Společnost překonala odhady Wall Street, ale mírně zaostala za očekávanými tržbami.
Maloobchodní prodejce domácích potřeb se držel své celoroční prognózy. Předpokládá, že celkové tržby za toto období se budou pohybovat mezi 87 a 89 miliardami USD. Předpokládá, že srovnatelné tržby v tomto fiskálním roce klesnou o 2 až 4 %. Očekává, že upravený zisk na akcii se bude pohybovat mezi 13,20 a 13,60 dolaru.
Zde jsou údaje o tom, jak si společnost vedla za tříměsíční období, které skončilo 4. srpna, ve srovnání s tím, co očekávali analytici podle konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 4,56 USD oproti očekávaným 4,49 USD.
Tržby: 24,96 miliardy USD oproti očekávaným 24,99 miliardy USD.
Akcie společnosti v úterý v předobchodní fázi vzrostly o více než 3 %.
Čistý zisk společnosti Lowe za tříměsíční období činil 2,67 miliardy dolarů, tj. 4,56 dolaru na akcii, ve srovnání s 2,99 miliardy dolarů, tj. 4,68 dolaru na akcii v předchozím roce.
Čisté tržby klesly z 27,48 miliardy dolarů před rokem.
Srovnatelné tržby se ve druhém fiskálním čtvrtletí snížily o 1,6 %. To je lepší výsledek než pokles o 2,6 %, který podle agentury FactSet očekávali analytici.
Ve druhém čtvrtletí společnost uvedla, že jarní projekty, růst online a dynamika u profesionálů v oblasti bydlení zvýšily tržby, protože ceny dřeva klesly a poptávka po diskrétních projektech pro kutily se snížila.
Společnost Lowe’s je ve svých tržbách více závislá na zákaznících z řad kutilů než Home Depot, ale snaží se to změnit. Pouze asi čtvrtina tržeb společnosti Lowe’s pochází od domácích kutilů, zatímco Home Depot od nich obvykle získává asi polovinu svých tržeb. Tito profesionálové jsou obvykle většími a stabilnějšími zákazníky.
Společnost Lowe’s již dala Wall Street najevo, že v letošním roce dojde ke zpomalení prodeje, protože neobvykle vysoká poptávka, kterou podpořila pandemie Covid, slábne. V květnu snížila svůj celoroční odhad.

Jeho konkurent Home Depot rovněž varoval před klesající poptávkou. Minulý týden společnost potvrdila očekávání, že ji čeká těžší rok, i když vykázala lepší než očekávané čtvrtletní výsledky. Finanční ředitel Home Depot Richard McPhail uvedl, že zákazníci řeší menší projekty a kupují méně velkých položek, jako jsou spotřebiče.
Trendy v utrácení se po nejhorší pandemii zmírňují a mnoho Američanů má méně věcí k opravě nebo nákupu poté, co v té době hojně nakupovali v souvislosti s vylepšováním bydlení. Mnozí spotřebitelé se také cítí být tlačeni inflací nebo se rozhodují utrácet více za služby.
Jak Lowe’s, tak Home Depot čelí nepřehledné situaci, protože spotřebitelé se potýkají s rostoucími úrokovými sazbami a zvýšenými cenami zboží denní potřeby – společnosti však také těží ze silného trhu práce a nedostatku bytů v USA. Úrokové sazby hypoték dosáhly nejvyšší úrovně za více než dvě desetiletí, což vyřazuje některé nové majitele domů a odrazuje stávající majitele od stěhování. Podle indexu cen domů S&P CoreLogic Case-Shiller se ceny domů v květnu navzdory vyšším hypotečním sazbám zvyšovaly již čtvrtý měsíc v řadě.
Akcie Lowe’s v pondělí uzavřely na 217,59 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 127,5 miliardy USD. V letošním roce akcie Lowe’s zatím vzrostly o více než 9 %. To je méně než přibližně 14% růst indexu S&P 500.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky