Po těžkém čtvrtletí pro globální luxusní sektor odhaluje UBS 3 akcie, které je třeba koupit v roce 2024
Švýcarská investiční banka UBS vyzývá investory, aby s blížícím se rokem 2024 získali akcie společností Hermes, Richemont – vlastníka Cartier – a Hugo Boss, které se zabývají luxusním zbožím.
I přes obecně opatrný tón, pokud jde o tento sektor, si UBS zachovává býčí pohled na tyto tři akcie s přesvědčením o rostoucí atraktivitě jejich ocenění. Analytici banky jsou přesvědčeni, že v případě hospodářské recese budou mít tyto společnosti minimální potenciál k poklesu.
Na začátku letošního roku zaznamenal index S&P Global Luxury růst o 25 %, než v posledních šesti měsících utrpěl v důsledku obav z recese pokles o více než 12 %. Tento index, který je investorům přístupný prostřednictvím burzovně obchodovaných fondů společností Amundi a Roundhill, je významným měřítkem pro investory, kteří se zajímají o trh s luxusním zbožím.
“V kontextu složitého odvětví dáváme přednost nejvíce defenzivním jménům, jako je RMS (Buy), u kterého by podle našeho názoru bylo riziko poklesu odhadů v případě potenciální recese nejnižší, což podporuje jeho prémiové ocenění,” poznamenali analytici UBS pod vedením Zuzanny Puszové ve zprávě pro klienty z 21. listopadu.
Zdroj: AF Photo
Puszová zároveň vyzdvihla potenciál “hodnotových jmen” CFR (Richemont) a BOSS (Hugo Boss), která jsou hodnocena jako “koupit”. “Vzhledem k velmi nízkému ocenění a neustále se vyvíjejícímu příběhu akcií [mají] velmi nízkou laťku, kterou musí splnit,” napsala Puszová.
UBS stanovila cílovou cenu pro Hugo Boss na 85 eur (93 USD) za akcii, což naznačuje potenciální nárůst o 38 % ze současné ceny. Pro Richemont má banka cílovou cenu 113,75 švýcarského franku (129 USD), což naznačuje potenciální posílení o 23 %. U společnosti Hermes zvýšila UBS cílovou cenu na 2 216 eur, což je o 12 % více než současná cena akcií.
Tento optimistický výhled je v kontrastu s taktikou banky ohledně trvání celého luxusního sektoru vzhledem ke zpomalení prodejů a oslabení cenové síly. UBS předpokládá, že sektor zaznamená pokles průměrného tempa růstu odvětví z 10 % ročně od roku 2016 na pouhých 6 % v nadcházejícím roce, přičemž bude stále více závislý na výdajích čínských spotřebitelů.
Další obavy UBS vyvolává vyhlídka na oslabení poptávky na klíčovém americkém trhu v důsledku možných rizik recese. Banka odhaduje, že průměrný cenový nárůst v tomto odvětví – který od roku 2020 dosahuje 6 % ročně – klesne v roce 2024 na 3 % v důsledku zpomalení inflace.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k těmto pravděpodobnostem přistoupili analytici UBS ke snížení svých odhadů zisků v roce 2024 v celém sektoru v průměru o 5 %. Banka v současné době zastává medvědí postoj vůči společnostem Burberry a Ferragamo a u obou společností ponechává prodejní rating.
Pokud jde o některé větší společnosti v luxusním sektoru, jako jsou LVMH, Kering, Zegna, EssilorLuxottica, Swatch a Tod’s, má banka UBS v současné době neutrální hodnocení. Toto váhavější doporučení odráží celkově opatrnější tón banky vůči sektoru luxusního zboží, ačkoli vybrané investice mohou v budoucnu poskytnout příležitosti k solidním výnosům.
I přes obecně opatrný tón, pokud jde o tento sektor, si UBS zachovává býčí pohled na tyto tři akcie s přesvědčením o rostoucí atraktivitě jejich ocenění. Analytici banky jsou přesvědčeni, že v případě hospodářské recese budou mít tyto společnosti minimální potenciál k poklesu.Na začátku letošního roku zaznamenal index S&P Global Luxury růst o 25 %, než v posledních šesti měsících utrpěl v důsledku obav z recese pokles o více než 12 %. Tento index, který je investorům přístupný prostřednictvím burzovně obchodovaných fondů společností Amundi a Roundhill, je významným měřítkem pro investory, kteří se zajímají o trh s luxusním zbožím.“V kontextu složitého odvětví dáváme přednost nejvíce defenzivním jménům, jako je RMS , u kterého by podle našeho názoru bylo riziko poklesu odhadů v případě potenciální recese nejnižší, což podporuje jeho prémiové ocenění,” poznamenali analytici UBS pod vedením Zuzanny Puszové ve zprávě pro klienty z 21. listopadu.Puszová zároveň vyzdvihla potenciál “hodnotových jmen” CFR a BOSS , která jsou hodnocena jako “koupit”. “Vzhledem k velmi nízkému ocenění a neustále se vyvíjejícímu příběhu akcií [mají] velmi nízkou laťku, kterou musí splnit,” napsala Puszová.UBS stanovila cílovou cenu pro Hugo Boss na 85 eur za akcii, což naznačuje potenciální nárůst o 38 % ze současné ceny. Pro Richemont má banka cílovou cenu 113,75 švýcarského franku , což naznačuje potenciální posílení o 23 %. U společnosti Hermes zvýšila UBS cílovou cenu na 2 216 eur, což je o 12 % více než současná cena akcií.Tento optimistický výhled je v kontrastu s taktikou banky ohledně trvání celého luxusního sektoru vzhledem ke zpomalení prodejů a oslabení cenové síly. UBS předpokládá, že sektor zaznamená pokles průměrného tempa růstu odvětví z 10 % ročně od roku 2016 na pouhých 6 % v nadcházejícím roce, přičemž bude stále více závislý na výdajích čínských spotřebitelů.Další obavy UBS vyvolává vyhlídka na oslabení poptávky na klíčovém americkém trhu v důsledku možných rizik recese. Banka odhaduje, že průměrný cenový nárůst v tomto odvětví – který od roku 2020 dosahuje 6 % ročně – klesne v roce 2024 na 3 % v důsledku zpomalení inflace.Vzhledem k těmto pravděpodobnostem přistoupili analytici UBS ke snížení svých odhadů zisků v roce 2024 v celém sektoru v průměru o 5 %. Banka v současné době zastává medvědí postoj vůči společnostem Burberry a Ferragamo a u obou společností ponechává prodejní rating.Pokud jde o některé větší společnosti v luxusním sektoru, jako jsou LVMH, Kering, Zegna, EssilorLuxottica, Swatch a Tod’s, má banka UBS v současné době neutrální hodnocení. Toto váhavější doporučení odráží celkově opatrnější tón banky vůči sektoru luxusního zboží, ačkoli vybrané investice mohou v budoucnu poskytnout příležitosti k solidním výnosům.
Ačkoli výsledky hospodaření společností Nvidia Corp a Broadcom Inc budou oficiálně oznámeny až v průběhu několika následujících týdnů, analytici již...