Společnost přidává další kapitál a pracovní sílu v rámci svého úsilí o vítězství v oblasti elektromobilů.
Společnost Ford (ticker: F) plánuje přijmout 6 200 nových pracovníků na středozápadě, přičemž přibližně 3 000 dočasných pracovníků bude převedeno na plný úvazek.
Ford také vynaloží 3,7 miliardy dolarů v Michiganu, Ohiu a Missouri na podporu nových pracovních míst a na podporu plánu společnosti Ford vyrábět do roku 2026 dva miliony elektromobilů ročně.
Zdroj: Unsplash.com
Část z 3,7 miliardy dolarů však podpoří tradiční podnikání. Přibližně 1,4 miliardy dolarů půjde na stavbu nových Mustangů a Rangersů. K dispozici je také další, samostatná miliarda dolarů, která bude v příštích pěti letech vynaložena na zlepšení pracovního prostředí.
Na elektromobily plánuje Ford v roce 2022 vynaložit 5 miliard dolarů, což je dvojnásobný nárůst oproti roku 2021. Celkově se Ford zavázal v letech 2022 až 2026 vynaložit na elektromobily 50 miliard dolarů. Plány výdajů byly zvýšeny v březnu. Starý plán Fordu počítal s výdaji ve výši přibližně 30 miliard dolarů v letech 2020 až 2025.
Částka 2,3 miliardy dolarů, která byla oznámena jako výdaje na elektromobily, je součástí plánu ve výši 50 miliard dolarů.
Pro srovnání, celkové kapitálové výdaje společnosti Ford v roce 2021 činily přibližně 6,2 miliardy dolarů. Náklady na inženýrskou činnost, výzkum a vývoj činily přibližně 7,6 miliardy USD.
„Ford je v Americe jedničkou v počtu hodinových zaměstnanců a tato investice jen prohlubuje náš závazek vyrábět skvělá nová vozidla,“ uvedl předseda představenstva společnosti Ford Bill Ford v tiskové zprávě. „Jsem hrdý na to, že investujeme na středozápadě a podnikáme skutečné kroky k zajištění lepších benefitů a pracovních podmínek pro naše zaměstnance v továrnách.“
Zdroj: Shutterstock
Ford zaměstnává 56 000 zaměstnanců v USA a přibližně 183 000 zaměstnanců po celém světě. Současná smlouva s odborovou organizací United Auto Workers, která zastupuje zaměstnance společnosti Ford, vyprší v roce 2023.
Oznámení přichází ještě před vypršením smlouvy, protože „letos musíme zapíchnout lopaty do země“, abychom splnili cíle v oblasti elektromobilů, vysvětluje Kumar Galhotra, prezident divize automobilů Ford s benzinovým motorem. „Vše se řídí našimi produktovými plány a ambicí urychlit elektrifikaci.“
Oznámení přichází po plánech, které v roce 2021 oznámil Ford a jeho partner SK Innovation, na vytvoření přibližně 11 000 nových pracovních míst v Tennessee a Kentucky. Ford plánuje nové montážní závody a závody na výrobu baterií. Tito pracovníci nebudou zpočátku zastoupeni odborovým svazem UAW. „
Zdroj: Ford
Současně s investičními plány potvrdila svůj závazek vyrábět zcela nová užitková elektrická vozidla. Ta se na silnicích objeví v polovině desetiletí. Ford se nedávno reorganizoval do tří nových obchodních jednotek: Jedna se věnuje tradičním vozidlům, druhá elektromobilům a třetí slouží komerčním zákazníkům Fordu. To je divize Ford Pro, která bude prodávat a servisovat nové komerční elektromobily.
V průběhu čtvrtečního obchodování klesly akcie Fordu v tomto roce o 35 %, což je horší než srovnatelný pokles indexu S&P 500 o 14 %. Inflace a rostoucí úrokové sazby těžce zasáhly akcie automobilového průmyslu. Investoři se obávají, že vysoká inflace sníží ziskové marže, zatímco rostoucí sazby ochladí poptávku po nových automobilech.
