Capcom a Street Fighter, ale nechce si získat jen srdce hráčů, ale i filmových diváků.
Na veletrhu Tokyo Game Show v japonské Čibě její provozní ředitel Haruhiro Tsujimoto řekl televizi CNBC, že silnou stránkou Capcomu v oblasti her je to, že dokáže prodávat jak nové, tak staré tituly.
Tsujimoto poukázal na to, že Capcom každoročně vydává nové herní tituly k již existujícím franšízám, jako jsou Street Fighter a Resident Evil, „což svědčí o tom, že máme silný a kvalitní katalog“.
Společnost však také po více než 10 letech vydala pokračování akční RPG hry Dragon’s Dogma. Tsujimoto řekl Willovi Koulorisovi z CNBC, že tento přístup je „jednou z našich hlavních strategií“ a že „vede k pokračování prodeje našich značek, které jsme vydali v minulosti“.

Společnost Capcom není ve filmovém průmyslu žádným nováčkem – v roce 1994 byl natočen hraný film Street Fighter a od roku 1997 vzniklo sedm filmů Resident Evil.
„Capcom byl jednou z prvních společností, která začala spolupracovat herní byznys s filmovým,“ zdůraznil Tsujimoto. „Zažili jsme synergický efekt, kdy se filmy dobře prodávají a hry se dobře prodávají, když je hra zfilmována.“
Společnost proto prohlubuje svůj vpád do filmového průmyslu tím, že v roce 2022 založí v Hollywoodu společnost Capcom Pictures a tato filmová produkční společnost bude usilovat o produkci dalších filmů.
„Naše společnost se bude v budoucnu dále rozvíjet. Naší strategií je nadále rozvíjet jak herní, tak filmovou produkci a posunout digitální zábavu na novou úroveň tím, že si tyto obory budou nejen konkurovat, ale také se vzájemně podporovat.“
Umělá inteligence ve hrách?
Ačkoli se o generativní umělé inteligenci mluví jako o dalším významném kroku v technologickém průmyslu, který má potenciál vytvářet text, obrázky, a dokonce i videa, do odvětví vývoje her se možná tak brzy nedostane.
Tsujimoto uvedl, že integrace umělé inteligence do vývoje her je „ošemetná situace“, kdy „je třeba vyřešit mnoho otázek, než budeme moci generativní umělou inteligenci skutečně začlenit do našich činností“.

Ve středu stejný názor zopakoval i Hisaši Koinuma, prezident a provozní ředitel společnosti Koei Tecmo Games.
Pro CNBC uvedl, že při využívání generativní AI při vývoji her stále přetrvávají problémy.
„Stále jsme v procesu výzkumu a zkoumání, jak a do jaké míry bude generativní AI, včetně otázek souvisejících s právy, přínosná pro výrobu her a jak moc přispěje k tvorbě lepších her.“
Tsujimoto ze společnosti Camcom nicméně zdůraznil, že generativní AI lze využít z hlediska zvýšení efektivity pracovní síly a vývoje – společnost je však stále v procesu zkoumání jejího využití pro vývoj her
Provozní ředitel uvedl, že se tak nestane snížením počtu vývojářů, ale zvýšením efektivity vývoje společnosti Capcom prostřednictvím efektivnějšího rozdělení pracovníků při využití generativní AI.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky