Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

6 chyb, které sabotují skvělou komunikaci

To, že komunikujete, ještě neznamená, že to děláte dobře.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
9 května, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Základem každého skvělého vztahu je skvělá komunikace. Totéž platí pro skvělé týmy. Efektivní komunikace je nezbytná pro soudržnou spolupráci každého vedoucího týmu, pro zapojení zaměstnanců a vytvoření loajálních zákazníků.

Mezi příznaky špatné komunikace patří odloučení, pomluvy a neefektivita.

Společnost pro řízení lidských zdrojů (Society for Human Resource Management) provedla průzkum ve 400 společnostech se 100 000 zaměstnanci a zjistila, že kvůli nedostatečné komunikaci se zaměstnanci a mezi zaměstnanci přicházejí společnosti v průměru o 62,4 milionu dolarů ročně.

Při své práci kouče vedoucích pracovníků jsem si všiml, že existuje šest chyb, které se neustále opakují a které sabotují skvělou komunikaci.

1. PŘEKOMPLIKOVAT VĚCI, ABYSTE VYPADALI „CHYTŘE“

Mnoho manažerů trpí syndromem podvodníka. Častý je strach, že když budete stoupat v pozici, budou vás „odhalovat“ – že když nebudete umět odpovědět na otázku nebo budete vypadat nejistě, lidé budou pochybovat o tom, zda máte svou funkci zastávat.

Advertisement

Jedním ze způsobů, jak se to může projevit, je mluvit, jako byste odříkávali učebnici. Potíž je v tom, že složitost může skrývat nedostatek srozumitelnosti. I když to může vyvolat dojem, že vedoucí má situaci pod kontrolou, přílišná komplikovanost způsobuje u posluchačů zmatek. A tam, kde je zmatek, mají lidé tendenci vyplňovat mezery fámami.

Uvědomte si, zda tak činíte podvědomě. Zeptejte se sami sebe, zda se záměrně překompenzováváte – a příliš komplikujete -, protože se cítíte nejistí.

Chcete využít této příležitosti?

2. KOMUNIKACE BEZ JASNÉ STRUKTURY

Zdroj: Getty Images

Pokud budete ve své komunikaci nestrukturovaní, vaše hlavní body se posluchačům ztratí. Ve všem, co říkáte, by měl být obsažen prvek záměrnosti.

Vycházejte zpětně z hlavních poznatků, které chcete, aby si vaše publikum odneslo, a na těchto bodech postavte svou komunikaci. Používejte jednoduchá slova a krátké věty, které neponechávají prostor pro dvojsmyslnost.

Pokud něco nevíte, buďte v tomto ohledu transparentní a řekněte jasně, co víte i nevíte, abyste neměli prostor pro pochybnosti.

3. PŘEDPOKLÁDAT, ŽE STAČÍ NĚCO ŘÍCT JEDNOU

Říci něco jednou nestačí, bez ohledu na to, jak vzrušující nebo inspirující poselství to může být.

Často pracuji s vedoucími pracovníky, kteří slepě přísahají, že už něco sdělili – ať už je to vize jejich týmu, firemní strategie nebo plán činnosti. Často se ukáže, že už to „tak nějak“ jednou sdělili. A když si s jejich týmy promluvíte, často si jen matně vzpomínají na to, co bylo řečeno.

Čím důležitější je sdělení, tím důležitější je pravidelně ho opakovat, aby se stalo integrovaným. Jeffrey Lant například v marketingové psychologii hovoří o „pravidle sedmi“, podle něhož spotřebitelé potřebují slyšet sdělení sedmkrát, než na základě sdělení začnou jednat.

Ačkoli nenavrhuji, abyste každý týden rekapitulovali koncepty na vysoké úrovni, pro silnou komunikaci jsou důležité pravidelné kontaktní body v průběhu celého roku.

4. NEPŘEBÍRÁNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA TO, JAK JE SDĚLENÍ POCHOPENO

Zdroj: Getty Images

Úloha komunikátora nekončí u samotné komunikace. Jeho povinností je zajistit, aby posluchači sdělení porozuměli. Zjistil jsem, že mezi tím, co je řečeno, a tím, co je slyšeno, je často propast.

Lidé sice mohou přikyvovat a říkat, že rozumí, ale vyplatí se ujasnit si, co přesně z vámi předaného sdělení pochopili. To znamená použít koučovací techniky a požádat posluchače, aby vlastními slovy vyjádřil, čemu přesně porozuměl.

5. KOMUNIKACE POUZE JEDNÍM SMĚREM

Různí lidé se učí různými způsoby a to musí odrážet i skvělá komunikace. Někteří se nejlépe učí poslechem, jiní čtením, další praxí a někteří osobní interakcí s ostatními.

Předání zprávy prostřednictvím více kanálů zvyšuje šanci, že se zpráva dostane k adresátovi.

Harvardský profesor Tsedal Neeley provedl studii a zjistil, že manažeři, kteří poslali zprávu vícekrát a prostřednictvím různých médií, dokončili své projekty hladčeji a včas než ti, kteří tak neučinili.

6. NEPROJEVOVÁNÍ EMPATIE

To je důležité zejména při předávání kontroverzních nebo obtížných sdělení. Robotická komunikace bude mít pravděpodobně nepříznivý dopad a oddělí vás od publika.

Nejjednodušší způsob, jak takové sdělení strukturovat, je nejprve se zamyslet nad některými otázkami. Jak bych se cítil, kdybych byl na druhé straně a poslouchal tuto komunikaci? Co bych chtěl slyšet? Jaké kroky bych chtěl, aby vedení podniklo?

Zaměstnanci mohou cítit, že sdělení je předáváno způsobem, který uznává jeho dopad na ně. Poznají, když jim řečník projeví určitou míru péče. Díky tomu je pak pravděpodobnější, že skutečně vyslechnou to, co se říká, a budou mít k osobě, která sdělení pronáší, pozitivnější vztah.

