října, kdy generální ředitel Elon Musk koupil Twitter a jmenoval se „Chief Twit“ neboli generálním ředitelem této sociální sítě.
Pro srovnání, ostatní velké automobilky jako Ford, GM a Volkswagen od 27. října mírně vzrostly, stejně jako čínská společnost BYD, která vyrábí elektromobily a baterie. Americký výrobce elektrických nákladních automobilů Rivian za toto období klesl o 27 %.
V úterý akcie společnosti Tesla uzavřely na hodnotě 160,95 USD, což představuje pokles o více než 4 % za celý den. Byla to vzácná výjimka mezi růstově orientovanými technologickými akciemi, které většinou rostly poté, co brzy ráno vyšly chladnější než očekávané údaje o inflaci.
Pokles ceny akcií Tesly přiměl největšího drobného akcionáře společnosti Lea Koguana, který je miliardářem a zakladatelem společnosti SHI International poskytující IT služby, aby vyzval představenstvo společnosti k „provedení šokové terapie k resuscitaci ceny akcií“, a to formou zpětného odkupu akcií.
Musk prodal své podíly v Tesle v hodnotě miliard dolarů, aby mohl financovat převzetí Twitteru. Od doby, kdy Musk převzal společnost, pravidelně zveřejňuje podnětné tweety, zaměřené zejména na lidi, kteří zastávají středové až levicové politické hodnoty a které Musk často vykresluje jako nepřátele s „virem probuzené mysli“.
Musk si například o víkendu na Twitteru vzal na mušku ředitele Národního institutu pro alergie a infekční nemoci Dr. Anthonyho Fauciho a transsexuály..“
Urážlivý tweet vyvolal na Twitteru, kde má Musk přes 120 milionů uvedených sledujících, více než 1 milion „lajků“ a také kritiku Bílého domu a bývalého ředitele CIA Johna O. Brennana. Tisková mluvčí Bílého domu Karine Jean-Pierreová označila Muskovy tweety o Faucim za „neuvěřitelně nebezpečné“ osobní útoky.
Kristin Hullová, zakladatelka společnosti Nia Impact Capital a akcionářka společnosti Tesla, v návaznosti na to napsala na Twitter: „Tolik problémů se značkou Tesla, když představenstvo nedokáže zkrotit generálního ředitele.“
K tlaku na cenu akcií společnosti Tesla přispěly také ekonomické podmínky a stárnoucí produktová řada. Společnost Tesla odložila sériovou výrobu svého lichoběžníkového pickupu inspirovaného sci-fi, modelu Cybertruck. Tesla původně předvedla design vozu Cybertruck v roce 2019, tehdy společnost očekávala, že jeho výrobu zahájí v roce 2021.
Zdroj: Getty Images
Minulý měsíc společnost uspořádala ve své továrně na baterie v Nevadě akci u příležitosti zahájení dodávek svého plně elektrického, těžkého nákladního vozu Semi. Na této akci se vedoucí pracovníci společnosti Tesla včetně Elona Muska nezmínili o dříve propagované technologii samořízení, o záruce na milion ujetých kilometrů, kterou dříve avizovali, o ceně modelu Semi ani o předpokládaném počtu vyrobených kusů.
Tesla také čelí reakcím na několikaleté zpoždění v dodávkách samořídicí technologie prostřednictvím softwarových aktualizací do vozů svých zákazníků. Zákazníci v USA stále častěji žalují Teslu, aby dosáhli vrácení peněz za samořídicí systémy, které zaplatili a očekávali, že již budou dodány.
Společnost Tesla prodává své asistenční systémy pro řidiče jako Autopilot, Enhanced Autopilot a Full Self-Driving ability v USA. Žádný z těchto systémů neumožňuje bezpečnou jízdu jejích vozů bez člověka za volantem, který by neustále věnoval pozornost silnici a úkolům řízení.
Zdroj: Getty Images
Kalifornský úřad pro silniční dopravu vyšetřuje společnost Tesla a podal oficiální stížnost, že se v souvislosti s těmito systémy dopouští klamavé reklamy.
Někteří fanoušci společnosti Tesla považují klesající cenu akcií za příležitost k nákupu, a to i přes Muskovu novou roztržitost s Twitterem.
Společnost zvyšuje výrobu v novém závodě na montáž vozidel v Austinu v Texasu a v dalším závodě u Berlína. Společnost přivedla do Států vedoucího šanghajské výroby Toma Zhu, aby pomohl vyspět provozu v Austinu.
