Téměř polovina firem připravuje zásady používání ChatGPT
Téměř polovina vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů dotazovaných poradenskou společností Gartner uvedla, že právě formulují pokyny pro zaměstnance týkající se používání chatbota ChatGPT s umělou inteligencí společnosti OpenAI.
Jejich podoba se může nakonec velmi lišit. Některé firmy z Wall Street, jako například Bank of America Corp. a Goldman Sachs Group Inc., chatbota zakázaly, zatímco gigant mezi hedgeovými fondy Citadel ho přijal.
Třetina vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner zároveň uvedla, že neplánuje vydat žádná pravidla týkající se používání ChatGPT zaměstnanci, i když odborníci vyjadřují obavy z porušování autorských práv a ochrany osobních údajů a varují uživatele před tendencí chatbota občas si prostě vymýšlet.
Již více než 40 % profesionálů dotazovaných společností Fishbowl, sociální platformou patřící webu Glassdoor, který hodnotí zaměstnavatele, používá ChatGPT v práci. Mezi prvními uživateli, kteří nástroj používají k psaní e-mailů, zpráv a kusů kódu, jsou vývojáři softwaru, konzultanti a bankéři. Podle průzkumu Fishbowl většina z nich s nástrojem experimentovala, aniž by o tom řekli svým šéfům.
Firmy na Wall Street začaly zasahovat. Vedle Bank of America a Goldman Sachs zakázaly používání ChatGPT také Citigroup Inc., Deutsche Bank AG a Wells Fargo & Co. Jsou však v menšině: Pouze 3 % vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner uvedla, že zakázala ChatGPT pro jakékoli obchodní účely.
Zdroj: Shutterstock
Jiné společnosti, jako například Citadel, jdou opačnou cestou a vyjednávají o celopodnikové licenci na tento nástroj.
„Toto odvětví technologií má skutečný dopad na naše podnikání,“ řekl agentuře Bloomberg Ken Griffin, její miliardář a zakladatel, „vše od pomoci našim vývojářům při psaní lepšího kódu přes překlad softwaru mezi jazyky až po analýzu různých typů informací, které analyzujeme při běžném podnikání.“
Společnost Microsoft Corp. mezitím ve čtvrtek představila svůj přepracovaný balíček aplikací Office, který do aplikací Excel, PowerPoint, Outlook a Word integruje nový model umělé inteligence GPT-4 společnosti OpenAI. Software je v současné době testován ve 20 společnostech, včetně osmi společností z žebříčku Fortune 500, které Microsoft odmítl jmenovat.
Podle Esera Rizaoglua, staršího ředitele analytického oddělení HR společnosti Gartner, jsou firmy, které pracují na pravidlech používání generativní umělé inteligence, pravděpodobně stále ve fázi průzkumu.
„Pravděpodobně si kladou otázku, jak moc je návodný, které role ho budou potenciálně používat nebo nebudou moci používat a jestli by ho měli úplně zakázat, nebo ne,“ řekl Rizaoglu. „Mnoho vedoucích pracovníků spolupracuje s IT, právními odděleními, odděleními pro dodržování předpisů a auditem, aby tomu porozuměli: Jaká jsou rizika, jaké jsou potenciální dopady? A jak pak podle toho zaujmout přístup?“
Zdroj: Getty Images
Třetina vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner zároveň uvedla, že neplánuje vydat žádné zásady týkající se používání ChatGPT zaměstnanci. Podle Rizaoglua to může být proto, že nová technologie může být pro jejich organizaci a odvětví, ve kterém působí, irelevantní, nebo se domnívají, že jde pouze o přechodný trend. Jiná skupina si může myslet, že odpovědnost za poskytování pokynů místo toho leží na právních nebo IT odděleních.
Jiné společnosti, které Gartner oslovil, zvolily střední cestu a chatbota nezakazují ani neignorují, ale upozorňují zaměstnance, že odpovědi chatbota nemusí být nutně spolehlivé nebo důvěrné a že je možné je analyzovat, aby se zjistilo, zda je vytvořila umělá inteligence.
