Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast tvrdí, že snižování počtu pracovních míst nezmaří plány na zahájení výroby v USA
Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast řekl televizi CNBC, že je na dobré cestě zahájit výrobu v USA do roku 2024, přestože společnost snižuje počet zaměstnanců v Severní Americe.
První vietnamská domácí automobilka již dříve oznámila plány na vstup na burzu v USA.
Právě tento týden společnost VinFast – automobilová odnož největšího vietnamského konglomerátu Vingroup – oznámila, že v rámci restrukturalizace, která má konsolidovat její aktivity v USA a Kanadě, bude v USA rušit pracovní místa.
„Po loňském pozorování vidíme na obou trzích mnoho podobností a konsolidace obou trhů nám umožní být silnější a agilnější,“ uvedla Le Thi Thu Thuy, generální ředitelka společnosti VinFast, v pátečním rozhovoru s J. P. Ongem z televizní stanice CNBC.
Zpráva o snižování počtu pracovních míst přichází v návaznosti na zprávu agentury Reuters z 3. února, že společnost VinFast odloží dodávky svým prvním zákazníkům v USA.
Společnost VinFast dodala první várku vozů do USA v listopadu, která zahrnovala 999 vozů VF 8. Plánovala je dodat do konce prosince, ale od té doby dodávky odložila na únor.
Zdroj: Getty Images
V pátek Leová sdělila televizi CNBC, že v USA mají asi 12 000 předběžných objednávek.
Mezinárodní expanze Automobilka zvyšuje svou expanzi v USA, aby se vyrovnala americkým výrobcům automobilů, jako je Tesla, a oznámila, že v Severní Karolíně zřídí výrobní závod na výrobu elektromobilů.
Leová uvedla, že propouštění nebude mít vliv na plánovaný harmonogram zahájení výroby v jeho prvním severoamerickém výrobním závodě.
„Jsme v závěrečné fázi získávání povolení ke zkušební výstavbě, ale pozemek už byl vyklizen. Stát již také pracoval na infrastruktuře pozemku,“ řekla CNBC.
„Stále plánujeme zahájit zkušební výrobu v roce 2024, jak bylo původně plánováno,“ dodala Leová. Roční výrobní kapacita závodu je podle sdělení společnosti 150 000 elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Další trhy, na které se VinFast plánuje zaměřit, budou v Evropě, konkrétně v Německu, Francii a Nizozemsku, uvedla generální ředitelka.
Vozidla VinFast však v současné době nemají v USA nárok na daňovou úlevu ve výši 7 500 USD, protože se nevyrábějí v této zemi, ale ve Vietnamu. Ceny modelu VinFast VF 8 pro rok 2023 začínají na 40 700 dolarech.
„Okamžitě jsme urychlili náš plán pro závod v Severní Karolíně. Naštěstí jsme tuto dohodu podepsali ještě před přijetím zákona o snížení inflace,“ řekla Leová.
„Nečekali jsme, že to přijde, ale vždy jsme plánovali mít závod v USA, takže IRA zvýšil naše výrobní kapacity v USA, abychom zajistili, že naši zákazníci budou mít přístup k elektromobilům za rozumné ceny.“
„Věřím, že v dlouhodobém horizontu budeme soustředit výrobu elektromobilů i klíčových komponent elektromobilů v USA,“ dodala Leová.
Zdroj: Getty Images
Plány společnosti VinFast na IPO Společnost VinFast podala 6. prosince žádost o primární veřejnou nabídku akcií v USA. Podle svého prospektu nezveřejnila počet ani cenu akcií, s nimiž se bude obchodovat. Není také známo, kdy přesně plánují vstup na burzu.
„Sledovali jsme intenzitu trhu a myslím, že letos byl trh o něco lepší. Jsme připraveni, ale potřebujeme, aby trh více spolupracoval, abychom mohli IPO uskutečnit,“ řekla Leová.
Na otázku, kdy se očekává IPO, odpověděla: „Až budeme připraveni o tom mluvit, rádi se s vámi podělíme o více informací.“
Čínská značka elektromobilů Zeekr má nyní větší hodnotu než Xpeng
Geely – která podporuje výrobce elektromobilů Zeekr v pondělí uvedla, že její hodnota je nyní 13 miliard dolarů poté, co získala 750 milionů dolarů od čínského bateriového gigantu CATL a dalších.
Zeekr zatím není veřejně kótován, ale společnost Geely uvedla, že v prosinci značka důvěrně podala žádost o primární veřejnou nabídku v USA.
Nové ocenění ve výši 13 miliard dolarů činí Zeekr papírově hodnotnějším než Xpeng, jehož tržní hodnota činila 8,01 miliardy dolarů, jak vyplývá z údajů Refinitiv Eikon, ke kterým jsme získali přístup v pondělí.
Hodnota společností Nio a Li Auto je mnohem vyšší, jejich tržní ocenění činí 17,22 miliardy, respektive 25,22 miliardy dolarů, vyplývá z údajů.
Zeekr uvedl, že mezi jeho nové investory patří Amnon Shashua – spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Mobileye, která se zabývá technologiemi pro samořízené vozy. Společnost na žádost o komentář bezprostředně nereagovala.
Podle tiskové zprávy se na posledním kole financování podílela také společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) a tři fondy přidružené ke státu.
Společnost Zeekr uvedla, že hodlá tyto prostředky použít na technologický rozvoj – a v letošním roce plánuje vstoupit na evropský trh.
Společnost Geely založila značku elektromobilů Zeekr v roce 2021. V říjnu toho roku začala dodávat kupé Zeekr 001 a tvrdí, že od té doby dodala více než 80 000 kusů.
Zdroj: Getty Images
Cena modelu Zeekr 001 se pohybuje mezi 300 000 jüany (43 915 USD) a 386 000 jüany. Pro hrubé srovnání: cena Modelu Y od Tesly začíná na 261 900 jüanech.
Mnohem větší a skříňové víceúčelové vozidlo Zeekr 009 se začalo dodávat v lednu, uvedla společnost. Ceny začínají na 499 000 jüanech.
V roce 2010 čínská společnost Geely koupila švédskou automobilovou značku Volvo, která dříve patřila společnosti Ford Motor.
Podle prodejů v Číně byla společnost Geely v roce 2022 čtvrtým největším výrobcem osobních automobilů s novými energetickými vozidly za Tesla Čína, která byla podle Čínské asociace osobních automobilů na třetím místě.
První vietnamská domácí automobilka již dříve oznámila plány na vstup na burzu v USA.Právě tento týden společnost VinFast – automobilová odnož největšího vietnamského konglomerátu Vingroup – oznámila, že v rámci restrukturalizace, která má konsolidovat její aktivity v USA a Kanadě, bude v USA rušit pracovní místa.„Po loňském pozorování vidíme na obou trzích mnoho podobností a konsolidace obou trhů nám umožní být silnější a agilnější,“ uvedla Le Thi Thu Thuy, generální ředitelka společnosti VinFast, v pátečním rozhovoru s J. P. Ongem z televizní stanice CNBC.Zpráva o snižování počtu pracovních míst přichází v návaznosti na zprávu agentury Reuters z 3. února, že společnost VinFast odloží dodávky svým prvním zákazníkům v USA.Společnost VinFast dodala první várku vozů do USA v listopadu, která zahrnovala 999 vozů VF 8. Plánovala je dodat do konce prosince, ale od té doby dodávky odložila na únor.V pátek Leová sdělila televizi CNBC, že v USA mají asi 12 000 předběžných objednávek.Mezinárodní expanzeAutomobilka zvyšuje svou expanzi v USA, aby se vyrovnala americkým výrobcům automobilů, jako je Tesla, a oznámila, že v Severní Karolíně zřídí výrobní závod na výrobu elektromobilů.Leová uvedla, že propouštění nebude mít vliv na plánovaný harmonogram zahájení výroby v jeho prvním severoamerickém výrobním závodě.„Jsme v závěrečné fázi získávání povolení ke zkušební výstavbě, ale pozemek už byl vyklizen. Stát již také pracoval na infrastruktuře pozemku,“ řekla CNBC.