Sponzor vítězného týmu – společnost Nike (NYSE:NKE) nebo Adidas (OTC:ADDYY) – může získat mnohamilionové tržby.
Sportovní sponzoring je pro výrobce oděvů velkým tahounem tržeb. V roce 2019 se domácí dres vítězného ženského národního týmu USA na mistrovství světa stal nejprodávanějším fotbalovým dresem společnosti Nike, a to jak pro muže, tak pro ženy, který se kdy prodal za jednu sezónu na jejích webových stránkách, uvedlo vedení společnosti pro investory.
Celkové tržby v prvním čtvrtletí po skončení turnaje vzrostly o 10 %, uvedla společnost Nike, včetně dvouciferného růstu v ženském podnikání společnosti „díky neuvěřitelnému létu oslavujícímu ženské sportovce“.
Tržby z prodeje oblečení z mistrovství světa žen 2019 byly čtyřikrát vyšší než v případě akce v roce 2015, uvedlo vedení společnosti.
Nyní budou dlouholetí rivalové Nike, sponzorující Anglii, a Adidas, sponzorující Španělsko, doufat, že na tento výkon navážou.
„Teprve po zápase se jim začne dostávat takového zviditelnění a třesku pro jejich peníze,“ dodala Liz Papasakelariouová, vedoucí severoamerického oddělení spotřebitelských produktů poradenské skupiny Publicis Sapient.
Zdroj: Getty Images
Většinu souprav, které se na ženském turnaji nosí, dodaly společnosti Nike a Adidas, které dodaly 23 z 32 dresů týmů v nově rozšířeném poli. Nike podpořila 13 týmů, zatímco Adidas 10.
Nepředvídatelný turnaj s předčasně vyřazenými hlavními hráči způsobil nárůst poptávky po zboží od obou gigantů v oblasti sportovního oblečení.
Společnost Nike přišla o obrovský potenciál výdělku, protože tým USA, který sponzorovala od roku 1995, na turnaji vypadl nejdříve v historii.
Smlouva s mistry Evropy z Anglie se však ukázala jako lukrativní, protože „lvice“ si ve finále proti Španělsku jdou pro svůj premiérový titul.
Anglický ženský dres v ceně 79,95 liber (102 dolarů) byl ve středu na internetových stránkách prodejce JD (NASDAQ:JD) Sports vyprodán ve všech velikostech kromě extra malé, což napodobuje poptávku, která byla zaznamenána během historického postupu lvic na loňské mistrovství Evropy.
Podle Gera Wrighta, výkonného ředitele pro sport mateřské společnosti Frasers Group, se zdálo, že dresy Anglie budou vyprodány ještě před finále u maloobchodního prodejce Sports Direct (LON:FRAS), přičemž „masivně vzrostla“ také poptávka po oslavných vlajkách a výšivkách.
Zdroj: Getty Images
„Poptávka po dresech Nike pro lvice byla neuvěřitelně silná a vzhledem k jejich obrovskému vítězství, díky němuž se probojovaly do finále, očekáváme, že fanoušci budou vyjadřovat svou podporu tím, že budou nosit barvy týmu,“ uvedla společnost Nike.
Společnost Adidas uvedla, že vidí „pokračující poptávku“ po dresech Španělska a doplňuje zásoby u maloobchodních partnerů i ve vlastních prodejnách. Cena jejích replik dresů je 90 eur, zatímco autentické dresy stojí 140 eur.
Německý gigant v oblasti sportovního oblečení také plánuje, že pokud Španělsko získá trofej, uvede do prodeje „oslavné oblečení na míru“ během několika dní po finále.
Zdroj: Getty Images
Postup spolupořadatele turnaje Austrálie do semifinále, kde ve středu prohrála s Anglií, vyvolal také „bezprecedentní poptávku“ po dresech tohoto týmu, uvedla společnost Nike, podle níž se jich v Austrálii do dnešního dne prodalo 13krát více než za stejné období turnaje v roce 2019.
Generální ředitel společnosti Adidas na začátku tohoto měsíce uvedl, že poptávka po jejích produktech pro mistrovství světa žen byla celkově silnější, než očekával.
Španělská televizní stanice TVE zaznamenala během semifinálového vítězství Španělska nad Švédskem průměrnou sledovanost 1,92 milionu diváků s podílem 45,5 %, což z něj činí dosud nejsledovanější zápas mistrovství světa žen v zemi.
S průměrnou sledovaností 7,13 milionu diváků – a maximem 11,15 milionu – bylo semifinále Austrálie proti Anglii nejsledovanějším televizním pořadem v Austrálii, který zaznamenala výzkumná společnost OzTAM od svého založení v roce 2001.
