Je to další příklad toho, jak nápojové společnosti stírají hranice mezi kategoriemi nápojů a snaží se využít stávající věrnost značce a zároveň vstoupit do rychle rostoucích kategorií. Mateřská společnost Gatorade, PepsiCo, již rozšířila Mountain Dew o alkoholické a energetické nápoje.
Společnost tvrdí, že nápoj Fast Twitch je určen pro sportovce, aby jim poskytl dodatečnou vzpruhu před tréninkem. Trh s předtréninkovými prášky roste, což podporují lídři v oboru, jako jsou Cellucor C4 a RSP Nutrition. Existuje však jen málo předtréninkových nápojů a mnoho spotřebitelů se místo toho obrací k syceným energetickým nápojům s obsahem cukru.
Anuj Bhasin, generální ředitel společnosti Gatorade, uvedl, že zhruba 32 milionů spotřebitelů odmítá kategorii energetických nápojů kvůli negativním zdravotním účinkům. Fast Twitch chce tyto spotřebitele zaujmout tím, že nabízí dostatek kofeinu, ale bez cukru a sycení oxidem uhličitým.
Nový nápoj má být uveden na trh v únoru, ale hráči NFL ho budou pít na postranních čárách během nadcházející sezóny v rámci exkluzivní dohody s ligou. Bhasin uvedl, že společnost Gatorade při vývoji specifického složení spolupracovala s NFL a jejími odborníky na sportovní výkon.
Zdroj: Getty Images
Hotový výrobek se dodává v malé dvanáctistupňové lahvičce s pestrobarevným obalem. I když je menší, chutná podobně jako tradiční Gatorade. Láhev Fast Twitch obsahuje elektrolyty, vitaminy skupiny B a 200 miligramů kofeinu. Pro srovnání, dvanáctiuncová plechovka Red Bullu obsahuje téměř o polovinu méně kofeinu, ale 37 gramů cukru. Bolt24, další nedávná odnož Gatorade, má ve své řadě Energize, která se postupně přestává vyrábět, pouze 75 miligramů kofeinu.
„Dvě stě miligramů je to správné množství, které pomáhá sportovcům hledajícím výhody pro výkon při cvičení,“ řekl Matthew Pahnke, hlavní vědecký pracovník Gatorade Sports Science Institute.
Od svého vzniku před téměř šesti desetiletími vybudovala značka Gatorade svou značku na hydrataci a šířila informace o prospěšnosti elektrolytů a sacharidů. Kofein je však přirozené diuretikum, které z těla odstraňuje sůl a vodu. Proto je přípravek Fast Twitch určen k tomu, aby předcházel pití hydratačnějšího nápoje během skutečného tréninku, uvádí společnost.
„Víme, že sportovci budou věci kombinovat,“ řekl Pahnke.
Podle Bhasina se Fast Twitch zaměří na spotřebitele starší 18 let kvůli vysokému obsahu kofeinu.
Zdroj: Getty Images
Sportovní nápoje dodávající energii Fast Twitch navazuje na širší aktivity společnosti Pepsi v oblasti energetických nápojů.
Během posledních tří let společnost koupila za 3,85 miliardy dolarů společnost Rockstar Energy, uvedla na trh Mtn Dew Rise Energy se souhlasem superhvězdy NBA Lebrona Jamese a získala menšinový podíl v nadějném výrobci energetických nápojů Celsius za 550 milionů dolarů.
Celsius je potenciálním konkurentem společnosti Fast Twitch. Tento začínající výrobce prodává své nápoje jako „fitness nápoje“ a jeho marketing ukazuje modelky, které se houpají s činkami a protahují se.
Další uchazeč má také vazby na mateřskou společnost Gatorade. Bang Energy, který nedávno ukončil nevýhodnou distribuční smlouvu se společností Pepsi, se prezentuje jako předtréninkový nebo regenerační nápoj. Kromě toho, že obsahuje velké množství kofeinu, nabízí „super kreatin“, který údajně zvyšuje svalovou výkonnost, ale neobsahuje žádný cukr.
