Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

25minutová schůzka: poloviční čas a dvojnásobný dopad

Svět práce se vždy bude točit kolem lidí, kteří pracují s lidmi, a společné schůzky jsou důležitým způsobem, jak dosáhnout úspěchu, a proto budou schůzky vždy součástí organizačního života.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
4 května, 2023
6 min. čtení
startup, meeting, brainstorming

Zdroj: Pixabay

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Většina lidí je však také nenávidí – ne proto, že by se díky nim něco udělalo (což se děje), ale proto, že obvykle ztrácejí spoustu času. Protože se jich nemůžeme zbavit, řešením je zlepšit je tím, že je uděláme efektivnější, hodnotnější a stručnější.

Podívejte se do kalendáře. Kolik vašich schůzek trvá 60 minut nebo déle? Představte si, kolik času byste měli na práci (nebo dokonce jen na přemýšlení), kdyby šlo o schůzky trvající 25 minut. A představte si, jak si tohoto času budou vážit členové vašeho týmu a kolegové, kteří se účastní vašich schůzek.

Dvacet pět minut není libovolné číslo: je to umění i věda. Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a je to podloženo rozumem.

Akční kroky

Plán 25minutové schůzky obsahuje tři kroky:

1. Nastavení

Účel. Než pozvete lidi na schůzku, zamyslete se nad tím, proč ji vůbec pořádáte. I když existují stovky důvodů, proč se lidé scházejí, obvykle spadají do jedné ze tří kategorií: Informovat, sladit nebo vyřešit. U každé schůzky, kterou pořádáte, dokončete tuto větu: „Na konci této schůzky by bylo skvělé, kdyby….“. Výsledek uveďte do pozvánky na schůzku. U každé schůzky, na kterou jste pozváni, požádejte organizátora (zdvořile), aby dokončil stejnou větu.

Advertisement

Lidé. 25minutová schůzka je nejvhodnější pro skupiny maximálně pěti lidí. Zvažte, proč je každá osoba potřebná, a položte si dvě otázky: Jakou roli bude na této schůzce hrát? Jakou hodnotu jim jejich čas na této schůzce přinese nebo přinese?

Proces. Jak dosáhneme stanoveného účelu schůzky? Mít proces a strukturu, které usnadní diskusi, znamená, že každý může přispívat rovnoměrně a volně plynoucí rozhovor je efektivní. Dobrý proces porady se řídí vaším programem, usnadňuje účast a slouží výsledku porady.

2. Ukažte se

Sales meeting in an open-plan office
Zdroj: Unsplash

Připravenost. Nedostatek plánování a přípravy je jednou z největších příčin neefektivních schůzek. Uveďte účel schůzky v pozvánce, rozesílejte předem programy a ujistěte se, že lidé mají dostatek času na prostudování případné předběžné četby.

Dochvilnost. Bez ohledu na to, kdo je v místnosti, schůzka začne i skončí včas. Pro opozdilce se žádné opakování nekoná. Respektováním času druhých a dané problematiky či tématu vytváříme pozitivní pocity vůči kolegům v týmu. To vede k otevřenějším, upřímnějším a otevřenějším diskusím, které následně vedou k dosažení výsledků schůzky.

Přítomnost. Pokud nepotřebujete promítat diapozitivy nebo něco předvádět na počítači, měly by být schůzky odpojené od sítě: žádné telefony, notebooky nebo tablety nejsou povoleny.

3. Mluvte nahlas

Zúčastněte se. V pozvánce na schůzku dejte lidem vědět, že budou vyzváni k aktuálním informacím, názorům, myšlenkám nebo otázkám. Aby se cítili příjemně a rychle se zapojili, zvažte použití krátké kontrolní otázky nebo aktivity (například na stupnici 1-10, jak se dnes cítíte?).

Produkovat. Využijte schůzku ke zlepšení práce, nikoli k tomu, abyste někomu bránili v „opravdové práci“, a dodržujte pevnou strukturu schůzky. Rámec Scan Focus Act (poprvé formulovaný Jimem Channonem, Frankem Burnsem a Lindou Nelsonovou v roce 1983) udržuje schůzky na správné cestě:

Skenování. K čemu jsme tady? Jaký je kontext setkání? Čím mohou lidé přispět do diskuse? Maximálně 12 minut.

Zaměření. Které dvě nebo tři věci vyžadují naši pozornost nebo jsou hnacím motorem našeho rozhodování či řešení problémů? Maximálně osm minut.

Zákon. Co ještě musíme udělat? Jaká opatření jsou nutná? Co bude následovat? Maximálně pět minut.

Pokračujte. Lidé by měli ze schůzky odcházet s pocitem, že jsou plni energie a ochoty pokročit dál, podniknout další kroky a mít jasno v tom, co je třeba udělat. K tomu dochází při následné korespondenci.

Podle organizace Rocket Meetings, která se specializuje na produktivitu, si více než 40 % konferenčních platforem nepamatuje, co bylo rozhodnuto nebo kdo má co udělat po skončení schůzky. Kromě toho má 20 % účastníků odlišný názor na to, co bylo rozhodnuto.

„Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a navíc je to i chytré.“

Chcete využít této příležitosti?

Jak ji používá jeden z vedoucích pracovníků

meeting, business, architect
Zdroj: Pixabay

Stejně jako mnoho jiných manažerů má Sandra, vedoucí konstruktérka v automobilovém průmyslu, většinu dnů vyplněných schůzkami, které se konají za sebou. Většinu z nich označuje za formální a nedostatečně flexibilní, aby je mohla měnit. Má však také mnoho náhodných schůzek, které jsou obvykle naplánovány na 60 minut, což se rozhodla změnit na 25minutový model.

Schůzky vede tak, že klade otevřené otázky a čeká, až lidé odpoví. Ačkoli je to těžké, ticho má podle ní velkou sílu, protože každý se dívá, kdo promluví první. Tato změna vytvořila jasné zlepšení ve způsobu, jakým diskuse probíhají, jak lidé komunikují, a dokonce i jak se věnují úkolům, které jim byly zadány.

Mezi další koncepty, které si osvojila a které nyní pravidelně používá, patří:

  • Zaslání krátkého programu před akcí, aby se účastníci cítili informováni a nebyli zaskočeni, a následné dodržování programu a zavádění nových témat pouze v odůvodněných případech.
  • Přijít včas (na fyzickou i online schůzku), vypadat profesionálně a neztrácet čas.
  • Zaznamenávání živých poznámek na obrazovku nebo na papír, aby se všichni mohli vyjádřit a dohodnout na dalších krocích.
  • Zasílání zápisů do 24 hodin, aby byli všichni informováni o dohodnutých výsledcích.
  • Přesunutí termínu, pokud se klíčové osoby opozdí nebo se nemohou zúčastnit; nemá smysl ztrácet čas lidí tím, že se schůzka stejně koná.
Většina lidí je však také nenávidí – ne proto, že by se díky nim něco udělalo , ale proto, že obvykle ztrácejí spoustu času. Protože se jich nemůžeme zbavit, řešením je zlepšit je tím, že je uděláme efektivnější, hodnotnější a stručnější.Podívejte se do kalendáře. Kolik vašich schůzek trvá 60 minut nebo déle? Představte si, kolik času byste měli na práci , kdyby šlo o schůzky trvající 25 minut. A představte si, jak si tohoto času budou vážit členové vašeho týmu a kolegové, kteří se účastní vašich schůzek.Dvacet pět minut není libovolné číslo: je to umění i věda. Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a je to podloženo rozumem.Akční krokyPlán 25minutové schůzky obsahuje tři kroky:1. NastaveníÚčel. Než pozvete lidi na schůzku, zamyslete se nad tím, proč ji vůbec pořádáte. I když existují stovky důvodů, proč se lidé scházejí, obvykle spadají do jedné ze tří kategorií: Informovat, sladit nebo vyřešit. U každé schůzky, kterou pořádáte, dokončete tuto větu: „Na konci této schůzky by bylo skvělé, kdyby….“. Výsledek uveďte do pozvánky na schůzku. U každé schůzky, na kterou jste pozváni, požádejte organizátora , aby dokončil stejnou větu.Lidé. 25minutová schůzka je nejvhodnější pro skupiny maximálně pěti lidí. Zvažte, proč je každá osoba potřebná, a položte si dvě otázky: Jakou roli bude na této schůzce hrát? Jakou hodnotu jim jejich čas na této schůzce přinese nebo přinese?Proces. Jak dosáhneme stanoveného účelu schůzky? Mít proces a strukturu, které usnadní diskusi, znamená, že každý může přispívat rovnoměrně a volně plynoucí rozhovor je efektivní. Dobrý proces porady se řídí vaším programem, usnadňuje účast a slouží výsledku porady.2. Ukažte sePřipravenost. Nedostatek plánování a přípravy je jednou z největších příčin neefektivních schůzek. Uveďte účel schůzky v pozvánce, rozesílejte předem programy a ujistěte se, že lidé mají dostatek času na prostudování případné předběžné četby.Dochvilnost. Bez ohledu na to, kdo je v místnosti, schůzka začne i skončí včas. Pro opozdilce se žádné opakování nekoná. Respektováním času druhých a dané problematiky či tématu vytváříme pozitivní pocity vůči kolegům v týmu. To vede k otevřenějším, upřímnějším a otevřenějším diskusím, které následně vedou k dosažení výsledků schůzky.Přítomnost. Pokud nepotřebujete promítat diapozitivy nebo něco předvádět na počítači, měly by být schůzky odpojené od sítě: žádné telefony, notebooky nebo tablety nejsou povoleny.3. Mluvte nahlasZúčastněte se. V pozvánce na schůzku dejte lidem vědět, že budou vyzváni k aktuálním informacím, názorům, myšlenkám nebo otázkám. Aby se cítili příjemně a rychle se zapojili, zvažte použití krátké kontrolní otázky nebo aktivity .Produkovat. Využijte schůzku ke zlepšení práce, nikoli k tomu, abyste někomu bránili v „opravdové práci“, a dodržujte pevnou strukturu schůzky. Rámec Scan Focus