Marketingová akce společnosti Domino’s, která spočívala v doručení pizzy do 30 minut, jí skutečně pomohla v růstu.
Společnost expandovala tím, že oslovila zákazníky, kteří chtějí sedět na gauči a čekat na doručení jídla. Včasné doručení bylo jednou z klíčových složek jejího úspěchu.
Další klíčovou složkou úspěchu společnosti Dominos byl její přístup jako nabídky pizzy za nízkou cenu. Rychlejší doručení a nižší cena pizzy než u konkurence se ukázaly být pro michiganskou společnost vítěznou strategií. Pizzerie vznikla v roce 1960 a rozrostla se především prostřednictvím franšízantů do 85 různých zemí. Vzhledem k tomu, že společnost je většinou nezávislá na majitelích franšíz, mohou majitelé určit, zda jejich prodejny budou účtovat poplatky za doručení a při jaké cenové hranici lístku budou mít doručení zdarma.
Podnikání v oblasti pizzy je silně konkurenční a během pandemie bylo odvětví připraveno na typ podnikání, který byl potřebný, rozvoz do domu. Téměř všechna ostatní odvětví musela změnit obchodní modely, ale rozvoz pizzy ne. Během pandemie si pizzu běžně objednávalo více lidí než kdykoli předtím. Společnost Dominos hlásila velký nárůst prodeje během objednávek z domova.
Společnost Dominos se nedokázala vyhnout ekonomickým problémům pandemie a inflaci
Zdroj: Unsplash
Pandemie je pravděpodobně hlavní příčinou inflace po celém světě a žádné odvětví není vůči jejím dopadům imunní. Celosvětová inflace způsobuje růst cen na každém kroku. Během hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí generální ředitel společnosti Domino Russel Weiner prohlásil: „Vzhledem k pokračující inflaci, kterou jsme zaznamenali, naše analýzy nyní naznačují, že bychom měli [zvýšit] ceny i u naší národní nabídky odnosu. Budeme pokračovat ve vyvažování hodnoty pro zákazníky a ziskovosti franšízantů tím, že od 17. října zvýšíme cenu naší nabídky carryout mix and match z 5,99 USD na 6,99 USD. Z hlediska kapacity rozvozu jsme v průběhu čtvrtletí zaznamenali pokrok, který je výsledkem našich iniciativ v této oblasti.“
Zvyšování cen ve společnosti, která postavila své podnikání na nízkých cenách pizzy a včasném doručování, je pro věrné zákazníky docela rána. Zákazníci již pociťují důsledky vyšších cen a levná varianta večeře byla záchranou, protože její nabídka je stále mnohem levnější než zajít do jiných restaurací rychlého občerstvení, jako je McDonald’s (MCD) . Ceny se zvyšovaly mnohem pozvolněji, ale k nálepkovému šoku u McDonalds stále dochází. McDonalds údajně letos zvyšoval ceny o 6 % a zvýšení cen o 1 dolar od Domino’s odráží 15% nárůst.
Vzhledem k tomu, že franšízanti se mohou rozhodnout, zda budou účtovat za rozvoz, je opravdu otázkou, jak velká je úspora mezi rozvozem a dodávkou. Když se to vezme, může se zdát, že platba 1 dolaru navíc za každou položku v nabídce „mix and match“ je zanedbatelná, ale to, že je zákazník zatížen 1 dolarem všude, kde nakupuje, se opravdu začíná sčítat.
Pro mnoho rodin je stále těžší dostat na stůl večeři, zejména pro ty, které žijí od výplaty k výplatě. Všechny ty rodiny, které si dříve mohly dovolit zajít na večeři jednou týdně nebo jednou za čas, nyní hledají cenově nejdostupnější možnosti, jak své rodiny pohostit.
Stále oblíbené jsou možnosti vyzvednutí pizzy z ulice nebo pizzy s sebou za přijatelnou cenu. Od pandemie mnoho restaurací zvýšilo kapacity pro donášku a zahájilo možnosti rozvozu, aby oslovily zákazníky. I když je to výhodné, většina restauračních řetězců a malých podniků musela zvýšit ceny, aby se vypořádala i s inflací. Vezmeme-li v úvahu, jak si rodina může dát pizzu na jídlo a zaplatit za stejné jídlo jen o 1 až 2 dolary více ve srovnání s poplatky za rozvoz, zvyšuje náklady na více potravin, je pizza stále silným konkurentem v oblasti stravování.