Sponzor vítězného týmu – společnost Nike nebo Adidas – může získat mnohamilionové tržby.Sportovní sponzoring je pro výrobce oděvů velkým tahounem tržeb. V roce 2019 se domácí dres vítězného ženského národního týmu USA na mistrovství světa stal nejprodávanějším fotbalovým dresem společnosti Nike, a to jak pro muže, tak pro ženy, který se kdy prodal za jednu sezónu na jejích webových stránkách, uvedlo vedení společnosti pro investory.Celkové tržby v prvním čtvrtletí po skončení turnaje vzrostly o 10 %, uvedla společnost Nike, včetně dvouciferného růstu v ženském podnikání společnosti „díky neuvěřitelnému létu oslavujícímu ženské sportovce“.Tržby z prodeje oblečení z mistrovství světa žen 2019 byly čtyřikrát vyšší než v případě akce v roce 2015, uvedlo vedení společnosti.Nyní budou dlouholetí rivalové Nike, sponzorující Anglii, a Adidas, sponzorující Španělsko, doufat, že na tento výkon navážou.„Teprve po zápase se jim začne dostávat takového zviditelnění a třesku pro jejich peníze,“ dodala Liz Papasakelariouová, vedoucí severoamerického oddělení spotřebitelských produktů poradenské skupiny Publicis Sapient.Většinu souprav, které se na ženském turnaji nosí, dodaly společnosti Nike a Adidas, které dodaly 23 z 32 dresů týmů v nově rozšířeném poli. Nike podpořila 13 týmů, zatímco Adidas 10.Nepředvídatelný turnaj s předčasně vyřazenými hlavními hráči způsobil nárůst poptávky po zboží od obou gigantů v oblasti sportovního oblečení.Společnost Nike přišla o obrovský potenciál výdělku, protože tým USA, který sponzorovala od roku 1995, na turnaji vypadl nejdříve v historii.Smlouva s mistry Evropy z Anglie se však ukázala jako lukrativní, protože „lvice“ si ve finále proti Španělsku jdou pro svůj premiérový titul.Anglický ženský dres v ceně 79,95 liber byl ve středu na internetových stránkách prodejce JD Sports vyprodán ve všech velikostech kromě extra malé, což napodobuje poptávku, která byla zaznamenána během historického postupu lvic na loňské mistrovství Evropy.Podle Gera Wrighta, výkonného ředitele pro sport mateřské společnosti Frasers Group, se zdálo, že dresy Anglie budou vyprodány ještě před finále u maloobchodního prodejce Sports Direct , přičemž „masivně vzrostla“ také poptávka po oslavných vlajkách a výšivkách.„Poptávka po dresech Nike pro lvice byla neuvěřitelně silná a vzhledem k jejich obrovskému vítězství, díky němuž se probojovaly do finále, očekáváme, že fanoušci budou vyjadřovat svou podporu tím, že budou nosit barvy týmu,“ uvedla společnost Nike.Společnost Adidas uvedla, že vidí „pokračující poptávku“ po dresech Španělska a doplňuje zásoby u maloobchodních partnerů i ve vlastních prodejnách. Cena jejích replik dresů je 90 eur, zatímco autentické dresy stojí 140 eur.Německý gigant v oblasti sportovního oblečení také plánuje, že pokud Španělsko získá trofej, uvede do prodeje „oslavné oblečení na míru“ během několika dní po finále.Postup spolupořadatele turnaje Austrálie do semifinále, kde ve středu prohrála s Anglií, vyvolal také „bezprecedentní poptávku“ po dresech tohoto týmu, uvedla společnost Nike, podle níž se jich v Austrálii do dnešního dne prodalo 13krát více než za stejné období turnaje v roce 2019.Generální ředitel společnosti Adidas na začátku tohoto měsíce uvedl, že poptávka po jejích produktech pro mistrovství světa žen byla celkově silnější, než očekával.Španělská televizní stanice TVE zaznamenala během semifinálového vítězství Španělska nad Švédskem průměrnou sledovanost 1,92 milionu diváků s podílem 45,5 %, což z něj činí dosud nejsledovanější zápas mistrovství světa žen v zemi.S průměrnou sledovaností 7,13 milionu diváků – a maximem 11,15 milionu – bylo semifinále Austrálie proti Anglii nejsledovanějším televizním pořadem v Austrálii, který zaznamenala výzkumná společnost OzTAM od svého založení v roce 2001.