Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

6 chyb, které sabotují skvělou komunikaci

To, že komunikujete, ještě neznamená, že to děláte dobře.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
9 května, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Základem každého skvělého vztahu je skvělá komunikace. Totéž platí pro skvělé týmy. Efektivní komunikace je nezbytná pro soudržnou spolupráci každého vedoucího týmu, pro zapojení zaměstnanců a vytvoření loajálních zákazníků.

Mezi příznaky špatné komunikace patří odloučení, pomluvy a neefektivita.

Společnost pro řízení lidských zdrojů (Society for Human Resource Management) provedla průzkum ve 400 společnostech se 100 000 zaměstnanci a zjistila, že kvůli nedostatečné komunikaci se zaměstnanci a mezi zaměstnanci přicházejí společnosti v průměru o 62,4 milionu dolarů ročně.

Při své práci kouče vedoucích pracovníků jsem si všiml, že existuje šest chyb, které se neustále opakují a které sabotují skvělou komunikaci.

1. PŘEKOMPLIKOVAT VĚCI, ABYSTE VYPADALI „CHYTŘE“

Mnoho manažerů trpí syndromem podvodníka. Častý je strach, že když budete stoupat v pozici, budou vás „odhalovat“ – že když nebudete umět odpovědět na otázku nebo budete vypadat nejistě, lidé budou pochybovat o tom, zda máte svou funkci zastávat.

Advertisement

Jedním ze způsobů, jak se to může projevit, je mluvit, jako byste odříkávali učebnici. Potíž je v tom, že složitost může skrývat nedostatek srozumitelnosti. I když to může vyvolat dojem, že vedoucí má situaci pod kontrolou, přílišná komplikovanost způsobuje u posluchačů zmatek. A tam, kde je zmatek, mají lidé tendenci vyplňovat mezery fámami.

Uvědomte si, zda tak činíte podvědomě. Zeptejte se sami sebe, zda se záměrně překompenzováváte – a příliš komplikujete -, protože se cítíte nejistí.

Chcete využít této příležitosti?

2. KOMUNIKACE BEZ JASNÉ STRUKTURY

Zdroj: Getty Images

Pokud budete ve své komunikaci nestrukturovaní, vaše hlavní body se posluchačům ztratí. Ve všem, co říkáte, by měl být obsažen prvek záměrnosti.

Vycházejte zpětně z hlavních poznatků, které chcete, aby si vaše publikum odneslo, a na těchto bodech postavte svou komunikaci. Používejte jednoduchá slova a krátké věty, které neponechávají prostor pro dvojsmyslnost.

Pokud něco nevíte, buďte v tomto ohledu transparentní a řekněte jasně, co víte i nevíte, abyste neměli prostor pro pochybnosti.

3. PŘEDPOKLÁDAT, ŽE STAČÍ NĚCO ŘÍCT JEDNOU

Říci něco jednou nestačí, bez ohledu na to, jak vzrušující nebo inspirující poselství to může být.

Často pracuji s vedoucími pracovníky, kteří slepě přísahají, že už něco sdělili – ať už je to vize jejich týmu, firemní strategie nebo plán činnosti. Často se ukáže, že už to „tak nějak“ jednou sdělili. A když si s jejich týmy promluvíte, často si jen matně vzpomínají na to, co bylo řečeno.

Čím důležitější je sdělení, tím důležitější je pravidelně ho opakovat, aby se stalo integrovaným. Jeffrey Lant například v marketingové psychologii hovoří o „pravidle sedmi“, podle něhož spotřebitelé potřebují slyšet sdělení sedmkrát, než na základě sdělení začnou jednat.

Ačkoli nenavrhuji, abyste každý týden rekapitulovali koncepty na vysoké úrovni, pro silnou komunikaci jsou důležité pravidelné kontaktní body v průběhu celého roku.

4. NEPŘEBÍRÁNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA TO, JAK JE SDĚLENÍ POCHOPENO

Zdroj: Getty Images

Úloha komunikátora nekončí u samotné komunikace. Jeho povinností je zajistit, aby posluchači sdělení porozuměli. Zjistil jsem, že mezi tím, co je řečeno, a tím, co je slyšeno, je často propast.

Lidé sice mohou přikyvovat a říkat, že rozumí, ale vyplatí se ujasnit si, co přesně z vámi předaného sdělení pochopili. To znamená použít koučovací techniky a požádat posluchače, aby vlastními slovy vyjádřil, čemu přesně porozuměl.

5. KOMUNIKACE POUZE JEDNÍM SMĚREM

Různí lidé se učí různými způsoby a to musí odrážet i skvělá komunikace. Někteří se nejlépe učí poslechem, jiní čtením, další praxí a někteří osobní interakcí s ostatními.

Předání zprávy prostřednictvím více kanálů zvyšuje šanci, že se zpráva dostane k adresátovi.

