Z tohoto důvodu se pravděpodobně snažíte vyhýbat používání pasivně-agresivních frází v práci. Neuvědomujete si však, že některé fráze, které pravidelně používáte, mohou v lidech vyvolávat pocit, že jste pasivně agresivní (i když tomu tak není).
Víte, pasivně-agresivní chování se vyznačuje nesouladem. Cítíte hněv, ale nevyjadřujete ho přímo. Nebo prožíváte nepřátelství, ale to, co říkáte nebo děláte, není v souladu s vašimi vnitřními emocemi. Příkladem pasivní agresivity je sarkasmus nebo tvrzení, že je něco „v pořádku“, i když to tak není. Příkladem pasivní agresivity může být také pozdní příchod nebo mlčení.
Pasivně agresivně se můžete chovat, pokud se snažíte vyhnout konfliktu, máte strach nebo si nevěříte na přímé řešení problémů. Pokud vám ve vztahu chybí moc nebo nemáte pocit, že je společensky přijatelné vyjádřit svou nespokojenost, můžete se uchýlit k pasivně-agresivnímu chování.
Možná se domníváte, že svou frustraci maskujete, ale lidé to vycítí a poznají, že ji nevyjadřujete přímo. To způsobuje, že se ostatní ptají na vaše motivy, zpochybňují vaši integritu a ztrácejí k vám důvěru – což pasivně-agresivní přístupy poškozuje ve vaší kariéře.
JAK SE MŮŽETE V PRÁCI CHOVAT PASIVNĚ AGRESIVNĚ?
Jedním z případů, kdy můžete být pasivně agresivní (aniž byste si to uvědomovali), je e-mailová komunikace. Je to proto, že je omezena na slova na obrazovce a příjemci e-mailu nemohou vidět neverbální signály, jako je výraz obličeje, tón hlasu nebo kontext bodů, které uvádíte. Nová studie společnosti WordFinger identifikovala výrazy používané v e-mailech, které byly vnímány jako nejvíce pasivně-agresivní, přičemž některé z nich vás možná překvapí.
V této studii bylo uvedeno následujících deset nejvíce pasivně-agresivních výrazů:
Zdroj: Unsplash
Fráze odkazující na předchozí výměnu názorů: podle naší poslední konverzace, podle mého posledního e-mailu, jak bylo projednáno,
Fráze připomínající někomu, že má něco udělat: přátelské připomenutí, kroužení zpět,
Fráze žádající o následné kroky: prosím poraďte, předem děkuji,
Fráze potvrzující vlastní akci: vzato na vědomí, udělám to, jak jsem slíbil.
Samozřejmě se může stát, že budete muset odkázat na minulou konverzaci nebo někoho požádat, aby něco podnikl, ale volba slov bude mít zásadní vliv na to, jak budou vaše výrazy vnímány. Klíčem k úspěchu je být přímý a používat v komunikaci méně zkratek, například uvádět více podrobností nebo stručný kontext.
KOMUNIKACE BEZ PASIVNĚ-AGRESIVNÍCH FRÁZÍ
Zdroj: Unsplash
Ať už komunikujete e-mailem, přes slackový kanál nebo osobně, budete chtít být asertivní tím, že budete klást otázky, sdílet informace a vyvažovat potřeby ostatních a své vlastní. Tato rovnováha je charakteristickým znakem asertivního přístupu – který je mnohem lepší než pasivně-agresivní přístup.
Při efektivním vyjadřování budete chtít být sebevědomí, snadno čitelní a ohleduplní. Pokud cítíte strach, úzkost nebo nejistotu, můžete (neúmyslně) zaujmout pasivně-agresivní přístup. Alternativou je připomenout si své schopnosti a možnosti a řešit situaci přímo. Dejte kolegovi najevo, že naléhavě potřebujete jeho reakci, nebo se podělte o svou frustraci z toho, jak váš spolupracovník na poradě ignoroval váš nápad. Lidé ocení, když pracují s druhými, kteří mají silný názor, a ocení, když pochopí, jak se cítíte a co od nich potřebujete.
Lidé také raději pracují s druhými, kteří jsou snadno čitelní a kteří jsou předvídatelní a transparentní. Otevřenost obvykle buduje důvěru, protože lidé nemusí přemýšlet, zda máte skryté plány, nebo hádat, jak se cítíte. Pokud projekt neprobíhá tak, jak si myslíte, že by měl, proberte se svým spolupracovníkem jeho obavy. Nebo pokud plánujete prezentaci pro klienta a domníváte se, že by se strategie měla změnit, podělte se o své názory.
A konečně, lidé chtějí pracovat s ostatními, kteří mají na mysli jejich nejlepší zájmy a sdílejí priority projektu, takže ohleduplnost je nesmírně důležitá.
REALIZACE INVESTICE
Zdroj: Unsplash
Překonání pasivně agresivního stylu vyžaduje úsilí a může vyžadovat vybudování nových dovedností. Budete se muset naladit na své vlastní potřeby a reakce, abyste se mohli efektivně řídit, a budete chtít rozvíjet svou efektivitu v empatii vůči ostatním a klást otázky, abyste pochopili, z čeho někdo jiný vychází. Když se budete cvičit v jasném a nedefenzivním vyjadřování s respektem k druhým, posílíte si sebevědomí – a pravděpodobně se zlepší i vaše vztahy a kariérní dráha.
