Investoři zůstávají opatrní vůči vysoce cyklickým automobilovým akciím, když mnozí předpovídají v nadcházejících měsících recesi. Podobně dopadly i akcie General Motors (GM) poté, co 25. dubna oznámily čísla za první čtvrtletí.
Ford (F) v úterý večer vykázal čtvrtletní provozní zisk 3,4 miliardy dolarů a zisk na akcii 63 centů z tržeb 41,5 miliardy dolarů.
Wall Street očekávala provozní zisk 2,5 miliardy dolarů a zisk na akcii 42 centů z tržeb 39,2 miliardy dolarů. Před rokem Ford vykázal provozní zisk 2,3 miliardy dolarů a zisk na akcii 38 centů z tržeb 34,5 miliardy dolarů v prvním čtvrtletí roku 2022.
Jedná se o první čtvrtletí, kdy Ford vykázal výsledky s využitím nových obchodních segmentů. Provozní zisk v tradičním automobilovém byznysu dosáhl 2,6 miliardy dolarů. Provozní zisk v komerční divizi Fordu dosáhl 1,4 miliardy dolarů. Podnikání v oblasti elektromobilů bylo ve ztrátě 722 milionů dolarů. Očekává se, že za celý rok 2023 bude podnikání v oblasti elektromobilů ve ztrátě přibližně 3 miliardy dolarů.
Zdroj: Unsplash
Na konferenčním hovoru k výsledkům společnosti se objevilo téma cen elektromobilů a snížení cen Tesla (TSLA). Generální ředitel Jim Farley zřejmě nesouhlasil s komentářem šéfa společnosti Tesla Elona Muska o prodeji automobilů za nízkou nebo žádnou marži a dorovnání zisku prodejem služeb stávajícím zákazníkům.
Prodej služeb je dobrý nápad a Farley uvedl, že přesně to Ford dělá v komerční oblasti podnikání společnosti. Chce však, aby i prodej automobilů byl ziskovým podnikáním. „Nebudu poskytovat žádné úlevy svým týmům, které se zabývají prodejem vozidel, kvůli prodeji softwaru nebo jakémukoli zvýhodnění marže,“ řekl Farley. Vozidla „se musí dostat na 8 % [provozní ziskové marže] sama“.
Celkově bylo první čtvrtletí pro Ford silným začátkem roku. Akcie však v průběhu odpoledního obchodování klesly o 2 %. Akcie předtím při běžném obchodování klesly o více než 2 % v rámci špatného dne pro trh. Index Nasdaq Composite klesl o 1,1 %. Investoři v těchto dnech prostě nemají rádi akcie automobilek.
GM při nedávném zveřejnění výsledků rovněž překonala odhady Wall Street a zvýšila celoroční finanční výhled. GM v současnosti očekává, že provozní zisk v roce 2023 dosáhne 11 až 13 miliard dolarů. V lednu vedení očekávalo provozní zisk ve výši 10,5 až 12,5 miliardy dolarů. Akcie klesly o 4 %.
Ford ponechal svůj celoroční výhled beze změny. Společnost stále očekává, že provozní zisk dosáhne 9 až 11 miliard USD. „Před námi je ještě velká část roku,“ odpověděl finanční ředitel John Lawler na otázku, proč nebyl výhled po silném prvním čtvrtletí zvýšen.
Analytici v současnosti předpokládají provozní zisk v roce 2023 ve výši 9,6 miliardy USD, což je na spodní hranici rozpětí Fordu. V roce 2022 Ford vykázal provozní zisk ve výši 10,4 miliardy dolarů.
„Čtvrtletí bylo silné, překonalo tržby i zisk, ale nezvýšilo vodítko,“ říká analytik společnosti Edward Jones Jeff Windau. Na čtvrtletí ho vlastně nic nepřekvapilo. Investoři prostě nemají v této ekonomice z akcií automobilek dobrý pocit. Po letech omezené výroby se zlepšuje nabídka, ale nyní se objevují otázky ohledně poptávky. „To zatím drží věci pod pokličkou.“ Windau hodnotí akcie jako držet. Cílovou cenu pro akcie nemá.