Marketingová akce společnosti Domino’s, která spočívala v doručení pizzy do 30 minut, jí skutečně pomohla v růstu.Společnost expandovala tím, že oslovila zákazníky, kteří chtějí sedět na gauči a čekat na doručení jídla. Včasné doručení bylo jednou z klíčových složek jejího úspěchu.Další klíčovou složkou úspěchu společnosti Dominos byl její přístup jako nabídky pizzy za nízkou cenu. Rychlejší doručení a nižší cena pizzy než u konkurence se ukázaly být pro michiganskou společnost vítěznou strategií. Pizzerie vznikla v roce 1960 a rozrostla se především prostřednictvím franšízantů do 85 různých zemí. Vzhledem k tomu, že společnost je většinou nezávislá na majitelích franšíz, mohou majitelé určit, zda jejich prodejny budou účtovat poplatky za doručení a při jaké cenové hranici lístku budou mít doručení zdarma.Podnikání v oblasti pizzy je silně konkurenční a během pandemie bylo odvětví připraveno na typ podnikání, který byl potřebný, rozvoz do domu. Téměř všechna ostatní odvětví musela změnit obchodní modely, ale rozvoz pizzy ne. Během pandemie si pizzu běžně objednávalo více lidí než kdykoli předtím. Společnost Dominos hlásila velký nárůst prodeje během objednávek z domova.Společnost Dominos se nedokázala vyhnout ekonomickým problémům pandemie a inflaciZdroj: UnsplashPandemie je pravděpodobně hlavní příčinou inflace po celém světě a žádné odvětví není vůči jejím dopadům imunní. Celosvětová inflace způsobuje růst cen na každém kroku. Během hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí generální ředitel společnosti Domino Russel Weiner prohlásil: „Vzhledem k pokračující inflaci, kterou jsme zaznamenali, naše analýzy nyní naznačují, že bychom měli [zvýšit] ceny i u naší národní nabídky odnosu. Budeme pokračovat ve vyvažování hodnoty pro zákazníky a ziskovosti franšízantů tím, že od 17. října zvýšíme cenu naší nabídky carryout mix and match z 5,99 USD na 6,99 USD. Z hlediska kapacity rozvozu jsme v průběhu čtvrtletí zaznamenali pokrok, který je výsledkem našich iniciativ v této oblasti.“Zvyšování cen ve společnosti, která postavila své podnikání na nízkých cenách pizzy a včasném doručování, je pro věrné zákazníky docela rána. Zákazníci již pociťují důsledky vyšších cen a levná varianta večeře byla záchranou, protože její nabídka je stále mnohem levnější než zajít do jiných restaurací rychlého občerstvení, jako je McDonald’s . Ceny se zvyšovaly mnohem pozvolněji, ale k nálepkovému šoku u McDonalds stále dochází. McDonalds údajně letos zvyšoval ceny o 6 % a zvýšení cen o 1 dolar od Domino’s odráží 15% nárůst.Vzhledem k tomu, že franšízanti se mohou rozhodnout, zda budou účtovat za rozvoz, je opravdu otázkou, jak velká je úspora mezi rozvozem a dodávkou. Když se to vezme, může se zdát, že platba 1 dolaru navíc za každou položku v nabídce „mix and match“ je zanedbatelná, ale to, že je zákazník zatížen 1 dolarem všude, kde nakupuje, se opravdu začíná sčítat.Chcete využít této příležitosti?Pizza je celkově stále skvělou volbou k večeřiZdroj: UnsplashPro mnoho rodin je stále těžší dostat na stůl večeři, zejména pro ty, které žijí od výplaty k výplatě. Všechny ty rodiny, které si dříve mohly dovolit zajít na večeři jednou týdně nebo jednou za čas, nyní hledají cenově nejdostupnější možnosti, jak své rodiny pohostit.Stále oblíbené jsou možnosti vyzvednutí pizzy z ulice nebo pizzy s sebou za přijatelnou cenu. Od pandemie mnoho restaurací zvýšilo kapacity pro donášku a zahájilo možnosti rozvozu, aby oslovily zákazníky. I když je to výhodné, většina restauračních řetězců a malých podniků musela zvýšit ceny, aby se vypořádala i s inflací. Vezmeme-li v úvahu, jak si rodina může dát pizzu na jídlo a zaplatit za stejné jídlo jen o 1 až 2 dolary více ve srovnání s poplatky za rozvoz, zvyšuje náklady na více potravin, je pizza stále silným konkurentem v oblasti stravování.