Výrobce elektromobilů Rivian Automotive (RIVN) v úterý oznámil ztrátu za první čtvrtletí, která byla nižší, než se očekávalo, a uvedl, že je stále na dobré cestě splnit cíl výroby 50 000 vozidel do roku 2023.
Společnost Rivian hlásí nižší než očekávanou čtvrtletní ztrátu, potvrzuje cíl výroby elektromobilů
Akcie po této zprávě vzrostly v odpoledním obchodování o zhruba 4 %.
Zde je uvedeno, jak si společnost vedla podle konsensuálních odhadů analytiků společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 1,25 USD oproti očekávaným 1,59 USD. Tržby: 661 milionů USD oproti očekávaným 652,1 milionu USD.
Čistá ztráta společnosti Rivian se snížila na 1,35 miliardy USD, tj. 1,45 USD na akcii, z 1,59 miliardy USD, tj. 1,77 USD na akcii, v předchozím období.
Celkové tržby se podle společnosti meziročně zvýšily z 95 milionů dolarů.
Výrobce elektromobilů měl k 31. březnu zbývající hotovost ve výši 11,8 miliardy dolarů, což je méně než 12,1 miliardy dolarů na konci roku 2022. Kapitálové výdaje za první čtvrtletí činily 283 milionů dolarů oproti 418 milionům v předchozím roce.
Společnost Rivian se v posledních měsících snažila snížit své výdaje ve snaze ušetřit hotovost. Společnost 1. února oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců o 6 %, což představuje přibližně 900 zaměstnanců.
„Naše hlavní priority pro rok 2023 se nemění,“ uvedl generální ředitel RJ Scaringe v úterní zprávě o výsledcích. „Tým se nadále soustředí na zvyšování výroby, snižování nákladů, vývoj [připravované menší] platformy R2 a budoucích technologií a poskytování vynikající komplexní zákaznické zkušenosti.“
Společnost Rivian 3. dubna uvedla, že v prvním čtvrtletí vyrobila 9 395 elektromobilů a zákazníkům dodala 7 946 vozidel. Obě čísla byla nižší než ve čtvrtém čtvrtletí, což je důsledek plánovaných odstávek továrny, protože společnost modernizovala montážní linky, aby do nich mohla zabudovat nové elektromotory „Enduro“ vlastní výroby a levnější lithium-železo-fosfátové baterie.
Zdroj: Cnet.com
Finanční ředitelka Claire McDonoughová zdůraznila, že nové motory a baterie jsou „rozhodující pro dosažení naší dlouhodobé cílové struktury nákladů na současných platformách vozidel i na platformě R2“.
Platforma R2 společnosti Rivian, která je nyní ve vývoji, bude základem řady menších vozidel s cenou nižší, než je současná zaváděcí cena pick-upu R1T 73 000 USD. V současné době se očekává, že bude uvedena na trh v roce 2026.
Automobilka potvrdila, že je i nadále na dobré cestě dosáhnout celoročního plánu výroby 50 000 vozů, což je zhruba dvojnásobek počtu vyrobených vozů v roce 2022, přičemž celkové kapitálové výdaje za tento rok činí přibližně 2 miliardy dolarů.
Společnost v současné době ve své továrně v Normalu ve státě Illinois vyrábí pickup R1T, SUV R1S a řadu elektrických dodávek pro Amazon.
Zisky Toyoty rostou, protože celosvětová krize v dodávkách čipů ustupuje
Zisk Toyoty za leden až březen vzrostl o 3 % oproti předchozímu roku díky vysokým prodejům, protože krize v dodávkách čipů se postupně zmírnila.
Podle výsledků zveřejněných ve středu dosáhla Toyota Motor Corp. čtvrtletního čistého zisku 552,2 miliardy jenů (4 miliardy USD), což je nárůst z 533,8 miliardy jenů (3,9 miliardy USD). Čtvrtletní tržby vzrostly o téměř 20 % na 9,69 bilionu jenů (72 miliard USD).
Za fiskální rok, který skončil v březnu, se zisk přední japonské automobilky meziročně snížil o 14 % na 2,45 bilionu jenů (18 miliard USD). Pro současný fiskální rok však předpokládá nárůst zisku o 5,2 % na 2,58 bilionu jenů (19 miliard USD).
Výrobci automobilů po celém světě byli poškozeni nedostatkem počítačových čipů a dalších automobilových dílů kvůli omezením v souvislosti s pandemií koronaviru, která omezila výrobu v různých zemích.
Toyota uvedla, že prudký nárůst nákladů na suroviny rovněž poškodil její hospodářský výsledek.
Tržby automobilky za fiskální rok, který skončil v březnu, vzrostly ve všech světových regionech, včetně Japonska, Spojených států, Evropy a dalších trhů, jako je Asie, Střední východ a Jižní Amerika.