Společnost přidává další kapitál a pracovní sílu v rámci svého úsilí o vítězství v oblasti elektromobilů.Společnost Ford plánuje přijmout 6 200 nových pracovníků na středozápadě, přičemž přibližně 3 000 dočasných pracovníků bude převedeno na plný úvazek.Ford také vynaloží 3,7 miliardy dolarů v Michiganu, Ohiu a Missouri na podporu nových pracovních míst a na podporu plánu společnosti Ford vyrábět do roku 2026 dva miliony elektromobilů ročně.Zdroj: Unsplash.comČást z 3,7 miliardy dolarů však podpoří tradiční podnikání. Přibližně 1,4 miliardy dolarů půjde na stavbu nových Mustangů a Rangersů. K dispozici je také další, samostatná miliarda dolarů, která bude v příštích pěti letech vynaložena na zlepšení pracovního prostředí.Na elektromobily plánuje Ford v roce 2022 vynaložit 5 miliard dolarů, což je dvojnásobný nárůst oproti roku 2021. Celkově se Ford zavázal v letech 2022 až 2026 vynaložit na elektromobily 50 miliard dolarů. Plány výdajů byly zvýšeny v březnu. Starý plán Fordu počítal s výdaji ve výši přibližně 30 miliard dolarů v letech 2020 až 2025.Částka 2,3 miliardy dolarů, která byla oznámena jako výdaje na elektromobily, je součástí plánu ve výši 50 miliard dolarů.Pro srovnání, celkové kapitálové výdaje společnosti Ford v roce 2021 činily přibližně 6,2 miliardy dolarů. Náklady na inženýrskou činnost, výzkum a vývoj činily přibližně 7,6 miliardy USD.Chcete využít této příležitosti?„Ford je v Americe jedničkou v počtu hodinových zaměstnanců a tato investice jen prohlubuje náš závazek vyrábět skvělá nová vozidla,“ uvedl předseda představenstva společnosti Ford Bill Ford v tiskové zprávě. „Jsem hrdý na to, že investujeme na středozápadě a podnikáme skutečné kroky k zajištění lepších benefitů a pracovních podmínek pro naše zaměstnance v továrnách.“Zdroj: ShutterstockFord zaměstnává 56 000 zaměstnanců v USA a přibližně 183 000 zaměstnanců po celém světě. Současná smlouva s odborovou organizací United Auto Workers, která zastupuje zaměstnance společnosti Ford, vyprší v roce 2023.Oznámení přichází ještě před vypršením smlouvy, protože „letos musíme zapíchnout lopaty do země“, abychom splnili cíle v oblasti elektromobilů, vysvětluje Kumar Galhotra, prezident divize automobilů Ford s benzinovým motorem. „Vše se řídí našimi produktovými plány a ambicí urychlit elektrifikaci.“Oznámení přichází po plánech, které v roce 2021 oznámil Ford a jeho partner SK Innovation, na vytvoření přibližně 11 000 nových pracovních míst v Tennessee a Kentucky. Ford plánuje nové montážní závody a závody na výrobu baterií. Tito pracovníci nebudou zpočátku zastoupeni odborovým svazem UAW. „Zdroj: FordSoučasně s investičními plány potvrdila svůj závazek vyrábět zcela nová užitková elektrická vozidla. Ta se na silnicích objeví v polovině desetiletí. Ford se nedávno reorganizoval do tří nových obchodních jednotek: Jedna se věnuje tradičním vozidlům, druhá elektromobilům a třetí slouží komerčním zákazníkům Fordu. To je divize Ford Pro, která bude prodávat a servisovat nové komerční elektromobily.V průběhu čtvrtečního obchodování klesly akcie Fordu v tomto roce o 35 %, což je horší než srovnatelný pokles indexu S&P 500 o 14 %. Inflace a rostoucí úrokové sazby těžce zasáhly akcie automobilového průmyslu. Investoři se obávají, že vysoká inflace sníží ziskové marže, zatímco rostoucí sazby ochladí poptávku po nových automobilech.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...