Vietnamská společnost VinFast čelí přísné zkoušce prodeje elektromobilů, aby si udržela závratné ocenění
Vietnamskému šampionovi v prodeji elektromobilů VinFast se podařilo přesvědčit Wall Street o tom, že ztrátový startup je na burze Nasdaq oceněn na více než 85 miliard dolarů, což je téměř dvakrát více než Ford nebo General Motors.
Nyní přichází těžká část: přesunout zámořský růst z pomalého pruhu.
VinFast musí ve zbývajících pěti měsících dosáhnout více než dvojnásobku prodejů, než kolik jich letos dosáhl, aby dosáhl ročního cíle, který si stanovil jeho zakladatel, a to prodat 50 000 elektromobilů. K tomu potřebuje dokončit přepracování prodejní strategie, aby zapojila distributory a prodejce a neprodávala pouze prostřednictvím vlastní platformy, což je přístup, který si vypůjčila od společnosti Tesla.
Bude také nutné snížit náklady, aby bylo možné cenově konkurovat společnostem, jako je Tesla, která od začátku roku využívá svého rozsahu a nejvyšších marží v odvětví ke snižování cen a vyvíjení tlaku na konkurenty.
Akcie specializovaného výrobce elektromobilů VinFast, který se spojil s účelovou akviziční společností (SPAC) Black Spade, při svém úterním debutu na burze Nasdaq prudce vzrostly. Vzhledem k tomu, že 99 % společnosti VinFast ovládá její zakladatel Pham Nhat Vuong, jsou akcie díky malému objemu v oběhu více vystaveny volatilitě.
Zdroj: Getty Images
Ostatní transakce EV SPAC, včetně společnosti Lucid, kterou Black Spade použil jako základ pro své počáteční ocenění společnosti VinFast ve výši 23 miliard USD, zaznamenaly po vstupu na burzu propad svých akcií. Společnost Lucid je nyní oceněna na méně než 15 miliard USD, což je téměř o 40 % méně než její ocenění SPAC ve výši 24 miliard USD v roce 2021.
Potenciální hrozbou pro vysoké ocenění společnosti VinFast je také její záměr získat další kapitál. Finanční ředitel David Mansfield v úterý uvedl, že společnost jedná s řadou investorů, včetně státních investičních fondů, a je na dobré cestě získat další finanční prostředky v příštích 18 měsících.
„Stejně jako u každé transakce, i zde cenu určuje trh,“ odpověděla generální ředitelka Le Thi Thu Thuy agentuře Reuters na dotaz ohledně podmínek budoucí investice. „Není to tedy tak, že bychom mohli říci, že dnes použijete náš kapitál nebo akcie (cena).“
Uvedení akcií VinFastu na burzu vytváří pro automobilku, která má problémy s udržením vedoucích pracovníků, možnost nabídnout odměnu v podobě akcií, což je perspektiva, kterou upřesnila ve svých dokumentech.
PŘIVEDENÍ PARTNERŮ
Generální ředitel VinFast Thuy v úterý uvedla, že výrobce elektromobilů přejde na nový „hybridní model“ prodeje, který přivede distributory a prodejce na zahraniční trhy. Od doby, kdy společnost VinFast oznámila své plány na zahraniční expanzi, počítala s tím, že bude využívat pouze své vlastní showroomy, jako to dělá Tesla.
„Otevření vlastních prodejen je skvělé, ale zabere to hodně času,“ řekla. „Spojení sil s dalšími partnery, abychom mohli postupovat rychleji, bylo vždy naší přirozeností.“
Zdroj: Getty Images
Podle společnosti VinFast bylo od června otevřeno 122 showroomů po celém světě, které se soustředí na západní pobřeží USA.
Zakladatel Vuong v květnu uvedl, že VinFast by letos mohl prodat 50 000 elektromobilů. Za prvních sedm měsíců jich prodala přes 16 000, včetně prodejů ve Vietnamu. To zahrnuje prodej pouhých 137 kusů modelu VF8 ve Spojených státech, jediného modelu, který tam v současnosti prodává.
„Orientační čísla, která náš předseda uvedl pro letošní rok, jsou stále na dobré cestě,“ řekl finanční ředitel Mansfield.
I při tomto cíli bude VinFast prodávat jen zhruba šestinu výrobní kapacity, kterou má ve svém závodě v Haiphongu ve Vietnamu. Ve výstavbě je nový závod v Severní Karolíně, jehož provoz má být zahájen v roce 2025.
Poradenská společnost AlixPartners uvedla, že podle jejích odhadů potřebují výrobci elektromobilů roční prodej 400 000 vozů, aby se dostali na hranici rentability, a to i v Číně, kde většina z nich v prohlubující se cenové válce o podíl na trhu prodělává.
Další výzvou je cenotvorba a Tesla pokračuje v tlaku a v úterý představila levnější verzi svého Modelu S a Modelu X. Tesla Model Y je po započtení federálních dotací téměř o 7 000 USD levnější než VinFast VF8.