Vzhledem k rizikům pro přesnost, bezpečnost dat a ochranu soukromí by však bylo třeba „pečlivě vyhodnotit, jaká jsou potenciální rizika pro organizaci, a zavést odpovídající pokyny, aby se zajistilo, že organizace zmírní veškerá rizika, která by mohla později nastat,“ řekl Rizaoglu.
ChatGPT jako jazykový model s umělou inteligencí může společnost využít různými způsoby v závislosti na svých potřebách a cílech. Zde je několik příkladů:
Zákaznický servis: ChatGPT lze využít ke zlepšení kvality a efektivity zákaznického servisu tím, že poskytuje okamžité a přesné odpovědi na běžné dotazy a problémy. Toho lze dosáhnout integrací ChatGPT do chatbota nebo virtuálního asistenta, který může zákazníkům pomáhat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Zdroj: Getty Images
Marketing: ChatGPT lze použít k vytváření kreativního obsahu pro marketingové kampaně, jako jsou příspěvky na sociálních sítích, e-mailové newslettery a reklamní texty. Toho lze dosáhnout tak, že model vyškolíte na hlas a styl značky a poté jej použijete k vygenerování svěžího a poutavého obsahu.
Výzkum a vývoj: ChatGPT lze využít k analýze dat a generování poznatků o různých tématech souvisejících s produkty nebo službami společnosti. Toho lze dosáhnout trénováním modelu na relevantních souborech dat a jeho využitím pro generování zpráv, shrnutí a doporučení.
Personální oddělení: ChatGPT lze použít k zefektivnění procesu náboru a nástupu do zaměstnání automatizací úloh, jako je kontrola životopisů a plánování pohovorů. To může ušetřit čas a zdroje a umožnit HR týmům soustředit se na jiné aspekty náborového procesu.
Celkově může být ChatGPT cenným nástrojem pro společnosti, které chtějí zlepšit svou efektivitu, produktivitu a zákaznickou zkušenost pomocí technologie jazykové umělé inteligence.
Jejich podoba se může nakonec velmi lišit. Některé firmy z Wall Street, jako například Bank of America Corp. a Goldman Sachs Group Inc., chatbota zakázaly, zatímco gigant mezi hedgeovými fondy Citadel ho přijal.Třetina vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner zároveň uvedla, že neplánuje vydat žádná pravidla týkající se používání ChatGPT zaměstnanci, i když odborníci vyjadřují obavy z porušování autorských práv a ochrany osobních údajů a varují uživatele před tendencí chatbota občas si prostě vymýšlet.Již více než 40 % profesionálů dotazovaných společností Fishbowl, sociální platformou patřící webu Glassdoor, který hodnotí zaměstnavatele, používá ChatGPT v práci. Mezi prvními uživateli, kteří nástroj používají k psaní e-mailů, zpráv a kusů kódu, jsou vývojáři softwaru, konzultanti a bankéři. Podle průzkumu Fishbowl většina z nich s nástrojem experimentovala, aniž by o tom řekli svým šéfům.Firmy na Wall Street začaly zasahovat. Vedle Bank of America a Goldman Sachs zakázaly používání ChatGPT také Citigroup Inc., Deutsche Bank AG a Wells Fargo & Co. Jsou však v menšině: Pouze 3 % vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner uvedla, že zakázala ChatGPT pro jakékoli obchodní účely.Jiné společnosti, jako například Citadel, jdou opačnou cestou a vyjednávají o celopodnikové licenci na tento nástroj.„Toto odvětví technologií má skutečný dopad na naše podnikání,“ řekl agentuře Bloomberg Ken Griffin, její miliardář a zakladatel, „vše od pomoci našim vývojářům při psaní lepšího kódu přes překlad softwaru mezi jazyky až po analýzu různých typů informací, které analyzujeme při běžném podnikání.