Odborný poradní orgán kabinetu, jehož členy jsou zejména ekonomové, se sejde po víc než třech měsících.
O efektivitě veřejné správy členové NERV diskutovali už na posledním zasedání rady koncem června. Zvyšovat efektivitu je podle NERV nutné nejen v centrálních orgánech, které spravuje napřímo vláda, rada chce proto dávat doporučení také samosprávám.
Česká ekonomika podle posledních zveřejněných údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) neroste. V letošním druhém čtvrtletí meziročně klesla o 0,6 procenta, proti předchozímu čtvrtletí stagnovala. Podle analytiků se Česku stále nedaří dostat na úroveň před pandemií covidu-19. Předpokládají ale postupné hospodářské oživení ve druhém pololetí.
NERV v červnu také odmítla šetření na investicích do dopravní infrastruktury, podpořila proto dlouhodobý strategický plán investic ministerstva dopravy. Věnovala se také regionální politice, v níž by podle rady měla jednotlivá ministerstva více spolupracovat.
Zdroj: Pixabay
Ministerstvo dopravy v příštím roce zvýší cenu mýta, vyplývá z návrhu vlády
Ministerstvo dopravy v příštím roce ušetří na dotacích 8,9 miliardy korun. Počítá se snížením dotace pro Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) o 2,9 miliardy díky zvýšení mýtného pro silniční nákladní dopravce. Stát dále ušetří na dotacích pro Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) a Správu železnic (SŽ), sníží také finanční podporu krajům na silnice II. a III. třídy. Vyplývá to z úsporných opatření v rozpočtu na příští rok, které zveřejnilo ministerstvo financí k návrhu rozpočtu.
Na dotacích pro ŘSD a SŽ ušetří ministerstvo dopravy čtyři miliardy korun. Snížit dotace by se měly díky úsporným opatřením obou organizací. Na příspěvky pro kraje na silnice II. a III. třídy půjdou čtyři miliardy korun, tedy o dvě miliardy méně než letos.
V červnu řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS), že by se od příštího března měla zvýšit cena mýtného o deset až 15 procent. Nově zveřejněný návrh úsporného balíčku záměr zdražit mýtné potvrzuje. Roční příjem státu z mýtného je kolem 14 miliard korun. Zvýšení mýtného by mělo přinést 1,4 až dvě miliardy korun navíc do státního rozpočtu, řekl v červnu Kupka.
Ministerstvo dopravy není jediným ministerstvem, jehož dotace budou příští rok nižší. Vláda v návrhu státního rozpočtu pro příští rok krátí dotace 12 ministerstvům a omezuje je rovněž v kapitole všeobecná pokladní správa. Z jednotlivých resortů se škrty nedotknou pouze ministerstev financí a obrany. Celkem se dotační programy proti letošku omezí o 84,1 miliardy korun.
Ministerstvo dopravy by mělo v příštím roce hospodařit se 103,6 miliardy korun. Oproti letošnímu roku by tak výdaje resortu měly klesnout zhruba o devět miliard korun. Meziročně klesnou i příjmy úřadu.
Hlavní část výdajů má směřovat do Státního fondu dopravní infrastruktury, u něhož ministerstvo počítá s dotací za více než 81,5 miliardy korun. Ve srovnání s letošním rokem je to asi o 11 miliard korun méně. Celkově by fond měl v příštím roce mít k dispozici rozpočet 150,1 miliardy korun. Kromě národních zdrojů má SFDI získat 26 miliard korun dluhovým financováním, z evropských peněz pak do jeho rozpočtu dorazí 32,1 miliardy Kč. Letos pracuje SFDI s rozpočtem 150,9 miliardy korun.
Zdroj: Unsplash
Odborný poradní orgán kabinetu, jehož členy jsou zejména ekonomové, se sejde po víc než třech měsících.O efektivitě veřejné správy členové NERV diskutovali už na posledním zasedání rady koncem června. Zvyšovat efektivitu je podle NERV nutné nejen v centrálních orgánech, které spravuje napřímo vláda, rada chce proto dávat doporučení také samosprávám.Česká ekonomika podle posledních zveřejněných údajů Českého statistického úřadu neroste. V letošním druhém čtvrtletí meziročně klesla o 0,6 procenta, proti předchozímu čtvrtletí stagnovala. Podle analytiků se Česku stále nedaří dostat na úroveň před pandemií covidu-19. Předpokládají ale postupné hospodářské oživení ve druhém pololetí.NERV v červnu také odmítla šetření na investicích do dopravní infrastruktury, podpořila proto dlouhodobý strategický plán investic ministerstva dopravy. Věnovala se také regionální politice, v níž by podle rady měla jednotlivá ministerstva více spolupracovat.Ministerstvo dopravy v příštím roce ušetří na dotacích 8,9 miliardy korun. Počítá se snížením dotace pro Státní fond dopravní infrastruktury o 2,9 miliardy díky zvýšení mýtného pro silniční nákladní dopravce. Stát dále ušetří na dotacích pro Ředitelství silnic a dálnic ČR a Správu železnic , sníží také finanční podporu krajům na silnice II. a III. třídy. Vyplývá to z úsporných opatření v rozpočtu na příští rok, které zveřejnilo ministerstvo financí k návrhu rozpočtu.Na dotacích pro ŘSD a SŽ ušetří ministerstvo dopravy čtyři miliardy korun. Snížit dotace by se měly díky úsporným opatřením obou organizací. Na příspěvky pro kraje na silnice II. a III. třídy půjdou čtyři miliardy korun, tedy o dvě miliardy méně než letos.V červnu řekl ministr dopravy Martin Kupka , že by se od příštího března měla zvýšit cena mýtného o deset až 15 procent. Nově zveřejněný návrh úsporného balíčku záměr zdražit mýtné potvrzuje. Roční příjem státu z mýtného je kolem 14 miliard korun. Zvýšení mýtného by mělo přinést 1,4 až dvě miliardy korun navíc do státního rozpočtu, řekl v červnu Kupka.Ministerstvo dopravy není jediným ministerstvem, jehož dotace budou příští rok nižší. Vláda v návrhu státního rozpočtu pro příští rok krátí dotace 12 ministerstvům a omezuje je rovněž v kapitole všeobecná pokladní správa. Z jednotlivých resortů se škrty nedotknou pouze ministerstev financí a obrany. Celkem se dotační programy proti letošku omezí o 84,1 miliardy korun.Ministerstvo dopravy by mělo v příštím roce hospodařit se 103,6 miliardy korun. Oproti letošnímu roku by tak výdaje resortu měly klesnout zhruba o devět miliard korun. Meziročně klesnou i příjmy úřadu.Hlavní část výdajů má směřovat do Státního fondu dopravní infrastruktury, u něhož ministerstvo počítá s dotací za více než 81,5 miliardy korun. Ve srovnání s letošním rokem je to asi o 11 miliard korun méně. Celkově by fond měl v příštím roce mít k dispozici rozpočet 150,1 miliardy korun. Kromě národních zdrojů má SFDI získat 26 miliard korun dluhovým financováním, z evropských peněz pak do jeho rozpočtu dorazí 32,1 miliardy Kč. Letos pracuje SFDI s rozpočtem 150,9 miliardy korun.