Harvardský profesor Tsedal Neeley provedl studii a zjistil, že manažeři, kteří poslali zprávu vícekrát a prostřednictvím různých médií, dokončili své projekty hladčeji a včas než ti, kteří tak neučinili.

6. NEPROJEVOVÁNÍ EMPATIE

To je důležité zejména při předávání kontroverzních nebo obtížných sdělení. Robotická komunikace bude mít pravděpodobně nepříznivý dopad a oddělí vás od publika.

Nejjednodušší způsob, jak takové sdělení strukturovat, je nejprve se zamyslet nad některými otázkami. Jak bych se cítil, kdybych byl na druhé straně a poslouchal tuto komunikaci? Co bych chtěl slyšet? Jaké kroky bych chtěl, aby vedení podniklo?

Zaměstnanci mohou cítit, že sdělení je předáváno způsobem, který uznává jeho dopad na ně. Poznají, když jim řečník projeví určitou míru péče. Díky tomu je pak pravděpodobnější, že skutečně vyslechnou to, co se říká, a budou mít k osobě, která sdělení pronáší, pozitivnější vztah.

Základem každého skvělého vztahu je skvělá komunikace. Totéž platí pro skvělé týmy. Efektivní komunikace je nezbytná pro soudržnou spolupráci každého vedoucího týmu, pro zapojení zaměstnanců a vytvoření loajálních zákazníků.Mezi příznaky špatné komunikace patří odloučení, pomluvy a neefektivita.Společnost pro řízení lidských zdrojů provedla průzkum ve 400 společnostech se 100 000 zaměstnanci a zjistila, že kvůli nedostatečné komunikaci se zaměstnanci a mezi zaměstnanci přicházejí společnosti v průměru o 62,4 milionu dolarů ročně.Při své práci kouče vedoucích pracovníků jsem si všiml, že existuje šest chyb, které se neustále opakují a které sabotují skvělou komunikaci.1. PŘEKOMPLIKOVAT VĚCI, ABYSTE VYPADALI „CHYTŘE“Mnoho manažerů trpí syndromem podvodníka. Častý je strach, že když budete stoupat v pozici, budou vás „odhalovat“ – že když nebudete umět odpovědět na otázku nebo budete vypadat nejistě, lidé budou pochybovat o tom, zda máte svou funkci zastávat.Jedním ze způsobů, jak se to může projevit, je mluvit, jako byste odříkávali učebnici. Potíž je v tom, že složitost může skrývat nedostatek srozumitelnosti. I když to může vyvolat dojem, že vedoucí má situaci pod kontrolou, přílišná komplikovanost způsobuje u posluchačů zmatek. A tam, kde je zmatek, mají lidé tendenci vyplňovat mezery fámami.Uvědomte si, zda tak činíte podvědomě. Zeptejte se sami sebe, zda se záměrně překompenzováváte – a příliš komplikujete -, protože se cítíte nejistí.Chcete využít této příležitosti?2. KOMUNIKACE BEZ JASNÉ STRUKTURYPokud budete ve své komunikaci nestrukturovaní, vaše hlavní body se posluchačům ztratí. Ve všem, co říkáte, by měl být obsažen prvek záměrnosti.Vycházejte zpětně z hlavních poznatků, které chcete, aby si vaše publikum odneslo, a na těchto bodech postavte svou komunikaci. Používejte jednoduchá slova a krátké věty, které neponechávají prostor pro dvojsmyslnost.Pokud něco nevíte, buďte v tomto ohledu transparentní a řekněte jasně, co víte i nevíte, abyste neměli prostor pro pochybnosti.3. PŘEDPOKLÁDAT, ŽE STAČÍ NĚCO ŘÍCT JEDNOUŘíci něco jednou nestačí, bez ohledu na to, jak vzrušující nebo inspirující poselství to může být.Často pracuji s vedoucími pracovníky, kteří slepě přísahají, že už něco sdělili – ať už je to vize jejich týmu, firemní strategie nebo plán činnosti. Často se ukáže, že už to „tak nějak“ jednou sdělili. A když si s jejich týmy promluvíte, často si jen matně vzpomínají na to, co bylo řečeno.Čím důležitější je sdělení, tím důležitější je pravidelně ho opakovat, aby se stalo integrovaným. Jeffrey Lant například v marketingové psychologii hovoří o „pravidle sedmi“, podle něhož spotřebitelé potřebují slyšet sdělení sedmkrát, než na základě sdělení začnou jednat.Ačkoli nenavrhuji, abyste každý týden rekapitulovali koncepty na vysoké úrovni, pro silnou komunikaci jsou důležité pravidelné kontaktní body v průběhu celého roku.4. NEPŘEBÍRÁNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA TO, JAK JE SDĚLENÍ POCHOPENOÚloha komunikátora nekončí u samotné komunikace. Jeho povinností je zajistit, aby posluchači sdělení porozuměli. Zjistil jsem, že mezi tím, co je řečeno, a tím, co je slyšeno, je často propast.Lidé sice mohou přikyvovat a říkat, že rozumí, ale vyplatí se ujasnit si, co přesně z vámi předaného sdělení pochopili. To znamená použít koučovací techniky a požádat posluchače, aby vlastními slovy vyjádřil, čemu přesně porozuměl.5. KOMUNIKACE POUZE JEDNÍM SMĚREMRůzní lidé se učí různými způsoby a to musí odrážet i skvělá komunikace. Někteří se nejlépe učí poslechem, jiní čtením, další praxí a někteří osobní interakcí s ostatními.Předání zprávy prostřednictvím více kanálů zvyšuje šanci, že se zpráva dostane k adresátovi.Harvardský profesor Tsedal Neeley provedl studii a zjistil, že manažeři, kteří poslali zprávu vícekrát a prostřednictvím různých médií, dokončili své projekty hladčeji a včas než ti, kteří tak neučinili.6. NEPROJEVOVÁNÍ EMPATIETo je důležité zejména při předávání kontroverzních nebo obtížných sdělení. Robotická komunikace bude mít pravděpodobně nepříznivý dopad a oddělí vás od publika.Nejjednodušší způsob, jak takové sdělení strukturovat, je nejprve se zamyslet nad některými otázkami. Jak bych se cítil, kdybych byl na druhé straně a poslouchal tuto komunikaci? Co bych chtěl slyšet? Jaké kroky bych chtěl, aby vedení podniklo?Zaměstnanci mohou cítit, že sdělení je předáváno způsobem, který uznává jeho dopad na ně. Poznají, když jim řečník projeví určitou míru péče. Díky tomu je pak pravděpodobnější, že skutečně vyslechnou to, co se říká, a budou mít k osobě, která sdělení pronáší, pozitivnější vztah.
Tagy: businesskomunikacestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Společnost EchoStar Corp. směřuje k dalším miliardovým ziskům
    2. Akcie Twilio po výsledcích klesly, ale dlouhodobý potenciál zůstává silný
    3. Assort Health získává 50 milionů dolarů na rozvoj AI řešení pro zdravotnictví
    4. 27. září — Světu se představuje legendární letadlo Boeing 747
    5. Ministerstvo financí odmítá spekulace o rozpočtu na rok 2026
    6. Umělá inteligence mění pracovní trh: pro někoho hrozba, pro jiné příležitost
    7. Jediná skutečná síla vůdce: schopnost probudit víru v budoucnost
    8. CyberSolutions míří na burzu. Proč tohle IPO může být zlatý důl?
    Advertisement

