Společnost, která vlastní jeden z nejrušnějších leteckých uzlů v Evropě, amsterdamské letiště Schiphol, se v loňském roce propadla do čisté ztráty 77 milionů eur (82 milionů dolarů), protože měsíce chaosu v cestování zasáhly její hospodářský výsledek.
„Ještě nikdy v historii Schipholu jsme nezklamali tolik cestujících a leteckých společností jako v roce 2022,“ uvedl v pátečním prohlášení generální ředitel Ruud Sondag.
Rušné letiště na předměstí nizozemské metropole bylo jedním z několika letišť po celé Evropě, která byla zasažena nedostatkem zaměstnanců a prudce rostoucí poptávkou, protože letecká doprava se silně odrazila od dvou let omezení COVID-19. Letecké společnosti a letiště během pandemie snižovaly počet pracovních míst, což ztěžovalo rychlé obnovení provozu pro nový nápor cestujících.
Během rušného jara a léta museli cestující kvůli nedostatku personálu na letišti Schiphol často čekat hodiny v dlouhé frontě, která se táhla ven z terminálu, podél příjezdové cesty a zpět na letiště.
Letiště oznámilo program kompenzací pro cestující, jejichž plány na dovolenou byly zmařeny zrušením nebo zmeškáním letů. V září skončil generální ředitel Dick Benschop s tím, že chce „dát Schipholu prostor pro nový začátek“.
Jeho nástupce Sondag řekl, že rok 2022 „se zapíše jako špatná kapitola do našich vlastních dějin. Ale je to také kapitola, na kterou nezapomeneme, aby všechny nové kapitoly, které napíšeme, byly lepší“.

Společnost, která vlastní jeden z nejrušnějších leteckých uzlů v Evropě, amsterdamské letiště Schiphol, se v loňském roce propadla do čisté ztráty 77 milionů eur , protože měsíce chaosu v cestování zasáhly její hospodářský výsledek.
„Ještě nikdy v historii Schipholu jsme nezklamali tolik cestujících a leteckých společností jako v roce 2022,“ uvedl v pátečním prohlášení generální ředitel Ruud Sondag.
Rušné letiště na předměstí nizozemské metropole bylo jedním z několika letišť po celé Evropě, která byla zasažena nedostatkem zaměstnanců a prudce rostoucí poptávkou, protože letecká doprava se silně odrazila od dvou let omezení COVID-19. Letecké společnosti a letiště během pandemie snižovaly počet pracovních míst, což ztěžovalo rychlé obnovení provozu pro nový nápor cestujících.
Během rušného jara a léta museli cestující kvůli nedostatku personálu na letišti Schiphol často čekat hodiny v dlouhé frontě, která se táhla ven z terminálu, podél příjezdové cesty a zpět na letiště.
Letiště oznámilo program kompenzací pro cestující, jejichž plány na dovolenou byly zmařeny zrušením nebo zmeškáním letů. V září skončil generální ředitel Dick Benschop s tím, že chce „dát Schipholu prostor pro nový začátek“.
Jeho nástupce Sondag řekl, že rok 2022 „se zapíše jako špatná kapitola do našich vlastních dějin. Ale je to také kapitola, na kterou nezapomeneme, aby všechny nové kapitoly, které napíšeme, byly lepší“.
