Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

25minutová schůzka: poloviční čas a dvojnásobný dopad

Svět práce se vždy bude točit kolem lidí, kteří pracují s lidmi, a společné schůzky jsou důležitým způsobem, jak dosáhnout úspěchu, a proto budou schůzky vždy součástí organizačního života.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
4 května, 2023
6 min. čtení
startup, meeting, brainstorming

Zdroj: Pixabay

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Většina lidí je však také nenávidí – ne proto, že by se díky nim něco udělalo (což se děje), ale proto, že obvykle ztrácejí spoustu času. Protože se jich nemůžeme zbavit, řešením je zlepšit je tím, že je uděláme efektivnější, hodnotnější a stručnější.

Podívejte se do kalendáře. Kolik vašich schůzek trvá 60 minut nebo déle? Představte si, kolik času byste měli na práci (nebo dokonce jen na přemýšlení), kdyby šlo o schůzky trvající 25 minut. A představte si, jak si tohoto času budou vážit členové vašeho týmu a kolegové, kteří se účastní vašich schůzek.

Dvacet pět minut není libovolné číslo: je to umění i věda. Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a je to podloženo rozumem.

Akční kroky

Plán 25minutové schůzky obsahuje tři kroky:

1. Nastavení

Účel. Než pozvete lidi na schůzku, zamyslete se nad tím, proč ji vůbec pořádáte. I když existují stovky důvodů, proč se lidé scházejí, obvykle spadají do jedné ze tří kategorií: Informovat, sladit nebo vyřešit. U každé schůzky, kterou pořádáte, dokončete tuto větu: „Na konci této schůzky by bylo skvělé, kdyby….“. Výsledek uveďte do pozvánky na schůzku. U každé schůzky, na kterou jste pozváni, požádejte organizátora (zdvořile), aby dokončil stejnou větu.

Advertisement

Lidé. 25minutová schůzka je nejvhodnější pro skupiny maximálně pěti lidí. Zvažte, proč je každá osoba potřebná, a položte si dvě otázky: Jakou roli bude na této schůzce hrát? Jakou hodnotu jim jejich čas na této schůzce přinese nebo přinese?

Proces. Jak dosáhneme stanoveného účelu schůzky? Mít proces a strukturu, které usnadní diskusi, znamená, že každý může přispívat rovnoměrně a volně plynoucí rozhovor je efektivní. Dobrý proces porady se řídí vaším programem, usnadňuje účast a slouží výsledku porady.

2. Ukažte se

Sales meeting in an open-plan office
Zdroj: Unsplash

Připravenost. Nedostatek plánování a přípravy je jednou z největších příčin neefektivních schůzek. Uveďte účel schůzky v pozvánce, rozesílejte předem programy a ujistěte se, že lidé mají dostatek času na prostudování případné předběžné četby.

Dochvilnost. Bez ohledu na to, kdo je v místnosti, schůzka začne i skončí včas. Pro opozdilce se žádné opakování nekoná. Respektováním času druhých a dané problematiky či tématu vytváříme pozitivní pocity vůči kolegům v týmu. To vede k otevřenějším, upřímnějším a otevřenějším diskusím, které následně vedou k dosažení výsledků schůzky.

Přítomnost. Pokud nepotřebujete promítat diapozitivy nebo něco předvádět na počítači, měly by být schůzky odpojené od sítě: žádné telefony, notebooky nebo tablety nejsou povoleny.

3. Mluvte nahlas

Zúčastněte se. V pozvánce na schůzku dejte lidem vědět, že budou vyzváni k aktuálním informacím, názorům, myšlenkám nebo otázkám. Aby se cítili příjemně a rychle se zapojili, zvažte použití krátké kontrolní otázky nebo aktivity (například na stupnici 1-10, jak se dnes cítíte?).

Produkovat. Využijte schůzku ke zlepšení práce, nikoli k tomu, abyste někomu bránili v „opravdové práci“, a dodržujte pevnou strukturu schůzky. Rámec Scan Focus Act (poprvé formulovaný Jimem Channonem, Frankem Burnsem a Lindou Nelsonovou v roce 1983) udržuje schůzky na správné cestě:

Skenování. K čemu jsme tady? Jaký je kontext setkání? Čím mohou lidé přispět do diskuse? Maximálně 12 minut.

Zaměření. Které dvě nebo tři věci vyžadují naši pozornost nebo jsou hnacím motorem našeho rozhodování či řešení problémů? Maximálně osm minut.

Zákon. Co ještě musíme udělat? Jaká opatření jsou nutná? Co bude následovat? Maximálně pět minut.

Pokračujte. Lidé by měli ze schůzky odcházet s pocitem, že jsou plni energie a ochoty pokročit dál, podniknout další kroky a mít jasno v tom, co je třeba udělat. K tomu dochází při následné korespondenci.

Podle organizace Rocket Meetings, která se specializuje na produktivitu, si více než 40 % konferenčních platforem nepamatuje, co bylo rozhodnuto nebo kdo má co udělat po skončení schůzky. Kromě toho má 20 % účastníků odlišný názor na to, co bylo rozhodnuto.

„Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a navíc je to i chytré.“

Chcete využít této příležitosti?

Jak ji používá jeden z vedoucích pracovníků

meeting, business, architect
Zdroj: Pixabay

Stejně jako mnoho jiných manažerů má Sandra, vedoucí konstruktérka v automobilovém průmyslu, většinu dnů vyplněných schůzkami, které se konají za sebou. Většinu z nich označuje za formální a nedostatečně flexibilní, aby je mohla měnit. Má však také mnoho náhodných schůzek, které jsou obvykle naplánovány na 60 minut, což se rozhodla změnit na 25minutový model.

Schůzky vede tak, že klade otevřené otázky a čeká, až lidé odpoví. Ačkoli je to těžké, ticho má podle ní velkou sílu, protože každý se dívá, kdo promluví první. Tato změna vytvořila jasné zlepšení ve způsobu, jakým diskuse probíhají, jak lidé komunikují, a dokonce i jak se věnují úkolům, které jim byly zadány.

Mezi další koncepty, které si osvojila a které nyní pravidelně používá, patří:

