Analytik Adam Jonas očekává „náročný“ rok 2023 pro automobilové zisky v důsledku klesající poptávky a deflace – zejména pro výrobce elektromobilů.
Pro příští rok by podle Jonase měl cenový mix klesnout více, než se očekávalo, protože nedostupnost cen nových automobilů dosáhla podle jeho slov „nezmapovaného území“. Uvedl, že tento mix se musí snížit ještě více, než se již předpokládalo, pokud chtějí společnosti zaznamenat růst v podmínkách zhoršující se ekonomické situace.
Příběh se podle něj změní i pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla (TSLA), protože více než šestiměsíční čekací doby v roce 2022 by se měly vyvinout v opakované snižování cen ve snaze podpořit poptávku.
Zdroj: Unsplash
Uvedl však, že na tomto chmurném trhu mohou existovat akcie, které se vyplatí koupit.
„S vývojem roku a s klesajícími prognózami a cenami akcií se připravujeme na to, že se objeví některé potenciálně zajímavé hodnotové příležitosti,“ uvedl v poznámce pro klienty. „Otevírá se okno pro ty, kteří se dokáží dívat skrze zvýšenou úroveň volatility.“
Zde jsou některé z Jonasových nejlepších tipů pro rok 2023:
Norský výrobce baterií Freyr (FREY) se dostal na seznam, protože se nachází „na začátku bezprecedentní éry poptávky po bateriích“, řekl. Jeho cílová cena 26 USD znamená 134,5% nárůst oproti úterní uzavírací hodnotě, kdy akcie klesly o pouhých 0,8 %.
Podle něj musí starší automobilky toto období zvládnout a správně si rezervovat kapitál. Jonas doporučil velkým automobilkám „přehodnotit“ velikost a načasování investičních plánů do elektromobilů, které byly učiněny na rok 2023 v době, kdy byl ekonomický výhled silnější.
Uvedl, že detroitské společnosti, jako je Ford (F), nadále podporují vývoj elektromobilů menšími počátečními výdaji a větší spoluprací s komerčními partnery. Ford se dostal na seznam jeho nejvýznamnějších investic pro rok 2023, přičemž Jonas uvedl, že očekává, že vedení společnosti bude schopno změnit pozici portfolia a lépe sladit kapitál mezi investicemi do elektromobilů a spalovacích motorů.
Ford v letošním roce ztratil 34,7 %. Jonasova cílová cena však naznačuje, že akcie by mohly posílit o 10,6 % oproti hodnotě, na které v úterý uzavřely.
Jonas snížil očekávané prognózy penetrace elektromobilů pro roky 2025 a 2030 na 11 %, resp. 26 % z 13 %, resp. 32 %. Pro příští rok však očekává, že v roce 2023 dosáhnou prodeje elektromobilů celosvětové penetrace 11,8 %, což by znamenalo nárůst z 10,1 % v roce 2022. Penetrace v USA by měla v roce 2023 dosáhnout 5 %, což je nárůst z letošních 4,2 %.
Tesla (TSLA) a Rivian (RIVN) patří mezi jeho nejvýznamnější výrobce elektromobilů. Uvedl, že Tesla se během pandemie stala jasným vítězem v oblasti elektromobilů a vzhledem k její přítomnosti v dodavatelském řetězci baterií by se jí mělo dařit i nadále a v příštím roce rozšíří nabídku nákladních vozidel. Jonas uvedl, že Rivian, menší, ale významný konkurent, má „silná“ čísla rezervací, která poskytují důvěru v budoucí poptávku a úspěšnost jeho marketingu.
Obě akcie byly letos poraženy, ale mají potenciál více než zdvojnásobit svou hodnotu. Tesla letos ztratila 54 % hodnoty svých akcií, ale cílová cena ukazuje, že by mohla vzrůst o 105 % z hodnoty, na které v úterý uzavřela. Společnost Rivian, která v roce 2022 klesla o 75,9 %, má cílovou cenu ukazující růst o 120,4 %.
Podle Morgan Stanley se očekává, že v roce 2023 se na sezónně očištěné bázi prodá přibližně 15 milionů nových automobilů, což by bylo o 7 % více než v roce 2022.
Podle něj však bude kyselá ekonomika pro prodej automobilů protivětrem, který bude vyvíjet tlak na snižování cen. Současně uvedl, že problémy dodavatelského řetězce by se měly poněkud zmírnit, i když globální produkce bude stále nižší než předpandemická očekávání.
Jonas uvedl, že Carmax (KMX) je „nejlépe řízeným a nejméně vydělávajícím prodejcem automobilů v rámci našeho pokrytí“, i když připustil, že jde o relativní hodnocení vzhledem k tomu, že rok 2023 přinese revizi základů ojetých automobilů a úvěrů na automobily. Přesto řekl, že je konstruktivní ohledně schopnosti společnosti realizovat vícekanálové podnikání.
Cílová cena akcie, která letos klesla o 48,4 %, ukazuje, že by mohla posílit o 34 % oproti úternímu závěru.