Problémem pro akcie není Ford ani GM. Je to ekonomika. Dostupnost vozidel se stala pro celé odvětví protivětrem. Na konci prvního čtvrtletí platilo rekordních 17 % Američanů financujících svá vozidla více než 1 000 USD měsíčně. Před dvěma lety splácelo 1 000 dolarů měsíčně jen asi 6 % lidí financujících vozidla.
Klesající cenová dostupnost ohrožuje poptávku po nových automobilech a jejich ceny. Oba faktory mohou mít velký dopad na ziskovost výrobců automobilů.
Zdroj: Reuters
Analytik RBC Tom Narayan si myslí, že situace bude pro výrobce automobilů v průběhu roku stále obtížnější. „Největší riziko vidíme v očekávání Fordu, že se mu letos podaří udržet ceny. V letošním roce zatím ceny zůstávají odolné, ale myslíme si, že cenová dostupnost by se mohla stát stále větším protivětrem,“ napsal analytik v nedávné výzkumné zprávě.
Narayan hodnotí akcie Fordu jako Držet a má pro ně cílovou cenu 12 USD, což je o něco méně než průměrná cílová cena analytiků, která činí přibližně 13,40 USD za akcii.
Celkově 33 % analytiků pokrývajících společnost hodnotí akcie jako Koupit. Průměrný poměr hodnocení Buy pro akcie v indexu S&P 500 je přibližně 58 %. Před rokem 48 % analytiků pokrývajících akcie společnosti Ford hodnotilo akcie stupněm Buy. Protivětry, které Narayan popsal, oslabily nadšení analytiků pro akcie Ford.
Zdá se, že investoři to cítí stejně. Při úterním obchodování klesly akcie Fordu za posledních 12 měsíců přibližně o 15 %, zatímco index S&P 500 se nezměnil a index Dow Jones Industrial Average vzrostl přibližně o 3 %.
Investoři zůstávají opatrní vůči vysoce cyklickým automobilovým akciím, když mnozí předpovídají v nadcházejících měsících recesi. Podobně dopadly i akcie General Motors poté, co 25. dubna oznámily čísla za první čtvrtletí.Ford v úterý večer vykázal čtvrtletní provozní zisk 3,4 miliardy dolarů a zisk na akcii 63 centů z tržeb 41,5 miliardy dolarů.Wall Street očekávala provozní zisk 2,5 miliardy dolarů a zisk na akcii 42 centů z tržeb 39,2 miliardy dolarů. Před rokem Ford vykázal provozní zisk 2,3 miliardy dolarů a zisk na akcii 38 centů z tržeb 34,5 miliardy dolarů v prvním čtvrtletí roku 2022.Jedná se o první čtvrtletí, kdy Ford vykázal výsledky s využitím nových obchodních segmentů. Provozní zisk v tradičním automobilovém byznysu dosáhl 2,6 miliardy dolarů. Provozní zisk v komerční divizi Fordu dosáhl 1,4 miliardy dolarů. Podnikání v oblasti elektromobilů bylo ve ztrátě 722 milionů dolarů. Očekává se, že za celý rok 2023 bude podnikání v oblasti elektromobilů ve ztrátě přibližně 3 miliardy dolarů.Na konferenčním hovoru k výsledkům společnosti se objevilo téma cen elektromobilů a snížení cen Tesla . Generální ředitel Jim Farley zřejmě nesouhlasil s komentářem šéfa společnosti Tesla Elona Muska o prodeji automobilů za nízkou nebo žádnou marži a dorovnání zisku prodejem služeb stávajícím zákazníkům.Prodej služeb je dobrý nápad a Farley uvedl, že přesně to Ford dělá v komerční oblasti podnikání společnosti. Chce však, aby i prodej automobilů byl ziskovým podnikáním. „Nebudu poskytovat žádné úlevy svým týmům, které se zabývají prodejem vozidel, kvůli prodeji softwaru nebo jakémukoli zvýhodnění marže,“ řekl Farley. Vozidla „se musí dostat na 8 % [provozní ziskové marže] sama“.Celkově bylo první čtvrtletí pro Ford silným začátkem roku. Akcie však v průběhu odpoledního obchodování klesly o 2 %. Akcie předtím při běžném obchodování klesly o více než 2 % v rámci špatného dne pro trh. Index Nasdaq Composite klesl o 1,1 %. Investoři v těchto dnech prostě nemají rádi akcie automobilek.Chcete využít této příležitosti?GM při nedávném zveřejnění výsledků rovněž překonala odhady Wall Street a zvýšila celoroční finanční výhled. GM v současnosti očekává, že provozní zisk v roce 2023 dosáhne 11 až 13 miliard dolarů. V lednu vedení očekávalo provozní zisk ve výši 10,5 až 12,5 miliardy dolarů. Akcie klesly o 4 %.Ford ponechal svůj celoroční výhled beze změny. Společnost stále očekává, že provozní zisk dosáhne 9 až 11 miliard USD. „Před námi je ještě velká část roku,“ odpověděl finanční ředitel John Lawler na otázku, proč nebyl výhled po silném prvním čtvrtletí zvýšen.Analytici v současnosti předpokládají provozní zisk v roce 2023 ve výši 9,6 miliardy USD, což je na spodní hranici rozpětí Fordu. V roce 2022 Ford vykázal provozní zisk ve výši 10,4 miliardy dolarů.„Čtvrtletí bylo silné, překonalo tržby i zisk, ale nezvýšilo vodítko,“ říká analytik společnosti Edward Jones Jeff Windau. Na čtvrtletí ho vlastně nic nepřekvapilo. Investoři prostě nemají v této ekonomice z akcií automobilek dobrý pocit. Po letech omezené výroby se zlepšuje nabídka, ale nyní se objevují otázky ohledně poptávky. „To zatím drží věci pod pokličkou.“ Windau hodnotí akcie jako držet. Cílovou cenu pro akcie nemá.Problémem pro akcie není Ford ani GM. Je to ekonomika. Dostupnost vozidel se stala pro celé odvětví protivětrem. Na konci prvního čtvrtletí platilo rekordních 17 % Američanů financujících svá vozidla více než 1 000 USD měsíčně. Před dvěma lety splácelo 1 000 dolarů měsíčně jen asi 6 % lidí financujících vozidla.Klesající cenová dostupnost ohrožuje poptávku po nových automobilech a jejich ceny. Oba faktory mohou mít velký dopad na ziskovost výrobců automobilů.Analytik RBC Tom Narayan si myslí, že situace bude pro výrobce automobilů v průběhu roku stále obtížnější. „Největší riziko vidíme v očekávání Fordu, že se mu letos podaří udržet ceny. V letošním roce zatím ceny zůstávají odolné, ale myslíme si, že cenová dostupnost by se mohla stát stále větším protivětrem,“ napsal analytik v nedávné výzkumné zprávě.Narayan hodnotí akcie Fordu jako Držet a má pro ně cílovou cenu 12 USD, což je o něco méně než průměrná cílová cena analytiků, která činí přibližně 13,40 USD za akcii.Celkově 33 % analytiků pokrývajících společnost hodnotí akcie jako Koupit. Průměrný poměr hodnocení Buy pro akcie v indexu S&P 500 je přibližně 58 %. Před rokem 48 % analytiků pokrývajících akcie společnosti Ford hodnotilo akcie stupněm Buy. Protivětry, které Narayan popsal, oslabily nadšení analytiků pro akcie Ford.Zdá se, že investoři to cítí stejně. Při úterním obchodování klesly akcie Fordu za posledních 12 měsíců přibližně o 15 %, zatímco index S&P 500 se nezměnil a index Dow Jones Industrial Average vzrostl přibližně o 3 %.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...