Společnost rovněž naznačila, že možná nedosáhne svých ročních cílů v oblasti tržeb stanovených pro nízký dvouciferný růst.
Ve zprávě o výsledcích společnosti Burberry za druhé fiskální čtvrtletí, která byla zveřejněna ve čtvrtek, bylo uvedeno, že růst srovnatelných tržeb v obchodech se zpomalil na pouhé 1 % oproti 18 % zaznamenaným v předchozím čtvrtletí, a to zejména v důsledku klesající dynamiky čínské ekonomiky. Maloobchodní řetězec vykázal pololetní provozní zisk ve výši 223 milionů liber
Generální ředitel společnosti Jonathan Akeroyd však vyjádřil důvěru v postup společnosti směrem k jejím strategickým cílům. Ve svém prohlášení uvedl: “Naše nová kreativní vize pokračuje v nabírání tempa, když jsme v září uvedli na trh kolekci Winter 23 s prvním návrhem Daniela Lee. Navzdory náročnému makroekonomickému prostředí v poslední době věříme, že naše strategie pozvedne náš potenciál moderní britské luxusní značky, a jsme odhodláni dosáhnout našich střednědobých a dlouhodobých cílů.”
Celosvětové zmírnění poptávky po luxusních výrobcích vytváří tlak na společnosti po celém světě. Zdá se, že ekonomická nejistota spolu s rostoucí inflací omezuje výdaje spotřebitelů za luxusní zboží. Největší světová luxusní skupina LVMH minulý měsíc rovněž oznámila zpomalení čtvrtletních tržeb a současně Richemont, vlastník Cartieru, vydal varování před zpomalením růstu.

Ve zprávě o výsledcích společnosti Burberry se uvádí: “Globální zpomalení poptávky po luxusním zboží ovlivňuje naše současné obchodování. Pokud tato slabší poptávka přetrvá, nemusíme dosáhnout dříve uvedeného výhledu tržeb na rok 24. S ohledem na tento kontext by se upravený provozní zisk přiblížil spodní hranici současného konsenzuálního rozpětí
Kromě globálních překážek, kterým čelí odvětví luxusního maloobchodu, se společnost Burberry výslovně vyjádřila k výrazným problémům, s nimiž se potýká ve Velké Británii. Představitelé Burberry vyjádřili své obavy ohledně rozhodnutí britské vlády zrušit nákupy bez DPH pro zahraniční návštěvníky. Toto rozhodnutí bylo kritiky a různými britskými maloobchodníky včetně společnosti Burberry označeno za “daň z cestovního ruchu”. Společně vyzvali premiéra Rišiho Sunaka a ministra financí Jeremyho Hunta, aby toto rozhodnutí přehodnotili.
Společnost Burberry se v tomto čtvrtletí zjevně potýkala s problémy na americkém trhu, neboť srovnatelné tržby v obchodech zaznamenaly 10% pokles. Russ Mould, investiční ředitel makléřské společnosti AJ Bell, k těmto problémům uvedl: “Vyřešení problémů na americkém trhu, který byl dosud nejhůře fungujícím trhem společnosti Burberry, bude pro generálního ředitele Jonathana Akeroyda hlavní prioritou. Akcionáři Burberry by mohli najít úlevu v tom, že ostatní luxusní značky se potýkají s podobnými problémy, protože to naznačuje, že Burberry sama ke svým problémům nepřispěla. Prozatím může značka pouze chránit a investovat do své hodnoty a čekat na zlepšení situace v globální ekonomice.”
Tento scénář upozornil na existující tlaky na luxusní maloobchodní průmysl, protože několik významných luxusních značek nadále vydává varování spojená s výdaji za luxusní zboží. Uvidíme, jak tyto společnosti vyhodnotí a proplují měnící se ekonomickou krajinou a zároveň si udrží svou pevnou pozici na trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky