Technologická společnost plánuje každoročně natočit 12 až 15 filmů pro kina, uvedla agentura Bloomberg s odvoláním na osoby obeznámené s touto záležitostí. Menší počet filmů bude vyroben v roce 2023, kdy bude Amazon navyšovat svou produkci, uvádí zpráva.
Cinemark po této zprávě vyskočil o 11 %, IMAX o 7 % a AMC o 5 %.
Společnost Amazon se odmítla vyjádřit.
Amazon v průběhu let prohloubil své investice do původního obsahu prostřednictvím své streamovací jednotky Prime Video a také svých filmových a televizních studií. V loňském roce společnost utratila 13 miliard dolarů za obsah pro své video a hudební streamovací služby, což je nárůst z 11 miliard dolarů v roce 2020, protože se snaží zůstat konkurenceschopná v přeplněném mediálním prostředí.
Začátkem letošního roku e-shop posílil své mediální ambice, když za 8,45 miliardy dolarů koupil legendární filmová studia MGM.
Zdroj: Getty Images
Zakladatel a výkonný předseda společnosti Amazon Jeff Bezos se netají touhou rozšířit mediální podnikání společnosti a již dlouho věří, že může pomoci zvýšit počet předplatitelů služby Prime a dalších nákupů na hlavní stránce elektronického obchodu.
Společnost Amazon v minulosti uváděla filmy v kinech. V kinech na omezenou dobu uvedl první dva díly série Pán prstenů a v roce 2017 se v kinech promítala komedie The Big Sick (Velká nemoc). Společnost však svůj původní obsah primárně uváděla přímo ve službě Prime Video.
Roční investice ve výši 1 miliardy dolarů na vývoj filmů je sice na spodní hranici toho, co každoročně vynakládají velká hollywoodská studia, ale je to pozitivní znamení pro podnikání v oblasti kinematografie, které se potýká s problémy v důsledku pandemie.
Diváci se do kin vrátili, ale protože se v letech 2020 a 2021 zastavila produkce, v roce 2022 se do kin dostalo méně filmů. Filmové trháky jsou i nadále hnacím motorem významných, někdy až rekordních, domácích kasovních čísel, ale bez stálého přísunu nového obsahu zůstává celkový průmysl výrazně pod úrovní před pandemií.
Zdroj: Getty Images
Širokoúhlých premiér, tedy filmů, které debutují ve více než 2 000 kinech, bylo zhruba o třetinu méně, a to znamená, že i celková návštěvnost pokladen kin je ve srovnání s rokem 2019 zhruba o třetinu nižší.
„Určitě chválíme tvůrce obsahu, když se rozhodnou utrácet za kvalitní filmy,“ řekl Jeffrey Kaufman, ředitel obsahu a senior viceprezident pro film a marketing společnosti Malco Theatres. „Ale doposud se žádná streamovací společnost nezavázala k robustnímu modelu kinodistribuce, včetně Amazonu. Byli bychom rádi, kdyby některý ze streamerů podpořil prostor kin širokou nabídkou kvalitních titulů.“
Již nyní se očekává, že rok 2023 bude v domácích pokladnách silnější, protože úroveň produkce se v roce 2022 vrátila k normálu, ale další filmové závazky Amazonu dodávají průmyslu další důvěru.
Technologická společnost plánuje každoročně natočit 12 až 15 filmů pro kina, uvedla agentura Bloomberg s odvoláním na osoby obeznámené s touto záležitostí. Menší počet filmů bude vyroben v roce 2023, kdy bude Amazon navyšovat svou produkci, uvádí zpráva.Cinemark po této zprávě vyskočil o 11 %, IMAX o 7 % a AMC o 5 %.Společnost Amazon se odmítla vyjádřit.Amazon v průběhu let prohloubil své investice do původního obsahu prostřednictvím své streamovací jednotky Prime Video a také svých filmových a televizních studií. V loňském roce společnost utratila 13 miliard dolarů za obsah pro své video a hudební streamovací služby, což je nárůst z 11 miliard dolarů v roce 2020, protože se snaží zůstat konkurenceschopná v přeplněném mediálním prostředí.Začátkem letošního roku e-shop posílil své mediální ambice, když za 8,45 miliardy dolarů koupil legendární filmová studia MGM.Zdroj: Getty ImagesZakladatel a výkonný předseda společnosti Amazon Jeff Bezos se netají touhou rozšířit mediální podnikání společnosti a již dlouho věří, že může pomoci zvýšit počet předplatitelů služby Prime a dalších nákupů na hlavní stránce elektronického obchodu.Chcete využít této příležitosti?Společnost Amazon v minulosti uváděla filmy v kinech. V kinech na omezenou dobu uvedl první dva díly série Pán prstenů a v roce 2017 se v kinech promítala komedie The Big Sick . Společnost však svůj původní obsah primárně uváděla přímo ve službě Prime Video.Roční investice ve výši 1 miliardy dolarů na vývoj filmů je sice na spodní hranici toho, co každoročně vynakládají velká hollywoodská studia, ale je to pozitivní znamení pro podnikání v oblasti kinematografie, které se potýká s problémy v důsledku pandemie.Diváci se do kin vrátili, ale protože se v letech 2020 a 2021 zastavila produkce, v roce 2022 se do kin dostalo méně filmů. Filmové trháky jsou i nadále hnacím motorem významných, někdy až rekordních, domácích kasovních čísel, ale bez stálého přísunu nového obsahu zůstává celkový průmysl výrazně pod úrovní před pandemií.Zdroj: Getty ImagesŠirokoúhlých premiér, tedy filmů, které debutují ve více než 2 000 kinech, bylo zhruba o třetinu méně, a to znamená, že i celková návštěvnost pokladen kin je ve srovnání s rokem 2019 zhruba o třetinu nižší.„Určitě chválíme tvůrce obsahu, když se rozhodnou utrácet za kvalitní filmy,“ řekl Jeffrey Kaufman, ředitel obsahu a senior viceprezident pro film a marketing společnosti Malco Theatres. „Ale doposud se žádná streamovací společnost nezavázala k robustnímu modelu kinodistribuce, včetně Amazonu. Byli bychom rádi, kdyby některý ze streamerů podpořil prostor kin širokou nabídkou kvalitních titulů.“Již nyní se očekává, že rok 2023 bude v domácích pokladnách silnější, protože úroveň produkce se v roce 2022 vrátila k normálu, ale další filmové závazky Amazonu dodávají průmyslu další důvěru.
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM) je bezpochyby nejdůležitějším článkem globálního ekosystému výroby čipů. Zatímco poptávka po výpočetním výkonu a datových...
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...