Základem každého skvělého vztahu je skvělá komunikace. Totéž platí pro skvělé týmy. Efektivní komunikace je nezbytná pro soudržnou spolupráci každého vedoucího týmu, pro zapojení zaměstnanců a vytvoření loajálních zákazníků.Mezi příznaky špatné komunikace patří odloučení, pomluvy a neefektivita.Společnost pro řízení lidských zdrojů provedla průzkum ve 400 společnostech se 100 000 zaměstnanci a zjistila, že kvůli nedostatečné komunikaci se zaměstnanci a mezi zaměstnanci přicházejí společnosti v průměru o 62,4 milionu dolarů ročně.Při své práci kouče vedoucích pracovníků jsem si všiml, že existuje šest chyb, které se neustále opakují a které sabotují skvělou komunikaci.1. PŘEKOMPLIKOVAT VĚCI, ABYSTE VYPADALI „CHYTŘE“Mnoho manažerů trpí syndromem podvodníka. Častý je strach, že když budete stoupat v pozici, budou vás „odhalovat“ – že když nebudete umět odpovědět na otázku nebo budete vypadat nejistě, lidé budou pochybovat o tom, zda máte svou funkci zastávat.Jedním ze způsobů, jak se to může projevit, je mluvit, jako byste odříkávali učebnici. Potíž je v tom, že složitost může skrývat nedostatek srozumitelnosti. I když to může vyvolat dojem, že vedoucí má situaci pod kontrolou, přílišná komplikovanost způsobuje u posluchačů zmatek. A tam, kde je zmatek, mají lidé tendenci vyplňovat mezery fámami.Uvědomte si, zda tak činíte podvědomě. Zeptejte se sami sebe, zda se záměrně překompenzováváte – a příliš komplikujete -, protože se cítíte nejistí.Chcete využít této příležitosti?2. KOMUNIKACE BEZ JASNÉ STRUKTURYPokud budete ve své komunikaci nestrukturovaní, vaše hlavní body se posluchačům ztratí. Ve všem, co říkáte, by měl být obsažen prvek záměrnosti.Vycházejte zpětně z hlavních poznatků, které chcete, aby si vaše publikum odneslo, a na těchto bodech postavte svou komunikaci. Používejte jednoduchá slova a krátké věty, které neponechávají prostor pro dvojsmyslnost.Pokud něco nevíte, buďte v tomto ohledu transparentní a řekněte jasně, co víte i nevíte, abyste neměli prostor pro pochybnosti.3. PŘEDPOKLÁDAT, ŽE STAČÍ NĚCO ŘÍCT JEDNOUŘíci něco jednou nestačí, bez ohledu na to, jak vzrušující nebo inspirující poselství to může být.Často pracuji s vedoucími pracovníky, kteří slepě přísahají, že už něco sdělili – ať už je to vize jejich týmu, firemní strategie nebo plán činnosti. Často se ukáže, že už to „tak nějak“ jednou sdělili. A když si s jejich týmy promluvíte, často si jen matně vzpomínají na to, co bylo řečeno.Čím důležitější je sdělení, tím důležitější je pravidelně ho opakovat, aby se stalo integrovaným. Jeffrey Lant například v marketingové psychologii hovoří o „pravidle sedmi“, podle něhož spotřebitelé potřebují slyšet sdělení sedmkrát, než na základě sdělení začnou jednat.Ačkoli nenavrhuji, abyste každý týden rekapitulovali koncepty na vysoké úrovni, pro silnou komunikaci jsou důležité pravidelné kontaktní body v průběhu celého roku.4. NEPŘEBÍRÁNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA TO, JAK JE SDĚLENÍ POCHOPENOÚloha komunikátora nekončí u samotné komunikace. Jeho povinností je zajistit, aby posluchači sdělení porozuměli. Zjistil jsem, že mezi tím, co je řečeno, a tím, co je slyšeno, je často propast.Lidé sice mohou přikyvovat a říkat, že rozumí, ale vyplatí se ujasnit si, co přesně z vámi předaného sdělení pochopili. To znamená použít koučovací techniky a požádat posluchače, aby vlastními slovy vyjádřil, čemu přesně porozuměl.5. KOMUNIKACE POUZE JEDNÍM SMĚREMRůzní lidé se učí různými způsoby a to musí odrážet i skvělá komunikace. Někteří se nejlépe učí poslechem, jiní čtením, další praxí a někteří osobní interakcí s ostatními.Předání zprávy prostřednictvím více kanálů zvyšuje šanci, že se zpráva dostane k adresátovi.Harvardský profesor Tsedal Neeley provedl studii a zjistil, že manažeři, kteří poslali zprávu vícekrát a prostřednictvím různých médií, dokončili své projekty hladčeji a včas než ti, kteří tak neučinili.6. NEPROJEVOVÁNÍ EMPATIETo je důležité zejména při předávání kontroverzních nebo obtížných sdělení. Robotická komunikace bude mít pravděpodobně nepříznivý dopad a oddělí vás od publika.Nejjednodušší způsob, jak takové sdělení strukturovat, je nejprve se zamyslet nad některými otázkami. Jak bych se cítil, kdybych byl na druhé straně a poslouchal tuto komunikaci? Co bych chtěl slyšet? Jaké kroky bych chtěl, aby vedení podniklo?Zaměstnanci mohou cítit, že sdělení je předáváno způsobem, který uznává jeho dopad na ně. Poznají, když jim řečník projeví určitou míru péče. Díky tomu je pak pravděpodobnější, že skutečně vyslechnou to, co se říká, a budou mít k osobě, která sdělení pronáší, pozitivnější vztah.
Tagy: businesskomunikacestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.