Zdroj: Getty Images
Podle údajů společnosti Euromonitor International je však Pepsi již nyní dominantním lídrem v kategorii sportovních nápojů v USA, kde drží 73,2% podíl na trhu s nápoji Gatorade a G Zero. Bodyarmor v roce 2021 poskočil na druhé místo s 11,7% podílem na trhu a předstihl Powerade společnosti Coca-Cola. Společnost Coca-Cola v listopadu koupila plnou kontrolu nad společností Bodyarmor za 5,6 miliardy dolarů ve snaze zvýšit svůj podíl na trhu.
Měnící se chutě spotřebitelů vedly ke zpomalení růstu prodeje trhu se sportovními nápoji, a to i přesto, že dospělí Američané více sportují. Nepomohla ani dlouholetá reakce zákonodárců a pediatrů na vysoký obsah cukru a kalorií ve sportovních nápojích.
Gatorade se však vrátil na scénu a zaměřil se na varianty s větším obsahem elektrolytů a menším množstvím cukru, jako jsou nedávné odnože G Fit, Gatorlyte a Bolt24. Ve druhém čtvrtletí Pepsi vykázala dvouciferný růst tržeb za značku Gatorade.
Ne všechny inovace značky Gatorade se však vyplatily. Ekologická verze nápoje uvedená na trh v roce 2016 se neujala a o několik let později se přestala vyrábět.
Energy představuje příležitost v rychle rostoucím segmentu, ale postrádá důvěru spotřebitelů, kteří cvičí. Naproti tomu Gatorade si u této zákaznické základny získala velkou důvěru.
„Zjistili jsme, že toto je sladká tečka za uvedením nové značky na trh, která se vyznačuje tím, že je od výrobců Gatorade, podobně jako Propel,“ řekl Bhasin.
Je to další příklad toho, jak nápojové společnosti stírají hranice mezi kategoriemi nápojů a snaží se využít stávající věrnost značce a zároveň vstoupit do rychle rostoucích kategorií. Mateřská společnost Gatorade, PepsiCo, již rozšířila Mountain Dew o alkoholické a energetické nápoje.Společnost tvrdí, že nápoj Fast Twitch je určen pro sportovce, aby jim poskytl dodatečnou vzpruhu před tréninkem. Trh s předtréninkovými prášky roste, což podporují lídři v oboru, jako jsou Cellucor C4 a RSP Nutrition. Existuje však jen málo předtréninkových nápojů a mnoho spotřebitelů se místo toho obrací k syceným energetickým nápojům s obsahem cukru.Anuj Bhasin, generální ředitel společnosti Gatorade, uvedl, že zhruba 32 milionů spotřebitelů odmítá kategorii energetických nápojů kvůli negativním zdravotním účinkům. Fast Twitch chce tyto spotřebitele zaujmout tím, že nabízí dostatek kofeinu, ale bez cukru a sycení oxidem uhličitým.Nový nápoj má být uveden na trh v únoru, ale hráči NFL ho budou pít na postranních čárách během nadcházející sezóny v rámci exkluzivní dohody s ligou. Bhasin uvedl, že společnost Gatorade při vývoji specifického složení spolupracovala s NFL a jejími odborníky na sportovní výkon.Zdroj: Getty ImagesHotový výrobek se dodává v malé dvanáctistupňové lahvičce s pestrobarevným obalem. I když je menší, chutná podobně jako tradiční Gatorade. Láhev Fast Twitch obsahuje elektrolyty, vitaminy skupiny B a 200 miligramů kofeinu. Pro srovnání, dvanáctiuncová plechovka Red Bullu obsahuje téměř o polovinu méně kofeinu, ale 37 gramů cukru. Bolt24, další nedávná odnož Gatorade, má ve své řadě Energize, která se postupně přestává vyrábět, pouze 75 miligramů kofeinu.