Gabonský generál Brice Oligui Nguema, který se minulý měsíc dostal k moci po převratu, je osmým vojenským vůdcem, který se v Africe od roku 2020 zmocnil moci silou. Jedinečné postavení Gabonu jako země, která právě zpečetila první výměnu dluhu za naturálie v Africe a před převratem prodala na mezinárodním trhu značné množství dluhopisů, způsobila šokující událost vedoucí k poklesu jeho dluhopisů o 10 %. Ovlivnila také dluhopisy sousedních zemí, jako je Kamerun, což vyvolalo obavy investorů. Tato událost navazuje na trend rostoucího počtu převratů v různých regionech, které zvyšují velkou finanční zátěž již tak problémových ekonomik. Podle studie UNDP převrat v Guineji v roce 2008 a převrat v Mali v roce 2012 vymazaly z ekonomik těchto zemí během pěti let 12 až 13,5 miliardy dolarů. To představovalo 76 % HDP Guineje v roce 2008 a téměř polovinu HDP Mali v roce 2012. Navíc by takové vládní změny mohly vést k odmítnutí dluhů předchozí vlády, což by znamenalo problém pro držitele dluhopisů. Tyto dopady poněkud zmírňuje fakt, že Gabon zatím nečelí sankcím, které zažily jiné země, a dokonce se může plně zotavit, pokud příští měsíc úspěšně provede první splátku dluhopisů po převratu.
Gabonský generál Brice Oligui Nguema, který se minulý měsíc dostal k moci po převratu, je osmým vojenským vůdcem, který se v Africe od roku 2020 zmocnil moci silou. Jedinečné postavení Gabonu jako země, která právě zpečetila první výměnu dluhu za naturálie v Africe a před převratem prodala na mezinárodním trhu značné množství dluhopisů, způsobila šokující událost vedoucí k poklesu jeho dluhopisů o 10 %. Ovlivnila také dluhopisy sousedních zemí, jako je Kamerun, což vyvolalo obavy investorů. Tato událost navazuje na trend rostoucího počtu převratů v různých regionech, které zvyšují velkou finanční zátěž již tak problémových ekonomik. Podle studie UNDP převrat v Guineji v roce 2008 a převrat v Mali v roce 2012 vymazaly z ekonomik těchto zemí během pěti let 12 až 13,5 miliardy dolarů. To představovalo 76 % HDP Guineje v roce 2008 a téměř polovinu HDP Mali v roce 2012. Navíc by takové vládní změny mohly vést k odmítnutí dluhů předchozí vlády, což by znamenalo problém pro držitele dluhopisů. Tyto dopady poněkud zmírňuje fakt, že Gabon zatím nečelí sankcím, které zažily jiné země, a dokonce se může plně zotavit, pokud příští měsíc úspěšně provede první splátku dluhopisů po převratu.