Thuy uvedla, že společnost VinFast věří, že její výrobky jsou cenově konkurenceschopné, ale pracuje na snížení cen. „Na světě není žádná jiná (automobilka), která by měla tak nízkou nákladovou základnu jako ve Vietnamu,“ řekla. „To vše vede ke snižování nákladů v budoucnu.“
Nyní přichází těžká část: přesunout zámořský růst z pomalého pruhu.VinFast musí ve zbývajících pěti měsících dosáhnout více než dvojnásobku prodejů, než kolik jich letos dosáhl, aby dosáhl ročního cíle, který si stanovil jeho zakladatel, a to prodat 50 000 elektromobilů. K tomu potřebuje dokončit přepracování prodejní strategie, aby zapojila distributory a prodejce a neprodávala pouze prostřednictvím vlastní platformy, což je přístup, který si vypůjčila od společnosti Tesla.Bude také nutné snížit náklady, aby bylo možné cenově konkurovat společnostem, jako je Tesla, která od začátku roku využívá svého rozsahu a nejvyšších marží v odvětví ke snižování cen a vyvíjení tlaku na konkurenty.Akcie specializovaného výrobce elektromobilů VinFast, který se spojil s účelovou akviziční společností Black Spade, při svém úterním debutu na burze Nasdaq prudce vzrostly. Vzhledem k tomu, že 99 % společnosti VinFast ovládá její zakladatel Pham Nhat Vuong, jsou akcie díky malému objemu v oběhu více vystaveny volatilitě.Ostatní transakce EV SPAC, včetně společnosti Lucid, kterou Black Spade použil jako základ pro své počáteční ocenění společnosti VinFast ve výši 23 miliard USD, zaznamenaly po vstupu na burzu propad svých akcií. Společnost Lucid je nyní oceněna na méně než 15 miliard USD, což je téměř o 40 % méně než její ocenění SPAC ve výši 24 miliard USD v roce 2021.Potenciální hrozbou pro vysoké ocenění společnosti VinFast je také její záměr získat další kapitál. Finanční ředitel David Mansfield v úterý uvedl, že společnost jedná s řadou investorů, včetně státních investičních fondů, a je na dobré cestě získat další finanční prostředky v příštích 18 měsících.„Stejně jako u každé transakce, i zde cenu určuje trh,“ odpověděla generální ředitelka Le Thi Thu Thuy agentuře Reuters na dotaz ohledně podmínek budoucí investice. „Není to tedy tak, že bychom mohli říci, že dnes použijete náš kapitál nebo akcie .“Uvedení akcií VinFastu na burzu vytváří pro automobilku, která má problémy s udržením vedoucích pracovníků, možnost nabídnout odměnu v podobě akcií, což je perspektiva, kterou upřesnila ve svých dokumentech.PŘIVEDENÍ PARTNERŮGenerální ředitel VinFast Thuy v úterý uvedla, že výrobce elektromobilů přejde na nový „hybridní model“ prodeje, který přivede distributory a prodejce na zahraniční trhy. Od doby, kdy společnost VinFast oznámila své plány na zahraniční expanzi, počítala s tím, že bude využívat pouze své vlastní showroomy, jako to dělá Tesla.„Otevření vlastních prodejen je skvělé, ale zabere to hodně času,“ řekla. „Spojení sil s dalšími partnery, abychom mohli postupovat rychleji, bylo vždy naší přirozeností.“Podle společnosti VinFast bylo od června otevřeno 122 showroomů po celém světě, které se soustředí na západní pobřeží USA.Zakladatel Vuong v květnu uvedl, že VinFast by letos mohl prodat 50 000 elektromobilů. Za prvních sedm měsíců jich prodala přes 16 000, včetně prodejů ve Vietnamu. To zahrnuje prodej pouhých 137 kusů modelu VF8 ve Spojených státech, jediného modelu, který tam v současnosti prodává.„Orientační čísla, která náš předseda uvedl pro letošní rok, jsou stále na dobré cestě,“ řekl finanční ředitel Mansfield.I při tomto cíli bude VinFast prodávat jen zhruba šestinu výrobní kapacity, kterou má ve svém závodě v Haiphongu ve Vietnamu. Ve výstavbě je nový závod v Severní Karolíně, jehož provoz má být zahájen v roce 2025.Poradenská společnost AlixPartners uvedla, že podle jejích odhadů potřebují výrobci elektromobilů roční prodej 400 000 vozů, aby se dostali na hranici rentability, a to i v Číně, kde většina z nich v prohlubující se cenové válce o podíl na trhu prodělává.Další výzvou je cenotvorba a Tesla pokračuje v tlaku a v úterý představila levnější verzi svého Modelu S a Modelu X. Tesla Model Y je po započtení federálních dotací téměř o 7 000 USD levnější než VinFast VF8.Thuy uvedla, že společnost VinFast věří, že její výrobky jsou cenově konkurenceschopné, ale pracuje na snížení cen. „Na světě není žádná jiná , která by měla tak nízkou nákladovou základnu jako ve Vietnamu,“ řekla. „To vše vede ke snižování nákladů v budoucnu.“