O více než rok později se zdá, že situace v tomto odvětví je výrazně odlišná a komentáře a výsledky některých největších gigantů ukazují, že se odvětví – které se dostalo pod tlak oslabení struktury výdajů, zhoršující se makroekonomické situace a protivětru v důsledku změn v ochraně osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple v roce 2021 – zotavuje.
Známky stabilizace jsou asi nejvíce patrné díky nedávným lepším než obávaným výsledkům takových gigantů, jako jsou Alphabet a Meta Platforms, které se po roce 2022 zaměřují na snižování nákladů a efektivitu.
Minulý měsíc Google vykázal více než 3% meziroční nárůst příjmů z reklamy, zatímco reklamy na YouTube překonaly odhad Wall Street ve výši 7,43 miliardy dolarů, podle StreetAccount.
Meta Platforms (META) uvedla, že příjmy z reklamy v minulém čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o zhruba 12 %. Celkové příjmy vzrostly dvouciferným tempem poprvé od roku 2021. Během hovoru k výsledkům přisoudila finanční ředitelka Susan Li část tohoto nárůstu příjmů zvýšeným výdajům ze strany internetových obchodů a čínských společností.
Aby bylo jasno, úroveň reklamy stojí daleko od zvýšených úrovní zaznamenaných v minulosti, ale není pochyb o tom, že odvětví vypadá v lepší pozici než v roce 2022, řekl Rohit Kulkarni, analytik společnosti Roth Capital Partners.
Zdroj: Getty Images
„Vidíme větší důkazy návratu k normálu způsobem, o kterém se na začátku letošního roku neuvažovalo,“ řekl.
I když tyto známky ukazují na stabilizaci, Wall Street varuje investory před vkládáním peněz do derivátových her. Místo toho doporučují kapitalizovat trend prostřednictvím hlavních jmen.
„Některé z těch menších mají prostě trochu větší volatilitu, než je nám příjemné,“ řekl Gene Munster z Deepwater Asset Management. „Pokud jde o Meta, Google – to jsou titáni.“
Nákup „osmisetkilové gorily“ Při investování do reklamního průmyslu je těžké ignorovat Alphabet (GOOGL) nebo Meta Platforms (META).
Podle společnosti Insider Intelligence tvoří obě společnosti dohromady nejméně polovinu trhu, přičemž Amazon (AMZN) má zhruba 7% podíl.
Na pozadí letošního šílenství kolem umělé inteligence vzrostly akcie společností Meta i Alphabet v roce 2023 o 151 %, respektive o zhruba 47 %, spolu s jejich oceněním. K pátečnímu závěru činil poměr ceny k zisku na dvanáctiměsíční bázi přibližně 20, respektive 21 bodů.
Při těchto zvýšených úrovních mohou někteří investoři uvažovat o lovu levnějších alternativ, aby si zahráli na reklamní prostředí – tento krok by však mohl skončit zklamáním, varuje Paul Meeks.
„Vím, že by bylo pokušením jít po společnostech jako Pinterest a Snap – levnějších způsobech, jak hrát stejné téma – ale tyto společnosti, když reportují, zdá se, že neustále zklamávají,“ řekl portfolio manažer společnosti Independent Solutions Wealth Management.
S většími zdroji a hotovostí v ruce budou tyto společnosti jen růst a mnoho investorů může nakonec litovat, že nevsadili na „800kilovou gorilu“, řekl Meeks.
Ali Mogharabi ze společnosti Morningstar poukazuje na silnou uživatelskou základnu a přístup k datům první strany jako na silné stránky, které tyto giganty staví před menší konkurenty. Tato cenná aktiva jim umožňují analyzovat chování spotřebitelů a zároveň pomáhají inzerentům lépe cílit na určité skupiny a zvyšovat návratnost výdajů na reklamu.
„To, na co se inzerenti dívají, jsou oční bulvy,“ řekl a upřednostnil společnost Alphabet z hlediska ocenění a vzhledem k jejich větru v oblasti umělé inteligence.
Na straně digitálních technologií se Hanna Howardová, analytička společnosti GAMCO Investors, přiklání k platformám Meta. Akcie by měly těžit ze zaměření společnosti na efektivitu, přičemž nedávné pokyny ukazují na pokračující zrychlování reklamy. Z dlouhodobého hlediska by tomuto odvětví měla prospět také umělá inteligence.
Munster sází na Meta i Alphabet, protože se domnívá, že jejich skutečná míra růstu není v akciích plně oceněna.
Zdroj: Unsplash
Alphabet a Meta tvoří většinu reklamního trhu, ale Meeks uvedl, že investoři by neměli usnout na Amazonu, přičemž technologický investor po výsledcích otevřel čerstvý podíl v e-commerce gigantu.
Meeks jako hlavní důvod nákupu akcií uvedl zlepšení v divizi Amazon Web Services, ale poznamenal, že reklamní byznys mnohé na Wall Street pozitivně překvapil.
Amazon vykázal 22% meziroční nárůst příjmů z online reklamy a celkově tržby ve výši 10,68 miliardy dolarů, přičemž akcie v následné seanci vyskočily o více než 8 %.
