Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Všestranné Maserati GT 2024 se bude pravděpodobně prodávat za 250 000 USD

Na římském venkově jsou silnice bez krajnic, což znamená, že za volantem nového Maserati GT Trofeo 2024 není třeba zastavovat.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
17 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Automoto

Zdroj: Automoto

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Ale to nevadí, protože speciální startovní edice „PrimaSerie“ s červenými akcenty a odpovídajícími pruhy na pneumatikách nechce nic jiného než jet vpřed.

Verze Trofeo zcela nového modelu GranTurismo, jehož jméno bylo viditelně uvedeno na prvním sériovém modelu společnosti, 3500 GT z roku 1957, je vybavena verzí motoru V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní. (Výkon základní verze Modena je 483 koní.) Všechna GT používají osmistupňovou automatickou převodovku s velmi užitečným řazením pádly a pohonem všech kol.

Pohonná jednotka se používá také ve dvoumístném modelu MC20 a v menším ze dvou SUV značky Maserati, modelu Grecale. Maserati si chce motor ponechat výhradně pro sebe a nesdílet ho s větší rodinou Stellantis. Platforma podporuje také elektrický pohon, který je pro verzi Folgore prvním pohonem Maserati.

Zdroj: Automoto

Ceny vozů pro rok 2024 začínají na 174 000 USD za základní verzi Modena GT se spalovacím motorem a 205 000 USD za Trofeo GT. Ceny elektrického modelu Folgore nejsou finalizovány, ale měly by být o něco vyšší než u modelu Trofeo, což znamená přibližně 210 000 až 220 000 USD. Benzínové GT by se měly objevit v dubnu a elektrické později, někdy v druhé polovině roku. Dalším elektromobilem Maserati je verze Grecale ve verzi Folgore.

Vozidlo Folgore GT využívá 800voltovou technologii, tři 300kilowattové elektromotory a baterii s kapacitou 92,5 kilowatthodiny. Instalovaný výkon je 1 200 koní, ale ve skutečnosti jich je 760, které se podle potřeby rozdělují na kola. Každý motor produkuje 250 koňských sil. Maserati nabídlo první jízdy ve Folgore na okruhu Vallelunga u Říma. Maserati, které se v rámci rodiny Stellantis snaží být více mainstreamovou značkou, plánuje být plně elektrické již v roce 2030 a do roku 2025 chce mít elektrické verze všech svých modelů. Do cesty se však mohou postavit nepředvídatelné události.

Hmotnost je pro GT rozhodující, zejména pro verzi Folgore s baterií o hmotnosti 1322 kg. Folgore váží přibližně 5 000 kg a verze se spalovacím motorem 3 946 kg. Karoserie je z 65 % vyrobena z hliníku, aby se snížila hmotnost, a zbytek tvoří vysokopevnostní ocel.

Advertisement
Zdroj: Automoto

Obvykle mají supersportovní vozy motory V8 nebo dokonce V12, ale Maserati si oblíbilo kompaktní rozměry motoru V6, které umožňují nízký profil kapoty modelu GT. Společnost je hrdá na to, že její GT je užitečné – nejenže má větší kufr než předchozí GT, ale má i použitelnější zadní sedadla. „Je to supersportovní vůz, který však nabízí místo pro čtyři dospělé osoby a jejich zavazadla,“ říká Klaus Busse, šéf designu.

GT má klasické italské křivky, které připomínají modely z minulosti, ale nekopírují je. Při sólové jízdě po Římě bylo GT Trofeo (název se překládá jako „blesk“) skvělým vozem. Vůz je nízký, takže řidič klesá na místě. Jakmile se usadí, viditelnost je všude kolem dobrá. Dveře, které se otevírají tlačítkem, jsou na dosah ruky. Nad řadou čtvercových tlačítek pro ovládání převodovky je 12,2palcový digitální přístrojový štít s přepínatelnými pohledy a podobně velký centrální dotykový displej. Nastavení klimatizace dostalo jednoduchou 8,8palcovou obrazovku.

Výkon je k dispozici okamžitě, bez prodlevy turbodmychadla a s bohatým zvukovým doprovodem typickým pro Maserati. Místní silnice byly plné provozu, což ztěžovalo využití horních poloh výkonového pásma, ale byly také velmi klikaté, což poskytlo vynikající ukázku velmi přesného řízení vozu a rovného průjezdu zatáčkami. Jízda byla pevná, ale zdaleka ne tvrdá.

