Společnost zabývající se elektronickým obchodováním zvýšila své ceny, protože služba Amazon Buy with Prime se rozšiřuje na více obchodníků, a vedení poskytlo pouze prognózu tržeb za první čtvrtletí, která se nesplnila.
Akcie společnosti Shopify klesají o téměř 7 %, protože prognóza zklamala na pozadí sílícího soupeření s Amazonem a zvyšování cen
Společnost Shopify Inc. podle středeční zprávy o výsledcích hospodaření dosáhla lepšího prázdninového čtvrtletí, než se očekávalo, ale prognóza zpomalení růstu tržeb zasáhla akcie v odpoledním obchodování.
Shopify (SHOP) prodává obchodníkům nástroje pro elektronické obchodování, což je činnost, která se během pandemie rychle rozrostla, protože tradiční kamenné obchody se vrhly na internet, aby oslovily zákazníky, kteří nemohli navštívit jejich prodejny. Růst tržeb se však v loňském roce zpomalil a Shopify nedávno oznámilo, že zvyšuje ceny, protože čelí konkurenci ze strany Amazon.com Inc. (AMZN), která letos zavádí svou konkurenční službu Buy with Prime pro více maloobchodníků.
Vedení společnosti Shopify ve své prognóze předpokládalo, že tržby v prvním fiskálním čtvrtletí porostou „v řádu patnácti procent“, přičemž neuvedlo prognózu pro žádnou metriku zisku ani pro celý rok. Analytici podle FactSet v průměru předpokládali v prvním čtvrtletí tržby ve výši 1,48 miliardy dolarů, což by znamenalo růst tržeb o více než 23 %.
Zdroj: Getty Images
Za čtvrté čtvrtletí Shopify vykázala ztrátu 623,7 milionu dolarů, tedy 49 centů na akcii, při tržbách 1,73 miliardy dolarů, což je více než 1,38 miliardy dolarů před rokem. Po očištění o odměny za akcie, zisky z investic a další náklady společnost vykázala zisk 7 centů na akcii, což je méně než upravený zisk 14 centů na akcii v prázdninovém čtvrtletí roku 2021.
Analytici podle agentury FactSet v průměru očekávali upravenou ztrátu ve výši 1 centu na akcii při tržbách 1,65 miliardy USD. Akcie společnosti Shopify po zveřejnění výsledků klesly v odpoledním obchodování o téměř 7 % poté, co uzavřely s 6,6% nárůstem na 53,39 USD.
Akcie společnosti Shopify utrpěly ztrátu v souvislosti se zpomalením pandemického růstu elektronického obchodování, ačkoli v roce 2023 se jim zatím daří obracet. Za posledních 12 měsíců akcie poklesly o téměř 40 %, ale v roce 2023 zatím vzrostly o více než 53 %; index S&P 500 v těchto obdobích poklesl o 7,5 %, resp. získal 7,7 %.
Shopify byla jednou z prvních velkých technologických společností, která v souvislosti se zpomalením pandemického růstu snížila počet zaměstnanců – v červenci loňského roku oznámila snížení počtu zaměstnanců o 10 %. Tehdy vzal vinu na sebe šéf společnosti Tobi Lütke, který uvedl, že vsadil na pokračování silného růstu a „nyní je jasné, že se tato sázka nevyplatila“.
Analytici se většinou domnívají, že tato opatření na snížení nákladů pomohou, ale nemusí překonat makroekonomické tlaky, kterým Shopify v nejbližší době čelí.
„Na vysoké úrovni se domníváme, že hlavními výzvami pro Shopify zůstávají změkčující se prostředí diskrečních výdajů a tlak na marže z plateb a fulfillmentů, i když částečně kompenzovaný některými opatřeními na snižování nákladů,“ napsali tento týden analytici Evercore ISI a zároveň ponechali rating outperform a cílovou cenu 50 USD.
Výsledky společnosti Datadog překonaly očekávání. Tady je důvod, proč akcie klesají
Zisky a tržby společnosti Datadog za čtvrté čtvrtletí výrazně překonaly očekávání, ale její prognózy pro letošní rok nevypadají tak růžově, což ve čtvrtek vedlo k poklesu akcií.
