Společnost Restaurant Brands International ve čtvrtek vykázala čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků díky růstu tržeb ve společnostech Burger King a Tim Hortons.
Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování nezměnily.
Zde jsou údaje, které společnost vykázala v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: USD: 96 centů po úpravě oproti očekávaným 80 centům.
Tržby: 1,73 miliardy USD oproti očekávaným 1,66 miliardy USD.
Čisté tržby ve čtvrtletí vzrostly o 15,5 % na 1,73 miliardy dolarů. Celosvětové tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 9,1 %.

Společnost Burger King vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 10,3 % díky silnému mezinárodnímu růstu. V USA hamburgerový řetězec zaostává za konkurencí, což přimělo společnost Restaurant Brands, aby v září oznámila plán na oživení prodejů v hodnotě 400 milionů USD. V tomto čtvrtletí vzrostly tržby ve stejných prodejnách v USA o 4 %.
Tržby společnosti Tim Hortons ve stejných prodejnách vzrostly o 9,8 %. Kanadský řetězec kaváren vykázal růst tržeb ve stejných prodejnách o 11,1 %, což dokazuje, že se jeho obrat k lepšímu podařil. Generální ředitel společnosti Restaurant Brands Jose Cil ve svém prohlášení uvedl, že vyšší tržby společnosti Tims podpořily nové položky v jídelním lístku a „skvělý poměr ceny a kvality“.
Ve společnosti Popeyes Louisiana Kitchen vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 3,1 %. Tržby tohoto řetězce se smaženým kuřetem ve stejných prodejnách v USA vzrostly o 1,3 %.
Nejnovější přírůstek do portfolia Restaurant Brands, Firehouse Subs, vykázal stejné tržby. Společnost koupila tento sendvičový řetězec na konci roku 2021 za 1 miliardu USD a zaměřila se na jeho mezinárodní expanzi.

Výsledky společnosti Restaurant Brands přicházejí poté, co společnost Yum Brands ve středu rovněž oznámila vyšší tržby ve stejných prodejnách svých řetězců Taco Bell a KFC. Společnost uvedla, že obecně nezaznamenává změnu chování spotřebitelů a že prémiovější položky menu se v USA těší oblibě.
Minulý týden společnost McDonald’s rovněž uvedla, že její tržby ve stejných prodejnách v USA byly podpořeny vyšší návštěvností a zvýšením cen. Burgerový gigant uvedl, že přitahuje více zákazníků, kteří se rozhodují pro rychlé občerstvení namísto stravování v dražších podnicích.
Za tři měsíce končící 30. září vykázala společnost Restaurant Brands čistý zisk ve výši 530 milionů USD, tj. 1,17 USD na akcii, což představuje nárůst oproti 329 milionům USD, tj. 70 centů na akcii, o rok dříve.
Stejně jako u ostatních nadnárodních společností i výsledky společnosti Restaurant Brands poškodil silný dolar. Společnost vykázala ztrátu 30 milionů dolarů z kurzových rozdílů.
Bez započtení položek společnost vydělala 96 centů na akcii.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