„Obvykle se nerad honím za akciemi, ale přesto vidím naléhavou potřebu je koupit,“ řekl Meeks.
O více než rok později se zdá, že situace v tomto odvětví je výrazně odlišná a komentáře a výsledky některých největších gigantů ukazují, že se odvětví – které se dostalo pod tlak oslabení struktury výdajů, zhoršující se makroekonomické situace a protivětru v důsledku změn v ochraně osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple v roce 2021 – zotavuje.Známky stabilizace jsou asi nejvíce patrné díky nedávným lepším než obávaným výsledkům takových gigantů, jako jsou Alphabet a Meta Platforms, které se po roce 2022 zaměřují na snižování nákladů a efektivitu.Minulý měsíc Google vykázal více než 3% meziroční nárůst příjmů z reklamy, zatímco reklamy na YouTube překonaly odhad Wall Street ve výši 7,43 miliardy dolarů, podle StreetAccount.Meta Platforms uvedla, že příjmy z reklamy v minulém čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o zhruba 12 %. Celkové příjmy vzrostly dvouciferným tempem poprvé od roku 2021. Během hovoru k výsledkům přisoudila finanční ředitelka Susan Li část tohoto nárůstu příjmů zvýšeným výdajům ze strany internetových obchodů a čínských společností.Aby bylo jasno, úroveň reklamy stojí daleko od zvýšených úrovní zaznamenaných v minulosti, ale není pochyb o tom, že odvětví vypadá v lepší pozici než v roce 2022, řekl Rohit Kulkarni, analytik společnosti Roth Capital Partners.„Vidíme větší důkazy návratu k normálu způsobem, o kterém se na začátku letošního roku neuvažovalo,“ řekl.I když tyto známky ukazují na stabilizaci, Wall Street varuje investory před vkládáním peněz do derivátových her. Místo toho doporučují kapitalizovat trend prostřednictvím hlavních jmen.„Některé z těch menších mají prostě trochu větší volatilitu, než je nám příjemné,“ řekl Gene Munster z Deepwater Asset Management. „Pokud jde o Meta, Google – to jsou titáni.“Nákup „osmisetkilové gorily“Při investování do reklamního průmyslu je těžké ignorovat Alphabet nebo Meta Platforms .Podle společnosti Insider Intelligence tvoří obě společnosti dohromady nejméně polovinu trhu, přičemž Amazon má zhruba 7% podíl.Na pozadí letošního šílenství kolem umělé inteligence vzrostly akcie společností Meta i Alphabet v roce 2023 o 151 %, respektive o zhruba 47 %, spolu s jejich oceněním. K pátečnímu závěru činil poměr ceny k zisku na dvanáctiměsíční bázi přibližně 20, respektive 21 bodů.Při těchto zvýšených úrovních mohou někteří investoři uvažovat o lovu levnějších alternativ, aby si zahráli na reklamní prostředí – tento krok by však mohl skončit zklamáním, varuje Paul Meeks.„Vím, že by bylo pokušením jít po společnostech jako Pinterest a Snap – levnějších způsobech, jak hrát stejné téma – ale tyto společnosti, když reportují, zdá se, že neustále zklamávají,“ řekl portfolio manažer společnosti Independent Solutions Wealth Management.S většími zdroji a hotovostí v ruce budou tyto společnosti jen růst a mnoho investorů může nakonec litovat, že nevsadili na „800kilovou gorilu“, řekl Meeks.Ali Mogharabi ze společnosti Morningstar poukazuje na silnou uživatelskou základnu a přístup k datům první strany jako na silné stránky, které tyto giganty staví před menší konkurenty. Tato cenná aktiva jim umožňují analyzovat chování spotřebitelů a zároveň pomáhají inzerentům lépe cílit na určité skupiny a zvyšovat návratnost výdajů na reklamu.„To, na co se inzerenti dívají, jsou oční bulvy,“ řekl a upřednostnil společnost Alphabet z hlediska ocenění a vzhledem k jejich větru v oblasti umělé inteligence.Na straně digitálních technologií se Hanna Howardová, analytička společnosti GAMCO Investors, přiklání k platformám Meta. Akcie by měly těžit ze zaměření společnosti na efektivitu, přičemž nedávné pokyny ukazují na pokračující zrychlování reklamy. Z dlouhodobého hlediska by tomuto odvětví měla prospět také umělá inteligence.Munster sází na Meta i Alphabet, protože se domnívá, že jejich skutečná míra růstu není v akciích plně oceněna.Alphabet a Meta tvoří většinu reklamního trhu, ale Meeks uvedl, že investoři by neměli usnout na Amazonu, přičemž technologický investor po výsledcích otevřel čerstvý podíl v e-commerce gigantu.Meeks jako hlavní důvod nákupu akcií uvedl zlepšení v divizi Amazon Web Services, ale poznamenal, že reklamní byznys mnohé na Wall Street pozitivně překvapil.Amazon vykázal 22% meziroční nárůst příjmů z online reklamy a celkově tržby ve výši 10,68 miliardy dolarů, přičemž akcie v následné seanci vyskočily o více než 8 %.„Obvykle se nerad honím za akciemi, ale přesto vidím naléhavou potřebu je koupit,“ řekl Meeks.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...