“Společnost Microsoft Corp. mezitím ve čtvrtek představila svůj přepracovaný balíček aplikací Office, který do aplikací Excel, PowerPoint, Outlook a Word integruje nový model umělé inteligence GPT-4 společnosti OpenAI. Software je v současné době testován ve 20 společnostech, včetně osmi společností z žebříčku Fortune 500, které Microsoft odmítl jmenovat.Podle Esera Rizaoglua, staršího ředitele analytického oddělení HR společnosti Gartner, jsou firmy, které pracují na pravidlech používání generativní umělé inteligence, pravděpodobně stále ve fázi průzkumu.„Pravděpodobně si kladou otázku, jak moc je návodný, které role ho budou potenciálně používat nebo nebudou moci používat a jestli by ho měli úplně zakázat, nebo ne,“ řekl Rizaoglu. „Mnoho vedoucích pracovníků spolupracuje s IT, právními odděleními, odděleními pro dodržování předpisů a auditem, aby tomu porozuměli: Jaká jsou rizika, jaké jsou potenciální dopady? A jak pak podle toho zaujmout přístup?“Třetina vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů v průzkumu společnosti Gartner zároveň uvedla, že neplánuje vydat žádné zásady týkající se používání ChatGPT zaměstnanci. Podle Rizaoglua to může být proto, že nová technologie může být pro jejich organizaci a odvětví, ve kterém působí, irelevantní, nebo se domnívají, že jde pouze o přechodný trend. Jiná skupina si může myslet, že odpovědnost za poskytování pokynů místo toho leží na právních nebo IT odděleních.Jiné společnosti, které Gartner oslovil, zvolily střední cestu a chatbota nezakazují ani neignorují, ale upozorňují zaměstnance, že odpovědi chatbota nemusí být nutně spolehlivé nebo důvěrné a že je možné je analyzovat, aby se zjistilo, zda je vytvořila umělá inteligence.Vzhledem k rizikům pro přesnost, bezpečnost dat a ochranu soukromí by však bylo třeba „pečlivě vyhodnotit, jaká jsou potenciální rizika pro organizaci, a zavést odpovídající pokyny, aby se zajistilo, že organizace zmírní veškerá rizika, která by mohla později nastat,“ řekl Rizaoglu.Chcete využít této příležitosti?Požívaní ChatGPT ve vaší společnostiChatGPT jako jazykový model s umělou inteligencí může společnost využít různými způsoby v závislosti na svých potřebách a cílech. Zde je několik příkladů:Zákaznický servis: ChatGPT lze využít ke zlepšení kvality a efektivity zákaznického servisu tím, že poskytuje okamžité a přesné odpovědi na běžné dotazy a problémy. Toho lze dosáhnout integrací ChatGPT do chatbota nebo virtuálního asistenta, který může zákazníkům pomáhat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.Marketing: ChatGPT lze použít k vytváření kreativního obsahu pro marketingové kampaně, jako jsou příspěvky na sociálních sítích, e-mailové newslettery a reklamní texty. Toho lze dosáhnout tak, že model vyškolíte na hlas a styl značky a poté jej použijete k vygenerování svěžího a poutavého obsahu.Výzkum a vývoj: ChatGPT lze využít k analýze dat a generování poznatků o různých tématech souvisejících s produkty nebo službami společnosti. Toho lze dosáhnout trénováním modelu na relevantních souborech dat a jeho využitím pro generování zpráv, shrnutí a doporučení.Personální oddělení: ChatGPT lze použít k zefektivnění procesu náboru a nástupu do zaměstnání automatizací úloh, jako je kontrola životopisů a plánování pohovorů. To může ušetřit čas a zdroje a umožnit HR týmům soustředit se na jiné aspekty náborového procesu.Celkově může být ChatGPT cenným nástrojem pro společnosti, které chtějí zlepšit svou efektivitu, produktivitu a zákaznickou zkušenost pomocí technologie jazykové umělé inteligence.