Z tohoto důvodu se pravděpodobně snažíte vyhýbat používání pasivně-agresivních frází v práci. Neuvědomujete si však, že některé fráze, které pravidelně používáte, mohou v lidech vyvolávat pocit, že jste pasivně agresivní .Víte, pasivně-agresivní chování se vyznačuje nesouladem. Cítíte hněv, ale nevyjadřujete ho přímo. Nebo prožíváte nepřátelství, ale to, co říkáte nebo děláte, není v souladu s vašimi vnitřními emocemi. Příkladem pasivní agresivity je sarkasmus nebo tvrzení, že je něco „v pořádku“, i když to tak není. Příkladem pasivní agresivity může být také pozdní příchod nebo mlčení.Pasivně agresivně se můžete chovat, pokud se snažíte vyhnout konfliktu, máte strach nebo si nevěříte na přímé řešení problémů. Pokud vám ve vztahu chybí moc nebo nemáte pocit, že je společensky přijatelné vyjádřit svou nespokojenost, můžete se uchýlit k pasivně-agresivnímu chování.Možná se domníváte, že svou frustraci maskujete, ale lidé to vycítí a poznají, že ji nevyjadřujete přímo. To způsobuje, že se ostatní ptají na vaše motivy, zpochybňují vaši integritu a ztrácejí k vám důvěru – což pasivně-agresivní přístupy poškozuje ve vaší kariéře.Jedním z případů, kdy můžete být pasivně agresivní , je e-mailová komunikace. Je to proto, že je omezena na slova na obrazovce a příjemci e-mailu nemohou vidět neverbální signály, jako je výraz obličeje, tón hlasu nebo kontext bodů, které uvádíte. Nová studie společnosti WordFinger identifikovala výrazy používané v e-mailech, které byly vnímány jako nejvíce pasivně-agresivní, přičemž některé z nich vás možná překvapí. Chcete využít této příležitosti?V této studii bylo uvedeno následujících deset nejvíce pasivně-agresivních výrazů:Zdroj: UnsplashFráze odkazující na předchozí výměnu názorů: podle naší poslední konverzace, podle mého posledního e-mailu, jak bylo projednáno,Fráze připomínající někomu, že má něco udělat: přátelské připomenutí, kroužení zpět,Fráze žádající o následné kroky: prosím poraďte, předem děkuji,Fráze potvrzující vlastní akci: vzato na vědomí, udělám to, jak jsem slíbil.Samozřejmě se může stát, že budete muset odkázat na minulou konverzaci nebo někoho požádat, aby něco podnikl, ale volba slov bude mít zásadní vliv na to, jak budou vaše výrazy vnímány. Klíčem k úspěchu je být přímý a používat v komunikaci méně zkratek, například uvádět více podrobností nebo stručný kontext.Zdroj: UnsplashAť už komunikujete e-mailem, přes slackový kanál nebo osobně, budete chtít být asertivní tím, že budete klást otázky, sdílet informace a vyvažovat potřeby ostatních a své vlastní. Tato rovnováha je charakteristickým znakem asertivního přístupu – který je mnohem lepší než pasivně-agresivní přístup.Při efektivním vyjadřování budete chtít být sebevědomí, snadno čitelní a ohleduplní. Pokud cítíte strach, úzkost nebo nejistotu, můžete zaujmout pasivně-agresivní přístup. Alternativou je připomenout si své schopnosti a možnosti a řešit situaci přímo. Dejte kolegovi najevo, že naléhavě potřebujete jeho reakci, nebo se podělte o svou frustraci z toho, jak váš spolupracovník na poradě ignoroval váš nápad. Lidé ocení, když pracují s druhými, kteří mají silný názor, a ocení, když pochopí, jak se cítíte a co od nich potřebujete.Lidé také raději pracují s druhými, kteří jsou snadno čitelní a kteří jsou předvídatelní a transparentní. Otevřenost obvykle buduje důvěru, protože lidé nemusí přemýšlet, zda máte skryté plány, nebo hádat, jak se cítíte. Pokud projekt neprobíhá tak, jak si myslíte, že by měl, proberte se svým spolupracovníkem jeho obavy. Nebo pokud plánujete prezentaci pro klienta a domníváte se, že by se strategie měla změnit, podělte se o své názory.A konečně, lidé chtějí pracovat s ostatními, kteří mají na mysli jejich nejlepší zájmy a sdílejí priority projektu, takže ohleduplnost je nesmírně důležitá.Zdroj: UnsplashPřekonání pasivně agresivního stylu vyžaduje úsilí a může vyžadovat vybudování nových dovedností. Budete se muset naladit na své vlastní potřeby a reakce, abyste se mohli efektivně řídit, a budete chtít rozvíjet svou efektivitu v empatii vůči ostatním a klást otázky, abyste pochopili, z čeho někdo jiný vychází. Když se budete cvičit v jasném a nedefenzivním vyjadřování s respektem k druhým, posílíte si sebevědomí – a pravděpodobně se zlepší i vaše vztahy a kariérní dráha.