Akcie společnosti Booking rostou díky silnému zisku a optimistickému výhledu
Akcie společnosti Booking Holdings se ve středu pozdě večer obchodují na vyšší úrovni poté, co tato online cestovní agentura zveřejnila lepší než očekávané výsledky za třetí čtvrtletí a poskytla povzbudivý komentář k výhledu svých vlastních výsledků i celého odvětví cestovního ruchu na čtvrté čtvrtletí.
Společnost Booking (ticker: BKNG) vykázala ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 6,1 miliardy USD, což je o 29 % více než před rokem a více než konsenzuální odhad Wall Street, který činil 5,92 miliardy USD. Na očištěném základě mateřská společnost Priceline, Kayak, OpenTable a dalších online služeb vydělala 2,1 miliardy dolarů, tj. 53,03 dolaru na akcii, což je o 41 % více než před rokem a více než předpověď analytiků, kteří očekávali 49,85 dolaru na akcii. Podle obecně uznávaných účetních zásad společnost Booking vydělala 1,7 miliardy USD, tj. 41,98 USD na akcii, což je o 126 % více než před rokem.
Hrubé cestovní rezervace činily 32,1 miliardy USD, což je o 36 % více, resp. o 52 % více po očištění o měnu, což odráží větší než očekávaný dopad silného dolaru. (Společnost předpokládala, že růst bude ovlivněn o 12 procentních bodů.) Počet rezervovaných pokojů se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšil o 31 %.
Upravená Ebitda, neboli zisk před započtením úroků, daní a odpisů, dosáhla 2,7 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 26 %, což je mnohem lepší výsledek, než společnost předpokládala při 15% růstu, a výrazné zlepšení oproti 1,1 miliardy dolarů v červnovém čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti Booking v pozdním obchodování vzrostly o 5 %.
„V průběhu čtvrtletí jsme zaznamenali zlepšení trendů v počtu přenocování a růst ADR [průměrné denní sazby] v ubytovacích zařízeních byl nadále silný,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Booking Glenn Fogel. „Navzdory rostoucím obavám z makroekonomického prostředí nás povzbuzuje mírné zlepšení růstu počtu přenocování, které jsme zaznamenali v říjnu, a úroveň rezervací na cesty na začátku roku 2023.“
V rozhovoru pro Barron’s Fogel dodal, že vidí „trochu nesouladu“. Poznamenává, že zatímco ekonomové očekávají recesi, v odvětví pohostinství a cestovního ruchu dochází k silnému růstu. Fogel citoval nejnovější zprávu o zaměstnanosti ADP, která ukázala, že v říjnu bylo vytvořeno 239 000 pracovních míst oproti revidovaným 192 000 místům o měsíc dříve, a to především díky nárůstu počtu pracovních míst v oblasti volného času a pohostinství o 210 000 míst.
Poznamenává, že rezervaci se v srpnu i září „dařilo“ po měkčím červenci, přičemž poznamenává, že zejména zářijové rezervace v Asii poprvé překonaly úroveň před pandemií, poté co zaostaly za oživením v Evropě a USA.
„Mnoho lidí si rezervuje na budoucnost,“ říká. „Lidé chtějí cestovat. Je tu spousta odložené poptávky. Chtějí se znovu spojit. Mají pocit, že po více než dvou letech pandemie o něco přišli.“
Podle Fogela je silná i poptávka po rezervacích v restauracích. „Lidé chtějí vyrazit ven,“ říká. „Počet rezervací v restauracích se zvýšil.“
Zdroj: Getty Images
Fogel nicméně upozorňuje, že v nadcházejících čtvrtletích by mohlo dojít k určitým křížovým proudům, protože nahromaděná touha cestovat narazí na některé současné ekonomické skutečnosti. Vidí střet mezi potenciální recesí na jedné straně a obnoveným smyslem pro YOLO neboli „žiješ jen jednou“ na straně druhé. Do této rovnice vstupuje také rozšířená práce na dálku a oživení služebních cest, které by v případě výrazného hospodářského poklesu mohly být ohroženy firemními škrty.