Analytik Adam Jonas očekává „náročný“ rok 2023 pro automobilové zisky v důsledku klesající poptávky a deflace – zejména pro výrobce elektromobilů.Pro příští rok by podle Jonase měl cenový mix klesnout více, než se očekávalo, protože nedostupnost cen nových automobilů dosáhla podle jeho slov „nezmapovaného území“. Uvedl, že tento mix se musí snížit ještě více, než se již předpokládalo, pokud chtějí společnosti zaznamenat růst v podmínkách zhoršující se ekonomické situace.Příběh se podle něj změní i pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla , protože více než šestiměsíční čekací doby v roce 2022 by se měly vyvinout v opakované snižování cen ve snaze podpořit poptávku.Zdroj: UnsplashUvedl však, že na tomto chmurném trhu mohou existovat akcie, které se vyplatí koupit.„S vývojem roku a s klesajícími prognózami a cenami akcií se připravujeme na to, že se objeví některé potenciálně zajímavé hodnotové příležitosti,“ uvedl v poznámce pro klienty. „Otevírá se okno pro ty, kteří se dokáží dívat skrze zvýšenou úroveň volatility.“Zde jsou některé z Jonasových nejlepších tipů pro rok 2023:Chcete využít této příležitosti?Norský výrobce baterií Freyr se dostal na seznam, protože se nachází „na začátku bezprecedentní éry poptávky po bateriích“, řekl. Jeho cílová cena 26 USD znamená 134,5% nárůst oproti úterní uzavírací hodnotě, kdy akcie klesly o pouhých 0,8 %.Podle něj musí starší automobilky toto období zvládnout a správně si rezervovat kapitál. Jonas doporučil velkým automobilkám „přehodnotit“ velikost a načasování investičních plánů do elektromobilů, které byly učiněny na rok 2023 v době, kdy byl ekonomický výhled silnější.Uvedl, že detroitské společnosti, jako je Ford , nadále podporují vývoj elektromobilů menšími počátečními výdaji a větší spoluprací s komerčními partnery. Ford se dostal na seznam jeho nejvýznamnějších investic pro rok 2023, přičemž Jonas uvedl, že očekává, že vedení společnosti bude schopno změnit pozici portfolia a lépe sladit kapitál mezi investicemi do elektromobilů a spalovacích motorů.Ford v letošním roce ztratil 34,7 %. Jonasova cílová cena však naznačuje, že akcie by mohly posílit o 10,6 % oproti hodnotě, na které v úterý uzavřely.Jonas snížil očekávané prognózy penetrace elektromobilů pro roky 2025 a 2030 na 11 %, resp. 26 % z 13 %, resp. 32 %. Pro příští rok však očekává, že v roce 2023 dosáhnou prodeje elektromobilů celosvětové penetrace 11,8 %, což by znamenalo nárůst z 10,1 % v roce 2022. Penetrace v USA by měla v roce 2023 dosáhnout 5 %, což je nárůst z letošních 4,2 %.Tesla a Rivian patří mezi jeho nejvýznamnější výrobce elektromobilů. Uvedl, že Tesla se během pandemie stala jasným vítězem v oblasti elektromobilů a vzhledem k její přítomnosti v dodavatelském řetězci baterií by se jí mělo dařit i nadále a v příštím roce rozšíří nabídku nákladních vozidel. Jonas uvedl, že Rivian, menší, ale významný konkurent, má „silná“ čísla rezervací, která poskytují důvěru v budoucí poptávku a úspěšnost jeho marketingu.Obě akcie byly letos poraženy, ale mají potenciál více než zdvojnásobit svou hodnotu. Tesla letos ztratila 54 % hodnoty svých akcií, ale cílová cena ukazuje, že by mohla vzrůst o 105 % z hodnoty, na které v úterý uzavřela. Společnost Rivian, která v roce 2022 klesla o 75,9 %, má cílovou cenu ukazující růst o 120,4 %.Podle Morgan Stanley se očekává, že v roce 2023 se na sezónně očištěné bázi prodá přibližně 15 milionů nových automobilů, což by bylo o 7 % více než v roce 2022.Podle něj však bude kyselá ekonomika pro prodej automobilů protivětrem, který bude vyvíjet tlak na snižování cen. Současně uvedl, že problémy dodavatelského řetězce by se měly poněkud zmírnit, i když globální produkce bude stále nižší než předpandemická očekávání.Jonas uvedl, že Carmax je „nejlépe řízeným a nejméně vydělávajícím prodejcem automobilů v rámci našeho pokrytí“, i když připustil, že jde o relativní hodnocení vzhledem k tomu, že rok 2023 přinese revizi základů ojetých automobilů a úvěrů na automobily. Přesto řekl, že je konstruktivní ohledně schopnosti společnosti realizovat vícekanálové podnikání.Cílová cena akcie, která letos klesla o 48,4 %, ukazuje, že by mohla posílit o 34 % oproti úternímu závěru.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...