Act udržuje schůzky na správné cestě:Skenování. K čemu jsme tady? Jaký je kontext setkání? Čím mohou lidé přispět do diskuse? Maximálně 12 minut.Zaměření. Které dvě nebo tři věci vyžadují naši pozornost nebo jsou hnacím motorem našeho rozhodování či řešení problémů? Maximálně osm minut.Zákon. Co ještě musíme udělat? Jaká opatření jsou nutná? Co bude následovat? Maximálně pět minut.Pokračujte. Lidé by měli ze schůzky odcházet s pocitem, že jsou plni energie a ochoty pokročit dál, podniknout další kroky a mít jasno v tom, co je třeba udělat. K tomu dochází při následné korespondenci.Podle organizace Rocket Meetings, která se specializuje na produktivitu, si více než 40 % konferenčních platforem nepamatuje, co bylo rozhodnuto nebo kdo má co udělat po skončení schůzky. Kromě toho má 20 % účastníků odlišný názor na to, co bylo rozhodnuto.„Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a navíc je to i chytré.“Chcete využít této příležitosti?Jak ji používá jeden z vedoucích pracovníkůStejně jako mnoho jiných manažerů má Sandra, vedoucí konstruktérka v automobilovém průmyslu, většinu dnů vyplněných schůzkami, které se konají za sebou. Většinu z nich označuje za formální a nedostatečně flexibilní, aby je mohla měnit. Má však také mnoho náhodných schůzek, které jsou obvykle naplánovány na 60 minut, což se rozhodla změnit na 25minutový model.Schůzky vede tak, že klade otevřené otázky a čeká, až lidé odpoví. Ačkoli je to těžké, ticho má podle ní velkou sílu, protože každý se dívá, kdo promluví první. Tato změna vytvořila jasné zlepšení ve způsobu, jakým diskuse probíhají, jak lidé komunikují, a dokonce i jak se věnují úkolům, které jim byly zadány.Mezi další koncepty, které si osvojila a které nyní pravidelně používá, patří: Zaslání krátkého programu před akcí, aby se účastníci cítili informováni a nebyli zaskočeni, a následné dodržování programu a zavádění nových témat pouze v odůvodněných případech. Přijít včas , vypadat profesionálně a neztrácet čas. Zaznamenávání živých poznámek na obrazovku nebo na papír, aby se všichni mohli vyjádřit a dohodnout na dalších krocích. Zasílání zápisů do 24 hodin, aby byli všichni informováni o dohodnutých výsledcích. Přesunutí termínu, pokud se klíčové osoby opozdí nebo se nemohou zúčastnit; nemá smysl ztrácet čas lidí tím, že se schůzka stejně koná.
Tagy: businessmeetingstrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Produktivita budoucnosti začíná v živých a adaptivních týmech
      2. Jak se vymanit ze stresu, který brání soustředění a snižuje produktivitu v práci
      3. Psychologická vzdálenost: tajná zbraň lídrů pro jasnější a lepší rozhodnutí
      4. Umělá inteligence mění kreativitu a uvolňuje prostor pro nové nápady
      5. Akcie společnosti Bullish uzavřely první den na 70 USD s 90% ziskem
      6. Palantir roste rekordním tempem a míří k desetinásobným tržbám
      7. Roboti jako budoucnost dovážek, nebo jen roztomilý experiment?
      8. Proč vědomé zpomalení může být klíčem k lepším a rychlejším výsledkům
      9. Jak získat zpět čas: strategie pro zvládnutí e-mailů a vyšší produktivitu
      10. Co způsobuje okamžitý pokles/růst komodit když vyjdou data?
      Advertisement

      Breaking.

      18:44

      Rivian propouští stovky, reaguje na krizi elektromobilů

      18:42

      Hudson Technologies zajišťuje miliardový kontrakt s Pentagonem na dalších pět let

      18:39

      Nike revoluci obuvi: Motory v teniskách pro rychlejší pohyb!

      18:36

      SciSparc vstupuje do revoluce léčiv díky kvantovému počítání

      18:31

      Solmate Infrastructure oslnila trh: Akcie vystřelily o 29 %!

      18:27

      Energetický gigant T1 se potýká s propadem akcií o 10 %

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Robinhood Markets dnes hlásí návrat v éře boomu krypta a opcí

      23 října, 2025

      Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie U.S. Bancorp mohou znovu růst díky silnému řízení rizik

      23 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Citigroup věří, že akcie BioAge Labs mohou téměř zdvojnásobit svou hodnotu

      23 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      HSBC zvyšuje cílovou cenu Nvidie na 320 dolarů, věří v další růst

      19 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Americká vláda se ocitá na prahu nejdelšího uzavření v historii

      23 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.