To znamená, že prodejce hodinek, který patří Seddiqimu, musí občas zklamat i své nejlepší klienty.
Když si šejk nebo člen královské rodiny přeje hodinky Rolex, lze si představit, že se ve Spojených arabských emirátech dostane na první místo v pořadníku čítajícím 4 000 zájemců. Nebo ne?
Ne vždy, říká Mohammed Abdulmagied Seddiqi, obchodní ředitel společnosti Seddiqi Holding, která vlastní prodejce švýcarských hodinek ve Spojených arabských emirátech. Pokud chce královská rodina hodinky pro osobní potřebu, dostane je. Pokud však hledají hodinky jako dárek – pro hodnostáře, možná pro členy královské rodiny z jiných zemí -, může být společnost vybíravější, říká Seddiqi.
„Někteří lidé to berou opravdu osobně,“ říká. „Musíme být ke klientům féroví a ujistit se, že je dáváme těm správným lidem.“
Zdroj: Unsplash
To je jen jeden ze šťastných problémů, kterým nyní čelí Ahmed Seddiqi & Sons, jediný autorizovaný distributor značky Rolex. Švýcarský hodinářský průmysl zažívá v posledních dvou letech prudký nárůst poptávky a je na nejlepší cestě k historicky nejlepšímu roku, co se týče hodnoty vývozu.
Podle údajů Federace švýcarského hodinářského průmyslu byla do října hodnota vývozu švýcarských hodinek na 30 největších trzích tohoto odvětví o 13,3 % vyšší než ve stejném období loňského roku. V SAE byl růst mírně vyšší, a to o 13,8 %. Země s pouhými 10 miliony obyvatel se tak stala devátým největším trhem pro švýcarské hodinky na světě.
„Dostali jsme se do bodu, kdy budeme mít k dispozici hodinky, zavoláme klientovi a řekneme, že máme hodinky, a on řekne: ‚Ano, jdu,'“ řekl Seddiqi. „Ani se neptají, jaký model. Ať už seženeme jakékoliv, vezmou si je.“
Společnost Seddiqi & Sons, která otevřela svůj první obchod v SAE v roce 1960, nyní v zemi provozuje více než 50 obchodů, včetně čtyř butiků Rolex. Největší prodejna Rolex na světě má tři patra a je jednou ze dvou prodejen Rolex v obrovském obchodním centru Dubai Mall.
Zdroj: Unsplash
V buticích Rolex je většina vystavených hodinek pouze k vidění, nikoli k prodeji. Jakékoli v obchodě zůstávají skladem maximálně den nebo dva, říkají prodejci.
Na začátku pandemie Covid-19 byly obchody zavřeny. Brzy se začaly hrnout objednávky na dodávky od znuděných klientů z domova, kteří utráceli své peníze za luxusní zboží, aniž by ho viděli. Lidé, kteří o hodinkách nic nevěděli, je chtěli, protože je kupovali všichni ostatní.
„Před týdnem jsem byl s klientem, který měl na ruce hodinky Rolex Daytona a vůbec neznal jejich funkci,“ říká Seddiqi nevěřícně. (Daytona je chronograf, typ hodinek, který kombinuje pravidelné měření času se stopkami; mezi sběrateli jde o jeden z nejvyhledávanějších modelů). „Není to otázka funkčnosti. Jde o to, aby byly sexy. To je jediný důvod, proč je chtějí.“
Společnost vede seznamy klientů, kteří dostávají určité hodinky, a seznamy těch, kteří je nedostávají. Společnost omezuje počet čekatelů na hodinky Rolex na 4 000. Limit pro Patek Philippes, který ročně vyrobí zlomek hodinek Rolex, je asi 20 až 30. zákazníků. Když jsou hodinky k dispozici, jsou zákazníkům nabízeny částečně na základě předchozích nákupních zvyklostí: Společnost se může vyhnout nabídce modelu podobného tomu, který si zákazník nedávno koupil.
Zdroj: Unsplash
Jedna věc, za kterou vás určitě čeká stínový zákaz nebo tiché vyřazení ze seznamu: přehazování hodinek. Společnost Seddiqi musí hodinky prodávat za doporučenou švýcarskou maloobchodní cenu. Seddiqi říká, že viděl lidi – některé s větším majetkem, než byste za celý život věděli, co s ním -, jak si hodinkami přehodí pár tisíc dolarů. Jak to ví? Říká, že za desítky let v oboru získal kontakty, které informují o překupnících.
Zhruba tři čtvrtiny klientů společnosti tvoří občané SAE a expatrianti s trvalým pobytem v zemi, včetně lidí z Indie, Číny, Německa a Velké Británie.
Aby se ze všech těchto nových zákazníků stali celoživotní nadšenci do hodinek, podniká Seddiqi něco jako vzdělávací misi. Říká, že uvažuje o tom, že druhé patro prodejny Rolex v dubajském obchodním centru – kde se dříve nacházelo mnohem více hodinek vyrobených ze zlata a drahých kamenů – promění v místo, kde se zákazníci budou moci dozvědět více o hodinářství. Společnost by mohla přivést zkušené horology, kteří by hodinky otevírali, pořádali ukázky a vysvětlovali takové aspekty, jako je technický pohyb ozubených koleček, říká.
Zdroj: Unsplash
Tento proces by podle Seddiqiho pomohl zákazníkům pochopit, proč trvá tak dlouho, než se hodinky dostanou na ruku. Nedávno odletěl s několika věrnými klienty do Švýcarska, aby viděli hodináře v akci.
