti lze vysledovat až k Chouinardovým skromným začátkům. V šedesátých letech byl průkopníkem horolezectví v Kalifornii, který žil ze svého auta a živil se poškozenými konzervami kočičího žrádla, které kupoval za 5 centů za kus, uvedly Timesy. Byl také řemeslníkem, který pro sebe a své přátele vyráběl horolezecké vybavení a oblečení.
„Nikdy jsem nechtěl být obchodníkem,“ napsal Chouinard ve svém dopise a dodal, že si uvědomil „rozsah globálního oteplování a ekologické destrukce a náš vlastní příspěvek k ní“, až když vstoupil do oděvního průmyslu.
Dnes je Patagonia B corporation, což je označení udělované soukromým společnostem, které splňují nejvyšší environmentální, sociální a správní standardy stanovené globální neziskovou organizací B Lab. V rámci těchto snah Patagonia získává ekologické materiály na výrobu oblečení a každoročně věnuje 1 % z celkových tržeb občanským aktivistům.
Zdroj: Getty Images
Podle Chouinardova dopisu hodlá společnost v tomto úsilí pokračovat. Od letošního roku je přibližně 88 % jejích výrobků vyrobeno z recyklovaných nebo obnovitelných materiálů, jako je recyklovaný polyester a ekologicky pěstovaná bavlna, uvádí společnost.
Veřejným cílem společnosti Patagonia je do roku 2025 používat ve svých výrobcích 100 % těchto materiálů. Společnost uvádí, že ve svých obchodech, kancelářích a distribučních centrech již využívá 100 % obnovitelné energie.
V roce 2019 ocenil Program OSN pro životní prostředí společnost Patagonia za její závazek v oblasti udržitelného rozvoje a prosazování ekologických zájmů. Společnost se v posledních letech také více politicky vyhranila a v roce 2017 zažalovala Trumpovu administrativu kvůli plánům na zmenšení několika národních památek v Utahu.
„Navzdory své nesmírnosti nejsou zdroje Země nekonečné a je jasné, že jsme překročili její limity,“ napsal ve středu Chouinard. „Je však také odolná. Naši planetu můžeme zachránit, pokud se jí budeme věnovat.“
Yvon Chouinard, horolezec, který se stal miliardářem, a jeho rodina převedli své vlastnictví společnosti Patagonia na nově vytvořený fond Patagonia Purpose Trust a neziskovou organizaci Holdfast Collective. Tyto dva subjekty zajistí, že veškeré zisky společnosti Patagonia půjdou na boj proti klimatické krizi a ochranu nezastavěné půdy po celém světě, oznámila společnost ve středu.Patagonia očekává, že bude generovat a věnovat zhruba 100 milionů dolarů zisku ročně, v závislosti na zdraví podniku, uvedla společnost. Společnost, kterou Chouinard založil v roce 1973, má podle New York Times hodnotu 3 miliardy dolarů.Sám Chouinard měl ve čtvrtek ráno čistý majetek ve výši 1,2 miliardy dolarů. „Země je nyní naším jediným akcionářem,“ napsal v dopise zveřejněném ve středu pozdě večer na internetových stránkách společnosti a dodal: „I když se snažíme řešit ekologickou krizi, nestačí to. Museli jsme najít způsob, jak do boje s krizí vložit více peněz a zároveň zachovat hodnoty společnosti.“Mluvčí společnosti Patagonia, kterého jsme požádali o komentář, odkázal televizi CNBC Make It na středeční oznámení společnosti.Zdroj: Getty Images„Patagonia Purpose Fond … existuje proto, aby vytvořil trvalejší právní strukturu, která by zakotvila účel a hodnoty společnosti Patagonia,“ uvádí se v oznámení. „Pomůže zajistit, aby nikdy nedošlo k odklonu od záměru zakladatele, a usnadní to, co společnost nadále dělá nejlépe: jako ziskový podnik ukazuje, že kapitalismus může pracovat pro planetu.“Poslání společnosti lze vysledovat až k Chouinardovým skromným začátkům. V šedesátých letech byl průkopníkem horolezectví v Kalifornii, který žil ze svého auta a živil se poškozenými konzervami kočičího žrádla, které kupoval za 5 centů za kus, uvedly Timesy. Byl také řemeslníkem, který pro sebe a své přátele vyráběl horolezecké vybavení a oblečení.Chcete využít této příležitosti?„Nikdy jsem nechtěl být obchodníkem,“ napsal Chouinard ve svém dopise a dodal, že si uvědomil „rozsah globálního oteplování a ekologické destrukce a náš vlastní příspěvek k ní“, až když vstoupil do oděvního průmyslu.Dnes je Patagonia B corporation, což je označení udělované soukromým společnostem, které splňují nejvyšší environmentální, sociální a správní standardy stanovené globální neziskovou organizací B Lab. V rámci těchto snah Patagonia získává ekologické materiály na výrobu oblečení a každoročně věnuje 1 % z celkových tržeb občanským aktivistům.Zdroj: Getty ImagesPodle Chouinardova dopisu hodlá společnost v tomto úsilí pokračovat. Od letošního roku je přibližně 88 % jejích výrobků vyrobeno z recyklovaných nebo obnovitelných materiálů, jako je recyklovaný polyester a ekologicky pěstovaná bavlna, uvádí společnost.Veřejným cílem společnosti Patagonia je do roku 2025 používat ve svých výrobcích 100 % těchto materiálů. Společnost uvádí, že ve svých obchodech, kancelářích a distribučních centrech již využívá 100 % obnovitelné energie.V roce 2019 ocenil Program OSN pro životní prostředí společnost Patagonia za její závazek v oblasti udržitelného rozvoje a prosazování ekologických zájmů. Společnost se v posledních letech také více politicky vyhranila a v roce 2017 zažalovala Trumpovu administrativu kvůli plánům na zmenšení několika národních památek v Utahu.„Navzdory své nesmírnosti nejsou zdroje Země nekonečné a je jasné, že jsme překročili její limity,“ napsal ve středu Chouinard. „Je však také odolná. Naši planetu můžeme zachránit, pokud se jí budeme věnovat.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...