„Stále plánujeme zahájit zkušební výrobu v roce 2024, jak bylo původně plánováno,“ dodala Leová. Roční výrobní kapacita závodu je podle sdělení společnosti 150 000 elektromobilů.Další trhy, na které se VinFast plánuje zaměřit, budou v Evropě, konkrétně v Německu, Francii a Nizozemsku, uvedla generální ředitelka.Vozidla VinFast však v současné době nemají v USA nárok na daňovou úlevu ve výši 7 500 USD, protože se nevyrábějí v této zemi, ale ve Vietnamu. Ceny modelu VinFast VF 8 pro rok 2023 začínají na 40 700 dolarech.„Okamžitě jsme urychlili náš plán pro závod v Severní Karolíně. Naštěstí jsme tuto dohodu podepsali ještě před přijetím zákona o snížení inflace,“ řekla Leová.„Nečekali jsme, že to přijde, ale vždy jsme plánovali mít závod v USA, takže IRA zvýšil naše výrobní kapacity v USA, abychom zajistili, že naši zákazníci budou mít přístup k elektromobilům za rozumné ceny.“„Věřím, že v dlouhodobém horizontu budeme soustředit výrobu elektromobilů i klíčových komponent elektromobilů v USA,“ dodala Leová.Plány společnosti VinFast na IPOSpolečnost VinFast podala 6. prosince žádost o primární veřejnou nabídku akcií v USA. Podle svého prospektu nezveřejnila počet ani cenu akcií, s nimiž se bude obchodovat. Není také známo, kdy přesně plánují vstup na burzu.„Sledovali jsme intenzitu trhu a myslím, že letos byl trh o něco lepší. Jsme připraveni, ale potřebujeme, aby trh více spolupracoval, abychom mohli IPO uskutečnit,“ řekla Leová.Na otázku, kdy se očekává IPO, odpověděla: „Až budeme připraveni o tom mluvit, rádi se s vámi podělíme o více informací.“Čínská značka elektromobilů Zeekr má nyní větší hodnotu než XpengGeely – která podporuje výrobce elektromobilů Zeekr v pondělí uvedla, že její hodnota je nyní 13 miliard dolarů poté, co získala 750 milionů dolarů od čínského bateriového gigantu CATL a dalších.Zeekr zatím není veřejně kótován, ale společnost Geely uvedla, že v prosinci značka důvěrně podala žádost o primární veřejnou nabídku v USA.Nové ocenění ve výši 13 miliard dolarů činí Zeekr papírově hodnotnějším než Xpeng, jehož tržní hodnota činila 8,01 miliardy dolarů, jak vyplývá z údajů Refinitiv Eikon, ke kterým jsme získali přístup v pondělí.Hodnota společností Nio a Li Auto je mnohem vyšší, jejich tržní ocenění činí 17,22 miliardy, respektive 25,22 miliardy dolarů, vyplývá z údajů.Zeekr uvedl, že mezi jeho nové investory patří Amnon Shashua – spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Mobileye, která se zabývá technologiemi pro samořízené vozy. Společnost na žádost o komentář bezprostředně nereagovala.Podle tiskové zprávy se na posledním kole financování podílela také společnost Contemporary Amperex Technology a tři fondy přidružené ke státu.Společnost Zeekr uvedla, že hodlá tyto prostředky použít na technologický rozvoj – a v letošním roce plánuje vstoupit na evropský trh.Společnost Geely založila značku elektromobilů Zeekr v roce 2021. V říjnu toho roku začala dodávat kupé Zeekr 001 a tvrdí, že od té doby dodala více než 80 000 kusů.Cena modelu Zeekr 001 se pohybuje mezi 300 000 jüany a 386 000 jüany. Pro hrubé srovnání: cena Modelu Y od Tesly začíná na 261 900 jüanech.Mnohem větší a skříňové víceúčelové vozidlo Zeekr 009 se začalo dodávat v lednu, uvedla společnost. Ceny začínají na 499 000 jüanech.V roce 2010 čínská společnost Geely koupila švédskou automobilovou značku Volvo, která dříve patřila společnosti Ford Motor.Podle prodejů v Číně byla společnost Geely v roce 2022 čtvrtým největším výrobcem osobních automobilů s novými energetickými vozidly za Tesla Čína, která byla podle Čínské asociace osobních automobilů na třetím místě.