způsobuje bolest mnoha investorům, ale jedna elitní skupina na Wall Street to pociťuje velmi silně – hedgeové fondy.
Internetový prodejce ojetých automobilů, jehož akcie za posledních 12 měsíců klesly o 97 %, byl považován za miláčka hedgeových fondů, a to z dobrého důvodu. Podle údajů agentury Bloomberg tyto aktivně spravované fondy dohromady stále vlastní více než čtvrtinu akcií společnosti.
Propadající se osud společnosti Carvana představuje jen jednu z mnoha růstových investic, které se hedgeovým fondům letos nevydařily, a poskytuje investorům vzácný pohled na to, jak se během intenzivního výprodeje trhu dařilo úzce vlastněným firmám. Přesto však vyniká samotný rozsah propadu společnosti Carvana, který hrozí, že značně zasáhne do ocenění jejich portfolií.
„Společnost spalovala cash flow alarmujícím tempem ještě předtím, než začaly klesat ceny ojetých automobilů,“ uvedla Ivana Delevska, investiční ředitelka společnosti SPEAR Invest. „Nyní, když se jejich základní trh zhoršuje, čelí Carvana problémům s likviditou a bude vyžadovat významnou restrukturalizaci rozvahy.“

Někteří se již rozhodli snížit své ztráty a odejít. Začátkem tohoto roku se na společnost vykašlaly společnosti Tiger Global Management a D1 Capital Partners. Od zveřejněného odchodu D1 v květnu se akcie propadly přibližně o 80 %.
Akcie společnosti Carvana v pátek v New Yorku uzavřely s poklesem o 1,9 % na 7,97 USD. Její historické maximum ze srpna loňského roku činilo 370,10 USD.
Zhruba před 15 měsíci bylo těžké předpovědět pád společnosti Carvana. Společnost, jejíž technologie umožňuje lidem nakupovat ojetá auta z pohodlí gauče, byla pandemickým vítězem. Investoři oplývající penězi se vrhli na akcie a nápady, které usnadňovaly podnikání, aniž by člověk musel vyjít z domu.
V letošním roce se však karta obrátila, likvidita se snížila, inflace prudce vzrostla a Federální rezervní systém agresivně zvyšuje úrokové sazby, takže největší rány dostaly akcie nerentabilních podniků. Investoři nyní tváří v tvář hrozící recesi hledají stabilitu a hodnotu a rychle se vyhýbají růstovým akciím. Pro společnost Carvana se také dramaticky změnila realita jejího podnikání.
Během pandemie ceny ojetých automobilů vzrostly do stratosférických výšin, protože výroba nových vozidel se zastavila kvůli problémům s dodávkami. V letošním roce začaly ceny rychle klesat, protože nedostatek aut se zmírnil, což vedlo k tlaku na marže společnosti Carvana. Současně se ochladila poptávka, kterou na spotřebitele tlačí vysoká inflace a rostoucí sazby.

Začátkem tohoto měsíce společnost Carvana oznámila výsledky za třetí čtvrtletí, které zaostaly za očekáváním analytiků. Generální ředitel Ernie Garcia uvedl, že „auta jsou extrémně drahá a jsou extrémně citlivá na úrokové sazby“.
Analytici z Wall Street, kteří také začali bít na poplach, vidí jen malou naději na rychlý obrat.
Analytik JPMorgan Rajat Gupta uvedl, že v současné době není důvod kupovat akcie Caravana s neutrálním hodnocením. „I když se odvětví dostane na dno, nevidíme v něm oživení ve tvaru písmene V, zejména vzhledem k náročné střednědobé dynamice nabídky jedno- až pětiletých vozů a riziku záporného vlastního kapitálu spolu s rostoucím dluhovým zatížením Carvany,“ napsal v poznámce z 22. listopadu.
Podle údajů agentury Bloomberg jsou hedgeovými fondy s největšími pozicemi ve společnosti k 30. září společnosti Spruce House Investment Management LLC, FPR Partners LLC, 683 Capital Management LLC, Point72 Asset Management LP a KPS Global Asset Management UK Ltd.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