„Vrátili se se slovy: ‚Když nám nemůžete dát hodinky hned, chápeme proč,'“ říká.
To znamená, že prodejce hodinek, který patří Seddiqimu, musí občas zklamat i své nejlepší klienty.Když si šejk nebo člen královské rodiny přeje hodinky Rolex, lze si představit, že se ve Spojených arabských emirátech dostane na první místo v pořadníku čítajícím 4 000 zájemců. Nebo ne?Ne vždy, říká Mohammed Abdulmagied Seddiqi, obchodní ředitel společnosti Seddiqi Holding, která vlastní prodejce švýcarských hodinek ve Spojených arabských emirátech. Pokud chce královská rodina hodinky pro osobní potřebu, dostane je. Pokud však hledají hodinky jako dárek – pro hodnostáře, možná pro členy královské rodiny z jiných zemí -, může být společnost vybíravější, říká Seddiqi.Zdroj: UnsplashTo je jen jeden ze šťastných problémů, kterým nyní čelí Ahmed Seddiqi & Sons, jediný autorizovaný distributor značky Rolex. Švýcarský hodinářský průmysl zažívá v posledních dvou letech prudký nárůst poptávky a je na nejlepší cestě k historicky nejlepšímu roku, co se týče hodnoty vývozu.Podle údajů Federace švýcarského hodinářského průmyslu byla do října hodnota vývozu švýcarských hodinek na 30 největších trzích tohoto odvětví o 13,3 % vyšší než ve stejném období loňského roku. V SAE byl růst mírně vyšší, a to o 13,8 %. Země s pouhými 10 miliony obyvatel se tak stala devátým největším trhem pro švýcarské hodinky na světě.„Dostali jsme se do bodu, kdy budeme mít k dispozici hodinky, zavoláme klientovi a řekneme, že máme hodinky, a on řekne: ‚Ano, jdu,'“ řekl Seddiqi. „Ani se neptají, jaký model. Ať už seženeme jakékoliv, vezmou si je.“Chcete využít této příležitosti?Společnost Seddiqi & Sons, která otevřela svůj první obchod v SAE v roce 1960, nyní v zemi provozuje více než 50 obchodů, včetně čtyř butiků Rolex. Největší prodejna Rolex na světě má tři patra a je jednou ze dvou prodejen Rolex v obrovském obchodním centru Dubai Mall.Zdroj: UnsplashV buticích Rolex je většina vystavených hodinek pouze k vidění, nikoli k prodeji. Jakékoli v obchodě zůstávají skladem maximálně den nebo dva, říkají prodejci.Na začátku pandemie Covid-19 byly obchody zavřeny. Brzy se začaly hrnout objednávky na dodávky od znuděných klientů z domova, kteří utráceli své peníze za luxusní zboží, aniž by ho viděli. Lidé, kteří o hodinkách nic nevěděli, je chtěli, protože je kupovali všichni ostatní.„Před týdnem jsem byl s klientem, který měl na ruce hodinky Rolex Daytona a vůbec neznal jejich funkci,“ říká Seddiqi nevěřícně. . „Není to otázka funkčnosti. Jde o to, aby byly sexy. To je jediný důvod, proč je chtějí.“Společnost vede seznamy klientů, kteří dostávají určité hodinky, a seznamy těch, kteří je nedostávají. Společnost omezuje počet čekatelů na hodinky Rolex na 4 000. Limit pro Patek Philippes, který ročně vyrobí zlomek hodinek Rolex, je asi 20 až 30. zákazníků. Když jsou hodinky k dispozici, jsou zákazníkům nabízeny částečně na základě předchozích nákupních zvyklostí: Společnost se může vyhnout nabídce modelu podobného tomu, který si zákazník nedávno koupil.Zdroj: UnsplashJedna věc, za kterou vás určitě čeká stínový zákaz nebo tiché vyřazení ze seznamu: přehazování hodinek. Společnost Seddiqi musí hodinky prodávat za doporučenou švýcarskou maloobchodní cenu. Seddiqi říká, že viděl lidi – některé s větším majetkem, než byste za celý život věděli, co s ním -, jak si hodinkami přehodí pár tisíc dolarů. Jak to ví? Říká, že za desítky let v oboru získal kontakty, které informují o překupnících.Zhruba tři čtvrtiny klientů společnosti tvoří občané SAE a expatrianti s trvalým pobytem v zemi, včetně lidí z Indie, Číny, Německa a Velké Británie.Aby se ze všech těchto nových zákazníků stali celoživotní nadšenci do hodinek, podniká Seddiqi něco jako vzdělávací misi. Říká, že uvažuje o tom, že druhé patro prodejny Rolex v dubajském obchodním centru – kde se dříve nacházelo mnohem více hodinek vyrobených ze zlata a drahých kamenů – promění v místo, kde se zákazníci budou moci dozvědět více o hodinářství. Společnost by mohla přivést zkušené horology, kteří by hodinky otevírali, pořádali ukázky a vysvětlovali takové aspekty, jako je technický pohyb ozubených koleček, říká.Zdroj: UnsplashTento proces by podle Seddiqiho pomohl zákazníkům pochopit, proč trvá tak dlouho, než se hodinky dostanou na ruku. Nedávno odletěl s několika věrnými klienty do Švýcarska, aby viděli hodináře v akci.„Vrátili se se slovy: ‚Když nám nemůžete dát hodinky hned, chápeme proč,'“ říká.