    Breaking.

    23:36

    Perorální inhibitor PCSK9 od společnosti Merck snižuje LDL-C o 59 % ve studii HeFH.

    22:15

    Volkswagen oznamuje obnovení dodávek čipů od společnosti Nexperia.

    20:16

    Trump cílí na Obamacare, zatímco bezprecedentní federální uzavření dosahuje 40. dne

    20:06

    Šéf BBC Tim Davie odstupuje po kritice kvůli úpravám v dokumentu o Trumpovi.

    18:06

    Ekonomický poradce Bílého domu varuje, že dlouhodobé uzavření může vést k negativnímu HDP USA ve čtvrtém čtvrtletí.

    17:35

    Marriott ukončuje licenční dohodu s firmou na pronájem ubytování Sonder.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Shutterstock
    Příležitost

    Shopify tiše buduje obchodní operační systém pro internet

    9 listopadu, 2025

    Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...

    Zdroj: Getty Images

    Societe Generale upozorňuje na silný potenciál pro reshoring v roce 2026

    7 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Stifel zvyšuje doporučení pro Scotts Miracle-Gro díky lepším maržím a výhledu

    7 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Nárůst hodnoty Amazonu o stovky miliard posiluje jeho postavení v AI sektoru

    6 listopadu, 2025

    Central Bancompany míří na Nasdaq: skrytý klenot roku 2025?

    6 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Central Bancompany, Inc.

    Datum IPO: 20 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Schillerová: V rozpočtu chybí miliardy na výdaje MPSV a financování zemědělství

    8 listopadu, 2025

    Akcie DraftKings klesají po slabších výsledcích a nejistém výhledu

    7 listopadu, 2025

    S&P 500 ve středu posílil díky růstu technologických titulů

    5 listopadu, 2025

    S&P 500 mírně posiluje díky naději na ukončení vládní krize

    7 listopadu, 2025

    S&P 500 stoupá díky nákupům technologických akcií po nedávném výprodeji

    5 listopadu, 2025

    Technologické akcie zažívají nejhorší týden od dubna po výprodeji Nasdaqu

    8 listopadu, 2025

    Zlatá horečka skončila: říjnový propad přinesl investorům novou příležitost

    9 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, vlna propouštění vyvolává obavy o ekonomiku USA

    6 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    Bullionář Recap

    Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

    3 listopadu, 2025

    Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.