Společnost Datadog (DDOG) poskytuje software pro monitorování síťové infrastruktury, který zákazníkům pomáhá identifikovat problémy s výkonem. Analytici varovali před možným zpomalením výdajů na cloudové služby, což zasáhne společnosti, jako je Datadog, které cloudové služby umožňují.
Zdroj: Getty Images
Společnost uvedla, že pro první čtvrtletí roku 2023 očekává tržby v rozmezí 466 až 470 milionů USD a upravený zisk na akcii ve výši 22 až 24 centů. Analytici očekávali upravený zisk 24 centů na akcii z tržeb ve výši 484 milionů USD.
Pro rok 2023 celkově Datadog předpokládá tržby mezi 2,07 a 2,09 miliardy dolarů a upravený zisk na akcii ve výši 1,02 až 1,09 dolaru. Analytici podle agentury FactSet předpokládali upravený zisk 1,12 USD na akcii při tržbách 2,19 miliardy USD.
Analytici RBC Capital Markets uvedli, že výhled, který předpokládá 24% meziroční růst tržeb, vypadá konzervativně. Poznamenali, že výhled společnosti předpokládá provozní marži ve výši 14,9 %, zatímco konsenzus očekával 17,3 %.
Akcie ve čtvrtek v předobchodní fázi klesly o 9,5 % na 80,30 USD. Akcie letos zatím vzrostly o 21 %, ale zůstávají hluboko pod úrovní téměř 200 USD, které dosáhly na konci roku 2021.
„Jsme spokojeni s výsledky za čtvrté čtvrtletí, protože jsme poskytli větší hodnotu více zákazníkům v rámci naší rozšiřující se platformy a zároveň jsme dosáhli vysoké ziskovosti a tvorby hotovosti,“ uvedl generální ředitel Olivier Pomel.
Za prosincové čtvrtletí vykázala společnost Datadog upravený zisk ve výši 26 centů na akcii. Její tržby dosáhly 469,4 milionu dolarů, což je o 44 % více než v předchozím roce. Podle společnosti FactSet se očekávalo, že Datadog vykáže upravený zisk ve výši 19 centů na akcii z příjmů 450,2 milionu USD.
Akcie společnosti Shopify klesají o téměř 7 %, protože prognóza zklamala na pozadí sílícího soupeření s Amazonem a zvyšování cenSpolečnost Shopify Inc. podle středeční zprávy o výsledcích hospodaření dosáhla lepšího prázdninového čtvrtletí, než se očekávalo, ale prognóza zpomalení růstu tržeb zasáhla akcie v odpoledním obchodování.Shopify prodává obchodníkům nástroje pro elektronické obchodování, což je činnost, která se během pandemie rychle rozrostla, protože tradiční kamenné obchody se vrhly na internet, aby oslovily zákazníky, kteří nemohli navštívit jejich prodejny. Růst tržeb se však v loňském roce zpomalil a Shopify nedávno oznámilo, že zvyšuje ceny, protože čelí konkurenci ze strany Amazon.com Inc. , která letos zavádí svou konkurenční službu Buy with Prime pro více maloobchodníků.Vedení společnosti Shopify ve své prognóze předpokládalo, že tržby v prvním fiskálním čtvrtletí porostou „v řádu patnácti procent“, přičemž neuvedlo prognózu pro žádnou metriku zisku ani pro celý rok. Analytici podle FactSet v průměru předpokládali v prvním čtvrtletí tržby ve výši 1,48 miliardy dolarů, což by znamenalo růst tržeb o více než 23 %.Za čtvrté čtvrtletí Shopify vykázala ztrátu 623,7 milionu dolarů, tedy 49 centů na akcii, při tržbách 1,73 miliardy dolarů, což je více než 1,38 miliardy dolarů před rokem. Po očištění o odměny za akcie, zisky z investic a další náklady společnost vykázala zisk 7 centů na akcii, což je méně než upravený zisk 14 centů na akcii v prázdninovém čtvrtletí roku 2021.Analytici podle agentury FactSet v průměru očekávali upravenou ztrátu ve výši 1 centu