Zdroj: Getty Images
Toyota se sídlem ve městě Toyota v prefektuře Aiči ve středním Japonsku prodala za fiskální rok končící v březnu 10,56 milionu vozidel, včetně svých koncernových výrobců, jako jsou Daihatsu a Hino, a očekává, že ve fiskálním roce končícím v březnu 2024 tento počet zvýší na 11,38 milionu vozidel.
Výsledky podtrhují výzvy, které jsou před námi, a také přetrvávající odolnost výrobce hybridních vozů Prius, sedanů Camry a luxusních modelů Lexus.
Toyota přiznala, že zaostává v prudce se rozvíjejícím přechodu na elektromobily, zejména na klíčových trzích, jako je Čína, a také v USA a Evropě.
Toyota dlouho trvala na tom, že bude nabízet modely, které osloví zákazníky na různých trzích, a upozorňovala, že elektromobily stále tvoří jen malou část trhu. To se však v poslední době dramaticky změnilo, což katapultovalo hráče jako Tesla a BYD mezi hvězdy.
Toyota je průkopníkem hybridů, které přepínají mezi benzinovým a elektrickým motorem, aby zajistily efektivní jízdu. Po desetiletí prosazovala a stále prosazuje hybridy jako životaschopné ekologické řešení. Své nízkoemisní možnosti však rozšiřuje také prací na elektromobilech poháněných vodíkovými palivovými články. Taková vozidla s nulovými emisemi již vyjela na silnice v různých modelech Toyoty v Japonsku, včetně autobusů a dodávkových vozidel.
V prohlášení Toyota uvedla, že je odhodlána k dalšímu růstu a bude i nadále nabízet rozmanité možnosti ekologických modelů, včetně hybridů a plug-inů i bateriových elektromobilů, aby „zajistila uspokojení široké škály globální poptávky“.
Představitelé Toyoty, včetně nového prezidenta a generálního ředitele Kodžiho Sata, uznali, že společnost musí dohánět náskok v dodávkách elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Všechny oči se upírají na Satoa, aby zjistil, zda se svého úkolu zhostí. Sato nahradil Akia Toyodu, vnuka zakladatele automobilky. Toyoda zůstává předsedou představenstva společnosti.
Sato slíbil, že bude úzce spolupracovat s Toyodou, aby rychle reagoval na požadavky trhu, včetně elektrických vozidel, a Toyota tak mohla dále růst.
„Základem pro to je uhlíková neutralita,“ řekl.
Sato zdůraznil, že Toyota zůstane agresivní a do roku 2026 uvede na trh v Číně a USA 10 modelů elektromobilů. Toyota zajistí stabilní dodávky baterií pro elektromobily zvýšením vlastní výroby a úzkou spoluprací s partnery, uvedl Sato.
Společnost Rivian hlásí nižší než očekávanou čtvrtletní ztrátu, potvrzuje cíl výroby elektromobilůAkcie po této zprávě vzrostly v odpoledním obchodování o zhruba 4 %.Zde je uvedeno, jak si společnost vedla podle konsensuálních odhadů analytiků společnosti Refinitiv:Ztráta na akcii: 1,25 USD oproti očekávaným 1,59 USD.Tržby: 661 milionů USD oproti očekávaným 652,1 milionu USD.Čistá ztráta společnosti Rivian se snížila na 1,35 miliardy USD, tj. 1,45 USD na akcii, z 1,59 miliardy USD, tj. 1,77 USD na akcii, v předchozím období.Celkové tržby se podle společnosti meziročně zvýšily z 95 milionů dolarů.Chcete využít této příležitosti?Výrobce elektromobilů měl k 31. březnu zbývající hotovost ve výši 11,8 miliardy dolarů, což je méně než 12,1 miliardy dolarů na konci roku 2022. Kapitálové výdaje za první čtvrtletí činily 283 milionů dolarů oproti 418 milionům v předchozím roce.Společnost Rivian se v posledních měsících snažila snížit své výdaje ve snaze ušetřit hotovost. Společnost 1. února oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců o 6 %, což představuje přibližně 900 zaměstnanců.„Naše hlavní priority pro rok 2023 se nemění,“ uvedl generální ředitel RJ Scaringe v úterní zprávě o výsledcích. „Tým se nadále soustředí na zvyšování výroby, snižování nákladů, vývoj [připravované menší] platformy R2 a budoucích technologií a poskytování vynikající komplexní zákaznické zkušenosti.“Společnost Rivian 3. dubna uvedla, že v prvním čtvrtletí vyrobila 9 395 elektromobilů a zákazníkům dodala 7 946 vozidel. Obě čísla byla nižší než ve čtvrtém čtvrtletí, což je důsledek plánovaných odstávek továrny, protože společnost modernizovala montážní linky, aby do nich mohla zabudovat nové elektromotory „Enduro“ vlastní výroby a levnější lithium-železo-fosfátové baterie.Zdroj: Cnet.com