října, kdy generální ředitel Elon Musk koupil Twitter a jmenoval se „Chief Twit“ neboli generálním ředitelem této sociální sítě.Pro srovnání, ostatní velké automobilky jako Ford, GM a Volkswagen od 27. října mírně vzrostly, stejně jako čínská společnost BYD, která vyrábí elektromobily a baterie. Americký výrobce elektrických nákladních automobilů Rivian za toto období klesl o 27 %.V úterý akcie společnosti Tesla uzavřely na hodnotě 160,95 USD, což představuje pokles o více než 4 % za celý den. Byla to vzácná výjimka mezi růstově orientovanými technologickými akciemi, které většinou rostly poté, co brzy ráno vyšly chladnější než očekávané údaje o inflaci.Pokles ceny akcií Tesly přiměl největšího drobného akcionáře společnosti Lea Koguana, který je miliardářem a zakladatelem společnosti SHI International poskytující IT služby, aby vyzval představenstvo společnosti k „provedení šokové terapie k resuscitaci ceny akcií“, a to formou zpětného odkupu akcií.Musk prodal své podíly v Tesle v hodnotě miliard dolarů, aby mohl financovat převzetí Twitteru. Od doby, kdy Musk převzal společnost, pravidelně zveřejňuje podnětné tweety, zaměřené zejména na lidi, kteří zastávají středové až levicové politické hodnoty a které Musk často vykresluje jako nepřátele s „virem probuzené mysli“.Musk si například o víkendu na Twitteru vzal na mušku ředitele Národního institutu pro alergie a infekční nemoci Dr. Anthonyho Fauciho a transsexuály..“Urážlivý tweet vyvolal na Twitteru, kde má Musk přes 120 milionů uvedených sledujících, více než 1 milion „lajků“ a také kritiku Bílého domu a bývalého ředitele CIA Johna O. Brennana. Tisková mluvčí Bílého domu Karine Jean-Pierreová označila Muskovy tweety o Faucim za „neuvěřitelně nebezpečné“ osobní útoky.Chcete využít této příležitosti?Kristin Hullová, zakladatelka společnosti Nia Impact Capital a akcionářka společnosti Tesla, v návaznosti na to napsala na Twitter: „Tolik problémů se značkou Tesla, když představenstvo nedokáže zkrotit generálního ředitele.“K tlaku na cenu akcií společnosti Tesla přispěly také ekonomické podmínky a stárnoucí produktová řada. Společnost Tesla odložila sériovou výrobu svého lichoběžníkového pickupu inspirovaného sci-fi, modelu Cybertruck. Tesla původně předvedla design vozu Cybertruck v roce 2019, tehdy společnost očekávala, že jeho výrobu zahájí v roce 2021.Zdroj: Getty ImagesMinulý měsíc společnost uspořádala ve své továrně na baterie v Nevadě akci u příležitosti zahájení dodávek svého plně elektrického, těžkého nákladního vozu Semi. Na této akci se vedoucí pracovníci společnosti Tesla včetně Elona Muska nezmínili o dříve propagované technologii samořízení, o záruce na milion ujetých kilometrů, kterou dříve avizovali, o ceně modelu Semi ani o předpokládaném počtu vyrobených kusů.Tesla také čelí reakcím na několikaleté zpoždění v dodávkách samořídicí technologie prostřednictvím softwarových aktualizací do vozů svých zákazníků. Zákazníci v USA stále častěji žalují Teslu, aby dosáhli vrácení peněz za samořídicí systémy, které zaplatili a očekávali, že již budou dodány.Společnost Tesla prodává své asistenční systémy pro řidiče jako Autopilot, Enhanced Autopilot a Full Self-Driving ability v USA. Žádný z těchto systémů neumožňuje bezpečnou jízdu jejích vozů bez člověka za volantem, který by neustále věnoval pozornost silnici a úkolům řízení.Zdroj: Getty ImagesKalifornský úřad pro silniční dopravu vyšetřuje společnost Tesla a podal oficiální stížnost, že se v souvislosti s těmito systémy dopouští klamavé reklamy.Někteří fanoušci společnosti Tesla považují klesající cenu akcií za příležitost k nákupu, a to i přes Muskovu novou roztržitost s Twitterem.Společnost zvyšuje výrobu v novém závodě na montáž vozidel v Austinu v Texasu a v dalším závodě u Berlína. Společnost přivedla do Států vedoucího šanghajské výroby Toma Zhu, aby pomohl vyspět provozu v Austinu.