To se samozřejmě nesmírně vyplatilo, ale podle Huanga je to jen začátek blízké budoucnosti poháněné umělou inteligencí – budoucnosti poháněné především hardwarem Nvidia. Byl tento úspěšný gambit šťastný, nebo chytrý? Zdá se, že odpověď zní „ano“.
Tyto poznámky a úvahy pronesl během své přednášky na konferenci SIGGRAPH v Los Angeles. Huang uvedl, že zlomovým okamžikem před pěti lety bylo rozhodnutí přijmout zpracování obrazu pomocí umělé inteligence v podobě ray tracingu a inteligentního upscalingu: RTX a DLSS.
„Uvědomili jsme si, že rasterizace naráží na své limity,“ řekl s odkazem na tradiční, široce používanou metodu vykreslování 3D scény. „Rok 2018 byl okamžikem, kdy jsme vsadili na firmu. Vyžadovalo to, abychom znovu vynalezli hardware, software a algoritmy. A zatímco jsme vynalézali CG s umělou inteligencí, vynalézali jsme také GPU pro umělou inteligenci.“

Zatímco ray-tracing a DLSS se v rozmanitém a složitém světě spotřebitelských GPU a her teprve prosazují, architektura, kterou pro ně vytvořili, se ukázala jako ideální partner pro rostoucí komunitu vývojářů strojového učení.
Obrovské množství výpočtů potřebných k trénování stále větších generativních modelů nebylo nejlépe využito v tradičních datových centrech s určitou kapacitou GPU, ale v systémech, jako je H100, které byly od počátku navrženy tak, aby prováděly potřebné operace v měřítku. Dalo by se říci, že vývoj umělé inteligence byl v některých ohledech omezen pouze dostupností těchto výpočetních zdrojů. Nvidia prodala zhruba tolik serverů a pracovních stanic, kolik jich byla schopna vyrobit.
Huang však tvrdí, že to byl teprve začátek. Nové modely je třeba nejen vycvičit, ale také pravidelně spouštět v reálném čase miliony, možná miliardami uživatelů.
„Budoucnost je LLM v čele téměř všeho: „Člověk“ je nový programovací jazyk,“ řekl. Vše od vizuálních efektů až po rychle se digitalizující výrobní trh, design továren a těžký průmysl přijme v určité míře rozhraní přirozeného jazyka.
„Celé továrny budou softwarově definované a robotizované a automobily, které budou vyrábět, budou samy robotizované. Takže to budou roboticky navržení roboti, kteří budou vyrábět roboty,“ řekl.

Někteří nemusí sdílet jeho pohled na věc, který je sice pravděpodobný, ale také velmi přátelský k zájmům společnosti Nvidia.
Žádná zmínka o četných výzvách, regulaci nebo o tom, že se celý koncept umělé inteligence mění – jak se již několikrát stalo v minulém roce. Je to jistě růžový pohled na svět, ale když prodáváte krumpáče a lopaty během zlaté horečky, můžete si takové myšlení dovolit.
Nvidia se spojila s Hugging Face a nabízí cloudové školení AI
Nvidia spolupracuje se startupem Hugging Face na rozšíření přístupu k výpočetní technice AI.
Společnost Nvidia oznámila, že bude podporovat novou službu Hugging Face nazvanou Training Cluster as a Service, která má zjednodušit vytváření nových a vlastních generativních modelů umělé inteligence pro podniky.
Školící cluster jako služba, který bude uveden na trh v nadcházejících měsících, bude využívat DGX Cloud, komplexní „superpočítač“ společnosti Nvidia pro umělou inteligenci v cloudu. DGX Cloud zahrnuje přístup ke cloudové instanci s osmi grafickými procesory Nvidia H100 nebo A100 a 640 GB paměti GPU, dále software Nvidia AI Enterprise pro vývoj aplikací AI a rozsáhlých jazykových modelů a konzultace s odborníky Nvidia.
Firmy si mohou službu DGX Cloud předplatit samy – cena začíná na 36 999 USD za měsíc za instanci. Tréninkový klastr jako služba však integruje infrastrukturu DGX Cloud s platformou Hugging Face obsahující více než 250 000 modelů a více než 50 000 datových sad – což je užitečný startovní bod pro jakýkoli projekt AI.

„Lidé po celém světě navazují nová spojení a objevy pomocí generativních nástrojů umělé inteligence, a to jsme teprve na začátku tohoto technologického posunu,“ řekl spoluzakladatel a generální ředitel Hugging Face Clément Delangue. „Naše spolupráce přinese společnosti Hugging Face nejpokročilejší superpočítače pro umělou inteligenci od společnosti Nvidia a umožní tak společnostem vzít osud umělé inteligence do vlastních rukou pomocí otevřeného zdrojového kódu, který pomůže open source komunitě snadno získat přístup k softwaru a rychlosti, které potřebují, aby mohli přispět k tomu, co přijde příště.“
Spojení Hugging Face se společností Nvidia přichází v době, kdy se startup údajně snaží získat nové finanční prostředky při valuaci 4 miliardy dolarů. Společnost Hugging Face, kterou v roce 2014 založili Delangue, Julien Chaumond a Thomas Wolf, se za posledních téměř deset let rychle rozrostla a ze spotřebitelské aplikace se stala úložištěm všeho, co souvisí s modely umělé inteligence. Delangue tvrdí, že dnes platformu využívá více než 15 000 organizací.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky