Akcie Ulta Beauty byly v roce 2022 světlým bodem na ošklivém trhu - a její akcie vypadají dobře i v roce 2023, což je pozoruhodný výkon, když investoři odhazují loňské vítěze.
V roce 2022 našli investoři v akciích společnosti Ulta Beauty (ULTA) bezpečný úkryt. Rostoucí inflace tlačila spotřebitele, kteří utráceli své peníze za nezbytné věci, jako jsou potraviny a nájemné, místo za diskrétní položky, jako jsou televize a oblečení. Akcie maloobchodního prodejce kosmetických produktů se sídlem v Illinois však loni posílily o 14 %, i když index S&P 500 klesl o 19 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail (XRT) se propadl o 33 %. Zdá se, že kosmetické výrobky jsou méně tím, co lidé chtějí, a více tím, co potřebují.
V letošním roce se investoři zbavili bezpečných akcií ve prospěch rizikovějších, ale Ulta si i nadále vedla lépe než trh. Její akcie v roce 2023 vzrostly o 11,6 % na 523,59 USD, zatímco index S&P 500 si polepšil o 7,3 %. To vypovídá o příležitostech, které společnost s tržní kapitalizací 26 miliard dolarů čeká. Ulta není Peloton Interactive (PTON), Yeti Holdings (YETI) nebo Zoom Video Communications (ZM), které během pandemie prudce rostly, aby pak jejich prodeje vyschly. Poptávka po líčidlech přetrvává a Ulta nabízí nejširší výběr, od špičkových až po výhodné značky, což z akcií činí atraktivní volbu i po jejich nedávném propadu.
Zdroj: Getty Images
Je těžké přeceňovat, jak silná byla Ulta v loňském roce. Očekává se, že tržby v kalendářním roce 2022 vzrostly o 17 %, zatímco zisk na akcii by se měl po roce 2020 ovlivněném Covidem přibližně zečtyřnásobit. Ve své poslední zprávě o výsledcích společnost uvedla, že kosmetika ovládla 44 % jejích čistých tržeb ve výši 2,3 miliardy dolarů, ale silná byla také oblast produktů péče o vlasy a stylingových nástrojů, které představují asi pětinu tržeb.
Společnost Ulta také naznačila, že očekává pokračování dobrých časů, když během prosincového hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí zvýšila svůj výhled na fiskální rok. Poptávka po kosmetických produktech je tedy nadprůměrná – a dostatečně silná na to, aby se Ulta vyhnula problémům, s nimiž se potýkají ostatní maloobchodníci.
„Proto když se podíváte na Target nebo Bed Bath & Beyond, které se skutečně potýkaly s nadbytečnými zásobami a zpomalující se poptávkou a musely zvýšit propagační aktivity, Ulta to nezažila, protože poptávka zůstala velmi silná,“ říká Korinne Wolfmeyerová, analytička společnosti Piper Sandler.
Někteří pozorovatelé se však obávají, kam budou akcie Ulty směřovat dál. Například analytik Ike Boruchow ze společnosti Wells Fargo snížil 6. ledna její rating z Equal Weight na Underweight s odůvodněním, že její provozní marže, které v roce 2022 činily přibližně 16 %, by měly klesnout blíže k úrovni 12,2 % před nástupem Kovidu. Současně píše, že Ulta dostala impuls díky znovuotevření, což je impuls, který podle analytika nevydrží až do roku 2023.
Zdroj: Getty Images
Beauty by však mohla být schopna svůj růst udržet. Výrobky se spotřebovávají, což nutí zákazníky kupovat nové rtěnky, oční linky a podkladové báze. „Na rozdíl od jiných kategorií, které těžily z postpandemie ‚znovuotevírání‘, je rychlost vývoje v oblasti krásy poháněna nutnou obměnou jednotek a je do jisté míry chráněna před výrazným poklesem útrat,“ píše analytička společnosti Jefferies Ashley Helgansová, která Ultu řadí mezi své top tituly.
Ani Ulta není jediným prodejcem kosmetiky, který vykazuje známky posílení. Když společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (MC.France) minulý měsíc oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí, uvedla, že tržby dosáhly 24,6 miliardy USD, což předčilo odhady analytiků. Na konferenčním hovoru společnosti generální ředitel Bernard Arnault uvedl, že prodejce kosmetiky Sephora, který je ve vlastnictví LVMH a je konkurentem společnosti Ulta, „jede opravdu na plné obrátky“. Analytik společnosti D.A. Davidson Michael Baker napsal, že výsledky společnosti Sephora ukazují, že Ulta dosáhne přinejmenším vyrovnaného čtvrtletí.
Zdá se, že se Ulta drží dostatečně dobře na to, aby si zasloužila prémiové ocenění. Akcie, které se obchodují na 21násobku odhadovaného zisku za příští fiskální rok ve výši 24,11 USD na akcii, jsou dražší než akcie S&P 500, které se obchodují na 18násobku. Je však levnější než její pětiletý průměr, který činí 23násobek, a možná má oproti jiným maloobchodním prodejcům kosmetiky výhody, kvůli kterým se jí vyplatí vysoká cena.
Ulta nabízí jak dražší, tak cenově dostupnější kosmetiku, což dává zákazníkům možnost volby, když někteří mohou chtít přejít na levnější zboží, zejména pokud ekonomika oslabí, ačkoli finanční ředitel Ulty Scott Settersten řekl Barron’s, že společnost zatím nezaznamenala, že by to zákazníci dělali. Různorodost cenových hladin také odlišuje Ultu od Sephory, která prodává špičkovou kosmetiku, a Walmartu (WMT) nebo lékáren, které nabízejí levnější make-up.