Zdroj: Automoto

Nechybí ani luxusní prvky. Čalounění z kůže a hedvábí je od Ermenegildo Zegna a zvukový systém od Sonos Faber s až 19 reproduktory. Stejná jízda ve voze MC20 Cielo, do kterého se nastupovalo dveřmi typu gullwing, byla ještě větším útokem na smysly. Cielo s karoserií z uhlíkových vláken je kabrioletová verze stávajícího kupé se skládací pevnou střechou, která jde dolů během několika sekund. Váží jen o 143 kg více než kupé. Dodávky budou zahájeny ve třetím čtvrtletí letošního roku a cena se bude pravděpodobně pohybovat kolem 250 000 USD.

Čas strávený za volantem Folgore byl krátký, jen několik kol s instruktorem a pak tři samostatně. Snadno se zdá, že je stejně rychlý jako plynové verze, a měl by dosáhnout rychlosti 60 mil za hodinu za něco kolem 2,7 sekundy. Zdálo se, že akcelerace tomuto tempu rozhodně odpovídá – elektromobily jsou vždy velmi rychlé při rozjezdu. Na trati je mnoho zatáček, které elektrické GT zvládlo s přehledem.

Popularita značky Maserati v USA roste díky většímu počtu modelů – SUV Grecale a Levante (oba pojmenované po italských větrech), supersportovnímu vozu MC20 a rodině GranTurismo. Společnost nikdy nebude vyrábět ekonomické vozy, ale pro majetné nabízí množství příchutí a možností.

