Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak se z influencerů stali noví tvůrci hudby ve službě Spotify

Navzdory všem chmurným zprávám o hudbě generované umělou inteligencí a algoritmické kurátorské práci může být za rohem Spotify podivný posun zaměřený na člověka.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
30 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.

Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.

Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.

Kelsie Herzog (influencerka Spotify a TikToker známá jako @theyellowbutton) tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.

Advertisement

Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů.

Chcete využít této příležitosti?

Když si někdo zakoupí vlastní playlist (obvykle za cenu kolem 15 až 20 dolarů), Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.

Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“

„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.

Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.Kelsie Herzog tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů.Chcete využít této příležitosti?Když si někdo zakoupí vlastní playlist , Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“
Tagy: hudbainfluencerspotify


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    04:08

    Medline dokončuje IPO v hodnotě 7,2 miliardy dolarů, využívá plnou opci upisovatelů.

    04:03

    Ashford Inc. jmenuje Jima Plohga výkonným viceprezidentem a generálním právníkem.

    03:58

    TGE Value Creative Solutions stanovuje IPO na 150 milionů dolarů, cena každé jednotky je 10 dolarů.

    03:53

    BlackBerry zvýšila spodní hranici svého ročního výhledu tržeb kvůli zvýšené poptávce po kybernetické bezpečnosti.

    03:42

    Barclays výrazně snižuje hodnocení a cílovou cenu Evolution Gaming ve dvoustupňovém snížení.

    03:36

    Výbor Sněmovny reprezentantů USA schválil financování pro letecké dispečery během budoucích uzavření vlády.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie ServiceNow prudce oslabily, Bernstein vidí výjimečnou příležitost

    18 prosince, 2025

    Akcie společnosti ServiceNow zažily v uplynulých dnech výrazně negativní vývoj, který na první pohled mohl investory znejistit.

    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Meta mohou v příštích měsících výrazně posílit

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie společnosti Airbnb by se mohly dočkat v příštím roce obratu

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Reuters

    Baird věří v obrat u společnosti Gap, oživení značek si získává zákazníky

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Strategie „burzy všeho“ může nastartovat další růst Coinbase

    18 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Central Bank Company a Ultra Green IPO na závěr roku potvrdily hype kolem emisí

    17 prosince, 2025

    Akcie společnosti Nvidia balancují na hraně obav z bubliny AI

    16 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli obavám o ekonomiku USA; Tesla dosáhla rekordního závěru

    16 prosince, 2025

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, Oracle a Nvidia zařídily propad AI sektoru

    17 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel výše díky boomu technologických akcií

    18 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.