Fogel dodává, že i když existuje určitá krátkodobá nejistota, zůstává optimistický, pokud jde o dlouhodobý výhled pro cestování i podnikání společnosti Booking. „Vím, že z dlouhodobého hlediska bude cestování růst rychleji než celkový HDP světa,“ říká. „A my můžeme získat větší podíl z rostoucího koláče.“
Společnost Booking vykázala ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 6,1 miliardy USD, což je o 29 % více než před rokem a více než konsenzuální odhad Wall Street, který činil 5,92 miliardy USD. Na očištěném základě mateřská společnost Priceline, Kayak, OpenTable a dalších online služeb vydělala 2,1 miliardy dolarů, tj. 53,03 dolaru na akcii, což je o 41 % více než před rokem a více než předpověď analytiků, kteří očekávali 49,85 dolaru na akcii. Podle obecně uznávaných účetních zásad společnost Booking vydělala 1,7 miliardy USD, tj. 41,98 USD na akcii, což je o 126 % více než před rokem.Hrubé cestovní rezervace činily 32,1 miliardy USD, což je o 36 % více, resp. o 52 % více po očištění o měnu, což odráží větší než očekávaný dopad silného dolaru. Počet rezervovaných pokojů se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšil o 31 %.Upravená Ebitda, neboli zisk před započtením úroků, daní a odpisů, dosáhla 2,7 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 26 %, což je mnohem lepší výsledek, než společnost předpokládala při 15% růstu, a výrazné zlepšení oproti 1,1 miliardy dolarů v červnovém čtvrtletí.Zdroj: Getty ImagesAkcie společnosti Booking v pozdním obchodování vzrostly o 5 %.„V průběhu čtvrtletí jsme zaznamenali zlepšení trendů v počtu přenocování a růst ADR [průměrné denní sazby] v ubytovacích zařízeních byl nadále silný,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Booking Glenn Fogel. „Navzdory rostoucím obavám z makroekonomického prostředí nás povzbuzuje mírné zlepšení růstu počtu přenocování, které jsme zaznamenali v říjnu, a úroveň rezervací na cesty na začátku roku 2023.“V rozhovoru pro Barron’s Fogel dodal, že vidí „trochu nesouladu“. Poznamenává, že zatímco ekonomové očekávají recesi, v odvětví pohostinství a cestovního ruchu dochází k silnému růstu. Fogel citoval nejnovější zprávu o zaměstnanosti ADP, která ukázala, že v říjnu bylo vytvořeno 239 000 pracovních míst oproti revidovaným 192 000 místům o měsíc dříve, a to především díky nárůstu počtu pracovních míst v oblasti volného času a pohostinství o 210 000 míst.Chcete využít této příležitosti?Poznamenává, že rezervaci se v srpnu i září „dařilo“ po měkčím červenci, přičemž poznamenává, že zejména zářijové rezervace v Asii poprvé překonaly úroveň před pandemií, poté co zaostaly za oživením v Evropě a USA.„Mnoho lidí si rezervuje na budoucnost,“ říká. „Lidé chtějí cestovat. Je tu spousta odložené poptávky. Chtějí se znovu spojit. Mají pocit, že po více než dvou letech pandemie o něco přišli.“Podle Fogela je silná i poptávka po rezervacích v restauracích. „Lidé chtějí vyrazit ven,“ říká. „Počet rezervací v restauracích se zvýšil.“Zdroj: Getty ImagesFogel nicméně upozorňuje, že v nadcházejících čtvrtletích by mohlo dojít k určitým křížovým proudům, protože nahromaděná touha cestovat narazí na některé současné ekonomické skutečnosti. Vidí střet mezi potenciální recesí na jedné straně a obnoveným smyslem pro YOLO neboli „žiješ jen jednou“ na straně druhé. Do této rovnice vstupuje také rozšířená práce na dálku a oživení služebních cest, které by v případě výrazného hospodářského poklesu mohly být ohroženy firemními škrty.Fogel dodává, že i když existuje určitá krátkodobá nejistota, zůstává optimistický, pokud jde o dlouhodobý výhled pro cestování i podnikání společnosti Booking. „Vím, že z dlouhodobého hlediska bude cestování růst rychleji než celkový HDP světa,“ říká. „A my můžeme získat větší podíl z rostoucího koláče.“