„Dvě stě miligramů je to správné množství, které pomáhá sportovcům hledajícím výhody pro výkon při cvičení,“ řekl Matthew Pahnke, hlavní vědecký pracovník Gatorade Sports Science Institute.Chcete využít této příležitosti?Od svého vzniku před téměř šesti desetiletími vybudovala značka Gatorade svou značku na hydrataci a šířila informace o prospěšnosti elektrolytů a sacharidů. Kofein je však přirozené diuretikum, které z těla odstraňuje sůl a vodu. Proto je přípravek Fast Twitch určen k tomu, aby předcházel pití hydratačnějšího nápoje během skutečného tréninku, uvádí společnost.„Víme, že sportovci budou věci kombinovat,“ řekl Pahnke.Podle Bhasina se Fast Twitch zaměří na spotřebitele starší 18 let kvůli vysokému obsahu kofeinu.Zdroj: Getty ImagesSportovní nápoje dodávající energiiFast Twitch navazuje na širší aktivity společnosti Pepsi v oblasti energetických nápojů.Během posledních tří let společnost koupila za 3,85 miliardy dolarů společnost Rockstar Energy, uvedla na trh Mtn Dew Rise Energy se souhlasem superhvězdy NBA Lebrona Jamese a získala menšinový podíl v nadějném výrobci energetických nápojů Celsius za 550 milionů dolarů.Celsius je potenciálním konkurentem společnosti Fast Twitch. Tento začínající výrobce prodává své nápoje jako „fitness nápoje“ a jeho marketing ukazuje modelky, které se houpají s činkami a protahují se.Další uchazeč má také vazby na mateřskou společnost Gatorade. Bang Energy, který nedávno ukončil nevýhodnou distribuční smlouvu se společností Pepsi, se prezentuje jako předtréninkový nebo regenerační nápoj. Kromě toho, že obsahuje velké množství kofeinu, nabízí „super kreatin“, který údajně zvyšuje svalovou výkonnost, ale neobsahuje žádný cukr.Zdroj: Getty ImagesPodle údajů společnosti Euromonitor International je však Pepsi již nyní dominantním lídrem v kategorii sportovních nápojů v USA, kde drží 73,2% podíl na trhu s nápoji Gatorade a G Zero. Bodyarmor v roce 2021 poskočil na druhé místo s 11,7% podílem na trhu a předstihl Powerade společnosti Coca-Cola. Společnost Coca-Cola v listopadu koupila plnou kontrolu nad společností Bodyarmor za 5,6 miliardy dolarů ve snaze zvýšit svůj podíl na trhu.Měnící se chutě spotřebitelů vedly ke zpomalení růstu prodeje trhu se sportovními nápoji, a to i přesto, že dospělí Američané více sportují. Nepomohla ani dlouholetá reakce zákonodárců a pediatrů na vysoký obsah cukru a kalorií ve sportovních nápojích.Gatorade se však vrátil na scénu a zaměřil se na varianty s větším obsahem elektrolytů a menším množstvím cukru, jako jsou nedávné odnože G Fit, Gatorlyte a Bolt24. Ve druhém čtvrtletí Pepsi vykázala dvouciferný růst tržeb za značku Gatorade.Ne všechny inovace značky Gatorade se však vyplatily. Ekologická verze nápoje uvedená na trh v roce 2016 se neujala a o několik let později se přestala vyrábět.Energy představuje příležitost v rychle rostoucím segmentu, ale postrádá důvěru spotřebitelů, kteří cvičí. Naproti tomu Gatorade si u této zákaznické základny získala velkou důvěru.„Zjistili jsme, že toto je sladká tečka za uvedením nové značky na trh, která se vyznačuje tím, že je od výrobců Gatorade, podobně jako Propel,“ řekl Bhasin.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...