Ale to nevadí, protože speciální startovní edice „PrimaSerie“ s červenými akcenty a odpovídajícími pruhy na pneumatikách nechce nic jiného než jet vpřed.Verze Trofeo zcela nového modelu GranTurismo, jehož jméno bylo viditelně uvedeno na prvním sériovém modelu společnosti, 3500 GT z roku 1957, je vybavena verzí motoru V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní. Všechna GT používají osmistupňovou automatickou převodovku s velmi užitečným řazením pádly a pohonem všech kol.Pohonná jednotka se používá také ve dvoumístném modelu MC20 a v menším ze dvou SUV značky Maserati, modelu Grecale. Maserati si chce motor ponechat výhradně pro sebe a nesdílet ho s větší rodinou Stellantis. Platforma podporuje také elektrický pohon, který je pro verzi Folgore prvním pohonem Maserati.Ceny vozů pro rok 2024 začínají na 174 000 USD za základní verzi Modena GT se spalovacím motorem a 205 000 USD za Trofeo GT. Ceny elektrického modelu Folgore nejsou finalizovány, ale měly by být o něco vyšší než u modelu Trofeo, což znamená přibližně 210 000 až 220 000 USD. Benzínové GT by se měly objevit v dubnu a elektrické později, někdy v druhé polovině roku. Dalším elektromobilem Maserati je verze Grecale ve verzi Folgore.Vozidlo Folgore GT využívá 800voltovou technologii, tři 300kilowattové elektromotory a baterii s kapacitou 92,5 kilowatthodiny. Instalovaný výkon je 1 200 koní, ale ve skutečnosti jich je 760, které se podle potřeby rozdělují na kola. Každý motor produkuje 250 koňských sil. Maserati nabídlo první jízdy ve Folgore na okruhu Vallelunga u Říma. Maserati, které se v rámci rodiny Stellantis snaží být více mainstreamovou značkou, plánuje být plně elektrické již v roce 2030 a do roku 2025 chce mít elektrické verze všech svých modelů. Do cesty se však mohou postavit nepředvídatelné události.Hmotnost je pro GT rozhodující, zejména pro verzi Folgore s baterií o hmotnosti 1322 kg. Folgore váží přibližně 5 000 kg a verze se spalovacím motorem 3 946 kg. Karoserie je z 65 % vyrobena z hliníku, aby se snížila hmotnost, a zbytek tvoří vysokopevnostní ocel.Obvykle mají supersportovní vozy motory V8 nebo dokonce V12, ale Maserati si oblíbilo kompaktní rozměry motoru V6, které umožňují nízký profil kapoty modelu GT. Společnost je hrdá na to, že její GT je užitečné – nejenže má větší kufr než předchozí GT, ale má i použitelnější zadní sedadla. „Je to supersportovní vůz, který však nabízí místo pro čtyři dospělé osoby a jejich zavazadla,“ říká Klaus Busse, šéf designu.GT má klasické italské křivky, které připomínají modely z minulosti, ale nekopírují je. Při sólové jízdě po Římě bylo GT Trofeo skvělým vozem. Vůz je nízký, takže řidič klesá na místě. Jakmile se usadí, viditelnost je všude kolem dobrá. Dveře, které se otevírají tlačítkem, jsou na dosah ruky. Nad řadou čtvercových tlačítek pro ovládání převodovky je 12,2palcový digitální přístrojový štít s přepínatelnými pohledy a podobně velký centrální dotykový displej. Nastavení klimatizace dostalo jednoduchou 8,8palcovou obrazovku.Výkon je k dispozici okamžitě, bez prodlevy turbodmychadla a s bohatým zvukovým doprovodem typickým pro Maserati. Místní silnice byly plné provozu, což ztěžovalo využití horních poloh výkonového pásma, ale byly také velmi klikaté, což poskytlo vynikající ukázku velmi přesného řízení vozu a rovného průjezdu zatáčkami. Jízda byla pevná, ale zdaleka ne tvrdá.Nechybí ani luxusní prvky. Čalounění z kůže a hedvábí je od Ermenegildo Zegna a zvukový systém od Sonos Faber s až 19 reproduktory. Stejná jízda ve voze MC20 Cielo, do kterého se nastupovalo dveřmi typu gullwing, byla ještě větším útokem na smysly. Cielo s karoserií z uhlíkových vláken je kabrioletová verze stávajícího kupé se skládací pevnou střechou, která jde dolů během několika sekund. Váží jen o 143 kg více než kupé. Dodávky budou zahájeny ve třetím čtvrtletí letošního roku a cena se bude pravděpodobně pohybovat kolem 250 000 USD.Čas strávený za volantem Folgore byl krátký, jen několik kol s instruktorem a pak tři samostatně. Snadno se zdá, že je stejně rychlý jako plynové verze, a měl by dosáhnout rychlosti 60 mil za hodinu za něco kolem 2,7 sekundy. Zdálo se, že akcelerace tomuto tempu rozhodně odpovídá – elektromobily jsou vždy velmi rychlé při rozjezdu. Na trati je mnoho zatáček, které elektrické GT zvládlo s přehledem.Popularita značky Maserati v USA roste díky většímu počtu modelů – SUV Grecale a Levante , supersportovnímu vozu MC20 a rodině GranTurismo. Společnost nikdy nebude vyrábět ekonomické vozy, ale pro majetné nabízí množství příchutí a možností.
Tagy: alternativní investiceautomobilový průmyslMaserati

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 21. května – Google Chrome vyhrál válku prohlížečů a změnil internet
      2. 25. května – Microsoft získává pod svá křídla platformu Skype
      Advertisement

      Breaking.

      12:24

      EQT kupuje většinový podíl ve společnosti Waga Energy za 331 milionů dolarů

      12:12

      Akcie společnosti Kuaishou Technology vzrostly díky robustním tržbám z Kling AI

      12:00

      UBS najala technologické bankéře Larsena a Michloviche z BofA v New Yorku

      11:48

      Cena ropy se drží poblíž 65 dolarů, volatilita trhu se zastavila

      11:36

      Německá průmyslová výroba a export v dubnu poklesly

      11:24

      Průmyslová výroba a stavební produkce v dubnu vzrostly

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025

      Investoři hledající kombinaci výnosu a potenciálu růstu se stále častěji obracejí k menším společnostem, které zůstávají relativně přehlížené ve srovnání...

      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Nvidia opět na vzestupu díky silným výsledkům a rostoucí poptávce po AI čipech

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Je Costco nyní vhodná koupě? Kam směřuje tento řetězec v USA?

      4 června, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025

      S&P 500 vstupuje do nového měsíce v zisku, investoři ignorují obchodní napětí

      2 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Planet Labs překvapila výsledky a její akcie vystřelily o téměř 50 %

      6 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.