Ale to nevadí, protože speciální startovní edice „PrimaSerie“ s červenými akcenty a odpovídajícími pruhy na pneumatikách nechce nic jiného než jet vpřed.
Verze Trofeo zcela nového modelu GranTurismo, jehož jméno bylo viditelně uvedeno na prvním sériovém modelu společnosti, 3500 GT z roku 1957, je vybavena verzí motoru V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní. (Výkon základní verze Modena je 483 koní.) Všechna GT používají osmistupňovou automatickou převodovku s velmi užitečným řazením pádly a pohonem všech kol.
Pohonná jednotka se používá také ve dvoumístném modelu MC20 a v menším ze dvou SUV značky Maserati, modelu Grecale. Maserati si chce motor ponechat výhradně pro sebe a nesdílet ho s větší rodinou Stellantis. Platforma podporuje také elektrický pohon, který je pro verzi Folgore prvním pohonem Maserati.
Zdroj: Automoto
Ceny vozů pro rok 2024 začínají na 174 000 USD za základní verzi Modena GT se spalovacím motorem a 205 000 USD za Trofeo GT. Ceny elektrického modelu Folgore nejsou finalizovány, ale měly by být o něco vyšší než u modelu Trofeo, což znamená přibližně 210 000 až 220 000 USD. Benzínové GT by se měly objevit v dubnu a elektrické později, někdy v druhé polovině roku. Dalším elektromobilem Maserati je verze Grecale ve verzi Folgore.
Vozidlo Folgore GT využívá 800voltovou technologii, tři 300kilowattové elektromotory a baterii s kapacitou 92,5 kilowatthodiny. Instalovaný výkon je 1 200 koní, ale ve skutečnosti jich je 760, které se podle potřeby rozdělují na kola. Každý motor produkuje 250 koňských sil. Maserati nabídlo první jízdy ve Folgore na okruhu Vallelunga u Říma. Maserati, které se v rámci rodiny Stellantis snaží být více mainstreamovou značkou, plánuje být plně elektrické již v roce 2030 a do roku 2025 chce mít elektrické verze všech svých modelů. Do cesty se však mohou postavit nepředvídatelné události.
Hmotnost je pro GT rozhodující, zejména pro verzi Folgore s baterií o hmotnosti 1322 kg. Folgore váží přibližně 5 000 kg a verze se spalovacím motorem 3 946 kg. Karoserie je z 65 % vyrobena z hliníku, aby se snížila hmotnost, a zbytek tvoří vysokopevnostní ocel.
Zdroj: Automoto
Obvykle mají supersportovní vozy motory V8 nebo dokonce V12, ale Maserati si oblíbilo kompaktní rozměry motoru V6, které umožňují nízký profil kapoty modelu GT. Společnost je hrdá na to, že její GT je užitečné – nejenže má větší kufr než předchozí GT, ale má i použitelnější zadní sedadla. „Je to supersportovní vůz, který však nabízí místo pro čtyři dospělé osoby a jejich zavazadla,“ říká Klaus Busse, šéf designu.
GT má klasické italské křivky, které připomínají modely z minulosti, ale nekopírují je. Při sólové jízdě po Římě bylo GT Trofeo (název se překládá jako „blesk“) skvělým vozem. Vůz je nízký, takže řidič klesá na místě. Jakmile se usadí, viditelnost je všude kolem dobrá. Dveře, které se otevírají tlačítkem, jsou na dosah ruky. Nad řadou čtvercových tlačítek pro ovládání převodovky je 12,2palcový digitální přístrojový štít s přepínatelnými pohledy a podobně velký centrální dotykový displej. Nastavení klimatizace dostalo jednoduchou 8,8palcovou obrazovku.
Výkon je k dispozici okamžitě, bez prodlevy turbodmychadla a s bohatým zvukovým doprovodem typickým pro Maserati. Místní silnice byly plné provozu, což ztěžovalo využití horních poloh výkonového pásma, ale byly také velmi klikaté, což poskytlo vynikající ukázku velmi přesného řízení vozu a rovného průjezdu zatáčkami. Jízda byla pevná, ale zdaleka ne tvrdá.
Zdroj: Automoto
Nechybí ani luxusní prvky. Čalounění z kůže a hedvábí je od Ermenegildo Zegna a zvukový systém od Sonos Faber s až 19 reproduktory. Stejná jízda ve voze MC20 Cielo, do kterého se nastupovalo dveřmi typu gullwing, byla ještě větším útokem na smysly. Cielo s karoserií z uhlíkových vláken je kabrioletová verze stávajícího kupé se skládací pevnou střechou, která jde dolů během několika sekund. Váží jen o 143 kg více než kupé. Dodávky budou zahájeny ve třetím čtvrtletí letošního roku a cena se bude pravděpodobně pohybovat kolem 250 000 USD.
Čas strávený za volantem Folgore byl krátký, jen několik kol s instruktorem a pak tři samostatně. Snadno se zdá, že je stejně rychlý jako plynové verze, a měl by dosáhnout rychlosti 60 mil za hodinu za něco kolem 2,7 sekundy. Zdálo se, že akcelerace tomuto tempu rozhodně odpovídá – elektromobily jsou vždy velmi rychlé při rozjezdu. Na trati je mnoho zatáček, které elektrické GT zvládlo s přehledem.
Popularita značky Maserati v USA roste díky většímu počtu modelů – SUV Grecale a Levante (oba pojmenované po italských větrech), supersportovnímu vozu MC20 a rodině GranTurismo. Společnost nikdy nebude vyrábět ekonomické vozy, ale pro majetné nabízí množství příchutí a možností.
Ale to nevadí, protože speciální startovní edice „PrimaSerie“ s červenými akcenty a odpovídajícími pruhy na pneumatikách nechce nic jiného než jet vpřed.Verze Trofeo zcela nového modelu GranTurismo, jehož jméno bylo viditelně uvedeno na prvním sériovém modelu společnosti, 3500 GT z roku 1957, je vybavena verzí motoru V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní. Všechna GT používají osmistupňovou automatickou převodovku s velmi užitečným řazením pádly a pohonem všech kol.Pohonná jednotka se používá také ve dvoumístném modelu MC20 a v menším ze dvou SUV značky Maserati, modelu Grecale. Maserati si chce motor ponechat výhradně pro sebe a nesdílet ho s větší rodinou Stellantis. Platforma podporuje také elektrický pohon, který je pro verzi Folgore prvním pohonem Maserati.Ceny vozů pro rok 2024 začínají na 174 000 USD za základní verzi Modena GT se spalovacím motorem a 205 000 USD za Trofeo GT. Ceny elektrického modelu Folgore nejsou finalizovány, ale měly by být o něco vyšší než u modelu Trofeo, což znamená přibližně 210 000 až 220 000 USD. Benzínové GT by se měly objevit v dubnu a elektrické později, někdy v druhé polovině roku. Dalším elektromobilem Maserati je verze Grecale ve verzi Folgore.Vozidlo Folgore GT využívá 800voltovou technologii, tři 300kilowattové elektromotory a baterii s kapacitou 92,5 kilowatthodiny. Instalovaný výkon je 1 200 koní, ale ve skutečnosti jich je 760, které se podle potřeby rozdělují na kola. Každý motor produkuje 250 koňských sil. Maserati nabídlo první jízdy ve Folgore na okruhu Vallelunga u Říma. Maserati, které se v rámci rodiny Stellantis snaží být více mainstreamovou značkou, plánuje být plně elektrické již v roce 2030 a do roku 2025 chce mít elektrické verze všech svých modelů. Do cesty se však mohou postavit nepředvídatelné události.Hmotnost je pro GT rozhodující, zejména pro verzi Folgore s baterií o hmotnosti 1322 kg. Folgore váží přibližně 5 000 kg a verze se spalovacím motorem 3 946 kg. Karoserie je z 65 % vyrobena z hliníku, aby se snížila hmotnost, a zbytek tvoří vysokopevnostní ocel.Obvykle mají supersportovní vozy motory V8 nebo dokonce V12, ale Maserati si oblíbilo kompaktní rozměry motoru V6, které umožňují nízký profil kapoty modelu GT. Společnost je hrdá na to, že její GT je užitečné – nejenže má větší kufr než předchozí GT, ale má i použitelnější zadní sedadla. „Je to supersportovní vůz, který však nabízí místo pro čtyři dospělé osoby a jejich zavazadla,“ říká Klaus Busse, šéf designu.GT má klasické italské křivky, které připomínají modely z minulosti, ale nekopírují je. Při sólové jízdě po Římě bylo GT Trofeo skvělým vozem. Vůz je nízký, takže řidič klesá na místě. Jakmile se usadí, viditelnost je všude kolem dobrá. Dveře, které se otevírají tlačítkem, jsou na dosah ruky. Nad řadou čtvercových tlačítek pro ovládání převodovky je 12,2palcový digitální přístrojový štít s přepínatelnými pohledy a podobně velký centrální dotykový displej. Nastavení klimatizace dostalo jednoduchou 8,8palcovou obrazovku.Výkon je k dispozici okamžitě, bez prodlevy turbodmychadla a s bohatým zvukovým doprovodem typickým pro Maserati. Místní silnice byly plné provozu, což ztěžovalo využití horních poloh výkonového pásma, ale byly také velmi klikaté, což poskytlo vynikající ukázku velmi přesného řízení vozu a rovného průjezdu zatáčkami. Jízda byla pevná, ale zdaleka ne tvrdá.Nechybí ani luxusní prvky. Čalounění z kůže a hedvábí je od Ermenegildo Zegna a zvukový systém od Sonos Faber s až 19 reproduktory. Stejná jízda ve voze MC20 Cielo, do kterého se nastupovalo dveřmi typu gullwing, byla ještě větším útokem na smysly. Cielo s karoserií z uhlíkových vláken je kabrioletová verze stávajícího kupé se skládací pevnou střechou, která jde dolů během několika sekund. Váží jen o 143 kg více než kupé. Dodávky budou zahájeny ve třetím čtvrtletí letošního roku a cena se bude pravděpodobně pohybovat kolem 250 000 USD.Čas strávený za volantem Folgore byl krátký, jen několik kol s instruktorem a pak tři samostatně. Snadno se zdá, že je stejně rychlý jako plynové verze, a měl by dosáhnout rychlosti 60 mil za hodinu za něco kolem 2,7 sekundy. Zdálo se, že akcelerace tomuto tempu rozhodně odpovídá – elektromobily jsou vždy velmi rychlé při rozjezdu. Na trati je mnoho zatáček, které elektrické GT zvládlo s přehledem.Popularita značky Maserati v USA roste díky většímu počtu modelů – SUV Grecale a Levante , supersportovnímu vozu MC20 a rodině GranTurismo. Společnost nikdy nebude vyrábět ekonomické vozy, ale pro majetné nabízí množství příchutí a možností.