a přední čínské automobilky se zavázaly, že na největším světovém trhu s elektromobily zachovají férovou hospodářskou soutěž a vyvarují se „abnormálních cen“, čímž naznačily možný konec cenové války, která letos otřásla celým odvětvím.
Vedoucí představitelé 16 společností se ve čtvrtek zúčastnili slavnostního podpisu na Čínském automobilovém fóru v Šanghaji, kde uznali a zavázali se ke čtyřem bodům uvedeným v závazku. Mezi nimi byly společnosti BYD Co, Nio Inc, Xpeng Inc, Geely a Chery Automobile Co, zatímco Tesla byla jedinou zahraniční značkou.
Výrobce elektromobilů se sídlem v texaském Austinu začal koncem loňského roku v Číně snižovat ceny, což přimělo další velké značky, aby se na začátku roku 2023, kdy se prodeje zpomalily, připojily k výrazným slevám.
Slabá poptávka v Číně částečně pramenila z dědictví pandemie Covid a také z očekávání, že ceny automobilů budou nadále klesat. Výsledné hromadění zásob připravilo půdu pro slevy a prohloubilo obavy vlády, která je uprostřed kampaně na podporu zavádění elektrických vozidel ve venkovských oblastech, mimo jiné s cílem pozvednout automobilový průmysl a širší spotřebu.
Ministerstvo průmyslu a informačních technologií nařídilo Čínské asociaci výrobců automobilů, aby spojila 16 společností k podpisu paktu, uvedl na čtvrteční akci představitel komunistické strany Miao Wei.
Společnosti také slíbily, že pomohou stabilizovat růst a vyhnout se rizikům.
Mezi výrobci elektromobilů se do čela cenové války na přerušovaném trhu dostaly společnosti Tesla Elona Muska a BYD, největší čínská automobilová značka. Ještě v březnu byly některé modely vyrobené v šanghajském závodě Tesly o 14 % levnější než v roce 2022.
Zlevnění rozzlobilo zákazníky – majitelé vozů Tesla si stěžovali v prodejnách a distribučních centrech, někteří dokonce vyplenili takzvané Experience Center.
Již před čtvrtečním podpisem se objevily náznaky, že se tento trend zmírňuje. Škrty byly méně agresivní a v některých případech byly ceny revidovány směrem nahoru, protože prodeje opět nabraly na dynamice. Dodávky ze šanghajského závodu Tesly v červnu vzrostly oproti předchozímu roku o téměř 20 % a dodávky čínských automobilek, jako jsou BYD a Li Auto Inc. rovněž vyskočily. Úřady očekávají, že prodej vozidel na novou energii v minulém měsíci vzrostl o 30 % oproti červnu 2022.
„Dohoda přichází v době, kdy je cenová válka již na bodu zastavení,“ uvedl generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů Cui Dongshu.
Zdroj: Getty Images
Mírová jednání
Zde jsou přeložené podrobnosti dohody, která je nezávazná:
Dodržovat pravidla a předpisy v odvětví, regulovat marketingové aktivity, zachovávat spravedlivou hospodářskou soutěž a nenarušovat spravedlivou hospodářskou soutěž abnormálními cenami.
Věnovat pozornost marketingovým a reklamním metodám, nepřehánět a nepoužívat falešnou reklamu k přilákání pozornosti nebo získání nových zákazníků.
Klást kvalitu na první místo, zlepšovat život vysoce kvalitními výrobky a službami.
Podporovat základní socialistické hodnoty, aktivně plnit společenskou odpovědnost a převzít velkou odpovědnost za udržení stabilního růstu, posílení důvěry a předcházení rizikům.
Dalšími firmami, kterých se to týkalo, byly ve čtvrtek: FAW Group Group Co., BAIC Group, JAC Motors, Dongfeng Motor Co., GAC Group, SAIC Motor Corp., Sinotruk, Great Wall Motor Co., Chongqing Changan Automobile Co. a Chery Automobile Co.
„Trh již pravděpodobně očekával konec cenové války, protože v posledních měsících vidíme poměrně solidní poptávku po elektromobilech,“ uvedla analytička agentury Bloomberg Intelligence Joanna Chen. „Výrobci automobilů se budou více spoléhat na nové modely, aby zvedli prodeje.“
a přední čínské automobilky se zavázaly, že na největším světovém trhu s elektromobily zachovají férovou hospodářskou soutěž a vyvarují se „abnormálních cen“, čímž naznačily možný konec cenové války, která letos otřásla celým odvětvím.Vedoucí představitelé 16 společností se ve čtvrtek zúčastnili slavnostního podpisu na Čínském automobilovém fóru v Šanghaji, kde uznali a zavázali se ke čtyřem bodům uvedeným v závazku. Mezi nimi byly společnosti BYD Co, Nio Inc, Xpeng Inc, Geely a Chery Automobile Co, zatímco Tesla byla jedinou zahraniční značkou.Výrobce elektromobilů se sídlem v texaském Austinu začal koncem loňského roku v Číně snižovat ceny, což přimělo další velké značky, aby se na začátku roku 2023, kdy se prodeje zpomalily, připojily k výrazným slevám.Slabá poptávka v Číně částečně pramenila z dědictví pandemie Covid a také z očekávání, že ceny automobilů budou nadále klesat. Výsledné hromadění zásob připravilo půdu pro slevy a prohloubilo obavy vlády, která je uprostřed kampaně na podporu zavádění elektrických vozidel ve venkovských oblastech, mimo jiné s cílem pozvednout automobilový průmysl a širší spotřebu.Ministerstvo průmyslu a informačních technologií nařídilo Čínské asociaci výrobců automobilů, aby spojila 16 společností k podpisu paktu, uvedl na čtvrteční akci představitel komunistické strany Miao Wei.Společnosti také slíbily, že pomohou stabilizovat růst a vyhnout se rizikům.Bojové poziceChcete využít této příležitosti?Mezi výrobci elektromobilů se do čela cenové války na přerušovaném trhu dostaly společnosti Tesla Elona Muska a BYD, největší čínská automobilová značka. Ještě v březnu byly některé modely vyrobené v šanghajském závodě Tesly o 14 % levnější než v roce 2022.Zlevnění rozzlobilo zákazníky – majitelé vozů Tesla si stěžovali v prodejnách a distribučních centrech, někteří dokonce vyplenili takzvané Experience Center.Již před čtvrtečním podpisem se objevily náznaky, že se tento trend zmírňuje. Škrty byly méně agresivní a v některých případech byly ceny revidovány směrem nahoru, protože prodeje opět nabraly na dynamice. Dodávky ze šanghajského závodu Tesly v červnu vzrostly oproti předchozímu roku o téměř 20 % a dodávky čínských automobilek, jako jsou BYD a Li Auto Inc. rovněž vyskočily. Úřady očekávají, že prodej vozidel na novou energii v minulém měsíci vzrostl o 30 % oproti červnu 2022.„Dohoda přichází v době, kdy je cenová válka již na bodu zastavení,“ uvedl generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů Cui Dongshu.Mírová jednáníZde jsou přeložené podrobnosti dohody, která je nezávazná:Dodržovat pravidla a předpisy v odvětví, regulovat marketingové aktivity, zachovávat spravedlivou hospodářskou soutěž a nenarušovat spravedlivou hospodářskou soutěž abnormálními cenami.Věnovat pozornost marketingovým a reklamním metodám, nepřehánět a nepoužívat falešnou reklamu k přilákání pozornosti nebo získání nových zákazníků.Klást kvalitu na první místo, zlepšovat život vysoce kvalitními výrobky a službami.Podporovat základní socialistické hodnoty, aktivně plnit společenskou odpovědnost a převzít velkou odpovědnost za udržení stabilního růstu, posílení důvěry a předcházení rizikům.Dalšími firmami, kterých se to týkalo, byly ve čtvrtek: FAW Group Group Co., BAIC Group, JAC Motors, Dongfeng Motor Co., GAC Group, SAIC Motor Corp., Sinotruk, Great Wall Motor Co., Chongqing Changan Automobile Co. a Chery Automobile Co.„Trh již pravděpodobně očekával konec cenové války, protože v posledních měsících vidíme poměrně solidní poptávku po elektromobilech,“ uvedla analytička agentury Bloomberg Intelligence Joanna Chen. „Výrobci automobilů se budou více spoléhat na nové modely, aby zvedli prodeje.“