V roce 2022 našli investoři v akciích společnosti Ulta Beauty bezpečný úkryt. Rostoucí inflace tlačila spotřebitele, kteří utráceli své peníze za nezbytné věci, jako jsou potraviny a nájemné, místo za diskrétní položky, jako jsou televize a oblečení. Akcie maloobchodního prodejce kosmetických produktů se sídlem v Illinois však loni posílily o 14 %, i když index S&P 500 klesl o 19 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail se propadl o 33 %. Zdá se, že kosmetické výrobky jsou méně tím, co lidé chtějí, a více tím, co potřebují.V letošním roce se investoři zbavili bezpečných akcií ve prospěch rizikovějších, ale Ulta si i nadále vedla lépe než trh. Její akcie v roce 2023 vzrostly o 11,6 % na 523,59 USD, zatímco index S&P 500 si polepšil o 7,3 %. To vypovídá o příležitostech, které společnost s tržní kapitalizací 26 miliard dolarů čeká. Ulta není Peloton Interactive , Yeti Holdings nebo Zoom Video Communications , které během pandemie prudce rostly, aby pak jejich prodeje vyschly. Poptávka po líčidlech přetrvává a Ulta nabízí nejširší výběr, od špičkových až po výhodné značky, což z akcií činí atraktivní volbu i po jejich nedávném propadu.Je těžké přeceňovat, jak silná byla Ulta v loňském roce. Očekává se, že tržby v kalendářním roce 2022 vzrostly o 17 %, zatímco zisk na akcii by se měl po roce 2020 ovlivněném Covidem přibližně zečtyřnásobit. Ve své poslední zprávě o výsledcích společnost uvedla, že kosmetika ovládla 44 % jejích čistých tržeb ve výši 2,3 miliardy dolarů, ale silná byla také oblast produktů péče o vlasy a stylingových nástrojů, které představují asi pětinu tržeb.Společnost Ulta také naznačila, že očekává pokračování dobrých časů, když během prosincového hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí zvýšila svůj výhled na fiskální rok. Poptávka po kosmetických produktech je tedy nadprůměrná – a dostatečně silná na to, aby se Ulta vyhnula problémům, s nimiž se potýkají ostatní maloobchodníci.„Proto když se podíváte na Target nebo Bed Bath & Beyond, které se skutečně potýkaly s nadbytečnými zásobami a zpomalující se poptávkou a musely zvýšit propagační aktivity, Ulta to nezažila, protože poptávka zůstala velmi silná,“ říká Korinne Wolfmeyerová, analytička společnosti Piper Sandler.Někteří pozorovatelé se však obávají, kam budou akcie Ulty směřovat dál. Například analytik Ike Boruchow ze společnosti Wells Fargo snížil 6. ledna její rating z Equal Weight na Underweight s odůvodněním, že její provozní marže, které v roce 2022 činily přibližně 16 %, by měly klesnout blíže k úrovni 12,2 % před nástupem Kovidu. Současně píše, že Ulta dostala impuls díky znovuotevření, což je impuls, který podle analytika nevydrží až do roku 2023.Beauty by však mohla být schopna svůj růst udržet. Výrobky se spotřebovávají, což nutí zákazníky kupovat nové rtěnky, oční linky a podkladové báze. „Na rozdíl od jiných kategorií, které těžily z postpandemie ‚znovuotevírání‘, je rychlost vývoje v oblasti krásy poháněna nutnou obměnou jednotek a je do jisté míry chráněna před výrazným poklesem útrat,“ píše analytička společnosti Jefferies Ashley Helgansová, která Ultu řadí mezi své top tituly.Ani Ulta není jediným prodejcem kosmetiky, který vykazuje známky posílení. Když společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton minulý měsíc oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí, uvedla, že tržby dosáhly 24,6 miliardy USD, což předčilo odhady analytiků. Na konferenčním hovoru společnosti generální ředitel Bernard Arnault uvedl, že prodejce kosmetiky Sephora, který je ve vlastnictví LVMH a je konkurentem společnosti Ulta, „jede opravdu na plné obrátky“. Analytik společnosti D.A. Davidson Michael Baker napsal, že výsledky společnosti Sephora ukazují, že Ulta dosáhne přinejmenším vyrovnaného čtvrtletí.Zdá se, že se Ulta drží dostatečně dobře na to, aby si zasloužila prémiové ocenění. Akcie, které se obchodují na 21násobku odhadovaného zisku za příští fiskální rok ve výši 24,11 USD na akcii, jsou dražší než akcie S&P 500, které se obchodují na 18násobku. Je však levnější než její pětiletý průměr, který činí 23násobek, a možná má oproti jiným maloobchodním prodejcům kosmetiky výhody, kvůli kterým se jí vyplatí vysoká cena.Ulta nabízí jak dražší, tak cenově dostupnější kosmetiku, což dává zákazníkům možnost volby, když někteří mohou chtít přejít na levnější zboží, zejména pokud ekonomika oslabí, ačkoli finanční ředitel Ulty Scott Settersten řekl Barron’s, že společnost zatím nezaznamenala, že by to zákazníci dělali. Různorodost cenových hladin také odlišuje Ultu od Sephory, která prodává špičkovou kosmetiku, a Walmartu nebo lékáren, které nabízejí levnější make-up.