  • Zaslání krátkého programu před akcí, aby se účastníci cítili informováni a nebyli zaskočeni, a následné dodržování programu a zavádění nových témat pouze v odůvodněných případech.
  • Přijít včas (na fyzickou i online schůzku), vypadat profesionálně a neztrácet čas.
  • Zaznamenávání živých poznámek na obrazovku nebo na papír, aby se všichni mohli vyjádřit a dohodnout na dalších krocích.
  • Zasílání zápisů do 24 hodin, aby byli všichni informováni o dohodnutých výsledcích.
  • Přesunutí termínu, pokud se klíčové osoby opozdí nebo se nemohou zúčastnit; nemá smysl ztrácet čas lidí tím, že se schůzka stejně koná.
Většina lidí je však také nenávidí – ne proto, že by se díky nim něco udělalo , ale proto, že obvykle ztrácejí spoustu času. Protože se jich nemůžeme zbavit, řešením je zlepšit je tím, že je uděláme efektivnější, hodnotnější a stručnější.Podívejte se do kalendáře. Kolik vašich schůzek trvá 60 minut nebo déle? Představte si, kolik času byste měli na práci , kdyby šlo o schůzky trvající 25 minut. A představte si, jak si tohoto času budou vážit členové vašeho týmu a kolegové, kteří se účastní vašich schůzek.Dvacet pět minut není libovolné číslo: je to umění i věda. Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a je to podloženo rozumem.Akční krokyPlán 25minutové schůzky obsahuje tři kroky:1. NastaveníÚčel. Než pozvete lidi na schůzku, zamyslete se nad tím, proč ji vůbec pořádáte. I když existují stovky důvodů, proč se lidé scházejí, obvykle spadají do jedné ze tří kategorií: Informovat, sladit nebo vyřešit. U každé schůzky, kterou pořádáte, dokončete tuto větu: „Na konci této schůzky by bylo skvělé, kdyby….“. Výsledek uveďte do pozvánky na schůzku. U každé schůzky, na kterou jste pozváni, požádejte organizátora , aby dokončil stejnou větu.Lidé. 25minutová schůzka je nejvhodnější pro skupiny maximálně pěti lidí. Zvažte, proč je každá osoba potřebná, a položte si dvě otázky: Jakou roli bude na této schůzce hrát? Jakou hodnotu jim jejich čas na této schůzce přinese nebo přinese?Proces. Jak dosáhneme stanoveného účelu schůzky? Mít proces a strukturu, které usnadní diskusi, znamená, že každý může přispívat rovnoměrně a volně plynoucí rozhovor je efektivní. Dobrý proces porady se řídí vaším programem, usnadňuje účast a slouží výsledku porady.2. Ukažte sePřipravenost. Nedostatek plánování a přípravy je jednou z největších příčin neefektivních schůzek. Uveďte účel schůzky v pozvánce, rozesílejte předem programy a ujistěte se, že lidé mají dostatek času na prostudování případné předběžné četby.Dochvilnost. Bez ohledu na to, kdo je v místnosti, schůzka začne i skončí včas. Pro opozdilce se žádné opakování nekoná. Respektováním času druhých a dané problematiky či tématu vytváříme pozitivní pocity vůči kolegům v týmu. To vede k otevřenějším, upřímnějším a otevřenějším diskusím, které následně vedou k dosažení výsledků schůzky.Přítomnost. Pokud nepotřebujete promítat diapozitivy nebo něco předvádět na počítači, měly by být schůzky odpojené od sítě: žádné telefony, notebooky nebo tablety nejsou povoleny.3. Mluvte nahlasZúčastněte se. V pozvánce na schůzku dejte lidem vědět, že budou vyzváni k aktuálním informacím, názorům, myšlenkám nebo otázkám. Aby se cítili příjemně a rychle se zapojili, zvažte použití krátké kontrolní otázky nebo aktivity .Produkovat. Využijte schůzku ke zlepšení práce, nikoli k tomu, abyste někomu bránili v „opravdové práci“, a dodržujte pevnou strukturu schůzky. Rámec Scan Focus Act udržuje schůzky na správné cestě:Skenování. K čemu jsme tady? Jaký je kontext setkání? Čím mohou lidé přispět do diskuse? Maximálně 12 minut.Zaměření. Které dvě nebo tři věci vyžadují naši pozornost nebo jsou hnacím motorem našeho rozhodování či řešení problémů? Maximálně osm minut.Zákon. Co ještě musíme udělat? Jaká opatření jsou nutná? Co bude následovat? Maximálně pět minut.Pokračujte. Lidé by měli ze schůzky odcházet s pocitem, že jsou plni energie a ochoty pokročit dál, podniknout další kroky a mít jasno v tom, co je třeba udělat. K tomu dochází při následné korespondenci.Podle organizace Rocket Meetings, která se specializuje na produktivitu, si více než 40 % konferenčních platforem nepamatuje, co bylo rozhodnuto nebo kdo má co udělat po skončení schůzky. Kromě toho má 20 % účastníků odlišný názor na to, co bylo rozhodnuto.„Jednoduše řečeno, 25 minut je praktických, snadných a dosažitelných – a navíc je to i chytré.“Chcete využít této příležitosti?Jak ji používá jeden z vedoucích pracovníkůStejně jako mnoho jiných manažerů má Sandra, vedoucí konstruktérka v automobilovém průmyslu, většinu dnů vyplněných schůzkami, které se konají za sebou. Většinu z nich označuje za formální a nedostatečně flexibilní, aby je mohla měnit. Má však také mnoho náhodných schůzek, které jsou obvykle naplánovány na 60 minut, což se rozhodla změnit na 25minutový model.Schůzky vede tak, že klade otevřené otázky a čeká, až lidé odpoví. Ačkoli je to těžké, ticho má podle ní velkou sílu, protože každý se dívá, kdo promluví první. Tato změna vytvořila jasné zlepšení ve způsobu, jakým diskuse probíhají, jak lidé komunikují, a dokonce i jak se věnují úkolům, které jim byly zadány.Mezi další koncepty, které si osvojila a které nyní pravidelně používá, patří: Zaslání krátkého programu před akcí, aby se účastníci cítili informováni a nebyli zaskočeni, a následné dodržování programu a zavádění nových témat pouze v odůvodněných případech. Přijít včas , vypadat profesionálně a neztrácet čas. Zaznamenávání živých poznámek na obrazovku nebo na papír, aby se všichni mohli vyjádřit a dohodnout na dalších krocích. Zasílání zápisů do 24 hodin, aby byli všichni informováni o dohodnutých výsledcích. Přesunutí termínu, pokud se klíčové osoby opozdí nebo se nemohou zúčastnit; nemá smysl ztrácet čas lidí tím, že se schůzka stejně koná.
Tagy: businessmeetingstrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:43

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia zůstává stabilní.

    22:34

    Coca-Cola se zapojuje do závěrečných jednání o záchraně prodeje Costa Coffee, uvádí FT.

    22:20

    Let United Airlines se vrátil z důvodu poruchy motoru na letiště v oblasti DC.

    22:14

    Sobi se chystá koupit Arthrosi Therapeutics za 950 milionů dolarů

    12:54

    Jaký dopad má oslabující rupie na makroekonomiku?

    12:44

    Růst Indie v roce 2026 zpomalí, přesto zůstane nejsilnější mezi předními ekonomikami.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.