Finanční ředitelka Claire McDonoughová zdůraznila, že nové motory a baterie jsou „rozhodující pro dosažení naší dlouhodobé cílové struktury nákladů na současných platformách vozidel i na platformě R2“.Platforma R2 společnosti Rivian, která je nyní ve vývoji, bude základem řady menších vozidel s cenou nižší, než je současná zaváděcí cena pick-upu R1T 73 000 USD. V současné době se očekává, že bude uvedena na trh v roce 2026.Automobilka potvrdila, že je i nadále na dobré cestě dosáhnout celoročního plánu výroby 50 000 vozů, což je zhruba dvojnásobek počtu vyrobených vozů v roce 2022, přičemž celkové kapitálové výdaje za tento rok činí přibližně 2 miliardy dolarů.Společnost v současné době ve své továrně v Normalu ve státě Illinois vyrábí pickup R1T, SUV R1S a řadu elektrických dodávek pro Amazon.Zisky Toyoty rostou, protože celosvětová krize v dodávkách čipů ustupujeZisk Toyoty za leden až březen vzrostl o 3 % oproti předchozímu roku díky vysokým prodejům, protože krize v dodávkách čipů se postupně zmírnila.Podle výsledků zveřejněných ve středu dosáhla Toyota Motor Corp. čtvrtletního čistého zisku 552,2 miliardy jenů , což je nárůst z 533,8 miliardy jenů . Čtvrtletní tržby vzrostly o téměř 20 % na 9,69 bilionu jenů .Za fiskální rok, který skončil v březnu, se zisk přední japonské automobilky meziročně snížil o 14 % na 2,45 bilionu jenů . Pro současný fiskální rok však předpokládá nárůst zisku o 5,2 % na 2,58 bilionu jenů .Výrobci automobilů po celém světě byli poškozeni nedostatkem počítačových čipů a dalších automobilových dílů kvůli omezením v souvislosti s pandemií koronaviru, která omezila výrobu v různých zemích.Toyota uvedla, že prudký nárůst nákladů na suroviny rovněž poškodil její hospodářský výsledek.Tržby automobilky za fiskální rok, který skončil v březnu, vzrostly ve všech světových regionech, včetně Japonska, Spojených států, Evropy a dalších trhů, jako je Asie, Střední východ a Jižní Amerika.Toyota se sídlem ve městě Toyota v prefektuře Aiči ve středním Japonsku prodala za fiskální rok končící v březnu 10,56 milionu vozidel, včetně svých koncernových výrobců, jako jsou Daihatsu a Hino, a očekává, že ve fiskálním roce končícím v březnu 2024 tento počet zvýší na 11,38 milionu vozidel.Výsledky podtrhují výzvy, které jsou před námi, a také přetrvávající odolnost výrobce hybridních vozů Prius, sedanů Camry a luxusních modelů Lexus.Toyota přiznala, že zaostává v prudce se rozvíjejícím přechodu na elektromobily, zejména na klíčových trzích, jako je Čína, a také v USA a Evropě.Toyota dlouho trvala na tom, že bude nabízet modely, které osloví zákazníky na různých trzích, a upozorňovala, že elektromobily stále tvoří jen malou část trhu. To se však v poslední době dramaticky změnilo, což katapultovalo hráče jako Tesla a BYD mezi hvězdy.Toyota je průkopníkem hybridů, které přepínají mezi benzinovým a elektrickým motorem, aby zajistily efektivní jízdu. Po desetiletí prosazovala a stále prosazuje hybridy jako životaschopné ekologické řešení. Své nízkoemisní možnosti však rozšiřuje také prací na elektromobilech poháněných vodíkovými palivovými články. Taková vozidla s nulovými emisemi již vyjela na silnice v různých modelech Toyoty v Japonsku, včetně autobusů a dodávkových vozidel.V prohlášení Toyota uvedla, že je odhodlána k dalšímu růstu a bude i nadále nabízet rozmanité možnosti ekologických modelů, včetně hybridů a plug-inů i bateriových elektromobilů, aby „zajistila uspokojení široké škály globální poptávky“.Představitelé Toyoty, včetně nového prezidenta a generálního ředitele Kodžiho Sata, uznali, že společnost musí dohánět náskok v dodávkách elektromobilů.Všechny oči se upírají na Satoa, aby zjistil, zda se svého úkolu zhostí. Sato nahradil Akia Toyodu, vnuka zakladatele automobilky. Toyoda zůstává předsedou představenstva společnosti.Sato slíbil, že bude úzce spolupracovat s Toyodou, aby rychle reagoval na požadavky trhu, včetně elektrických vozidel, a Toyota tak mohla dále růst.„Základem pro to je uhlíková neutralita,“ řekl.Sato zdůraznil, že Toyota zůstane agresivní a do roku 2026 uvede na trh v Číně a USA 10 modelů elektromobilů. Toyota zajistí stabilní dodávky baterií pro elektromobily zvýšením vlastní výroby a úzkou spoluprací s partnery, uvedl Sato.