na akcii při tržbách 1,65 miliardy USD. Akcie společnosti Shopify po zveřejnění výsledků klesly v odpoledním obchodování o téměř 7 % poté, co uzavřely s 6,6% nárůstem na 53,39 USD.Akcie společnosti Shopify utrpěly ztrátu v souvislosti se zpomalením pandemického růstu elektronického obchodování, ačkoli v roce 2023 se jim zatím daří obracet. Za posledních 12 měsíců akcie poklesly o téměř 40 %, ale v roce 2023 zatím vzrostly o více než 53 %; index S&P 500 v těchto obdobích poklesl o 7,5 %, resp. získal 7,7 %.Shopify byla jednou z prvních velkých technologických společností, která v souvislosti se zpomalením pandemického růstu snížila počet zaměstnanců – v červenci loňského roku oznámila snížení počtu zaměstnanců o 10 %. Tehdy vzal vinu na sebe šéf společnosti Tobi Lütke, který uvedl, že vsadil na pokračování silného růstu a „nyní je jasné, že se tato sázka nevyplatila“.Analytici se většinou domnívají, že tato opatření na snížení nákladů pomohou, ale nemusí překonat makroekonomické tlaky, kterým Shopify v nejbližší době čelí.„Na vysoké úrovni se domníváme, že hlavními výzvami pro Shopify zůstávají změkčující se prostředí diskrečních výdajů a tlak na marže z plateb a fulfillmentů, i když částečně kompenzovaný některými opatřeními na snižování nákladů,“ napsali tento týden analytici Evercore ISI a zároveň ponechali rating outperform a cílovou cenu 50 USD.Výsledky společnosti Datadog překonaly očekávání. Tady je důvod, proč akcie klesajíZisky a tržby společnosti Datadog za čtvrté čtvrtletí výrazně překonaly očekávání, ale její prognózy pro letošní rok nevypadají tak růžově, což ve čtvrtek vedlo k poklesu akcií.Společnost Datadog poskytuje software pro monitorování síťové infrastruktury, který zákazníkům pomáhá identifikovat problémy s výkonem. Analytici varovali před možným zpomalením výdajů na cloudové služby, což zasáhne společnosti, jako je Datadog, které cloudové služby umožňují.Společnost uvedla, že pro první čtvrtletí roku 2023 očekává tržby v rozmezí 466 až 470 milionů USD a upravený zisk na akcii ve výši 22 až 24 centů. Analytici očekávali upravený zisk 24 centů na akcii z tržeb ve výši 484 milionů USD.Pro rok 2023 celkově Datadog předpokládá tržby mezi 2,07 a 2,09 miliardy dolarů a upravený zisk na akcii ve výši 1,02 až 1,09 dolaru. Analytici podle agentury FactSet předpokládali upravený zisk 1,12 USD na akcii při tržbách 2,19 miliardy USD.Analytici RBC Capital Markets uvedli, že výhled, který předpokládá 24% meziroční růst tržeb, vypadá konzervativně. Poznamenali, že výhled společnosti předpokládá provozní marži ve výši 14,9 %, zatímco konsenzus očekával 17,3 %.Akcie ve čtvrtek v předobchodní fázi klesly o 9,5 % na 80,30 USD. Akcie letos zatím vzrostly o 21 %, ale zůstávají hluboko pod úrovní téměř 200 USD, které dosáhly na konci roku 2021.„Jsme spokojeni s výsledky za čtvrté čtvrtletí, protože jsme poskytli větší hodnotu více zákazníkům v rámci naší rozšiřující se platformy a zároveň jsme dosáhli vysoké ziskovosti a tvorby hotovosti,“ uvedl generální ředitel Olivier Pomel.Za prosincové čtvrtletí vykázala společnost Datadog upravený zisk ve výši 26 centů na akcii. Její tržby dosáhly 469,4 milionu dolarů, což je o 44 % více než v předchozím roce. Podle společnosti FactSet se očekávalo, že Datadog vykáže upravený zisk ve výši 19 centů na akcii z příjmů 450,2 milionu USD.